သတိကို သတိျပဳ
အပိုင္း (ဃ)
မရဏာနဳႆတိ ဘာ၀နာျပီးေတာ့-
၉။ကာယဂတာသတိ ပါ။ ကုိယ္မွာ ျဖစ္တဲ့ ရွိေနတဲ့ အရာကို ျပန္လည္ သတိရွိေအာင္ျပဳလုပ္ တာပါ။
ကိုယ္မွာ ဘာေတြ ရွိသလဲ -
ဤငါ့ကိုယ္တြင္ ဆံပင္ အေမြး (လက္သည္း ေျခသည္း ) သြား အေရ။ အသား အေၾကာ အရိုး ရိုးတြင္းျခင္ဆီ အညိွဳ ့။ ႏွလံုး အသည္း အေျမွး အဖ်ဥ္း အဆုတ္ ။ အူမ အူသိမ္ အစာသစ္ အစာေဟာင္း ဥေဏွာက္။သည္းေျခ သလိပ္ ျပည္ ေသြး ေခ်ြး အဆီခဲ။ မ်က္ရည္ ဆီၾကည္ တံေတြး ႏွပ္ အေစး က်င္ငယ္။
ဒြတၱိ ံသ- ၃၂မ်ိဳး၊ ေကာ႒ာသ- မသထီစရာ ရြံစရာအစု။ လို ့ေခၚပါတယ္။
အဲလို ဆင္ျခင္ပြါးမ်ားရင္ လည္း ကိုယ့္ကို ဟုတ္လွတယ္ မထင္ေတာ့ဘူး။ နို ့မို ့ရင္ ေခ်ာတယ္၊
လွတယ္ ထင္မယ္။ ေရေမႊးဆြတ္လို့ ေမႊးတာ၊ သနပ္ခါး မိတ္ကပ္လူးလို ့ ေမႊးတာ ၊ ဆပ္ျပာ အေမႊး သံုးလို ့၊ ေခါင္းအလွဆီ အေမႊးသံုးလို ့ေမြးတာ ငါက ေမြးတယ္ လုပ္ေနမယ္။ ဟုတ္တယ္ ဟုတ္၊
( ကိုယ္အပါ၀င္) ထင္မိသေယာင္။
လွတယ္ ထင္မယ္။ ေရေမႊးဆြတ္လို့ ေမႊးတာ၊ သနပ္ခါး မိတ္ကပ္လူးလို ့ ေမႊးတာ ၊ ဆပ္ျပာ အေမႊး သံုးလို ့၊ ေခါင္းအလွဆီ အေမႊးသံုးလို ့ေမြးတာ ငါက ေမြးတယ္ လုပ္ေနမယ္။ ဟုတ္တယ္ ဟုတ္၊
( ကိုယ္အပါ၀င္) ထင္မိသေယာင္။
တကယ္တမ္းၾကျပန္ေတာ့ ဆံပင္ က်ြတ္သြားလို ့ ထမင္း ပန္းကန္ထဲ ေတြ ့တာေတာင္ ပ်ိဳ ့သလို
လို ျဖစ္တတ္ရဲ ့။ ေခါင္းေပၚေနတံုးက လွတယ္ ထင္တာ။ ကဲ သိျပီလား။ က်န္တဲ့ ရြံစရာ မွန္သမွ် အမွန္ တိုင္း သိပါေလ။
လို ျဖစ္တတ္ရဲ ့။ ေခါင္းေပၚေနတံုးက လွတယ္ ထင္တာ။ ကဲ သိျပီလား။ က်န္တဲ့ ရြံစရာ မွန္သမွ် အမွန္ တိုင္း သိပါေလ။
ပါဠိ ဂရမ္မာ နည္း အရကေတာ့ ကာယ ကို ( ကု+ အာယ ) ပုဒ္ခြဲရတယ္။ ကု ဆိုတာကု စၦိတ- ရြံံစရာ။ အာယ ဆိုတာ အေပါင္း-လို ့ ဆိုပါတယ္။
