Pages

Thursday, June 30, 2011

အနတၱ ပါ တကား


အနတၱ ပါ တကား


အနတၱလကၡဏသုတ္ကို ေရးျပီးကာမွ ေပါက္တိေပါက္ရွာ ေျပာေျပာေပါ့ေလ၊
အေတြးေလး တစ္ခု ၀င္လာတယ္။ ေတြးမိတယ္ေပါ့။

လူတိုင္းေတြ ့ၾကံဳေနက် အရာ ႏွစ္ခုေပါ့။ အခ်စ္ရယ္ အမုန္းရယ္။
စြဲလန္းမႈရယ္၊ နာက်ည္းမႈ အျငိဳးအေတးရယ္။
စာအလို ေျပာရရင္ ေလာဘနဲ ့ ေဒါသေပါ့။

ခ်စ္တာရယ္ စြဲလန္းတာရယ္ကို ျမဲတယ္လို ့ တစ္ခါတစ္ရံ ထင္မွားတတ္တယ္။
တစ္ခုေတာ့ ရွိတာေပါ့ေလ၊ ျမဲတယ္ဆိုတာ ကိုယ့္ခ်စ္သူ ၊ သို ့မဟုတ္ ကိုယ့္ခင္ပြန္း
ဇနီးမယားကို တစ္သက္လံုး သစၥာရွိရွိ ခ်စ္တယ္။ အျခားသူကို ဘယ္လိုမွကို
စိတ္ကူးမရဘူး။ ကိုယ့္အခ်စ္က ျမဲတယ္လို ့ ဆိုခ်င္ ဆိုရမွာေပါ့။ အဲဒါက သာမန္
အေနနဲ ့ ၾကည့္ရင္ေတာ့ အခ်စ္က ျမဲတာ၊ သစၥာရွိတာေပါ့ေလ။

အတၱ နဲ ့ ၾကည့္ၾကေတာ့ -
ငါ့ခ်စ္သူ ၊ ငါ့ခင္ပြန္း၊ ငါ့ဇနီး ဧတံ မမ ျဖစ္သြားတာေပါ့။

တရားသေဘာအရ ျပန္ေတြးၾကည့္ၾကစို ့ရဲ ့။ ခ်စ္တာက အျမဲတမ္း နာရီမလပ္
မိနစ္မလပ္ စကၠန္ ့မလပ္ ခ်စ္ေနၾကတာလားေပါ့။ ဘယ္သူမွ အဲသလိုမ်ိဳး
ခ်စ္လိမ့္မယ္လို ့ မထင္မိပါဘူး။ ခ်စ္စပဲျဖစ္ျဖစ္ ၾကင္စပဲျဖစ္ျဖစ္။
အိမ္ေထာင္သည္ေတြပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေပါ့။

ဘာလိုလဲဆိုေတာ့ စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့ေလ။ ကိုယ္စီဆိုသလို ကိုယ့္အလုပ္ကို
လုပ္ေနၾကတာပဲ။ ခ်စ္သူဘ၀ျဖစ္တဲ့ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြေတာင္မွ
သူ ့အခ်ိန္ သူ စာက်က္ၾကရမယ္။စာထဲမွာ စိတ္ထားတယ္။
ျပီးေတာ့ စားခ်ိန္ စားတဲ့စိတ္။ အိပ္ခ်ိန္အိပ္မည့္စိတ္နဲ ့။
စိတ္ေတြက အျမဲ ေျပာင္းလဲေနတာကိုး။ ဒီလိုဆိုေတာ့ ခ်စ္တဲ့စိတ္ၾကည့္ပဲ
အျမဲမေရြ ့ပဲ ထားလို ့ကေတာ့ မျဖစ္နိုင္ဘူး။

ေဟာဒီ အခ်စ္ဆိုတာကလည္း လူတိုင္းဆိုသလို ရွိၾကတယ္။ လူလူခ်င္း
ခ်စ္လို ့ စိတ္ကုန္ရင္ ျဖစ္ျဖစ္ ၊ တိရ စၦာန္ေလးေတြကို ခ်စ္တတ္လို့ပဲ ျဖစ္ျဖစ္
ေမြးျမဴျပီး အခ်စ္ကို ဖန္တီးယူၾကတယ္။

