ေျခာက္ပတ္ ၊ ေနာက္ အပတ္
(ေမတၱာရပ္ခံခ်က္။ ။ ရွဴး...စကားမပီသူ တိုးတိုး ဖတ္ပါ။)
ကိုတိုဘီ ( ဂ်ာမန္ ) ေျခာက္ပတ္နား။
ေဒၚစံုၾကိဳင္း (ထုိင္း) ေနာက္အပတ္နား။
တစ္ေယာက္က ေျခာက္ပတ္ နားေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထား၏။
( ေျခာက္ပတ္ၾကီးမ်ားေတာင္ပါလား )။
တစ္ေယာက္က ေနာက္အပတ္ နားေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားျပန္၏။
( တစ္ပတ္ဆိုေတာ့ ေတာ္ေသးရဲ ့)။
ေျခာက္ပတ္နားသူက ကိုတိုဘီ။
တနလၤာေန ့တိုင္း ေပါင္မုန္ ့ဆြမ္း ႏွင့္ ပန္သီး ေလာင္းလွဴေနက်။
ေနာက္အပတ္နားသူက ေဒၚစံုၾကိဳင္း။
ဗုဒၶဟူးေန ့တိုင္း ေခါက္ဆြဲေလာင္းလွဴလိုက္၊ ဆြမ္းလွဴလိုက္။
သူတို ့လည္း သူတို ့အေၾကာင္းေလးေတြနဲ ့ေပါ့။
ေျခာက္ပတ္နားသူက အိႏိၵယသို ့ခရီးသြားမယ္။
ေနာက္အပတ္နားသူက ဆြမ္းေလာင္းေနက် ေန ့မွာ အလုပ္ရွိလို ့တဲ့။
( ေျခာက္ပတ္ၾကီးမ်ားေတာင္ပါလား )။
တစ္ေယာက္က ေနာက္အပတ္ နားေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားျပန္၏။
( တစ္ပတ္ဆိုေတာ့ ေတာ္ေသးရဲ ့)။
ေျခာက္ပတ္နားသူက ကိုတိုဘီ။
တနလၤာေန ့တိုင္း ေပါင္မုန္ ့ဆြမ္း ႏွင့္ ပန္သီး ေလာင္းလွဴေနက်။
ေနာက္အပတ္နားသူက ေဒၚစံုၾကိဳင္း။
ဗုဒၶဟူးေန ့တိုင္း ေခါက္ဆြဲေလာင္းလွဴလိုက္၊ ဆြမ္းလွဴလိုက္။
သူတို ့လည္း သူတို ့အေၾကာင္းေလးေတြနဲ ့ေပါ့။
ေျခာက္ပတ္နားသူက အိႏိၵယသို ့ခရီးသြားမယ္။
ေနာက္အပတ္နားသူက ဆြမ္းေလာင္းေနက် ေန ့မွာ အလုပ္ရွိလို ့တဲ့။
ဆြမ္းခံ ဆြမ္းခံတယ္ လို ့သာ ေျပာရတာ၊ တကယ္တမ္း လွဴၾကတာက သူတို ့က ပင့္ဖိတ္ထား တဲ့ေန ့တစ္ပတ္မွာ တစ္ေန ့ပဲ ၾကြသြားရတာ။ တစ္ေန ့ တစ္ေန ့ဆိုတာလဲ ျမန္မာျပည္လို အိမ္အမ်ား ၾကီးက မရွိလွ။ တစ္ေန ့မွ ရွားရွားပါးပါး တစ္အိမ္။ သို ့မဟုတ္ ႏွစ္အိမ္တည္းသာ။
ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ သိတဲ့အတိုင္းပဲ တစ္အိမ္ တစ္ဇြန္းရရ ႏွစ္ဇြန္းရရ အိမ္ေပါင္း ၂၀ ဆယ္ ၃၀ ။
