ခုတစ္ေလာ အလုပ္က စာခ် အလုပ္ကို ခဏ ရပ္ထားကာ နယ္လွည့္ ဓမၼကထိက အလုပ္ကို လုပ္ေနပါတယ္။ တရားေတာ္ကို ေဟာလုိ႔ေျပာလုိ႔သာ ဓမၼကထိက လို႔ ကိုယ့္ဖာသာနာမည္တပ္ျခင္းျဖစ္တယ္။ တကယ္တမ္း တရားမေဟာမီ ေၾကျငာ ဗီနိုင္း ဓာတ္ပံုမွာေတာ့ တိုက္အုပ္စာခ် ဆိုျပီး နာမည္ကိုပဲ သံုးခဲ့ပါတယ္။ ဓမၼကထိက မဟာဓမၼကထိက ရယ္လို႔နာမည္တပ္နိုင္ဖို႔မျမင္ေသး။
တရားေဟာတယ္ ဆိုေတာ့ ေလသံက အစ တရားေဟာသံ အသံေန အသံထားပါမွ ၾကိဳက္သူက ၾကိဳက္ၾကတယ္။ တရားေဟာေလသံ မပါရင္ လူေတြက တရားကို ေဟာေနေပမယ့္ တရားေဟာတာကလည္း စကားေျပာေနသလို စာခ် ေနသလိုပဲ ဆိုတဲ့ ေလသံေလးေတြက ပဲ့တင္သံေလးေတြၾကားရရဲ့ တကယ္တမ္း တရားေဟာမွပဲ တရားေဟာ အလုပ္ဆိုတာ ျမန္မာျပည္မွာက ပိုခက္ပါ့လားလ႔ို ေတြးၾကည့္မိတယ္။ နိုင္ငံျခားမွာက တရားေဟာခဲ့ဖူးတာ စကားေျပာသလိုရွင္းျပတာပဲ။
တရားအေၾကာင္းရာ ပါရင္ ၊ ဘုရားရွင္ရဲ႔ေဒသနာပါရင္ ဓမၼကထိကလို ့ နိုင္ငံျခားတရားနာသူေတြက ေျပာၾကတယ္။ ျမင္ၾကတယ္။ ခုေတာ့ကား အဲသလို မဟုတ္ပါ့လားေနာ္။
အဲသလိုေလးေတြကို ၾကည့္ျပီး ခုေခတ္ နာမည္ၾကီး Top Ten ေတာ့ပ္တန္း ၀င္ ဆရာေတာ္ေတြ ေဟာပံု နာမည္ၾကီးၾကပံုေလးေတြကို ၾကည့္ျပီး ကိုယ္လည္း ဓမၼကထိက ထံုးစံ နာမည္ကို နာမည္ၾကီး သီခ်င္းစာသြားေလးလို ေပးမိၾကည့္တယ္။ အဲ ... မဆိုးဘူး။ တရား နာမည္ ၾကားလိုက္တာနဲ႔ ခပ္ရြယ္ရြယ္ လူေတြက ျပံဳးစိစိ ။ တရားနာမည္ကို ၾကိဳက္တာလား၊သို ့မဟုတ္ ေလွာင္ျပံဳးေလလား မသိ။ ၾကိဳက္လို ့ ျပံဳးတာ ရွိမွာပါ ဆိုပီး တရားေဟာ ဆက္ခဲ့တယ္။
တရားကိုေဟာခဲ့တာကဒီလိုပါ ေဒသနာေတာ္ စခဲ့တာက သာ၀တၳိျပည္မြန္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္း ဘုရားရွင္ သီတင္း သံုးေတာ္မူခဲ့တယ္။ အဲဒီ ေဒသနာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အေၾကာင္းက ကိုယ္ေတာ္အပ်င္းေလးေၾကာင့္ ေဟာခဲ့တာ။
ကိုယ္ေတာ္အပ်င္းေလး ဆုိေပမယ့္ အဲဒီ ကိုယ္ေတာ္ေလး က သဒၶါ ပဗၺဇိတ ကိုယ္ေတာ္ေလး။ သူက သူေဌးသားေလ။ သူဟာ ခ်မ္းသာေပမယ့္ လူ့ခ်မ္းသာကို ခ်မ္းသာတယ္ မထင္။