တိရ စၦာန္ပဲခ်စ္ခ်စ္ လူအခ်င္းခ်င္းကိုပဲ ခ်စ္ခ်စ္ ဘယ္အခ်စ္ကမွ
အျမဲမတည္ပါဘူးလို ့ သေဘာေပါက္ရမွာျဖစ္တယ္။

ျပိးေတာ့ အမုန္း ၊ နာက်ည္းမႈ အျငိဳးတရားဟာလည္း ဒီအတိုင္းပါပဲ။
တစ္ခါတစ္ေလ ကိုယ့္က ထင္ထားတာ ဒီလူကို မၾကိဳက္ဘူး၊
ပစၥည္းတစ္ခုကို မၾကိဳက္ဘူး- ဆိုေတာ့ ျမင္လိုက္တာနဲ ့ပဲ
နာက်ည္းမႈေတြ အမုန္းေတြက အျမဲလို ့ ထင္ျပန္ေရာ။

ဒီအမုန္းကလည္း အျမဲမွ မျဖစ္တာ၊ ကိုယ့္စိတ္ထဲ ေပၚလာတဲ့ အခါျဖစ္ျဖစ္၊
ကိုယ့္နဲ ့ ထိပ္တိုက္ ရင္ဆုိင္ရလို ့ ျဖစ္ျဖစ္ ၊ တစ္စုံ တစ္ေယာက္က
ကိုယ္မုန္းတီးေနသူ အေၾကာင္း ေျပာလို ့ ျဖစ္ျဖစ္ ျပန္ျပီး ေပၚလာတတ္တာပဲ။

ဒီလို ဆိုေတာ့ အမုန္းဆိုတာကလည္း ကိုယ္က အျမဲမုန္းတယ္ ဆိုေပမယ့္။
အမုန္းတရားကလည္း မျမဲဘူးဆိုတာ သတိထားသင့္တာေပါ့။

အဘိဓမၼာ အလို ျပန္ျပီး ဆန္းစစ္ၾကည့္မည္ဆိုရင္လည္း ေလာဘ အခ်စ္နဲ ့
ေဒါသ အမုန္းဟာ သခၤါရကၡႏၶာထဲ အက်ဴံး၀င္ေနတာကို ေတြ ့ရပါတယ္။

သခၤါရေတြကို အနတၱဆိုထားသမို ့ အခ်စ္ နဲ ့ အမုန္းဟာ အနတၱ ပါ တကား။
အနတၱ ပါ တကား လို ့ ရႈပြါးသင့္ပါတယ္။


ျမတ္ေရာင္နီ
( ၃၀ ၊ ၀၆ ၊ ၂၀၁၁ )

ဒီေနရာကေလးမွာ ေရးပါ..

Monday, June 27, 2011

ဓာတ္ပံုျပခန္း


ဓာတ္ပံုျပခန္း





ႏြန္းဘာဂ္ျမိဳ ့ ဆြမ္းအလွဴ ့ရွင္အိမ္၏
ဘုရားခန္းႏွင့္တူေသာ ဘုရားခန္း

( နတ္ရုပ္ နတ္ပူေဇာ္ပြဲမ်ား မရွိေသာေၾကာင့္
ဘုရားခန္းႏွင့္တူေသာ ဘုရားခန္းဟု ဆိုပါသည္။)





သံဃာေတာ္မ်ားအတြက္...
ေနရာက်ယ္က်ယ္၀န္း၀န္း ရွိေစလိုသည့္အတြက္ေၾကာင့္
ဟုိတယ္မွာ ေက်ာင္းအမွတ္ သီတင္းသံုးဖို ့
ေလွ်ာက္ထားလာပါသည္။

