Pages

Monday, June 13, 2011

အနတၱ လကၡဏသုတ္

အနတၱ လကၡဏသုတ္

( အဆက္ )



( ၃) ေ၀ဒနာကၡႏၶာ အနတၱ ျဖစ္ပံု


ေ၀ဒနာ အနတၱာ- ေ၀ဒနာဟာ အနတၱပဲ။

ေ၀ဒနာ ဆိုတာ ခံစားမႈပါ။ ခံစားမႈ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိပါတယ္ ။
ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းကိုလည္း ခံစားတယ္၊ စိတ္ပ်က္ျခင္းကိုလည္း ခံစားတယ္။
ေပ်ာ္တယ္ စိတ္ပ်က္တယ္ေတာ့ မဟုတ္ဘဲ ၾကားအေနနဲ ့ ခံစားတယ္။

လူတိုင္းက ေပ်ာ္ရႊင္မႈကိုဘဲ ခံစားခ်င္ၾကပါတယ္။ စိတ္ပ်က္မႈခံစားရလာျပီ
ဆိုတာနဲ ့ ငါ့စိတ္ေလး အျမန္ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ ဆိုတဲ့ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို လိုလား
ၾကပါတယ္။ အဲသလို ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ငါက ရခ်င္လိုက္တာ
စိတ္ပ်က္တာေတြ ေ၀းေ၀း ေျပးပါေတာ့လို ့ ကိုယ္စိတ္အလိုတိုင္း မျဖစ္ဘူး။

ျပီးေတာ့ ေပ်ာ္ရႊင္မႈေလးေတြနဲ ့ ရရွိလာတဲ့ အခါမွာလည္း ဒီလို ေပ်ာ္ရႊင္မႈမ်ိဳး
အျမဲတမ္း ရခ်င္လိုက္တာလို ့၊ ေပ်ာက္မသြားပါေစနဲ ့လို ့ ကိုယ့္အလိုတိုင္းလည္း
မျဖစ္ျပန္ဘူး။

ေပ်ာ္ရႊင္မႈပဲ ျဖစ္ျဖစ္ စိတ္ပ်က္မႈပဲ ျဖစ္ အျမဲတမ္းေတာ့ တည္ျမဲျပီး ကိုယ္အလိုအတိုင္း
မျဖစ္တာကေတာ့ ေသခ်ာတယ္။ အဲလို မျဖစ္တာကိုက အာဗာဓ ပ်က္စီးျခင္း သေဘာပဲ။

ရုပ္တုန္းကလိုပဲေပါ့။ ခံစားမႈ ေ၀ဒနာမွာလည္း ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္သလို ကိုယ့္အလိုအတိုင္းသာ
ျဖစ္ခဲ့ပါရင္ ခံစားမႈေ၀ဒနာ အာဗာဓ ပ်က္စီးဖြယ္ရာ မျဖစ္နိုင္ဘူး။ ငါ့ ခံစားမႈေလးေတြ
ဒီလို သာ ျဖစ္ပါေစ ၊ ဒီလို မျဖစ္ပါေစနဲ ့လို ့ ေျပာလို ့ရမွာ ေသခ်ာပါတယ္။

ခုေတာ့ကား ကိုယ့္အလို ကိုယ္စိတ္တိုင္းက် မျဖစ္နိုင္လို ့သာ ခံစားမႈ ေ၀ဒနာေတြ
ဟာလည္း အာဗာဓ ပ်က္စီးၾကရေတာ့တာပါ။ ဒါေၾကာင့္လည္းပဲ ငါ့ ခံစားမႈေလးေတြ
ဒီလို ျဖစ္ပါေစ ၊ ဒီလို မျဖစ္ပါေစနဲ ့လို ့ ေျပာမရခဲ့တာေပါ့။

ဒီလိုနဲ ့ပဲ ခံစားမႈ ေ၀ဒနာကို ကိုယ့္အလိုတိုင္း ကိုယ့္စိတ္ၾကိက္ မျဖစ္နိုင္တာမို ့
ေ၀ဒနာ အနတၱ လို ့ ဆိုတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

( ၄ )သညာကၡႏၶာ အနတၱ ျဖစ္ပံု

သညာ အနတၱာ- သညာဟာ အနတၱ ျဖစ္ပါတယ္ ။
ဟုတ္ပါတယ္။ သညာဟာ အနတၱ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာ ပိုထင္ရွားမည္ ထင္တာပဲ။
မွတ္သားတာကို သညာလို ့ ေခၚပါတယ္။ သညာဟာ သူ ့အလုပ္ျဖစ္တဲ့ မွတ္သား
မႈကို ေကာင္းတာ ျဖစ္ျဖစ္၊ မေကာင္းတာ ျဖစ္ျဖစ္ မွတ္သားေလ့ ရွိပါတယ္။

လူတိုင္း ဆိုသလို မွတ္သားမႈ သညာကို ေပ်ာက္ပ်က္ေစခ်င္တာ ရွိသလို
မေပ်ာက္ပ်က္ခ်င္တဲ့ အမွတ္သညာ၊ အမွတ္သေကၤတ လည္း ရွိၾကပါတယ္။

အဲဒီသညာ အားလံုးဟာ ကိုယ့္အလို ကိုယ့္သေဘာ ဘာမွ ျဖစ္ခ်င္သလို
ျဖစ္လို ့မရနိုင္ပါ။ အဲသလိုမ်ိဳး ျဖစ္ခ်င္သလို ျဖစ္လို ့ မရတာကိုပဲ သညာရဲ ့
အနတၱ ျဖစ္တယ္ လို ့ သိထားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆိုပါစို ့။ စာက်က္တယ္၊ မွတ္သားရတာပဲ။ ဒီေန ့က်က္ထားတဲ့စာ ေနာက္ေန ့
မေမ့ရင္ေကာင္းမွာပဲ။ ဒါမွ မဟုတ္ တစ္ခါ က်က္ျပီး ျပန္မၾကည့္ရေအာင္ မွတ္မိ
ေနရင္ ေကာင္းမွာပဲလို ့ ၊ ဒါဆိုရင္ စာေမးပြဲ အဆင္ေျပမယ္။ ကိုယ့္ျဖစ္တဲ့အတိုင္းကို
ျဖစ္မယ္။ သို ့ေပမယ့္ ဘယ္သူမွ သညာကို မေပ်ာက္ပ်က္ပါေစနဲ ့လို ့ ထိန္းသိမ္း
ထားလို ့ မရ။

တစ္ခါတစ္ေလ အညိဳးေတးျဖစ္တဲ့ နားက်ည္းမႈ အမွတ္သညာ ၊ အမွတ္သည္းေျခ
ဆိုတဲ့ သညာဟာ စဥ္းစားလိုက္တုိင္း ကိုယ့္ကို ပူေလာင္ေစတယ္ဆိုပါေတာ့။
ဒီလို ပူေလာင္ရင္ ဘယ္သူမွ အဲလို သညာမ်ိဳး ရွိခ်င္ၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

တကယ္လို ့မ်ား မွတ္သားမႈ သညာဟာ ကိုယ့္အလိုအတိုင္း ျဖစ္နိုင္ရင္
အဲဒီလိုမ်ိဳး အာဗာဓ ေျပာင္းလြဲျခင္း ပ်က္စီးျခင္း အာဗာဓ မျဖစ္နိုင္။
ေကာင္းတဲ့သညာသာ အျမဲမွတ္သားမိေစ၊ မေကာင္းတဲ့သညာေတြ အျမန္ဆံုး
ေမ့ပစ္နိုင္ပါေစ လို ့ ေျပာတဲ့ အတိုင္းသာ ျဖစ္နိုင္မွာပါ။

ခုေတာ့ကား ဘယ္သညာမ်ိဳးကိုမွ ငါ ျဖစ္ခ်င္တဲ့ သညာ မျဖစ္နုိင္။
ဒါေၾကာင့္ပဲ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းလြဲျခင္း ပ်က္စီးျခင္း အာဗာဓ ျဖစ္ရပါတယ္။

ေကာင္းတဲ့ မွတ္သားမႈ သညာသာျဖစ္ပါေစေတာ့၊ မေကာင္းတာမွတ္သား
ထားတာေတြ ေမ့ပါရေစ ၊ ပ်က္စီးပါေစ ၊ မျဖစ္ခ်င္ပါ လို ့ ကိုယ့္စိတ္ထင္တုိင္း
သညာမ်ားဟာ မျဖစ္တာ ေသခ်ာတယ္။

ဒီလိုနဲ ့ သညာဟာလည္း ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တဲ့ အတိုင္း မျဖစ္နိုင္တာမို ့ သညာဟာ
အနတၱ လို ့ မွတ္သား ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆက္လက္ ေဖၚျပပါမည္။

ျမတ္ေရာင္နီ

( ၁၃ ၊ ၀၆၊ ၂၀၁၁ )


ဒီေနရာေလးမွာ ေရးပါ..

No comments:

Post a Comment