ခ်မ္းသာတယ္ မျမင္။ သူ ့ပါရမီလို ့ပဲ ေျပာရမွာေပါ့။ သူရဲ ့ ဘုန္းၾကီး ျဖစ္ဖို ့ ကံၾကမၼာ ဖန္လာတာက ရြာထဲ အမ်ိဳးအိမ္မို႔ အလည္သြားခဲ့တဲ့ ကို္ယ္ေတာ္ေလးေၾကာင့္ပါ။အမ်ိဳးအိမ္မို ့ ကိုယ္ေတာ္ေလးက အလည္သြားခ်ိန္မွာ သူေဌးသားေလးကလည္း လူ ့ခ်မ္းသာကို ခ်မ္းသာ မျမင္ ဆင္းရဲ ထင္ေနတာမို႔ဆင္းရဲ လြတ္ေၾကာင္း နည္းလမ္းေကာင္းကိုေဟာေပးဖို႔ကိုယ္ေတာ္ေလးကိုတိုက္တြန္းေလွ်ာက္ထားခဲ့ပါတယ္။အိမ္မွာ ေရာက္သြားေလတဲ့ ကိုယ္ေတာ္ေလးဟာ ဆင္းရဲ လြတ္ဖို ့ နည္းလမ္းေကာင္း ေပးခဲ့ပါတယ္။
၁။ ဒါန အမ်ိဳးမ်ိဳး လုပ္ပါတဲ့။ ဥပမာ - စာေရးတံဆြမ္း၊ ဆယ့္ငါးရက္တစ္ၾကိမ္ဆြမ္း
ကထိန္သကၤန္း ၊ ၀ါဆိုသကၤန္း စသျဖင့္ လုပ္ေပါ့တဲ့။ တကယ္ ဆင္းရဲ လြတ္ခ်င္တဲ့ သူေဌးသားဟာလည္း ကိုယ္ေတာ္ ေျပာသမွ် နားေထာင္ကာ လုပ္ပါတယ္။ သူလုိခ်င္တဲ့ ဆင္းရဲ လြတ္သည္အထိေတာ့ မျဖစ္ေသးဘူး လုိ႔ထင္ရဲ့။ ဒါနဲ႔ ပဲ ဒါ့ျပင္ ဘာလုပ္ရမလဲ ေလွ်ာက္ၾကားပါတယ္။
ဆင္းရဲ လြတ္လိုလ်င္ ၂။ သရဏဂုမ္ ၃ပါးနဲ ့ ၅ပါး သီလ ေဆာက္တည္ပါတဲ့။ ဒီေနရာမွာ စကားညွပ္ ေ၀ဖန္ရေသာ္ သူေဌးသားေလးဟာ ဗုဒၶဘာသာ မျဖစ္ေသးဖူးလို ့ ယူဆပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ပဲ သရဏဂုမ္ တည္ေစတာေပါ့ေနာ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ သရဏဂုမ္ဆိုတာ ဆင္းရဲ လြတ္သတဲ့။ ဧတံ သရဏ မာဂမၼ သဗၺဒုကၡာ ပမုစၥၥတိ - လို ့ ေဟာထားပါတယ္။ သရဏဂုမ္ကို အေၾကာင္းျပဳလို ့ ဆင္းရဲ အေပါင္း လြတ္တယ္ လို ့ ဆိုလိုပါတယ္။
အဲဒီ့ေနာက္မွာ ၈ ပါးသီလ ၁၀ သီလကို ေဆာက္တည္ခိုင္းပါတယ္။ အထူး မွတ္သားသင့္တာက သီလသည္ ဆင္းရဲ မွ လြတ္နိုင္တယ္ ေပါ့။ သီလမလံုရင္ေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ ဆင္းရဲ လြတ္မွာ မဟုတ္ဘူးလို ့လည္း ေျပာင္းျပန္သိနိုင္ပါတယ္။