ဟုိတယ္ အ၀င္၀မွာ အျပံဳးျဖင့္ ၾကိဳဆိုသည့္
အလွဴရွင္ကို အျပံဳးမ်ား ျပန္လည္ေပးခဲ့သည္။




ဟုိတယ္ အထက္ဆံုးထပ္ အျပင္ရႈခင္း ရႈေမွ်ာ္မည္ျပဳစဥ္
ဂ်ာမန္ဒကာတစ္ေယာက္၏ ဖုန္းကို ျပန္ေျဖေပးခဲ့သည္။

အလွဴဒကာရဲ ့ လ်ွပ္တျပတ္ ရိုက္ခ်က္






အရွင္ဘုရား ျမိဳ ့ရွဳခင္းေလးက လွတယ္ ဘုရား
ဒီနား သီတင္းသံုးေပးပါ ဆိုေတာ့လည္း-
( ဓာတ္ပံုရိုက္တဲ့ ၀ါသနာက အစက မွ...)





ေက်ာင္းအမွတ္ျဖစ္သြားတဲ့ ဟုိတယ္ခန္းထဲမွာ
ဂ်ာမန္ အစားစာ အရုဏ္ဆြမ္းမ်ား ဘုဥ္းေပးစဥ္



ကိုယ္ကေတာ့ ပါလာတဲ့ သပိတ္ကိုလြယ္
အပိုယူေဆာင္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ထပ္သကၤန္းၾကီးကိုေတာ့
အလိုက္တသိနားလည္တဲ့ ကပၸိယ ဒကာၾကီးက လြယ္လို ့
သယ္ယူကာ ကုသိုလ္ယူလို ့ေပါ့-




ဘုရားရွင္ လက္ထက္ကေတာ့
ေျခေဆးေရ ေဆးျပီး၊ ေျခသုတ္ကာကုသိုလ္ျပဳၾကတယ္။

ဥေရာပမွာ ေအးေတာ့လည္း နဲနဲပါးပါး ကပ္ေနတဲ့
ဖုန္ အမႈံမႊားကို သားလိမၼာေလးက ကုသိုလ္ယူလို ့-







ျမန္မာ အလွဴရွင္ေတြဆိုေတာ့ အလွဴ ့အမၾကီးက
အၾကိဳေန ့ကတည္းက ျမန္မာ ဟင္းလ်ာမ်ားကို
အားပါးတရခ်က္လို ့၊ လွဴမည့္ေန ့တိုင္ခ်က္လို ့။

နီးစပ္သူမ်ားကလည္း အခ်ိဳပြဲစသည္မ်ား

လွဴၾကတာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးၾကီးပါပဲ...။








သားတို ့ အဲသလိုမ်ိဳး ဆြမ္းေလာင္းရတယ္ကြယ့္..။
ပိ႑ပါတ ဆိုတာ ေလာင္းတဲ့ ဆြမ္း သပိတ္ထဲက်တာကို ေခၚသကြယ့္
ပိ႑ပါတ- ဆြမ္းခံျခင္း၊ ဆြမ္းခံယူ အလွဴခံျခင္း

မိဘမ်ားက ေသခ်ာေလး သင္ေပးေနပံု....






သားလည္း ေလာင္းေနာ္ ။
ဆြမ္းကို အဲသလို ေလာင္း..ေလာင္း...။
ကေလးမ်ားအတြက္ ကုသိုလ္လည္းရ ၊
ဒီလိုဆြမ္းေလာင္းရတယ္ဆိုတဲ့
ဗဟုသုတတစ္မ်ိဳးလည္းရသေပါ့ေလ။





ဘုန္းၾကီးျပီးရင္
အားလံုးဧည့္သည္ေတြလည္း
သံုးေဆာင္ၾကေအာင္ေနာ္...

