မသိၾကလ်င္ ေတြးဆဦး
မသိၾကလ်င္ ေတြးဆဦး
မသိၾကလ်င္ ေတြးဆဦးတဲ့။ ဒီစာတမ္းေလးကို ဟုိး ...လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္နွစ္ဆယ္ေက်ာ္က
ကုိရင္ဘ၀ က်က္ထားတဲ့ စာတမ္းေလးပါ။ စာတမ္းေလးက တိုေပမယ့္ သူ ့ရဲ ့ေနာက္ကြယ္မွာ ဆိုလို ခ်က္က အနက္ရႈိင္းဆံုးေသာ အဓိပၸါယ္ေတြ ျမဳပ္ေနပါတယ္။
ကုိရင္ဘ၀ က်က္ထားတဲ့ စာတမ္းေလးပါ။ စာတမ္းေလးက တိုေပမယ့္ သူ ့ရဲ ့ေနာက္ကြယ္မွာ ဆိုလို ခ်က္က အနက္ရႈိင္းဆံုးေသာ အဓိပၸါယ္ေတြ ျမဳပ္ေနပါတယ္။
ျမန္မာ ေရွးေရွးေသာ ပညာရွိတို ့ဟာ အတိုေကာက္ကို ေန ့နံနဲ ့ မွတ္သားထားတတ္ပါတယ္။ ေန့ နံအမွတ္သားကို နာမည္ေတြမွာလည္း ဟုိတုန္းက အသံုးျပဳပါတယ္။ နာမည္ေမးလိုက္တာနဲ ့ ဘာေန ့သားလဲ ဆိုတာ မေျပာဘဲ သိတာမ်ားပါတယ္။ ခုေခတ္မွာေတာ့ နာမည္လွမႈ၊ ကိုယ့္အလိုက်၊ ေဗဒင္ ဆရာ အလိုက် မွည့္တတ္ၾကတယ္ေပါ့။
ရွိပါေစေတာ့ေလ။ ခုေျပာလိုရာကေန ့နံမ်ားကို ေခတ္လူငယ္တို ့သိေစရန္ ဦးစြာေရးပါ့မယ္။ ဒါမွသာ ကိုယ္တင္လိုက္တဲ့ စာသားရဲ ့ အဓိပၸါယ္ကို ေကာင္းစြာ သေဘာေပါက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ကဲ မွတ္ၾကည့္ၾကစို ့-
က ခ ဂ ဃ င= တနလၤာ ၊ က်ား
စ ဆ ဇ စ် ည= အဂၤါ၊ ျခေသၤ့
ယ ရ လ ၀ = ဗုဒၶဟူး၊ ဆင္
ပ ဖ ဗ ဘ မ= ၾကာသပေတး၊ ၾကြက္
သ ဟ = ေသာၾကာ ၊ ပူး
ဋ ဌ ဍ ဎ ဏ ၊ တ ထ ဒ ဓ န ( ၁၀ ) လံုး = စေန၊ နဂါး
အ အာ အိ အီ ဥ ဦ ဧ ၾသ= တနဂၤေႏြ၊ ဂဠဳန္
လို ့ မွတ္သားထားပါ။
ခု မသိၾကလ်င္ ေတြးဆဦး ဆိုတဲ့ စကားက လယ္တီဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီးရဲ ့ခုႏွစ္ေန ့ ဘုရားရွိခိုးလို ့ေခၚတဲ့ ဗုဒၶ၀င္ ဘုရားရွိခိုးကို မွတ္မိလြယ္ေအာင္ ေရးထားတာပါ။ ဒီကဗ်ာလကၤာေတြက ဘုရားရွင္ တစ္ဘ၀တာ အမိ၀မ္းတိုက္ ပဋိသေႏၶ တည္သည္မွစျပီး ပရိနိဗၺာန္ျပဳျပီး ဓာတ္ေတာ္ ၾကြင္းက်န္သည့္အထိ ေရးစပ္ပူေဇာ္ထားတာပါ။
ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ပိဋကတ္စာေပ ႏွံ ့စပ္မႈေၾကာင့္ ဒီကဗ်ာေတြကို မႏၱေလး ရန္ကုန္ ရထား လမ္းေပၚ ခရီးသြားစဥ္ ေရးစပ္ထားတာ လို့ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေထရ၀ါဒ တကၠသိုလ္ တက္စဥ္က ဆရာၾကီး ေစာထြန္းမက္၀င္း ေျပာလို ့သိရပါတယ္။
အဲဒီ ေခတ္က ကြန္ပ်ဴတာ အင္တာနက္မေပၚေသးေပမယ့္ ဥေဏွာက္ထဲမွာ ပိဋကတ္စီဒီ က အသင့္ရွိျပီးသားမို ့အလြယ္တကူ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး အဖို ့ စပ္ဆိုထားတာပါ။ ေနာင္လာ ေနာင္ သား မ်ားအတြက္ အက်ိဳးရွိေစတဲ့ ကဗ်ာပါ။ ဒီ ကဗ်ာေလးေတြနဲ ့ ဘုရားရွိခိုးေနမယ္ ဆိုရင္ ဗုဒၶါနဳႆတိ ဘာ၀နာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အလြတ္မရရင္ေတာင္ ၾကည့္ျပိး လူမ်ားအဖို ့ ရွိခိုးသင့္တဲ့ ကဗ်ာ လကၤာေတြပါ။
ဒါေၾကာင့္မို ့ ေစတနာထားကာ ေရးတင္လိုက္ပါတယ္။
မ- ၾကာသပေတး၊ ၾကြက္
သံုးလူ ့ရွင္ပင္၊ က်ြန္ ့ထိပ္တင္၊ ေသာင္းခြင္စၾကာ၀ဠာ၊ နတ္ျဗဟၼာတို ့၊ ညီညာရုံးစု၊ ေတာင္း ပန္မႈ ေၾကာင့္၊ ရတုနဂိုရ္၊ ရႊင္းရႊင္းစိုသည္၊ ၀ါဆိုလျပည့္၊ ၾကြက္မင္းေန ့၀ယ္၊ ခ်မ္းေျမ့ၾကည္ျဖဴ၊ သေႏၶ ယူသည္၊ နတ္လူျငိမ္းဖို ့၊ ကိန္းပါကို။
သိ- ေသာၾကာ။ ပူး
သေႏၶယူကာ၊ ဆယ္လၾကာေသာ္၊ မဟာသကၠရာဇ္၊ ေျခာက္ဆယ့္ရွစ္ၾကံဳ၊ ကဆုန္လျပည့္၊ ေသာၾကာေန ့၀ယ္၊ ခ်မ္းေျမ့စံုစီ၊ လုမၺိနီ၌၊ မဟီလႈိက္ဆူ ၊ ဖြားေတာ္မူသည္၊ နတ္လူေအာင္ျမိဳ ့၊ လမ္းပါကို။
ၾက- တနလၤာ။ က်ား
ဖြားျမင္ေျမာက္ေသာ္၊ ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္၀ယ္၊ ပ်ိဳနုနယ္၌၊သုံးသြယ္ေရႊနန္း၊ သိမ္းျမန္းျပီးလစ္၊ ဆယ့္သံုးႏွစ္လ်င္၊ ဘုန္းသစ္လွ်ံလူ၊ စံေတာ္မူ၍၊ ရြယ္မူနဳျဖိဳး၊ ႏွစ္ဆယ့္ကိုး၀ယ္၊ ေလးမ်ိဳးနိမိတ္၊ နတ္ျပဟိတ္ေၾကာင့္၊ ေရႊစိတ္ျငင္ျငိဳ၊ သံေ၀ပိုက၊ ၀ါဆိုလျပည့္၊ က်ားမင္းေန ့၀ယ္၊ ခ်မ္းေျမ့ရဂံု၊ ေတာရပ္လံႈသည္၊ စံုျမိဳင္ပင္ရိပ္၊ ခန္းမွာကို။
လ်င္- ဗုဒၶဟူး၊ ဆင္
