Pages

Wednesday, September 15, 2010

စာ ႏွင့္ သိကၡာ



စာ ႏွင့္ သိကၡာ


ဟိုးတုန္းက....။ ကိုရင္ဘ၀ကေပါ့။ မွတ္သားခဲ့ဘူးတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္ တစ္ပုဒ္ကို စဥ္းစားျပီး ေဆာင္းပါး ေရးခ်င္စိတ္ေပၚလာပါတယ္။ အေၾကာင္းရာကလည္း အမ်ားသိသင့္တဲ့ အေၾကာင္းရာျဖစ္တယ္လို ့ ယူဆမိတာကိုး။ အဲဒီေဆာင္ပုဒ္က အဓိက စာခ်ဘုန္းၾကီးမ်ား၊ စာသင္ေသာတုဇန သံဃာမ်ားကို အားရွိေစတဲ့ စကားပါ။

ေဆာင္ပုဒ္က ဒီလိုပါ...

စာတန္ခိုး

စာခ် စာသင္ အလုပ္ခြင္၀ယ္ ၊
ေန ့စဥ္ေမြ ့ေလ်ာ္ မ်ားသူေတာ္တို ့၊
ရႊင္ေပ်ာ္လံု ့လ သဒၶါၾကြ၍ ၊
ၪာဏစင္ျဖဴ သင္ခ် မူကား၊
ထိုသူ စီးပြါး သုတမ်ားသျဖင့္ ၊
စဥ္းစားၪာဏ္ၾကြယ္ အျမင္က်ယ္၏၊

မကြယ္ေစကာ ကိေလသာလည္း၊
သူငါ ယုတ္ၾကမ္း ျဖစ္စတမ္းသို ့၊
ဗရမ္းဗတာ ျဖစ္မလာဘဲ ၊
ဣႆာ မေစၦရ မထၾကြဘူး၊

ရာဂ ေဒါေသာ မာန ေမာတို ့၊
အေျပာက်ယ္က်ယ္ ေသးငယ္ငယ္မွ၊
စ၍ပဟာန္ တဒဂၤန္ျဖင့္၊
၀ိကၡ မၻန ပယ္နိုင္ၾကသည္၊
သင္ခ် အက်ိဳး စာတန္ခိုး။

( ေတာင္ျမိဳ ့ဆရာေတာ္၊
သေမၼာဟ၀ိေနာဒနီအ႒ကထာ)


ေဆာင္ပုဒ္ ဆိုလိုရင္းမွာ ရွင္းလင္းလွပါတယ္။ သို ့ေသာ္ လြယ္ကူ ေခ်ာေမြ ့စြာ အတိုခ်ဳပ္ေျပာရရင္- စာခ်ဘုန္းၾကီးျဖစ္ျဖစ္၊ စာသင္သားသံဃာ ျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္အလုပ္ကို ေစတနာသန္ ့သန္ ့ စိတ္၀င္ တစား ေမြ ့ေလ်ာ္ကာ ျပဳလုပ္ေနပါလ်င္ အသိေတြတိုး ၪာဏ္အျမင္က်ယ္လာပါမယ္။

စိတ္ရဲ ့ အေနာက္က်ဳျဖစ္တဲ့ ကိေလသာ လံုး၀ မပယ္သတ္နိုင္ေသးေသာ္မွ ကိုယ့္စာေလးကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ သိခ်င္စိတ္ ၊ ရခ်င္စိတ္ ၊ ပို ့ခ်မႈ ၊ ေလ့လာသင္ယူမႈ ျပဳလုပ္ေနတာေၾကာင့္ အဲဒီ အခ်ိန္မွာေတာ့ ဣႆာဆိုတဲ့ မနာလိုမႈ ၊ မစၦရိယဆိုတဲ့ ႏွေျမာမႈေတြဟာ သူ ့အလုိလို ကင္းေန ပါတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ လိုခ်င္တာ စိတ္တိုတာ အသိမွားေတြ ျဖစ္တာေတြ လည္း ကင္းပါတယ္။ ဘုရား တရားေတာ္ေတြ ပို့ခ်ေနတာကိုး။ အျမဲတမ္း မဟုတ္တဲ့ တဒဂၤေလး ပယ္နိုင္တာေပါ့ေလ။ အဲဒီ တဒဂၤေလးေတြ မ်ားမ်ား ပယ္နိုင္တာ ၾကာသြားရင္ ၀ိကၡ မၻန အဆင့္ထိ ေရာက္သြားတယ္။ ၾကာ ၾကာ ကိေလသာေတြ မျဖစ္ေတာ့ဘူးေပါ့။ ဒါပဲ၊ စာခ် စာသင္ျခင္းရဲ့ ရလာဒ္က။

ဒါနဲ ့ ပါတ္သက္ျပီး သိကၡာ သံုးပါးကို အၾကမ္းဖ်ဥ္း စဥ္းစား ဆက္စပ္ၾကည့္မိျပန္ပါတယ္။ သိကၡာ ဆိုတာ အမ်ားသိ ေနတဲ့ အတိုင္း ဂုဏ္ရွိတာကို သိကၡာကို ေခၚပါတယ္။

ဂုဏ္ဆိုတာ ေကာင္းဂုဏ္ ဆိုးဂုဏ္ရယ္လို ့ ရွိျပန္တယ္။ ဂုဏ္ - ဂုဏ ဆိုတာ ထူးျခားတာေလ။ ေကာင္းတာ ထူးထူး၊ မေကာင္းတာ ထူးထူး ဂုဏ္သတင္းကေတာ့ ထြက္ေနတာပါပဲ။ ဒီေနရာ မွာေတာ့ သိကၡာဆိုတာ ေကာင္းတဲ့ ဂုဏ္ေတြကို ဆိုလိုပါတယ္။