သူေဌးသားေလးက ၁၀ ပါးသီလ အပီျပင္ ေစာင့္ထိန္းနိုင္တာကိုလည္း မေက်နပ္နိုင္ေသးဘူး။ ဒါထက္ ၾကိဳးစားခ်င္ေသးတယ္။ ဆင္းရဲ အျမန္လြတ္ခ်င္တာကိုး။ အဲဒါေၾကာင့္ ဒါ့ျပင္ ဘယ္လို ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္ရမွာလည္း ေမးပါတယ္။ အိမ္လည္တဲ့ ကိုယ္ေတာ္ေလးက ေျပာပါတယ္ ။ တတ္နိုင္ရင္ ဘုန္းၾကီး ၀တ္ပါတဲ့။ ဟုတ္ပါတယ္။ ဘုန္းၾကီးက အက်ဥ္း သီလက ၂၂၇ သြယ္ ဥပေဒစည္းကမ္း က်င့္၀တ္ရွိတာကိုး။ အက်ယ္အား ကုေဋကိုးေထာင္ေက်ာ္ဆိုပါ့လား ။ဒါၾကည့္ေသာအားျဖင့္ ဘုန္းၾကိး၀တ္ျပီး သီလကို အၾကီးက်ယ္ ထိန္းနိုင္ေလ ဆင္းရဲမွ အျမန္လြတ္ေျမာက္နိုင္ေလလို ့ လည္း သိထားရပါမယ္။ သူေဌးသားေလး ဘုန္းၾကီး ၀တ္သြားတယ္။ ဘုန္းၾကီး၀တ္ေတာ့ ဒီအတိုင္း အလကား ေနလို ့ မရ။ ၀ိနည္းဥပေဒ သိမွ ေစာင့္ထိန္းရမွာမို ့ ၀ိနည္းကို ၀ိနည္းဆရာက သင္ျပေပးတယ္။ တရားအားထုတ္ရာတြင္ အသံုး၀င္တဲ့ အဘိဓမၼာကိုလည္း အဘိဓမၼာ ဆရာက စိတ္ပါလက္ပါ ဂရုစိုက္ သင္ျပေပးၾကတယ္။
သူေဌးသားေလး ပ်ားတုတ္ျပီ။ အဲ...ျပႆနာေတာ့ ျဖစ္ျပီ။ သူက ဆင္းရဲ လြတ္လိုလို႔ဘုန္းၾကီး ၀တ္လာတာ။ ဘုန္းၾကီးစာေတြ သင္မွ စာေတြက ခက္လို႔ ဆင္းရဲရျပီ။ ၀ိနည္းဆရာက ၀ိနည္းအေၾကာင္းရာ ေသခ်ာသင္ေပးတယ္။ ဒါက ဘုန္းၾကီးနဲ ့ မသင့္ေတာ္ ေရွာင္ၾကဥ္ရမည့္အလုပ္။ ဒါက ဘုန္းၾကီးေတြ ျပဳက်င့္ရမည့္ ၀တၱရား။ ေရွာင္ရင္ ေဆာင္ရန္ေတြ မွတ္သားရတာကလည္း မ်ားလိုက္တာလို ့ သူ ့စိတ္မွာ ေတြးမိသြားတယ္။
အဘိဓမၼာဆရာကလည္း အဘိဓမၼာအေၾကာင္း ေဆြးေႏြး ေျပာၾကားေမးျမန္းနဲ႔ အဘိဓမၼာကိုလည္းစိတ္ကမမွတ္သားနိုင္ျဖစ္ေနရွာတယ္။ေအာ္....လွခ်င္လို႔ ေဆးမွင္ေၾကာင္ထိုးခါမွ ေဆးမွင္ေၾကာင္ေၾကာင့္ ပိုရုပ္ဆိုးေနတဲ့ ငါ့အျဖစ္ပ်က္ပါ့လားဆိုတာ ျဖစ္ေနျပီ။ ဒီလိုနည္းနဲ ့ေတာ့ ဆင္းရဲ မွ မလြတ္တဲ့ အျပင္ ပို ဆင္းရဲ ေနပါ့လားေနာ္လို ့ ေတြးျပီး ပြါးမ်ားေနၾကဒြတၱိံႎသကမၼ႒ာန္းေတာင္မပြါးမ်ားျဖစ္ေတာ့ဘူး။ စာလည္း ဆက္မသင္ ၊ တရားကလည္း အားမထုတ္ေတာ့ ဘုန္းၾကီးဘ၀ဟာ ေျခာက္ခမ္းတဲ့ ဘ၀ၾကီးပါ့လား ျမင္လာတယ္။ ပ်င္းရိလာတယ္။ ဘယ္ေလာက္ပ်င္းရိသလဲဆိုေတာ့ ဆြမ္းလည္း မဘုဥ္း ၊ ေရကလည္း မခ်ိဳး ေတာ့ဘူး။ ေရမခ်ိဳးတာမွေလ ၀ဲေျခာက္ေပါက္တဲ့အထိကို မခ်ိဳးပဲ ေနလာတာ။ အျခားသီတင္းသံုးေဖၚေတြကေတာင္ ေမးျမန္းလာရတယ္။
