Pages

Wednesday, February 24, 2010

အငိုမ်က္လံုး အျပံဳး စိတ္မွာ

အငိုမ်က္လံုး အျပံဳး စိတ္မွာ

ျမင့္ျမတ္တဲ့ ဘုရားရွင္ သာသနာရဲ ့သြန္သင္ခ်က္ထဲမွာ ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ သီခ်င္း ဆိုမႈဟာ ငိုျခင္းပါ၊ကခုန္ ဒန္ ့စ္ ( Dance ) တာဟာ ရူးတာပါ။ အခ်ိန္အၾကာခ်ည္း ခြက္ထိုးခြက္လွန္ သြား သံုး ဆယ့္နွစ္ေခ်ာင္း ေပၚေအာင္ ရယ္တာဟာ ကေလးတို ့ အျပဳမူပါတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္က ရဟန္း ေတာ္မ်ား အတြက္ မငိုၾကဖို ့၊ အရူးမထဖို ့နဲ ့ တရားနဲ ့စပ္လို ့ ျပံဳးခဲ့ရင္ေတာင္မွ သြားေပၚရံုေလးမွ် ျပံဳးဖို ့က အစ ဆံုးမေတာ္ မူခဲ့ပါတယ္။
(အဂုၤတၱရနိကာယ ၊ တိကနိပါတ ၊ ၅။ရုဏၰသုတၱ)

ဒီလိုဆိုေတာ့ ရဟန္းေတာ္မ်ား သီခ်င္းဆိုရင္ ငိုတာေပါ့၊ ေအာ္ဆိုရင္ ေအာ္ငိုတာေပါ့။ တိုးတုိး ေလးဆို ရင္ တိုးတိုးေလး ၾကိတ္ငိုတာေပါ့ လို ့ ငုိတာနဲ ့ ပါတ္သက္လို ့ ေတြးမိတယ္။ ကျခင္း (Dance ) ဒန္ ့စ္ လုပ္ရင္လည္း နဲနဲ လည္း လႈပ္ရံုေလးဆိုရင္ ယဥ္ယဥ္ေလးရူးေပါ့၊ အေတာ္ေလး အပီျပင္ ကျပီးဆိုရင္ အရူးၾကီးတာပဲ။ ေနျမင့္လာေလ အရူးရင့္ေလ ဆိုသလိုေပါ့။ ဟာသေတြ ေျပာျပီး တဟားဟား တဟီး ဟီး ခြက္ထိုး ခြက္လွန္ ရယ္ျပီဆိုရင္ေတာ့ မရင့္က်က္ေသးတာပါပဲ။ ငယ္ရြယ္တဲ့ အခ်ိန္မွာ အဲလို ကေလး ဆန္ဆန္ပဲ ရယ္တတ္ၾကပါတယ္။ ၾကီးလာလို ့ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားၾကေတာ့ သူေတာ္စိတ္ ဓာတ္ ကိန္းသြားေလေတာ့ ျပံဳးရံုေလေပါ့။

ခု ကိုယ္လည္း အဲ ဒီထဲ မသိမသာ မဟုတ္ ၊ သိသိသာသာ လို ့ ေျပာရမယ္၊ ခု သီခ်င္းေလး တစ္ပုဒ္ နားေထာင္မိတယ္၊ ၾကိဳက္တယ္၊ မ်ားေသာအားျဖင့္ သီခ်င္းကေတာ့ အခ်စ္ ပါတဲ့ သီခ်င္းမ်ားပါတယ္။ အခ်စ္စကားလံုး လြတ္တာက ခပ္ရွားရွား။ ေအာင္ျခင္းရွစ္ပါး၊ ဘ၀သံသရာ၊ ေမတၱာပို ့၊ အေမ ဂုဏ္ျပဳ သီခ်င္းေတြ ေလာက္ ရွိမယ္ ထင္ရဲ ့။

ေအာ္.. ေလာကီ လူသားေပကိုး ။ အခ်စ္ ဆိုတဲ့ စကားလံုး ပါမွ အရသာ ရွိတာ ျဖစ္လိမ့္မယ္ ထင္ရဲ ့။ အခ်စ္စကားလံုး မပါရင္ သတ္သက္လြတ္စားရသလို မ်ား ျဖစ္လိမ့္မယ္ ဟု ထင္ပါတယ္ ေလ။ ဘုရား ရွင္ေတာင္ ပိယ- အခ်စ္နဲ ့ ပါတ္သက္လို ့ လူေတြနားေရ၀ ၾကားခ်င္ၾက စကားလံုးကို အသံုးျပဳ ခဲ့ပါ ေသးတယ္။ သံဂၤါယနာ မေထရ္တို ့ က အဲဒီစကားေတြကို ေပါင္းစုျပီး တစ္ေနရာတည္း စုစည္းျပ ထား တာ ရွိတယ္ ။ဓမၼပဒ မွာေပါ့။ ပိယ၀ဂၢ တဲ့။ ပိယ- အခ်စ္၊ ၀ဂၢ-စုစည္းမႈ ။ အခ်စ္စုစည္းမႈေပါ့။အခ်စ္နဲ ့ဆုိင္တာေတြ စုစည္းထားတာေပါ့။အစမ္း တစ္ပုဒ္ေလာက္ နမူနာ ျမည္းၾကည့္စမ္းပါ့။

အခ်စ္ေၾကာင့္ ေသာကျဖစ္၊ အခ်စ္ေၾကာင့္ ေဘးေတြေတြ ့၊
အခ်စ္မွ လြတ္ကင္းရင္ ဒုကၡ ဆိုတာ ဘယ္လို လုပ္ျပီး ျဖစ္ဦးမွာလဲ -တဲ့။
စသျဖင့္ ေဟာထားတာ။

ဦးတည္ခ်က္ မွန္ဖို ့ လိုပါတယ္။ အခ်စ္ ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို သံုးျပီ အခ်စ္ မရွိတဲ့ နိဗၺာန္
ကို ပို ့ သြားေတာ္မူခဲ့တာပါပဲ။နိဗၺာန္ ဟူသည္ အခ်စ္မရွိရာတည္း။ ( နိ + ၀ါန= နိဗၺာန ) နိ- မရွိ။ ၀ါန- အခ်စ္ တဲ့။

ကဲ ... ဒီလို ဆိုေတာ့ အငို မ်က္လံုး အျပံဳးစိတ္မွာ ဆိုတဲ့ အတိုင္း ကိုယ္က ဘုန္းၾကီး ျဖစ္ေနေတာ့ သီခ်င္း အေၾကာင္း ေရးလို ့ ကိုယ့္အတြက္ အငို ေပါ့ေနာ္။ ( ရွက္တာက မ်က္နွာ ဆိုျပီး ဗန္းေမာ္ ဆရာ ေတာ္လို မ်က္ႏွာကို သပိတ္နဲ ့ ဖံုးအုပ္ျပီး ေျပာရရင္ ) ကိုယ္က အငို၀ါသနာ ၾကီးသူမို ့ ။ စိတ္မွာေတာ့ ျပံဳး လ်က္ ပါ၊ စာဖတ္သူတို ့ သိေစခ်င္တာကိုး။

စာဖတ္ သူ လူမ်ား အတြက္ အျပံဳးမ်က္နွာေလးမ်ားနဲ ့ စိတ္မွာ အျပဳံးတပ္ဆင္ျပီး စာသား အဓိပၸါယ္ ကို ဖတ္ပါ၊ ေတြးပါ။ လိုက္နာပါ၊ က်င့္သံုးပါ သီခ်င္းစားသားက ဒီလိုပါတဲ့-


မဟာ၀ီရ အို... ဗုဒၶ
ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၧာမိ ၊ ဓမၼံ သရဏံ ဂစၦာမိ ၊ သံဃံ သရဏံ ဂစၦာမိ။
သရဏတၱယံ အဟံ ပူေဇမိ။
( ကမၻာေျမျပင္ အေမွာင္အတိ ေန ့ရက္မ်ား ကယ္တင္မရွိေသာ အခိုက္ကာလ
ဉာဏ္ပညာ အလင္းနဲ ့ လမ္းမွန္ျပ ဗုဒၶ........
အမွန္ကို မျမင္နိုင္ျခင္း အ၀ိဇၨာတရား အရာရာကို တြယ္တာသည့္တဏွာ....
သံသရာ၀န္းကို ခ်ိဳးဖ်က္သြား ဗုဒၶ.....
က်င္လည္ရာ ေလးျဖာၾသဃ....စုန္ဆန္ကာ အၾကိမ္ၾကိမ္ ျပန္က်က္စား...
အဖန္ဖန္ေသျခင္းသည္ ဆင္းရဲ ေလစြာ့ အို ...အဖ။
ေဒသနာေတာ္ သစၥာေလးပါး မျမင္နုိင္သူ အက်ြန္ုပ္သည္ လူ ့အႏၶ...
ေရႊဉာဏ္ရွင္ သဗၺညဳအား ပူေဇာ္ညြတ္တြား........အို.. မဟာ၀ီရ ဗုဒၶ )
ဒုကၡ၏ အေၾကာင္းသမုဒယ......
အေၾကာင္းအက်ိဳးတို ့ ခ်ဳပ္ျခင္း နိေရာဓ...
မွန္ကန္သည့္ လြတ္ေျမာက္လမ္းသည္ကား မဂၢ.......။
(စကားေျပာ)
ေယ ဓမၼာ ေဟတုပၸဘ၀ါ ၊ ေတသံ ေဟတံု တထာဂေတာ အာဟ၊
ေတသၪၥ ေယာ နိေရာေဓာ ၊ ဧ၀ံ၀ါဒီ မဟာသမေဏာ။
အၾကင္တရားတို ့သည္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ကုန္၏၊
ထိုျဖစ္ရာ အေၾကာင္းကိုလည္းေကာင္း၊
ထိုအေၾကာင္း အက်ိဳးတို ့၏ ခ်ဳိျငိမ္းရာနွင့္ ခ်ဳပ္ျငိမ္းေၾကာင္းကိုလည္းေကာင္း
တထာဂတ ေဟာေတာ္မူအပ္ျပီ။
ျမတ္ေသာရဟန္းသည္ ဤသို ့ အယူရွိ၏။

ေတးေရး- ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္။ ေတးဆို -ထူးအိမ္သင္

ၾကည့္လိုက္စမ္းပါ့၊ မဟာ၀ီရ အို ဗုဒၶ တဲ့ ေခါင္းစဥ္က၊ မဟာ၀ီရ အို ဗုဒၶ ဆိုတာ ၾကီးမားေသာ ရဲရင့္ေတာ္မူေသာ အို- ျမတ္စြာဘုရား။

သီခ်င္း အစမွာ ၊ သရဏဂုဏ္ သံုးပါးနဲ ့ စပါတယ္၊ျပီးေတာ့ သရဏတၱယံ သရဏဂုဏ္သံုးပါး စလံုး ကို ပူေဇာ္ပါ၏ တဲ့။

အႏၶီဘူေတာ အယံ ေလာေကာ လို ့ စာမွာ ရွိပါတယ္။ ေဟာဒီ ေလာကမွာ ရွိတဲ့ သူေတြ အေမွာင္ သဖြယ္ ျဖစ္ေနတယ္တဲ့၊ သီခ်င္းမွာလည္း အေမွာင္တိ ေန ့ရက္မ်ားတဲ့ေလ။

ကယ္တင္မရွိဘူးဆိုထားတာ ေတြ ့တယ္ မဟုတ္လား။ ျမတ္စြာဘုရား ကိုယ္ေတာ္တိုင္ သတိေပး စကားရွိပါတယ္။ တုေမွဟိ ကိစၥံ ကာတဗၺံ ၊ အကၡာတာေရာ တထာဂတာ- ငါက လမ္းျပသူ၊ လမ္း ေလွ်ာက္နည္းသင္တာ၊ မင္းတို ့ ကိုယ့္ဖာသာ ေလွ်ာက္ပါ ဆိုတဲ့ စကားေပါ့။

အတၱာဟိ အတၱေနာ နာေထာ ၊ ေကာ ဟိ နာေထာ ပေရာ သိယာ-တဲ့။ ကိုယ့္ကိုယ္ဘဲ အားကိုး၊ မွန္တယ္၊ အျခားသူက ကိုယ့္ကယ္မယ္ ဆိုတာဘယ္လို လုပ္ျဖစ္မွာလဲတဲ့။ အဲလို လမ္းမွန္ျပ ေတာ္မူခဲ့ တာ။

ဒါေပမယ့္ မသိလို ့ ထင္ရာစိုင္းေနတဲ့ သူေတြမွာ သစၥာေလးကို ျမင္နိုင္တဲ့ အသိ ၀ိဇၨာက မရွိေတာ့ ဆန္ ့က်င္ဘက္ အ၀ိဇၨာက ေမွာင္ေအာင္ ပိတ္ဆို ့ေတာ့တာေပါ့။ သူတင္မဟုတ္ဘူး။ ဘ၀တုိင္းကို ျဖစ္ေစတဲ့ တဏွာက ကလည္း ဘ၀ရဲ ့ ေပါက္ေဖၚၾကီးေပါ့။

ဘုရားရွင္က ဒါကို သိေတာ္မူတယ္ ၊ ျမင္ေတာ္မူတယ္။ သိေတာ္မူလို ့ျမင္ေတာ္မူလို ့ ဘ၀ေရစုန္ေမ်ာ ေစတဲ့ ကာေမာဃ ဘေ၀ါဃ ဒိေ႒ာဃ အ၀ိေဇၨာဃ ဆိုတဲ့ ၾသဃေလးျဖာ သံသရာကို ေက်ာ္ လႊား နိဗၺာန္ ဆိုတဲ့ ကုန္းေပၚသို ့ အေရာက္ၾကြလွမ္း ေတာ္မူခဲ့တယ္။

သီခ်င္းစာသား ေရးသူအေနနဲ ့ကေတာ့ စုန္တစ္ခ်ည္ ဆန္တလွည့္ေနရတာ ဆင္းရဲ ေလစြာ့ လို ့ သံေ၀ဂဉာဏ္ ေရွ ့ထား သီကုံးထားတာ ေတြ ့ရတယ္။ သူ ့ကိုယ္သူ လည္း သစၥာ ေလးပါး မျမင္ ေသး သူမို ့ လူ ့အႏၶ ဆိုတာကို ရဲရဲတင္းတင္း လူသိရွင္ၾကားေျပာသြားတာပဲ။ အႏၶ ဆိုတာ စာအလို အ ကန္း ( blind ) တရားမသိေသးသူေပါ့။ ဉာဏ္မ်က္စိ အလင္းမရသူကို ဆိုလိုတာပါ။

ေအာ္ - မုိက္လ်င္ မိုက္မွန္းသိက လူေတာ္ ျဖစ္နိုင္ပါတယ္။ မိုက္မွန္းသိလ်က္ လိမၼာသေယာင္ ထင္ေနက မိုက္တြင္းနက္သထက္ နက္လွပါတယ္။

အဲဒီေနာက္ ေတးေရး ဆရာက ဘုရားကို အားကိုတၾကီးနဲ ့ အို အဖ ပါတဲ့။ ျပီးေတာ့ သဗၺညဳ ေရႊဉာဏ္ ေတာ္ကိုလည္း တရိုတေသ ရွိခိုးထားေသးတယ္။

အဲဒီ အထိ ဒုကၡ သစၥာနဲ ့ သူ အားကိုး မွီခိုအားထားေၾကာင္း ေျပာသြားတယ္။ ျပီးေတာ့မွ ဒုကၡရဲ ့ျဖစ္ ေပၚ ေစတဲ့ အေၾကာင္း သမုဒယ တဲ့။
သမုဒယ ဆုိတာ ေလာဘ ၊( တဏွာ) ကာမတဏွာ ဘ၀တဏွာ ၀ိဘ၀တဏွာ ေတြေပါ့။

အေၾကာင္းအက်ိဳး ခ်ဳပ္ရင္ နိေရာဓတဲ့။ တဏွာ မရွိရာသည္ နိေရာဓ သစၥာ – နိဗၺာန္ လို ့ ဆိုလို တာပါ။

ဒုကၡလြတ္လမ္းကေတာ့ မဂၢင္ ရွစ္ပါးပါပဲ။ သူေျပာထားတာ မွန္ကန္ သည့္လမ္းတဲ့။ ဟုတ္ပါတယ္။ လမ္းက မွားတဲ့လမ္း မိစၦာ။ မွန္တဲ့ သမၼာ လို ့ ရွိတာကိုး။

လမ္းရွစ္သြယ္ေပါ့။ သမၼာဒိ႒ိ-မွန္ကန္ေသာ အျမင္၊ သမၼာသကၤပၸ- မွန္ကန္ေသာ အေတြး။ သမၼာ၀ါစာ- မွန္ကန္ေသာ အေျပာ၊ သမၼာကမၼႏၱ-မွန္ကန္ေသာ ကာယကံအမႈ၊ သမၼာအာဇီေ၀ါ-မွန္ကန္ေသာ အသက္ေမြးမႈ၊ သမၼာ၀ါယာေမာ- မွန္ကန္ေသာ အားထုတ္မႈ၊ သမၼာသတိ- မွန္ကန္ေသာ သတိ၊ သမၼာသမာဓိ-မွန္ကန္ေသာ တည္ၾကည္မႈ၊ စူးစိုက္မႈ။ လူေတာ္ေတာ္မ်ား ဒီစကားကို ဓမၼစၾကာ ေလ့လာဖူး သူတိုင္း သိၾကေလရဲ ့။

သို ့ေသာ္- မိစၦာဒိ႒ိ၊ မိစၦာသကၤေပၸါ၊ မိစၦာ၀ါစာ စတဲ့ ရွစ္ပါးကိုေတာ့ ႏႈတ္က မရသလို ပါဠိကိုလည္း အက်ြမ္းမ၀င္ ဘူးလို ့ ထင္ပါတယ္။ အမွန္ (၈) ပါး ရွိသလို အမွား လည္း ရွစ္ပါးလည္း ရွိတယ္လို ့ ဗဟုသုတ မွတ္ေစခ်င္ပါတယ္။

သူတို ့ လမ္း ႏွစ္သြယ္က ရထားတစ္လမ္း သံတစ္လမ္းပါ။ သံုးနဲ ့ေလး ( ၃/၄ ) ေပါ့။ မ်က္နွာမူရာ ခ်င္း မတူညီက်ဘူး။ ေကာင္းတဲ့ မွန္ကန္တဲ့လမ္းက သံသရာမွာ လြတ္ရာလမ္း က်ြတ္ရာလမ္း။ မွားတဲ့ လမ္းက သံသရာမွာ မလြတ္ရာ စြတ္ရာ လမ္းေပါ့။

အဲဒီေနာက္ - စကားေျပာ ခန္းထည့္ထားတာက ဂါထာ နဲ ့ဘာသာျပန္ပါ။ ဒီဂါထာကို ေပါ့ေသး ေသး မတြက္လိုက္နဲ ့။ အနက္အဓိပၸါယ္က သစၥာ ေလးပါးကို တစ္ထိုင္တည္း ျမင္သြားနိုင္တဲ့ ဂါထာပါ။

ဒီဂါထာေလးရဲ ့ဇာတ္ေၾကာင္းက ဒီလိုပါ -
ပဉၥ၀ဂၢီ ၅ဦးထဲက အရွင္အႆဇိ မေထရ္ဟာသပၸါယ္ ၾကည္ညိုဖြယ္ရာ ဣေျႏၵနဲ ဆြမ္းခံလွည့္ လည္ စဥ္မွာ လက္ယာေတာ္ရံ အဂၢသာ၀ကၾကီး ျဖစ္မည့္ သာရိပုတၱရာ ပရဗိုဇ္နဲ ့ ေတြ ့ပါတယ္။တရားစစ္ တရားမွန္ကုိ ရွာေနေတာ့ မေနနိုင္ မထိုင္နိုင္ ၾကည္ညိုစိတ္ညိဳစိတ္ေတြ တဖြားဖြား ျဖစ္ပါတယ္။

တရားရွိသူ တို ့ရဲ ့ မ်က္ႏွာဟာ လွပၾကည္လင္ ေအးျမပါတယ္။ သာရိပုတၱရာ ပရဗိုဇ္က စဥ္းစား ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္၊ ဒီ ဆရာေတာ္က သာမန္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ေလာကမွာ ရဟႏၱာ ဆိုတာ ရွိတယ္။ သူက ရဟႏၱာတစ္ပါးအပါ၀င္ ျဖစ္မွာပဲ၊ ငါ သြားျပီး တရား ေမးရရင္ ေကာင္းမွာပဲ ဆိုျပီး ဒီလို စဥ္းစား ပါတယ္။

"အရွင္ဘုရား အရွင္ဘုရားက ဘယ္သူ ့ကို ဆရာထားျပီး ရဟန္းျပဳခဲ့တာလဲ၊ အရွင္ဘုရား ဆရာဘယ္ သူလဲ၊ အရွင္ဘုရားက ဘယ္သူရဲ ့တရားကို သေဘာက်တာလဲ-"ေပါ့ တဲ့။ ဒါေပမယ့္ သူ ျပန္စဥ္း စား တယ္ ေမးလို ့ မေတာ္ေသးပါဘူးေလ၊သူ ၀မ္းေရးအတြက္ အစာရွာတာ အေႏွာက္ယွက္ ျဖစ္ေန ပါ့ မယ္။ ဒီလိုနဲ ့ ေနာက္က တေကာက္ေကာက္လိုက္ခဲ့တယ္။

ဆြမ္းခံျပီးတာနဲ ့ သာရိပုတၱရာ ပရဗိုဇ္နဲ ့ အရွင္အႆဇိ မေထရ္တို ့ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာစကားေတြ ေျပာၾက၊ ျပန္စဥ္းစားရင္ အမွတ္ရစရာေကာင္းေတြနဲ ့ ေျပာဆုိၾကျပီး။ အဲ ဒီလိုျပီးမွာ အေပၚက စဥ္းစား ခဲ့သလို ေမးေလွ်ာက္ပါတယ္။

အရွင္အႆဇိမေထရ္က ေျပာပါတယ္။ သာကီ၀င္မင္းသားျဖစ္တဲ့ သာကီမင္းမ်ိဳးမင္းႏြယ္က ရဟန္းျပဳခဲ့တဲ့ ရဟန္းျမတ္ ဆိုတာရွိတယ္။ အဲဒါ ငါရဲ ့ဆရာျဖစ္တဲ့ ဘုရား ဘဂ၀ါ ပဲ။ သူရဲ ့ ဓမၼကို ႏွစ္သက္ သေဘာက်တယ္။

ဒါဆိုရင္ အဲဒီ အရွင့္ ဆရာက ဘယ္လုိ အယူ၀ါဒရွိျပီး ဘာေတြ ေဟာပါသလဲ-တဲ့။ အရွင္အႆဇိ မေထရ္က ေအး- ငါက ရဟန္း၀တ္တာ သိပ္မၾကာေသးဘူး၊ ဓမၼကို အက်ယ္ေတာ့ မေဟာနိုင္ဘူး၊ ဒါေပမယ့္ အက်ဥ္းအေနနဲ ့ အဓိပၸါယ္ ေျပာျပမယ္ ေပါ့။

သာရိပုတၱရာ ပရဗိုဇ္ကလည္း ရပါတယ္ အရွင္ဘုရားရယ္၊ နဲသည္ျဖစ္ေစ မ်ားသည္ ျဖစ္ေစ ေဟာစမ္းပါ၊ အဓိပၸါယ္ကို ေဟာပါ ၊ အဓိပၸါယ္ ကိုပဲ တပည့္ေတာ္ လိုပါတယ္၊ ဂရမ္မာေတြ သဒၵါေတြ ကေတာ့ ထားလိုက္ပါ ဘုရား။တဲ့။

အဲဒီ အေပၚက ဂါထာကို ရြတ္လိုက္ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ သာရိပုတၱရာ ပရဗိုဇ္ သစၥာ အလင္း ရွင္းခနဲ ျဖစ္သြားပါတယ္။ ေသာတာပန္ ျဖစ္သြားပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ စဥ္းစားစရာ ၊ ေတြးေတာစရာ ၊ တစ္ဂါထာေလး ရြတ္တာနဲ ့ ေသာတာပန္ျဖစ္နိုင္ ပါ့မလား ဆိုတဲ့ မယံုတဲ့ဘက္က အေတြးေတြ ျဖစ္စရာေပါ့။ ခု သံဃာေတာ္ေတြ တစ္ဂါထာ မဟုတ္ဘူး၊ ဂါထာ ေပါင္း မ်ားစြာ အလြတ္ရထားတယ္။ ျပီးေတာ့ လူေတြလည္း ဂါထာေတြရတာပဲ။ အဓိပၸါယ္လည္း သိ တာ ပဲ။ ဘာမွ မျဖစ္ဘူးဆုိတာမ်ိဳး။

ဟုတ္ပါတယ္။ ဘုရားလက္ထက္ကလည္း ပိဋကတ္သံုးပံုေဆာင္ မေထရ္ေတာင္ တရားမက်င့္လို ့ တုစၦေပါ႒ိလ- အခ်ည္းနီးေပါ႒ိလ လို ့ အေျပာခံရပါေသးတယ္။သူလည္း တရားမက်င့္ခင္က တရား မရခဲ့ပါဘူး။တရားအားထုတ္မွ တရားရတာပါ။

ခု သာရိပုတၱရာ ပရဗိုဇ္ တရားထူးရတယ္ ဆိုတာ ပါရမီ ျဖည့္ထားတဲ့ ဘ၀ေတြက မ်ားလွျပီ။ တရားအသိ စုေဆာင္းထားေတြေပါ့။ ပြင့္ခ်ိန္မတန္ေသးလို ့ ေစာင့္ေနရတဲ့ ပန္းပမာလို ေတြးၾကည့္မိ ပါတယ္။ ေရစင္သန့္သန့္ေလး တစ္စက္က်လည္း ပြင့္သြားနိုင္ခဲ့တာပဲ လို ့ နားလည္ပါတယ္။

ကိုယ္နဲ ့ ကုိယ္လိုလူ အမ်ားစု ကေတာ့ ေရပုန္းၾကီးနဲ ့ ေလာင္းလည္း ဒီအခ်ိန္မွာ ပြင့္နိုင္မယ္ မထင္မိေသး။ တစ္ခါတစ္ေလ ပန္းမွ စိုက္မိရဲ ့လားေတာင္ မသိဘူးေလ။

ေနာက္တစ္မ်ိဳးနဲ ့ ေတြးၾကည့္ရင္ေတာ့ က်က္ျပီးသား ညက္ျပီးသားစာ တစ္ေခါက္ေလာက္ အာရံုျပဳ လိုက္တာ ေလးနဲ ့ ရသြားတာပဲ ဆိုတာမ်ိဳးလို ပါပဲ ။ အခု ပရဗိုဇ္ဟာ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာက တရား အလုပ္ ေတြကို ေက်ျပီးသား ညက္ျပီးသားလို ့ လည္း နားလည္ယူရင္ ရပါမယ္။

ကိုယ္နဲ ့ ကိုယ္လိုလူေတြကေတာ့ တရားအလုပ္ ေက်ျပီးသား ညက္ျပီးသား မေျပာနဲ ့။ စဖို ့ေတာင္ အေတာ္ေလး လည္နင္ေနေသးတယ္။ စမိဖို ့လိုတယ္ေပါ့။

သာရိပုတၱရာ ပရဗိုဇ္ ေသာတာပန္ တည္ျပီးေတာ့ သူငယ္ခ်င္း ေမာဂၢလႅာန ပရဗိုဇ္နဲ ့ တရားထူး အရင္ရရွိ သူက ေျပာေၾကး ေဟာေၾကးေဟ့ လို ့ ကတိက၀တ္ ရွိတာေၾကာင့္ ေမာဂၢလႅာန ဆီသြား ခဲ့ ပါတယ္။သူငယ္ခ်င္းေကာင္းပီသပါေပစြာ့။

ေမာဂၢလႅာနကလည္း ရိပ္မိတယ္။ ဟာ- ကိုယ့္လူ ဒီေန ့ မ်က္ႏွာေတြ ရႊင္ျပျပ ထူးျခားလွတယ္။ တရားထူးရလာခဲ့တာလား။ ေအး ဟုတ္တယ္။ ဇာတ္ေၾကာင္း အကုန္စဥ္ေျပာျပျပီး ဒီဂါထာေလးကိုပဲ ရြတ္ျပီး ေဟာခဲ့ပါတယ္။ ေမာဂၢလႅာန လည္း ေသာတာပန္ ျဖစ္သြားပါတယ္။
ျဖစ္သမွ် အလံုးစံု ခ်ဳပ္သမွ်နဲ ့ ဆံု ရမယ္-ယံကိဉၥိ သမုဒယဓမၼံ သဗၺံ တံ နိေရာဓဓမၼံ။
ဆိုတဲ့ အသိ လင္းသြားပါတယ္။

အဲဒီေနာက္ ျမတ္စြာဘုရားထံသြားျပီး ရဟန္းျပဳခဲ့ၾကပါတယ္။ ေနာင္ေသာအခါ အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ျမတ္ဟာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ ့လက္ယာေတာ္ရံ အဂၢသာ၀က အျမတ္ဆံုးတပည့္၊ အရွင္ေမာဂၢ လႅာန္ မေထရ္ျမတ္ဟာ လက္၀ဲေတာ္ရံ အဂၢသာ၀က အျမတ္ဆံုးတပည့္ ဆိုျပီး ေနရာအသီးသီး တာ၀န္ ယူကာ သာသနာရဲ ့ လြတ္ေျမာက္ေရး လမ္းစဥ္ကို စံျပ ျပဳလုပ္ ေဆာင္ရြက္ ေတာ္မူ ခဲ့ၾကပါတယ္။ အဂၢသာ၀ ရာထူး မွာ ၂ပါးတည္းသာ ရွိပါတယ္။

အဂၢသာ၀ကၾကီးေတြ တရားထူးခြင္ စ၀င္တဲ့ တရားကို ေတးေရး ဆရာက ေရး ၊ ေတးဆို ဆရာ ကလည္း ဆိုျပီး ဂုဏ္ျပဳတာဟာ သူတို ့ရဲ ရည္ရြယ္ခ်က္ အမွန္က လူတို ့ထံသိေစ ဖို ့ပါပဲ။ သို့ ေသာ္ အခ်စ္ စကားလံုး မရွိလို ့ သီခ်င္းရဲ ့ အသက္ရွင္မႈဟာ ႏြမ္းလ်လ် ျဖစ္ခဲ့ရတာပါ။ စာသား မ်ား က လက္ဆတ္ဆဲပါ။

ခုေတာ့ သီခ်င္းေလးကို နားေထာင္ရင္း ၊ တိုးတိတ္စြာ ငိုကာ ၊ ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ ျပံဳးရင္း စာဖတ္ ပရိသတ္ စိတ္မွာ ျပံဳးေစဖို ့ရာ ေရးသားလိုက္ပါေတာ့တယ္။




အျပံဳးကိုယ္စီနဲ ့ ရုန္းထြက္နိုင္ၾကပါေစ။
ျမတ္ေရာင္နီ
(၂၄၊၀၂၊၂၀၁၀)

1 comment:

  1. သာဓု သာဓု သာဓု ပါဘုရား။
    ထူးအိမ္သင္ သီခ်င္းက အရွင္ဘုရား ရွင္းျပမွ တပည့္ေတာ္ သေဘာ ေပါက္တယ္ ဘုရား။

    မအယ္

    ReplyDelete