ေတာရပ္ျမိဳင္ေပၚ၊ ေျခာက္နွစ္ေပ်ာ္၍၊ ခါေတာ္တစ္ပံု ၊ ပြင့္ခ်ိန္ၾကံဳက၊ ကဆုန္လျပည့္၊ ဆင္မင္းေန ့ ့၀ယ္၊ ေျမ့ပရေမ၊ ပလႅင္ေဗြထက္၊ ေရႊေညာင္ေတာ္ၾကီး၊ ဗိတာန္ထီးနွႈင့္၊ မျငီးၾကည္ျဖဴ၊ ေနေတာ္မူ လ်က္၊ ရန္ျမဴခပင္း၊ အမုိက္သင္းကို၊ အရွင္းပယ္ေဇ်ာက္၊ အလင္းေပါက္က၊ ထြန္းေတာက္ဘုန္းေတာ္၊ ေသာင္းလံုးေက်ာ္သည္၊ သံုးေဖၚလူတို ့၊ ျငမ္းပါကို။
ေတြး- စေန။ နဂါး
ဘုရားျဖစ္ခါ၊ မိဂါဒါသို ့၊ စၾကာေရႊဖြား၊ ျဖန္ ့ခ်ီသြား၍၊ ငါးပါး၀ဂၢီ၊ စံုအညီႏွင့္၊ မဟီတစ္ေသာင္း၊ တိုက္အေပါင္းမွ၊ ခေညာင္းကပ္လာ၊ နတ္ျဗဟၼာအား၊ ၀ါဆိုလျပည့္၊ စေနေန ့၀ယ္၊ ေၾကြ ့ေၾကြ့ လ်ံတက္၊ ဓမၼစက္ကို၊ မိန္ ့ျမြက္ေထြျပား၊ေဟာေဖၚၾကားသည္၊ တရားနတ္စည္၊ ရြမ္းတယ္ကို။
ဆ- အဂၤါ၊ ျခေသၤ့
တရားနတ္စည္၊ ေဆာ္ရြမ္းလည္က၊ သံုးမည္ဘံုသိုက္၊ တစ္ေသာင္းတိုက္၀ယ္၊ က်ြတ္ထိုက္သသူ၊ နတ္လူျဗဟၼာ၊ သတၱ၀ါကို၊ ေခမာေသာင္သို ့၊ ေဖာင္ကူးတို ့ျဖင့္၊ ေဆာင္ပို ့ျပီးခါ၊ ၀ါေလးဆယ့္ငါး၊ သက္ကား ရွစ္ဆယ္၊ စံုျပည့္ၾကြယ္က၊ ရာေလးဆယ့္ရွစ္၊ သကၠရာဇ္၀ယ္၊ နယ္မလႅာတိုင္း၊ စံႏိႈင္း မယုတ္၊ ကုႆိနာရံု၊ အင္းၾကင္းစံု၌၊ ကဆုန္လျပည့္၊ အဂၤါေန ့၀ယ္၊ ခ်မ္းေျမ့နိဗၺဴ၊ စံေတာ္မူသည္၊ ၀ွန္းဆူေသာင္းလံုး၊ ေက်ာ္တယ္ကို။
ဦး- တနဂၤေႏြ= ဂဠဳန္
နိဗၺဴစံျပီ၊ ရႈမအီသား၊ သိဂိ ၤ ေရႊေလွာ္၊ အေလာင္းေတာ္ကို၊ ထိုေရာ္ကဆုန္၊ လဆုတ္ၾကံဳ၍၊ ဂဠဳန္ေန ့၀ယ္၊ ခုိးေငြ ့မေနွာ၊ ဓာတ္ေတေဇာလ်င္၊ ရွင္ေစာၪာဏ္ခ်က္၊ ဓိ႒ာန္ခ်က္ျဖင့္၊ လ်ံတက္ ေကာ္ေရာ္၊ မီးပူေဇာ္သည္၊ ေမြးေတာ္ ရွစ္စိတ္၊ ၾကြင္းတယ္ကို။
ဆုေတာင္း
ထိုခုနွစ္ေန ့၊ သာခ်မ္းေျမ့ကို၊ ေဆြ ့ေဆြ ့ၾကည္ျဖဴ၊ အာရံုယူလ်က္၊ သုံးလူတို ့ထက္၊ ျမတ္ထက္ျမတ္ သား၊ကိုယ္ေတာ္ဖ်ားကို၊ သံုးပါးမြန္စြာ၊ ၀ႏၵနာျဖင့္၊ သဒၶါျဖိဳးျဖိဳး၊ က်ြန္ရွိခိုးသည္၊ ေကာင္းက်ိဳးခပ္သိမ္း၊ ၾကြယ္ေစေသာ၀္။မွတ္ခ်က္ ။ဓာတ္ပံုမ်ား ဓမၼဂဂၤါျမစ္မွ ဆယ္ယူထားပါသည္။ ေနာက္ဆံုးတစ္ပံုက ေရာင္နီလင္း ဓာတ္ပံုတိုက္ကရရွိသည္။
ျမတ္ေရာင္နီ
( ၁၃၊ ၀၅ ၊ ၂၀၁၀)
ဖားသားေဒး ေန ့မွာ ဘုရားရွင္ရဲ ့အတၳဳပၸတ္ကို တင္လိုက္ပါတယ္။
( ၁၃၊ ၀၅ ၊ ၂၀၁၀)
ဖားသားေဒး ေန ့မွာ ဘုရားရွင္ရဲ ့အတၳဳပၸတ္ကို တင္လိုက္ပါတယ္။
.
No comments:
Post a Comment