ကိုယ္ေတာ္ အစက သာသနာမွာ ထက္ထက္သန္သန္နဲ ့ ဆင္းရဲ လြတ္လို လို ့ ဆို။ ခု ကိုယ္ေတာ္ ဘာျဖစ္ရတာလဲဘုရားေပါ့။ သူရဲ့ ျဖစ္ေၾကာင္းကုန္စဥ္ကို ေျပာျပပါတယ္။ေျပာျပေတာ့မွ ဒီလိုဆို မျဖစ္ေတာ့ဘူး ကိုယ္ေတာ့္ဆရာကို ဒီအေၾကာင္း ေျပာျပမယ္ဆိုျပီး သူရဲ ့ ဆရာ ႏွစ္ပါးကို ေလွ်ာက္ၾကားၾကပါတယ္။ အဲဒီေတာ့မွ ဆရာႏွစ္ပါးကလည္း သူတို ့က သင္တာဟာ အျပစ္မွ မရွိတာကို။ စာသင္ယူသူ စာခံယူသူက စိတ္ထဲမွာ အျပစ္အေနနဲ ့ ျမင္ေနတာကို။ ဆင္းရဲ လြတ္ေၾကာင္း လမ္းစေတြ ဆိုတာမွ သေဘာမေပါက္တာ။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း သူ ဒီလို ျဖစ္တာ ရွိမွာပဲ ဆိုျပီး ဘုရားရွင္ထံ တပည့္ငယ္ငပ်င္းကိုယ္ေတာ္ေလးနဲ႔အတူသြားခဲ့ၾကပါတယ္။
ဘုရားရွင္နဲ႔ ေတြ ့ေတာ့ ႏႈတ္ဆက္စကား သာရဏီယ စကားမ်ား ေျပာေတာ္မူျပီး သူတို ့ ျဖစ္ရပ္ကို ေလွ်ာက္တင္ၾကတယ္။ ဘုရားရွင္က ငပ်င္း ကိုယ္ေတာ္ေလးကို သင့္ေတာ္တဲ့ စကားနဲ ့ ေျပာလိုက္ပါတယ္။ ငါ့ရွင္ဟာ တစ္ခုတည္း ျပည့္စံုရမယ္ ဆိုလ်င္ ျဖည့္နိုင္ပါ့မလားေပါ့။ မွန္ပါ့ ဘုရား။ တစ္ခုတည္းသာဆိုရင္ေတာ့တပည့္ေတာ္အေနျဖည့္နိုင္ပါတယ္ဘုရား။ ဘုရားရွင္က တကယ္ဆိုရင္ စိတ္ပဲ လိုတယ္။ မိမိ စိတ္ကိုသာလွ်င္ ထိန္းပါ။ စိတ္ကိုထိန္းနိုင္ရင္ ဆင္းရဲ အေပါင္းမွ လြတ္ေျမာက္နိုင္ပါတယ္- တဲ့။
အဲဒီေနာက္ တရားေဟာ ဆရာေတာ္ တိုက္အုပ္စာခ် ျမတ္ေရာင္နီက ထပ္မံ၍ စိတ္အေၾကာင္း ထပ္ရွင္းခဲ့ပါတယ္။ စိတ္ဆိုတာ အာရမဏံ စိေႏၱတီတိ စိတၱံ။ ဆိုတဲ့ အတိုင္း အာရံုကို သိတတ္တာကို စိတ္လို ့ ေခၚတယ္။ စိတ္ဆိုတာ သိသေဘာပါပဲ ေပါ့။ စိတ္က အင္မတန္ အေရးၾကီးပါတယ္။ စိတ္သာရွင္ေစာ ဘုရားေဟာ ဆိုထားတာ မဟုတ္ပါလား။ ဒါေၾကာင့္ အပါယ္ေလးပါးကိုလည္း စိတ္ေၾကာင့္ သြားရသလိုနိဗၺာန္ကိုလည္းစိတ္ေၾကာင့္သြားရေၾကာင္း...