အားပါးတရၾကီး သံုးေဆာင္ၾကပါ။
အားပါးတရၾကီး ဧည့္ခံေက်ြးေမြး အလွဴျပဳပံု




လာေရာက္ၾကသည့္ ဓမၼ မိတ္ေဆြ
ပရိသတ္မ်ားနွင့္အတူ အမွတ္တရ ဓာတ္ပံု


မွတ္ခ်က္။ ။ဓာတ္ပံု မတင္တာ ၾကာသြားျပီျဖစ္သည္။
မိမိ ကင္မရာကား ျမန္မာျပည္မွာ ခုန္ခ်သြားသည္။
ဒီေရာက္လာေတာ့ ကင္မရာ အသစ္ေလး ေရာက္လာသည္။
သို ့ေသာ္ မန္မိုရီကဒ္မပါသည္မို ့ ဓာတ္ပံုရိုက္ မတင္ျဖစ္။
ယခုေသာ္ကား ဒကာႏွစ္ဦးရဲ ့ လွဴဒါန္းသမႈ ျပဳသျဖင့္
ဓာတ္ပံုတင္သည့္စခန္း ဓာတ္ပံုျပခန္းေလး တင္ျဖစ္သည္။
အလွဴ ့ရွင္မ်ားကို သာဓုေခၚေပးၾကေစလို...။



ျမတ္ေရာင္နီ
( ၂၇ ၊ ၀၆ ၊ ၂၀၁၁ )

ဒီေနရာကေလးမွာ ေရးပါ..

Wednesday, June 22, 2011

ဧ၀ံ ပႆံ

ဧ၀ံ ပႆံ

အနတၱလကၡဏ သုတ္
( အဆက္ )

နိဂုမ္းပိုင္း

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ ပဥၥ၀ဂၢီ ၅ ဦးတို ့ကို ရုပ္ ေ၀ဒနာ သညာ သခၤါရ ၀ိညာဏ္
အမ်ိဳးမ်ိဳးကိုပင္ အေသးစိပ္ ထပ္ခါထပ္ခါ တစ္ခုခ်င္းစီ ေနတံ မမ ၊
ေနေသာဟ မသၼိ ၊ န ေမေသာ အတၱာ။ ငါ့ ဟာ မဟုတ္ ၊ ငါ မဟုတ္ ၊ ငါမပိုင္
ရွင္းလင္းသြားသည္အထိ ေဟာၾကားေတာ္ မူခဲ့ပါတယ္။

အဲသလိုေဟာလိုက္လို ့လည္း ပဥၥ၀ဂၢီ ၅ ဦး စလံုး ဘုရားရွင္ ဆိုလိုတဲ့ အတိုင္း
ေအာ္ ဟုတ္ပါ့လား င့ါဟာ မဟုတ္ ၊ ငါ မဟုတ္ ၊ ငါ မပိုင္ ပါ့လား ဆိုတာကို
ကြဲကြဲျပားျပား နားလည္ သိျမင္ သေဘာေပါက္ခဲ့ၾကတာပါ။

အဲလိုသေဘာေပါက္တာ နားလည္သိျမင္တာကိုပဲ သုတ၀ါ အၾကားျမင္ရွိတဲ့
အရိယသာ၀က ဘုရားရွင္ရဲ ့ တပည့္ရင္း လို ့ ဆိုလိုတာပါ။ အရိယာသာ၀က
ဘုရားရွင္ရဲ ့တပည့္ရင္း စစ္စစ္ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ပဲ ရုပ္ ေ၀ဒနာ သညာ သခၤါရ
၀ိညာဏ္တို ့အေပၚမွာ ျငီးေငြ ့လာပါတယ္။

ဒီေနရာေလးမွာ ေျပာစရာရွိတာက ျငီးေငြ ့တာဟာ စိတ္ပ်က္တာ မဟုတ္၊
စိတ္ရႈပ္သြားတာမဟုတ္။ တကယ့္ကို တရားသေဘာေပါက္ျပီး
ခႏၶာ ၅ပါးလံုးရဲ ့ အေပၚ အမွန္အတိုင္း ျမင္လာတာပါ။

ဟုိတုန္းက သူတို ့ ထင္ထားတာက ငါ့ရဲ ့ဟာ ၊ ငါပဲ ၊ ငါပိုင္တာ ပဲ ထင္လာခဲ့တာ။
ဘုရားရွင္ ေဟာျပလိုက္ေတာ့ ခႏၶာမွာ ဥာဏ္သက္၀င္သြားၾကတဲ့အခါ
ဟုတ္ပါ့လားေနာ္ ၊ ခႏၶာ ၅ပါးလံုးဟာ ငါ့ဟာ မဟုတ္ ၊ ငါ မဟုတ္ ၊ ငါမပိုင္ပါ့လား
လို ့ အသိမွန္ေတြ ၀င္ေရာက္လာတာပါ။ နိဗၺိႏၵဥာဏ္လို ့ ေခၚပါတယ္။

အဲလို ဥာဏ္ျဖစ္လာေတာ့ ခႏၶာ ၅ပါးအေပၚမွာ မတပ္မက္ေတာ့ပါဘူး။
ျငီးေငြ ့လာတယ္ ဆုိတဲ့ သေဘာမွာ မလိုခ်င္တာေတြ ပါေနတယ္ေပါ့။
မလိုခ်င္ မတပ္မက္ေတာ့ဘူးဆိုရင္ လိုခ်င္တဲ့စိတ္ေတြမွ လြတ္ေျမာက္သြားတယ္။

ဒီေနရာမွာ ဒီသံုးခု အျပန္အားျဖင့္ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။
လိုခ်င္ရင္ တပ္မက္မယ္။စြဲလန္းမယ္။ တပ္မက္စြဲလန္းေနျပီဆိုရင္ေတာ့
ဘယ္ေတာ့မွ ျငီးေငြ ့မႈ ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ဘူး။ မျငီးေငြ ့ေတာ့ဘူးေပါ့။

ခု ပဥၥ၀ဂၢီ ၅ဦးစလံုးဟာ ခႏၶာေပၚမွာ ငါ့ဟာ မဟုတ္ ငါမဟုတ္ ငါမပိုင္ ဆိုတဲ့
တရားကို လက္ကိုင္ထားျပီး အားထုတ္လိုက္တာ ဘ၀လြတ္ေျမာက္သည္အထိ
ျဖစ္သြားၾကပါျပီ။ ရဟႏၱာ ျဖစ္သြားၾကတယ္ လို ့ ဆိုလိုတာပါ။

အဲဒီလို လြတ္ေျမာက္ျပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ ဘ၀မွ လြတ္ေျမာက္သြားပါေပါ့လား လို ့
ျပန္ဆင္ျခင္တဲ့ ပစၥေ၀ကၡဏာဥာဏ္ ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။

ဆင္ျခင္ပံုကေတာ့-
ခီဏာ ဇာတိ- ေနာက္ထပ္ပဋိသေႏၶ ဘ၀သစ္ ျဖစ္ဖို ့ အတြက္ ကုန္သြားျပီ။
၀ုသိတံ ျဗဟၼစရိယံ- ေနာက္ထပ္က်င့္ဖို ့ မဂ္ကိစၥေတြလည္း အထူး မရွိျပီ။
ကတံ ကရဏီယံ- ဘ၀လြတ္ေျမာက္ေအာင္ လုပ္ဖို ့ ျပဳသင့္ျပဳထိုက္တဲ့
ကိစၥအ၀၀ကိုလည္း ျပဳျပီးသြားျပီ။
နာပရံ ဣတၳတၱာယ- ေနာက္ထပ္ အထက္မဂ္ကို ရေအာင္လုပ္ရမည့္ဟာလည္း
ထူး မရွိေတာ့ျပီ။ ဘာမွကို ေနာက္ထပ္လုပ္စရာမလိုေတာ့ လို ့ စဥ္းစားဆင္ျခင္
ၾကပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ ခႏၶာ ၅ပါးနဲ ့ စပ္ျပီး နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္
ငါ့ဟာ မဟုတ္ ၊ ငါ မဟုတ္ ၊ ငါ့ မပိုင္ ငါ့အတၱ မဟုတ္ေၾကာင္း
ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ပဥၥ၀ဂၢီ ၅ ဦးစလံုးဟာလည္း ဘုရားရွင္
ေျပာေဟာခဲ့တာမွန္သမွ်ကို ႏွစ္သက္သေဘာက်ခဲ့ၾကပါတယ္။