ဘုန္းၾကီး တစ္ပါးက က ကု စၦိတ ရြံစရာကို ပဲ ရြံစရာလို ့ ဘာသာမျပန္ဘဲ။ ေခ်း လို ့ဒဲ့ဒိုး ဘာသာျပန္တယ္။ သူ ့အလို ကာယ ဆိုတာ တစ္ကိုယ္လံုး ေခ်းတံုး လို ့ ျမန္မာလို ဘာသာ ျပန္လို တယ္။ စကား ရိုင္းရင္ သည္းခံပါ။ ဒါမွ ထိေရာက္မွာမို ့။
ကိုးေပါက္ဆိုတာ အေပၚ ( ၇) ေပါက္နဲ ့ ေအာက္ (၂) ေပါက္ကို ေျပာတာပါ။ မ်က္စိ ၂၊ နား ၂။
ႏွာေခါင္း၂။ ပါးစပ္ ၁။ ေအာက္က ၂။ (သိသာထင္ရွားျပီ။)
ႏွာေခါင္း၂။ ပါးစပ္ ၁။ ေအာက္က ၂။ (သိသာထင္ရွားျပီ။)
မ်က္စိ ၂ ေပါက္က ထြက္ေတာ့ မ်က္ေခ်း၊ နား ၂ ေပါက္က ထြက္လာေတာ့ နဖာေခ်း စတာေတြေပါ့။ ေခ်းေတြ ၾကည့္ပါဘဲ။ ကိုယ့္ဖာသာ ဆက္ေတြး ၾကပါဦးလား။ ကိုယ့္အေနနဲ ့အဲလို ဟိုေတြး ဒီေတြး ေတြးမိတာေပါ့။ စာဖတ္တဲ့ အခ်ိန္ေလး အဲေလာက္ေတြး မိမယ္ဆိုရင္ အထံု ပါရမီ ကုသိုလ္ ျဖစ္သြား နိုင္တယ္။ ဆင္ျခင္ၾကည့္ပါ။
ဒါနဲ့ ပါတ္သက္ျပီးေတာ့ ဘုရား ရွင္ လက္ထက္က အလွမာန္တက္ေနတဲ့ အလွမယ္ မရူပနႏၵာေပါ့။ ဘုရား ေက်ာင္းေတာင္ မသြားဘဲ ေနေသးတယ္။ ရဟန္းမ ၀တ္ခဲ့တာလည္း ဘုရားနဲ ့ ေဆြမ်ိဳးစပ္လို ့ ။ ဒီ အတိုင္း လူ၀တ္ေၾကာင္ဘ၀နဲ ့ ေနခဲ့ရင္ အမ်ားေျပာမွာ ေၾကာက္လို ့။ သာသနာ့ေဘာင္ ၀င္ ေရာက္ ခဲ့သူ။
က်န္တဲ့သူေတြက သူ ့ေရွ ့မွာ ဘုရားဂုဏ္ကို ေျပာတာ ေျပာလို ့မကုန္နိုင္ မခန္းနိုင္။ သူ မသြား ျခင္း အေၾကာင္းကလည္း သူရုပ္ရည္ရဲ ့ အလွပကို အျပစ္ေတြ ေျပာမွာ စိုးလို ့တဲ့။ ေနာက္ေတာ့လည္း အမ်ားက တိုက္တိုက္ တြန္းတြန္း ေျပာလာေတာ့ သူေနလို ့ မျဖစ္ေတာ့။ ဘုရားရွင္ထံ ေရာက္သြား ခဲ့ ပါတယ္။
ဘုရားရွင္ အမွန္တရားကို ေျပာျပလိုု ့သေဘာေပါက္သြားတယ္။ ေျပာေဟာတာက တိုတိုေလး-
အာတုရံ အသုစိ ံ ပူတိ ံ၊ ပႆ နေႏၵ သမုႆယံ၊
ဥ ဂၣရ ႏၱံ ပ ဂၣရ ႏၱံ ၊ ဗာလာနံ အဘိပတၳိတံ။
စတဲ့ ဂါထာပါ။
ဥ ဂၣရ ႏၱံ ပ ဂၣရ ႏၱံ ၊ ဗာလာနံ အဘိပတၳိတံ။
စတဲ့ ဂါထာပါ။
