ႏွစ္သစ္ ေ၀သာခ ပြဲေတာ္
ေ၀သာခ ပြဲေတာ္သည္ ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန ့ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ ကဆုန္ေညာင္ေရသြန္းပဲြ ျပဳလုပ္သည့္ေန ့ပါတည္း။ သို ့ေသာ္ ျမန္မာနိုင္ငံမွ တစ္ပါး အျခားေသာ ေထရ၀ါဒ နိုင္ငံ အသီးသီး ႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာေက်ာင္းရွိရာ နိုင္ငံတို ့မွာ ( ၂၈ ၊ ၀၅ ၊ ၂၀၁၀ ) ေန ့မွာ ေ၀သာခေဒး အျဖစ္ သတ္မွတ္ၾက ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာ နိုင္ငံသည္ကား အျခားနိုင္ငံမ်ားထက္ ထူးျခားေသာ နိုင္ငံျဖစ္၍ ေ၀သာခပြဲေတာ္ ေခၚ ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန ့ကို တစ္လ ၾကိဳတင္ကာ ယခုႏွစ္တြင္ ေစာကာ က်င္းပျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ထူးေသာေသာ နိုင္ငံဟု ဆိုျခင္းကား အမွန္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အေျခခံ အား ျဖင့္ ပါဠိရြတ္ဖတ္သည့္ အခါ ျမန္မာနိုင္ငံမွ တစ္ပါး အျခား ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားသည္ နေမာ တႆ ဘဂ၀ေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ ကိုပင္ နေမာ တတ္ဆ ဘဂ၀ေတာ အရဟ ေတာ ဆမ္မာ ဆမ္ဗုတ္ ဒတ္ဆ- ဟု ျမန္မာလို သ ကို အျခားနိုင္ငံမ်ားမွ ဆ ဟုရြတ္ဖတ္ျခင္း။
ထို ့ထက္ ထူးသည္ မ်ားလည္း ရွိပါေသး၏။ ရွည္မည္စိုး၍ ခ်န္လွပ္ခဲ့ပါေတာ့မည္။
ေ၀သာခ ပြဲေတာ္ေန ့သည္ ကဆုန္လျပည့္၊ ေသာၾကာေန ့၀ယ္၊ ကဆုန္လျပည့္၊ ဆင္မင္းေန့၀ယ္၊ ကဆုန္လျပည့္၊ အဂၤါေန ့၀ယ္၊ မသိၾကလ်င္ ေတြး ဆ ဦး ကဗ်ာမွာ ေရးထားသည့္ အတိုင္း ဘုရားရွင္ ၏ ဖြားျမင္ေတာ္မူရာေန ့၊ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူသည့္ေန ့၊ ဘုရား မဟာပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူရာ ေန့ ဆုိ သည့္ ထူးျခားေသာ ေန ့ျမတ္ပါတည္း။
ဤကဲ့သို ့ ေယာက်ာ္းျမတ္တို ့မွာ ေန ့ခ်င္း တိုက္ဆိုင္ျခင္းသည္လည္း ထူးထူး ျခားျခား ျဖစ္ရပ္တစ္ခု ဟု မွတ္သားသင့္လွေပသည္။
သာသနာႏွစ္၂၅၅၃ ခုႏွစ္သည္ ကဆုန္ လျပည့္ေန ့ႏွစ္ကုန္မွာျဖစ္ျပီး ၊ သာသနာႏွစ္ ၂၅၅၄ ခုနွစ္ကို ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္ ၁ ရက္ ( ျမန္မာလို )၊ အျခားနိုင္ငံမ်ားအလို ၂၉ ၊ ၀၅ ၊ ၂၀၁၀ သည္ သာသနာ ႏွစ္၏ ႏွစ္သစ္ မဂၤလာျဖစ္ပါသည္။
သာသနာ ႏွစ္သစ္ ကူး ဟု သတိထားမႈ မရွိေသာ ဗုဒၶဘာသာလူမ်ား အဖို ့ သိရွိေစရန္ ႏွစ္သစ္ ေ၀သာခ ပြဲေတာ္ နာမည္ တပ္လိုက္ပါေတာ့သည္။
ယခု ဂ်ာမနီနိင္ငံ မိမိေနထိုင္ရာ ဖရိုက္ဇင္းျမိဳ ့တြင္ ႏွစ္သစ္ ေ၀သာခ ပြဲေတာ္ကို ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားထားေတာ္မူေသာ နိကာယ္ ( ၅ ) ရပ္မွ မဇၥ်ိနိကာယ သံုးအုပ္ကို ၁၀ ရက္တိုင္တိုင္ ရြတ္ဖတ္ ပူေဇာ္ သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။
( ၂၈ ေမလ မွ ၆ ရက္ ဇြန္လ အထိ)။
( နယုန္လျပည့္ေက်ာ္ ၁ ရက္မွ နယုန္လျပည့္ ေက်ာ္ ၁၀ ရက္ေန ့အထိ )
( နယုန္လျပည့္ေက်ာ္ ၁ ရက္မွ နယုန္လျပည့္ ေက်ာ္ ၁၀ ရက္ေန ့အထိ )
ထိုသို ့ ရြတ္ဖတ္ရာတြင္ ကံေကာင္းေထာက္မစြာ ၄င္းစာအုပ္မ်ား ရွိသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ မဟာပ႒ာန္းရြတ္ဖတ္ ပူေဇာ္ပြဲကဲ့သို ့ ကြန္ပ်ဴတာ အသံုးျပဳဖို ့မလိုဘဲ စာအုပ္မ်ားကို အသံုးျပဳကာ မိမိ အေနျဖင့္ ပါဠိလို ရြတ္ဖတ္ ပူေဇာ္သြားပါမည္။ မိမိနွင့္ အတူေန သည့္ ဂ်ာမန္ဘုန္းၾကီးမွာကား ဂ်ာမန္ဘာသာ ျဖင့္ ရြတ္ဖတ္ ပူေဇာ္ မွာျဖစ္ပါသည္။
ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္မည့္ အခ်ိန္မ်ားမွာ-
မနက္- ၅ နာရီမွ ၇ နာရီ အထိ ရြတ္ဖတ္ခ်ိန္
အရုဏ္ဆြမ္း- ၇နာရီမွ ၈ နာရီ အထိ
မနက္ - ၈ နာရီမွ ၁၀ နာရီ အထိ ရြတ္ဖတ္ခ်ိန္
မနက္ - ၁၀ နာရီမွ ၁၂ နာရီ အထိ ဆြမ္းခံ၊ ဆြမ္းဘုဥ္း
ေန ့ခင္း- ၁၂ နာရီမွ ၂ နာရီထိ အနားယူခ်ိန္
ေန ့ခင္း- ၂ နာရီမွ ၅ နာရီ အထိ ရြတ္ဖတ္ခ်ိန္
ညေနခင္း- ၅ နာရီမွ ၇ နာရီ အထိ အေအးဘုဥ္း၊ အနားယူခ်ိန္
ည- ၇ နာရီ မွ ၁၀ နာရီ အထိ ရြတ္ဖတ္ခ်ိန္
မိမိအေတြး
ႏွစ္သစ္ ေ၀သာခ ပြဲေတာ္သည္ ၀ါမထပ္ေသာနွစ္မ်ား၀ယ္ လ အတူျဖစ္၍
၀ါထပ္ေသာ ႏွစ္မ်ားမွာ ျမန္မာနိုင္ငံသည္ တစ္လ ေစာကာေနသည္။
ရဟန္းေတာ္မ်ား၀ါဆို ၀ါကပ္အခ်ိန္ကား လ အတူတူပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ဤသို ့ဆိုလ်င္ ပထမ ၀ါဆို ဒုတိယ ၀ါဆို အစား
ပထမ ကဆုန္ ဒုတိယ ကဆုန္ ဟု သတ္မွတ္ၾကမည္ ဆိုပါလ်င္
ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန ့ကား ဒုတိယ ကဆုန္လ ဟု ေျပာရ ဆုိရ လြယ္ကူပါလိမ့္မည္။
ဤသည္ကား
မိမိ အေတြး သက္သက္မွ်သာ ျဖစ္ပါ၏
ျမတ္ေရာင္နီ
( ၂၈ ၊ ၀၅ ၊၂၀၁၀ )
မနက္- ၅ နာရီမွ ၇ နာရီ အထိ ရြတ္ဖတ္ခ်ိန္
အရုဏ္ဆြမ္း- ၇နာရီမွ ၈ နာရီ အထိ
မနက္ - ၈ နာရီမွ ၁၀ နာရီ အထိ ရြတ္ဖတ္ခ်ိန္
မနက္ - ၁၀ နာရီမွ ၁၂ နာရီ အထိ ဆြမ္းခံ၊ ဆြမ္းဘုဥ္း
ေန ့ခင္း- ၁၂ နာရီမွ ၂ နာရီထိ အနားယူခ်ိန္
ေန ့ခင္း- ၂ နာရီမွ ၅ နာရီ အထိ ရြတ္ဖတ္ခ်ိန္
ညေနခင္း- ၅ နာရီမွ ၇ နာရီ အထိ အေအးဘုဥ္း၊ အနားယူခ်ိန္
ည- ၇ နာရီ မွ ၁၀ နာရီ အထိ ရြတ္ဖတ္ခ်ိန္
မိမိအေတြး
ႏွစ္သစ္ ေ၀သာခ ပြဲေတာ္သည္ ၀ါမထပ္ေသာနွစ္မ်ား၀ယ္ လ အတူျဖစ္၍
၀ါထပ္ေသာ ႏွစ္မ်ားမွာ ျမန္မာနိုင္ငံသည္ တစ္လ ေစာကာေနသည္။
ရဟန္းေတာ္မ်ား၀ါဆို ၀ါကပ္အခ်ိန္ကား လ အတူတူပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ဤသို ့ဆိုလ်င္ ပထမ ၀ါဆို ဒုတိယ ၀ါဆို အစား
ပထမ ကဆုန္ ဒုတိယ ကဆုန္ ဟု သတ္မွတ္ၾကမည္ ဆိုပါလ်င္
ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန ့ကား ဒုတိယ ကဆုန္လ ဟု ေျပာရ ဆုိရ လြယ္ကူပါလိမ့္မည္။
ဤသည္ကား
မိမိ အေတြး သက္သက္မွ်သာ ျဖစ္ပါ၏
ျမတ္ေရာင္နီ
( ၂၈ ၊ ၀၅ ၊၂၀၁၀ )
.
No comments:
Post a Comment