အနတၱလကၡဏသုတ္ထဲမွာ ဂါထာမပါဘဲ ဘုရားရွင္က စကားေျပ
ေလးနဲ ့ ေျပာေဟာေတာ္မူခဲ့တာပါ။ ဒီစကားေျပမ်ားေဟာၾကား
ျပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ အားလံုး ရဟႏၱာေတြ ျဖစ္သြားၾကပါတယ္။
ကမၻာ့ဗုဒၶသာသနာမွာ ဘုရား အပါ၀င္ ရဟႏၱာ ၆ ပါး ရွိလာပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဒီ အနတၱလကၡဏသုတ္ေတာ္ဟာ ပဥၥ၀ဂၢီ ၅ ဦးစလံုးကို
ရဟႏၱာ ျဖစ္ေစခဲ့တဲ့ သုတ္မို ့ ေသေသခ်ာခ်ာ ဂဃနဏ က်က်နန
ေလ့လာ မွတ္သားေဆာင္ထား က်င့္ၾကံ ပြါးမ်ားသင့္ပါေတာ့တယ္။

အနတၱလကၡဏ သုတ္ေတာ္ ဤတြင္ ျပီးဆံုး ကမၸတ္ဖုံုးေလျပီ။


မွတ္ခ်က္။ ။ အနတၱလကၡဏသုတ္ေတာ္ ေဒသနာကို က်မ္းတတ္ အေက်ာ္ေမာ္
ဆရာေတာ္ဘုရားမ်ား၊ နာမည္ေက်ာ္ ဓမၼကထိက ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား အသီးသီး
ေရးသား ေဟာၾကားခ်က္ အမ်ားအျပား ရွိပါသည္။ အက်ယ္ အေသးစိပ္ သိလိုပါက
နာမည္ၾကီး
ဆရာေတာ္မ်ား၏ က်မ္းစာႏွင့္ေျပာေဟာထားေသာ တိတ္စီဒီမ်ားကို
ဖတ္ရႈ နာယူၾကေလကုန္။


သို ့ေသာ္ ယခု ဘာလင္ျမိဳ ့ ခရီးစဥ္၀ယ္ အနတၱလကၡဏသုတ္ကို ရွင္းျပေပးပါဘုရား ဟု
ေလွ်ာက္ထားသည္မို ့ ကိုယ္သိသလို အနည္းက်ဥ္းေလးကို ကိုယ္သိသလိုမ်ိဳး ျပန္လည္ကာ ပါဠိေတာ္ကိုၾကည့္ရႈေလ့လာျပီး ထိုထိုက်မ္းဂန္ တရားမ်ားမွ နာယူ ေလ့လာ
မွတ္ထားသမွ်နွင့္ ေပါင္းစပ္ကာ စကားေျပာဟန္ႏွင့္ ေရးသား လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

လူျဗိန္းဟု မဆိုအပ္ေသာ လူအသိသာမန္ ဥာဏ္ရွိသူတို ့အတြက္ ရည္ရြယ္မွန္းဆကာ
ျဖန္ ့ေ၀ ကုသိုလ္ယူျခင္း တစ္မ်ိဳး ဟု မွတ္ေစခလို။


ေရးသားမွ်ေ၀လိုက္ရသည့္ ကုသိုလ္ အစုစုကို လာေရာက္ စာဖတ္သူ အေပါင္းႏွင့္
ေက်းဇူးရွင္ မိဘ ဆရာသမား ရဟန္းဒါယကာ ေဆြမ်ိဳးဥာတိ သူငယ္ခ်င္းမ်ားမွအစ
၃၁ ဘုံသား အားလံုးတုိ ့အား အမွ် ေပးေ၀ပါ၏။ သာဓု အားရပါရ ေခၚၾကေစေသာ၀္။




ျမတ္ေရာင္နီ
( ၂၂ ၊ ၀၆ ၊ ၂၀၁၁ )


ဒီေနရာကေလးမွာ ေရးပါ..