ဒီဂါထာေလးကို အက်ဥ္း ေလ့လာၾကည့္ေတာ့ ဒီလိုေတြ ့ရတယ္။ ဥ ဂၣရ ႏၱံ ဆိုတာ အထက္ ကလည္း လွ်ံထြက္။ ပ ဂၣရ ႏၱံ - ေအာက္ကလည္း ယိုထြက္တဲ့။ ဘာေတြလဲ ဆိုေတာ့ အသုစိ ံ-မစင္ ္ၾကယ္ တဲ့ ဟာေတြ။ ပူတိ- ပုပ္ေဟာင္ညွီတဲ့ဟာေတြ။ ဒါကို ဗာလာနံ- ကိုယ္လူ သူလုိ ဗာလ ေခၚတဲ့ မသိတတ္သူတို ့က။ အဘိ ပတၳိတံ- အလြန္ေကာင္း တယ္ လို ့ ေတာင့္ေတာင့္တတ ရွိတာေတြတဲ့။ ဆိုတဲ့ စကားေလးေတြ ကို အၾကမ္းဖ်ဥ္းအားျဖင့္ နား လည္ ၾကည့္စမ္းပါ့လား။
(စကားခ်ပ္၊ စကားညွပ္ ) ျမန္မာစကားကို ျပန္စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ေလ။ ရြံစရာ ေကာင္း လိုက္တာ-တဲ့။ ရြံစရာဆိုရင္ ဆိုးလိုက္တာလို ေျပာရမွာ။ ဗာလာနံ အဘိပတၳိတံ ဆိုေတာ့ ရြံစရာလည္း ေကာင္းခ်င္ ေကာင္း မွာေပါ့ေနာ။
အျပန္အားျဖင့္ မွတ္သားရမွာက ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းတို ့ဟာ ရြံစရာကို ရြံစရာမွန္း တကယ္သိျပီး တရားအားထုတ္ၾကတယ္ လို ့ သိရမွာပါ။ ရြံစရာေကာင္း တာကိုပဲ မတြယ္တာ ဖို ့ ဆိုလို ရင္းပါ။ ကဲၾကည့္ေလ-
မရူပနႏၵာ ကေတာ့ ဒီစကားေလးေတြကို တရားနဲ ့ေလ်ာ္ညီစြာ သေဘာေပါက္ သြားတာ ေသာတာပန္ ျဖစ္သြားပါ သတတ္။ အဲဒီေနာက္ အထက္မဂ္ ရဖို ့ အတြက္ ဘုရားရွင္ ဆက္လက္ ေဟာ လိုက္တာမို ့ ရဟႏၱာ မ အျဖစ္ ေရာက္သြားပါေတာ့တယ္။
ဒါကေတာ့ ကာယဂတာ သတိ ရဲ ့အက်ိဳးလို ့ မွတ္ယူနိုင္ပါ တယ္။
( ဓမၼပဒ၊ ဇရာ၀ဂၢ၊ ဇနပဒ ကလ်ာဏီ ရူပနႏၵာ ေထရီ ၀တၳဳ)
၁၀။ အာနပါနႆတိ ဘာ၀နာ သီးသန့္ တစ္ပိုင္း ေရးသားပါဦးမယ္လို ့ မွန္းထားပါတယ္။
မွတ္ခ်က္။ ။ ျမဴးနစ္ျမိဳု ့ ဂ်ာမန္ ဗုဒၶဘာသာ အသင္းသူ အသားတို ့ကို ဒီေလာက္ အက်ယ္ ေဟာေျပာ ခ်ိန္ မရလိုက္။ အနုႆတိ ( ၁၀ ) ပါးစလံုး ေဟာတာမို ့ တို ့ထိဆိတ္ဂဏန္း အျမည္းသေဘာ ေလာက္ သာ ေဟာခဲ့ပါတယ္။ဘေလာ့ ေရးသားခ်ိန္မွာ ေစတနာမ်ား ပိုမိတာေၾကာင့္ အက်ယ္ ေရး သား ျခင္း ျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း.....
ျမတ္ေရာင္နီ
(၀၉၊၀၄၊၂၀၁၀)
တရားေတာ္ကို ဝမ္းေျမာက္စြာ သာဓုေခၚပါတယ္ဘုရား။
ReplyDelete