ေလာင္းလွဴတတ္တဲ့ အိမ္ေတြကို ေလွ်ာက္သြားခဲ့ရတယ္။ သီးသန္ ့ ပင့္ဖိတ္တာ ရွိရွိ မရွိရွိ အေရး မၾကီးလွ။ သံဃာေတြ ေရွ ့က ဆြမ္းခံရင္ ေနာက္က ရပ္လိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ တစ္ေန့စာေတာ့ ဖူလံု သြားတယ္။ တစ္အိမ္ေလာက္ ႏွစ္အိမ္ ေလာက္က တစ္ပတ္ ႏွစ္ပတ္ ပိတ္လည္း အေၾကာင္း မဟုတ္ ဘူး။
ေလာင္းလွဴတတ္တဲ့ အိမ္ေတြကို ေလွ်ာက္သြားခဲ့ရတယ္။ သီးသန္ ့ ပင့္ဖိတ္တာ ရွိရွိ မရွိရွိ အေရး မၾကီးလွ။ သံဃာေတြ ေရွ ့က ဆြမ္းခံရင္ ေနာက္က ရပ္လိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ တစ္ေန့စာေတာ့ ဖူလံု သြားတယ္။ တစ္အိမ္ေလာက္ ႏွစ္အိမ္ ေလာက္က တစ္ပတ္ ႏွစ္ပတ္ ပိတ္လည္း အေၾကာင္း မဟုတ္ ဘူး။
ဒီမွာေတာ့ သူတို ့က သီးသန္ ့ပင့္ထားတဲ့ ေန ့ၾကြရတာ ဆိုေတာ့ ပိတ္လိုက္တ့ဲ အပတ္တိုင္း
ကိုယ့္အတြက္ သီးသန္ ့မွတ္ထားရတယ္။ ေနာက္ အပတ္ ဆြမ္းခံပိတ္ထားတယ္။ ဒီ အပတ္ရွိတယ္လို့ို ့မွတ္ထားရပါတယ္။ မွတ္လည္း မွတ္သင့္တယ္။ ဒီ အပတ္ ေနာက္အပတ္ လြဲလြဲ သြားတတ္လို ့။ တစ္ခါ တစ္ေလ ဘယ္အပတ္ထိ ပိတ္ထားတာလဲ စာအုပ္ ျပန္ၾကည့္ရေသးတယ္။
ကိုယ့္အတြက္ သီးသန္ ့မွတ္ထားရတယ္။ ေနာက္ အပတ္ ဆြမ္းခံပိတ္ထားတယ္။ ဒီ အပတ္ရွိတယ္လို့ို ့မွတ္ထားရပါတယ္။ မွတ္လည္း မွတ္သင့္တယ္။ ဒီ အပတ္ ေနာက္အပတ္ လြဲလြဲ သြားတတ္လို ့။ တစ္ခါ တစ္ေလ ဘယ္အပတ္ထိ ပိတ္ထားတာလဲ စာအုပ္ ျပန္ၾကည့္ရေသးတယ္။
အလွဴရွင္တို ့ကလည္း ဆြမ္းခံ တစ္ပါးၾကြတာနဲ ့ သံဃာႏွစ္ပါးရွိရင္ ႏွစ္ပါးစာ၊ သံုးပါးရွိရင္ သံုးပါး အလံုေလာက္ ေလာင္းလွဴၾကတယ္။
လမ္းမွာ ကံေကာင္းေထာက္မလို ့ ဘုန္းၾကီးမွန္းသိတဲ့ သူက ေခ်ာကလပ္၊ လိေမၼာ္သီးေလးေတြ ေလာင္းလွဴ သြားတာၾကေတာ့ ရွိပါတယ္။ ဒါကလည္း ရံဖန္ရံခါသာပါ။ ဒါေပမယ့္ လူအေတာ္မ်ားမ်ား ကေတာ့ သိေနၾကပါျပီ။ ဆြမ္းခံတယ္ ဆိုတာကိုလည္း သတင္းစာထဲမွာလည္း ေဖၚျပထားတာ ေၾကာင့္ေပါ့။
အဆင္ေျပတာ တစ္ခုကေတာ့ ဘယ္အပတ္မွာ ဆြမ္းခံ မရွိတာလို ့ သိျပီးရင္ ကိုယ့္မွာ ရွိတဲ့ ဂူခ်ိဳင္း ကူပြန္က ေျဖရွင္းသြားတာမို ့ ဘယ္အပတ္ျဖစ္ျဖစ္ အဆင္ေျပသြားတယ္။ ကူပြန္ကိုေတာ့ ျမဴးနစ္ျမိဳ ့က ဒကာမၾကီး တစ္ဦးက လွဴထားပါတယ္။
အဲဒီလိုနဲ ့ ဆြမ္းခံ မရွိတဲ့ အပတ္မွဘဲ ဂ်ာမန္ အစားေသာက္ ဘုဥ္းေပးရတယ္။ စိတ္ၾကိဳက္ ကိုယ့္သေဘာက်တာ အလွဴခံခဲ့တယ္ ။ ကူပြန္က ဖန္တီးေပးပါတယ္။ ပံုမွန္အားျဖင့္ေတာ့ ျမန္မာ၊ ထိုင္း ၊ သီရိလကၤာ တို ့က ဆြမ္းမ်ား လွဴဒါန္းၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဂ်ာမနီနိုင္ငံ ကို ေနေသာ္လည္း ကိုယ့္ျမန္မာ အစား အစာလို ဆြမ္းကိုသာ ဘုဥ္းေပးရပါတယ္။
ဒီလိုနဲ ့ အပတ္တိုင္း အပတ္တိုင္းမွာေတာ့ အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ ့စြာ ရွိပါတယ္။
ေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ ေျခာက္ပတ္ ၊ ေနာက္အပတ္ ကိုပဲ
ကေလး တစ္ေယာက္လို အလြတ္က်က္မွတ္ေနရတယ္။
ေျခာက္ပတ္၊ ေနာက္အပတ္၊
ေျခာက္ပတ္ ၊ ေနာက္အပတ္။
.....................................။
ေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ ေျခာက္ပတ္ ၊ ေနာက္အပတ္ ကိုပဲ
ကေလး တစ္ေယာက္လို အလြတ္က်က္မွတ္ေနရတယ္။
ေျခာက္ပတ္၊ ေနာက္အပတ္၊
ေျခာက္ပတ္ ၊ ေနာက္အပတ္။
.....................................။
မွတ္ခ်က္ ။ ။ေဆာင္းပါး အထူးမဟုတ္ပါ။
ကိုယ့္အေၾကာင္းကိုဘဲ မွတ္တမ္းေရးျခင္းပါ။ သတင္းေပး ျခင္းမွ်သာ။
ဒီမွာေတာ့ တစ္လ ခရီးသြားမယ္ဆိုရင္လည္း ေလးပတ္ လို ့ ရက္သတၱပတ္ကို
အသံုးျပဳတာမ်ားတာကို သတိထားမိတာပါတယ္။ သူတို ့ ေျပာတဲ့ အတိုင္း ပဲ ကိုယ္လည္း
ေျခာက္ပတ္ ၊ ေနာက္အပတ္ဆိုျပီး ေခါင္းစဥ္တပ္လိုက္ျပီး ပတ္ေပါင္းမ်ားစြာအသံုးျပဳကာ ေရးထည့္လိုက္ပါေတာ့တယ္။
ကိုယ့္အေၾကာင္းကိုဘဲ မွတ္တမ္းေရးျခင္းပါ။ သတင္းေပး ျခင္းမွ်သာ။
ဒီမွာေတာ့ တစ္လ ခရီးသြားမယ္ဆိုရင္လည္း ေလးပတ္ လို ့ ရက္သတၱပတ္ကို
အသံုးျပဳတာမ်ားတာကို သတိထားမိတာပါတယ္။ သူတို ့ ေျပာတဲ့ အတိုင္း ပဲ ကိုယ္လည္း
ေျခာက္ပတ္ ၊ ေနာက္အပတ္ဆိုျပီး ေခါင္းစဥ္တပ္လိုက္ျပီး ပတ္ေပါင္းမ်ားစြာအသံုးျပဳကာ ေရးထည့္လိုက္ပါေတာ့တယ္။
ျမတ္ေရာင္နီ
( ၂၃ ၊ ၀၆ ၊ ၂၀၁၀ )
.
အဟတ္ ျပံဳးမိသည္။
ReplyDelete