Pages

Wednesday, June 22, 2011

ဧ၀ံ ပႆံ

ဧ၀ံ ပႆံ

အနတၱလကၡဏ သုတ္
( အဆက္ )

နိဂုမ္းပိုင္း

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ ပဥၥ၀ဂၢီ ၅ ဦးတို ့ကို ရုပ္ ေ၀ဒနာ သညာ သခၤါရ ၀ိညာဏ္
အမ်ိဳးမ်ိဳးကိုပင္ အေသးစိပ္ ထပ္ခါထပ္ခါ တစ္ခုခ်င္းစီ ေနတံ မမ ၊
ေနေသာဟ မသၼိ ၊ န ေမေသာ အတၱာ။ ငါ့ ဟာ မဟုတ္ ၊ ငါ မဟုတ္ ၊ ငါမပိုင္
ရွင္းလင္းသြားသည္အထိ ေဟာၾကားေတာ္ မူခဲ့ပါတယ္။

အဲသလိုေဟာလိုက္လို ့လည္း ပဥၥ၀ဂၢီ ၅ ဦး စလံုး ဘုရားရွင္ ဆိုလိုတဲ့ အတိုင္း
ေအာ္ ဟုတ္ပါ့လား င့ါဟာ မဟုတ္ ၊ ငါ မဟုတ္ ၊ ငါ မပိုင္ ပါ့လား ဆိုတာကို
ကြဲကြဲျပားျပား နားလည္ သိျမင္ သေဘာေပါက္ခဲ့ၾကတာပါ။

အဲလိုသေဘာေပါက္တာ နားလည္သိျမင္တာကိုပဲ သုတ၀ါ အၾကားျမင္ရွိတဲ့
အရိယသာ၀က ဘုရားရွင္ရဲ ့ တပည့္ရင္း လို ့ ဆိုလိုတာပါ။ အရိယာသာ၀က
ဘုရားရွင္ရဲ ့တပည့္ရင္း စစ္စစ္ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ပဲ ရုပ္ ေ၀ဒနာ သညာ သခၤါရ
၀ိညာဏ္တို ့အေပၚမွာ ျငီးေငြ ့လာပါတယ္။

ဒီေနရာေလးမွာ ေျပာစရာရွိတာက ျငီးေငြ ့တာဟာ စိတ္ပ်က္တာ မဟုတ္၊
စိတ္ရႈပ္သြားတာမဟုတ္။ တကယ့္ကို တရားသေဘာေပါက္ျပီး
ခႏၶာ ၅ပါးလံုးရဲ ့ အေပၚ အမွန္အတိုင္း ျမင္လာတာပါ။

ဟုိတုန္းက သူတို ့ ထင္ထားတာက ငါ့ရဲ ့ဟာ ၊ ငါပဲ ၊ ငါပိုင္တာ ပဲ ထင္လာခဲ့တာ။
ဘုရားရွင္ ေဟာျပလိုက္ေတာ့ ခႏၶာမွာ ဥာဏ္သက္၀င္သြားၾကတဲ့အခါ
ဟုတ္ပါ့လားေနာ္ ၊ ခႏၶာ ၅ပါးလံုးဟာ ငါ့ဟာ မဟုတ္ ၊ ငါ မဟုတ္ ၊ ငါမပိုင္ပါ့လား
လို ့ အသိမွန္ေတြ ၀င္ေရာက္လာတာပါ။ နိဗၺိႏၵဥာဏ္လို ့ ေခၚပါတယ္။

အဲလို ဥာဏ္ျဖစ္လာေတာ့ ခႏၶာ ၅ပါးအေပၚမွာ မတပ္မက္ေတာ့ပါဘူး။
ျငီးေငြ ့လာတယ္ ဆုိတဲ့ သေဘာမွာ မလိုခ်င္တာေတြ ပါေနတယ္ေပါ့။
မလိုခ်င္ မတပ္မက္ေတာ့ဘူးဆိုရင္ လိုခ်င္တဲ့စိတ္ေတြမွ လြတ္ေျမာက္သြားတယ္။

ဒီေနရာမွာ ဒီသံုးခု အျပန္အားျဖင့္ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။
လိုခ်င္ရင္ တပ္မက္မယ္။စြဲလန္းမယ္။ တပ္မက္စြဲလန္းေနျပီဆိုရင္ေတာ့
ဘယ္ေတာ့မွ ျငီးေငြ ့မႈ ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ဘူး။ မျငီးေငြ ့ေတာ့ဘူးေပါ့။

ခု ပဥၥ၀ဂၢီ ၅ဦးစလံုးဟာ ခႏၶာေပၚမွာ ငါ့ဟာ မဟုတ္ ငါမဟုတ္ ငါမပိုင္ ဆိုတဲ့
တရားကို လက္ကိုင္ထားျပီး အားထုတ္လိုက္တာ ဘ၀လြတ္ေျမာက္သည္အထိ
ျဖစ္သြားၾကပါျပီ။ ရဟႏၱာ ျဖစ္သြားၾကတယ္ လို ့ ဆိုလိုတာပါ။

အဲဒီလို လြတ္ေျမာက္ျပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ ဘ၀မွ လြတ္ေျမာက္သြားပါေပါ့လား လို ့
ျပန္ဆင္ျခင္တဲ့ ပစၥေ၀ကၡဏာဥာဏ္ ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။

ဆင္ျခင္ပံုကေတာ့-
ခီဏာ ဇာတိ- ေနာက္ထပ္ပဋိသေႏၶ ဘ၀သစ္ ျဖစ္ဖို ့ အတြက္ ကုန္သြားျပီ။
၀ုသိတံ ျဗဟၼစရိယံ- ေနာက္ထပ္က်င့္ဖို ့ မဂ္ကိစၥေတြလည္း အထူး မရွိျပီ။
ကတံ ကရဏီယံ- ဘ၀လြတ္ေျမာက္ေအာင္ လုပ္ဖို ့ ျပဳသင့္ျပဳထိုက္တဲ့
ကိစၥအ၀၀ကိုလည္း ျပဳျပီးသြားျပီ။
နာပရံ ဣတၳတၱာယ- ေနာက္ထပ္ အထက္မဂ္ကို ရေအာင္လုပ္ရမည့္ဟာလည္း
ထူး မရွိေတာ့ျပီ။ ဘာမွကို ေနာက္ထပ္လုပ္စရာမလိုေတာ့ လို ့ စဥ္းစားဆင္ျခင္
ၾကပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ ခႏၶာ ၅ပါးနဲ ့ စပ္ျပီး နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္
ငါ့ဟာ မဟုတ္ ၊ ငါ မဟုတ္ ၊ ငါ့ မပိုင္ ငါ့အတၱ မဟုတ္ေၾကာင္း
ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ပဥၥ၀ဂၢီ ၅ ဦးစလံုးဟာလည္း ဘုရားရွင္
ေျပာေဟာခဲ့တာမွန္သမွ်ကို ႏွစ္သက္သေဘာက်ခဲ့ၾကပါတယ္။

အနတၱလကၡဏသုတ္ထဲမွာ ဂါထာမပါဘဲ ဘုရားရွင္က စကားေျပ
ေလးနဲ ့ ေျပာေဟာေတာ္မူခဲ့တာပါ။ ဒီစကားေျပမ်ားေဟာၾကား
ျပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ အားလံုး ရဟႏၱာေတြ ျဖစ္သြားၾကပါတယ္။
ကမၻာ့ဗုဒၶသာသနာမွာ ဘုရား အပါ၀င္ ရဟႏၱာ ၆ ပါး ရွိလာပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဒီ အနတၱလကၡဏသုတ္ေတာ္ဟာ ပဥၥ၀ဂၢီ ၅ ဦးစလံုးကို
ရဟႏၱာ ျဖစ္ေစခဲ့တဲ့ သုတ္မို ့ ေသေသခ်ာခ်ာ ဂဃနဏ က်က်နန
ေလ့လာ မွတ္သားေဆာင္ထား က်င့္ၾကံ ပြါးမ်ားသင့္ပါေတာ့တယ္။

အနတၱလကၡဏ သုတ္ေတာ္ ဤတြင္ ျပီးဆံုး ကမၸတ္ဖုံုးေလျပီ။


မွတ္ခ်က္။ ။ အနတၱလကၡဏသုတ္ေတာ္ ေဒသနာကို က်မ္းတတ္ အေက်ာ္ေမာ္
ဆရာေတာ္ဘုရားမ်ား၊ နာမည္ေက်ာ္ ဓမၼကထိက ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား အသီးသီး
ေရးသား ေဟာၾကားခ်က္ အမ်ားအျပား ရွိပါသည္။ အက်ယ္ အေသးစိပ္ သိလိုပါက
နာမည္ၾကီး
ဆရာေတာ္မ်ား၏ က်မ္းစာႏွင့္ေျပာေဟာထားေသာ တိတ္စီဒီမ်ားကို
ဖတ္ရႈ နာယူၾကေလကုန္။


သို ့ေသာ္ ယခု ဘာလင္ျမိဳ ့ ခရီးစဥ္၀ယ္ အနတၱလကၡဏသုတ္ကို ရွင္းျပေပးပါဘုရား ဟု
ေလွ်ာက္ထားသည္မို ့ ကိုယ္သိသလို အနည္းက်ဥ္းေလးကို ကိုယ္သိသလိုမ်ိဳး ျပန္လည္ကာ ပါဠိေတာ္ကိုၾကည့္ရႈေလ့လာျပီး ထိုထိုက်မ္းဂန္ တရားမ်ားမွ နာယူ ေလ့လာ
မွတ္ထားသမွ်နွင့္ ေပါင္းစပ္ကာ စကားေျပာဟန္ႏွင့္ ေရးသား လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

လူျဗိန္းဟု မဆိုအပ္ေသာ လူအသိသာမန္ ဥာဏ္ရွိသူတို ့အတြက္ ရည္ရြယ္မွန္းဆကာ
ျဖန္ ့ေ၀ ကုသိုလ္ယူျခင္း တစ္မ်ိဳး ဟု မွတ္ေစခလို။


ေရးသားမွ်ေ၀လိုက္ရသည့္ ကုသိုလ္ အစုစုကို လာေရာက္ စာဖတ္သူ အေပါင္းႏွင့္
ေက်းဇူးရွင္ မိဘ ဆရာသမား ရဟန္းဒါယကာ ေဆြမ်ိဳးဥာတိ သူငယ္ခ်င္းမ်ားမွအစ
၃၁ ဘုံသား အားလံုးတုိ ့အား အမွ် ေပးေ၀ပါ၏။ သာဓု အားရပါရ ေခၚၾကေစေသာ၀္။




ျမတ္ေရာင္နီ
( ၂၂ ၊ ၀၆ ၊ ၂၀၁၁ )


ဒီေနရာကေလးမွာ ေရးပါ..

No comments:

Post a Comment