ကိုင္းလိုက္ဆို...
ေဆာင္ပုဒ္...
အပါယ္ေလးပါး၊စိတ္ေၾကာင့္သြားသည္။
နိဗၺာန္ေရာက္မႈ ၊ စိတ္က ျပဳသည္။
လူနွင့္ သီလရွင္ပရိသတ္တို ့ သံုးေခါက္ ဆိုျပီးေနာက္...စိတ္ကိုလႊတ္ထားရင္ ဆင္းရဲေတြပါြးျပီး ၊ စိတ္ကိုထိန္းမွခ်မ္းသာပါမည့္အေၾကာင္းရွင္းျပကာ..
ကိုင္းလိုက္ဆို...
ေဆာင္ပုဒ္...စိတ္ကိုလႊတ္ထား၊ဆင္းရဲပြါးမည္။
စိတ္ကိုထိန္း၊ေအးျငိမ္းခ်မ္းသာမည္။
ပရိသတ္မ်ားသံုးေခါက္ဆိုဖို႔တိုက္တြန္းကာဆိုေစခဲ့တယ္။
အဲဒီေနာက္ စိတ္ကို ဘယ္လို ထိန္းမလဲ ဆိုတာကို မဟာသတိပ႒ာန္ သုတ္လာ အတိုင္း ရာဂ ျဖစ္ရင္ျဖစ္မွန္းသိပါ။ရာဂကင္းရင္လည္းကင္းတယ္လို႔သိေပးပါ။သိလိုက္တာနဲ႔တစ္ခဏခ်င္းရပ္သြားပါမယ္။ အဲဒီေနာက္ သိျပီးရင္ ရာဂစိတ္ဟာလည္း ျဖစ္ပီဆိုမွေတာ့ ပ်က္သြားတယ္။ သိရံုနဲ ့ မျပီးေတာ့ ရာဂစိတ္ ျဖစ္မွန္း သိသိ ေနျပီးရင္ အဲဒီျဖစ္တဲ့ စိတ္ေတြဟာပ်က္သြားပါ့လား သိသည္အထိ ၾကိဳးစားရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္းနဲ ့ ေဒါသ ေမာဟလည္း အဲသလိုမ်ိဳး ျဖစ္ေၾကာင္းကို ေျပာေဟာျပီး တရားပြဲ သိမ္းကာ ထိုနည္းအတိုင္း တရားထိုင္ခဲ့ပါေတာ့သတည္း။။
အဲဒီေနာက္ေရစက္ခ်အမွ်ေ၀ကာတကယ္ဆိုရင္စိတ္ပဲလိုတယ္ဆိုတဲ့တရားပြဲလည္းျပီးသြားပါေတာ့တယ္။
မွတ္ခ်က္။ ။ ပဲခူးတိုင္း ၊ ပန္းေတာင္းျမိဳ ့နယ္။ ဥသွ်စ္ပင္ျမိဳ ့တြင္ ေဟာၾကားေသာ တရားမွတ္တမ္း ျဖစ္ပါသည္။
ျမတ္ေရာင္နီ
( ၀၂ ၊၀၁၊၂၀၁၂)
တရားလာနာသြားပါတယ္ဘုရား။
ReplyDeleteရိုေသစြာဦးတင္လွ်က္
The Casino in Biloxi, MS - Mapyro
ReplyDeleteThe Casino in Biloxi is a 시흥 출장샵 casino located in 문경 출장샵 Biloxi, Mississippi. The casino offers 공주 출장샵 over 3,000 square feet of gaming space. 구리 출장샵 It's a 대전광역 출장마사지 perfect venue for gaming
joya shoes 178e6eppio877 afslappet,STØVLER,STÖVLAR,csizma,botas,gewoontjes,camminando,mode baskets,gehen,stiefel joya shoes 020z7uqjtn818
ReplyDelete