သိကၡာ သံုးရပ္ လူအမ်ား သိအပ္တဲ့အတိုင္းပါပဲ။
သီလ သမာဓိ နဲ ့ပညာ တို ့ျဖစ္ပါတယ္။

စာက်က္ေနတဲ့ အခ်ိန္ ၊ စာခ်ေနတဲ့ အခ်ိန္ဟာ ေစာင့္ထိန္းရမည့္ သီလကို အလိုလို ေစာင့္ထိန္းျပီး ျဖစ္ေနပါတယ္။ သီလ ဆိုတဲ့ ပါဠိကို အေလ့က်င့္လို ့ သာမန္ေလး ဘာသာျပန္မယ္ ဆိုရင္လည္း အဲဒီ လိုမ်ိဳး စာန့ဲ ့ပါတ္သတ္ျပီး အလုပ္ လုပ္ေနတာဟာ ေကာင္းတဲ့ အေလ့က်င့္ ျဖစ္တယ္ေပါ့။ ဒီလိုဆိုေတာ့ ေကာင္းတဲ့ သီလဂုဏ္ သိကၡာ ရွိသြားပါတယ္။

ျပီးေတာ့ သမာဓိပါ။ သမာဓိဆိုတာလည္း အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေကာင္းတဲ့ သမာဓိ ဂုဏ္သိကၡာ ရွိသြားပါ တယ္။ အဲ... နားလည္ ထားရမွာက သမာဓိ ဆိုတာ အလုပ္တစ္ခုကို စိတ္၀င္တစား လုပ္ေနတာကို ေခၚတာပါ။ စာ တကယ္ စိတ္၀င္တစား လုပ္ေနရင္ အျခားသူရဲ ့ လုပ္ရွားမႈ အသံေတြေတာင္ မၾကားတတ္ပါဘူး။

ဒီေနရာမွာ ေျပာစရာရွိတာက သမာဓိ ဆိုမွေတာ့ မေကာင္းတဲ့ သမာဓိ ရွိေသးလို ့လား လို ့ ေစာ ေၾကာ အေမး ထူစရာ ရွိပါတယ္။ ရွိလို ့ပဲ ေကာင္းတဲ့ သမာဓိလို ့ ေျပာလိုက္တာပါ။ တစ္ခ်ဳိ ့ ဆိုရင္ ဂိမ္းေဆာ့တာ ၊ ဖဲရိုက္တာ၊ ငါးမွ်ားတာဟာ လည္း စိတ္၀င္တစား လုပ္ၾကပါတယ္ ။ ငါးျမားတံကို လည္း ေစာင့္ၾကည့္ေနရပါတယ္။ အဲဒါမ်ိဳးလည္း သမာဓိပါ။ အဲဒီသမာဓိမ်ိဳးကို မိစၦာသမာဓိ ဆုိး သြမ္းတဲ့သမာဓိ လို ့ ေျပာရမွာေပါ့။

အဲဒီလို စာေတြ သင္ၾကား ပို ့ခ်ခ်ိန္မွာ တစ္လံုးစ ႏွစ္လံုးစမွ မွတ္မိ မွတ္မိ လာၾကတယ္။ အသိ ပညာေတြ တိုးတယ္။ ပိဋကတ္ေတြလည္း က်ယ္က်ယ္ ျပန္ ့ျပန္ ့သိၾကတာေပါ့။ အသိပညာ တိုးတာဟာလည္း အၾကမ္းဖ်ဥ္း ပညာ သိကၡာေပါ့။ ၀ိပႆနာ ပညာ မဂ္ပညာ အဆင့္ မဟုတ္ ေသးေသာ္မွ အဲဒီ ၪာဏ္ေတြ ရဖို ့ အေထာက္ပံ့ေပးတဲ့ စာေတြျဖစ္ေနတာကိုး။ ဒီလိုဆိုေတာ့ ပညာ သိကၡာလည္း စာခ်စာသင္ သံဃာေတြမွာ ရရွိနိုင္တာပဲေပါ့ေနာ္။

အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ေျပာရရင္ စာခ် စာသင္ သံဃာေတာ္မ်ားဟာ ကိုယ့္အလုပ္ကို လုပ္ေနၾကတာမုိ့ စိတ္ကို ေနာက္က်ိသြားတဲ့ ကိေလသာစိတ္ေတြ ၊ အသိၪာဏ္ကင္းေစတဲ့ စိတ္ေတြ ပါး ပါး လာျပီး သိကၡာ သံုးပါးကိုလည္း ျဖည့္က်င့္ရာ ေရာက္ေနပါလားလို ့ သေဘာေပါက္မိပါတယ္။

ခု ဘေလာ့ ေရးေနတဲ့သူ ဘေလာ့ လာဖတ္သူတို ့ အေနနဲ ့လည္း ႏႈိင္းယွဥ္ စဥ္းစား ၾကည့္ရင္ ဓမၼဘေလာ့ ေရးသူက စာခ်သံဃာလို ၊ ဖတ္ရႈသူကလည္း စာသင္ေသာတုဇန သံဃာလို ရလာဒ္ကေတာ့ ရၾကမွာပဲလို ့ ထင္မိပါေတာ့တယ္။



ဒိုင္ယာေလာ့ဂ္

ဘေလာ့မွာ စာေရးသူ။ ။ ဟုတ္တယ္ေနာ္?။

ဘေလာ့မွာ စာဖတ္သူ။ ။ ဟုတ္၊ ဟုတ္၊ ဟုတ္။

အဟမ္း... ဟမ္း ...ဟမ္း

...................................................................




ျမတ္ေရာင္နီ
( ၁၅၊ ၀၉ ၊ ၂၀၁၀ )





.

1 comment: