Pages

Sunday, June 12, 2011

အနတၱ လကၡဏသုတ္

အနတၱ လကၡဏသုတ္
( အဆက္ )

၂ ) ရူပကၡႏၶာ အနတၱ ျဖစ္ပံု

ရူပံ ဘိကၡေ၀ အနတၱာ - ဘိကၡဳတို ့ ရုပ္တရားဟာ အနတၱပဲ။

ဘယ္လို အနတၱ ျဖစ္သလဲစဥ္းစားၾကရေအာင္။ အနတၱ ဆိုတဲ့ ပုဒ္က ဂရမ္မာ လို ေျပာမယ္
ဆိုရင္ အန္ + အတၱ ပဲ ။ အတၱ ဆိုတဲ ့ ပုဒ္ကို အဂၤလိပ္ဘာသာျပန္သူေတြက soul , self ,
စတာေတြ ဘာသာျပန္ၾကတယ္။ အနတၱ ကိုေတာ့ Nonself , Nosoul လို ့
ဘာသာျပန္ၾကတယ္။ သူတို ့ ေျပာတဲ့ အဂၤလိပ္ကိုေတာ့ ကိုယ္က က်ြမ္းက်င္ဘာသာ
မဟုတ္ေတာ့ အတိက်မသိဘူး။

ျမန္မာလိုသင္ထားေလ့လာဖူးတာကေတာ့ ျမန္မာလို ဘာသာျပန္ၾကတာက
အနတၱ အစုိးမရတဲ့။ အဲဒါကိုေတာ့သေဘာက်ပါတယ္။ ေရွးဆရာေတာ္မ်ား
အစဥ္အဆက္ ဒီလိုပဲ ဘာသာျပန္ၾကတာကို။

ျပီးေတာ့ ဒီသုတ္ထဲမွာ ပါတဲ့ ပါဠိေတာ္စာသားမ်ားကို ဖတ္ၾကည့္ေလ့လာဦးစို ့။

ရူပဥၥ ဟိဒံ ဘိကၡေ၀ အတၱာ အဘ၀ိႆ ၊ နယိဒံ ရူပံ အာဗာဓာယ သံ၀ေတၱယ်။
ရုပ္တရားဟာ အတၱျဖစ္ခဲ့ရင္ ရုပ္တရားဟာ အာဗာဓ ျဖစ္နိုင္စရာ အေၾကာင္းမရွိတဲ့။

ဒီေနရာမွာလည္း သိထားရမွာက ရုပ္လို ့ ေျပာလိုက္ရင္ ကိုယ္ခႏၶာ လုိ ့
ျမင္တတ္ၾကတယ္။ မွန္ေတာ့ မွန္တယ္။ အတိက်ေတာ့ မဟုတ္နိုင္။
ဒီအခန္းထဲမွာ ရွိတဲ့ စားပြဲ ကုလားထိုင္မွအစ ပစၥည္း ပစၥယ အားလံုးဟာ ရုပ္တရားပဲ။
ဒါ နားလည္သလို ေျပာတာပါ။

အေနာက္တိုင္းသား ဘာသာျပန္ဆရာေတာ္တို ့က နာမ္ရုပ္ ဆိုရင္
Mind and body.ျပီးေတာ့ ရုပ္ကိုက်ေတာ့ form လို ့ ဘာသာျပန္တာလည္း
ေတြ ့ဘူးရဲ ့။ ဘယ္လိုပဲ ဘာသာျပန္ပါေစ ျမန္မာလိုပဲ ကိုယ္ေသခ်ာသိဖို ့လိုတယ္။
တကယ္နားလည္ သေဘာေပါက္ဖို ့လို ပါတယ္။ ဒါက ဗဟုသုတ အျဖစ္ေျပာတာပါ။

ဒီေနရာမွာ ရုပ္တရားဟာ အတၱ ျဖစ္ခဲ့ရင္ အာဗာဓ ျဖစ္နိုင္စရာ အေၾကာင္းမရွိ တဲ့။
အာဗာဓကိုလည္း အနာေရာဂါ ျဖစ္နိုင္စရာ အေၾကာင္းမရွိလို ့ ဘာသာျပန္ခဲ့ရင္
ခႏၶာကိုယ္ တစ္ခုဘဲ အနာေရာဂါ လို ့ ဘာသာျပန္နဲ ့ သင့္ေလ်ာ္မယ္။ စားပြဲ
ကုလားထိုင္ ပ်က္စီးတာကို အာဗာဓ အနာေရာဂါ လို ့ ျမန္မာစကားမွာ ေျပာေလ့
ေျပာထမရွိၾကဘူး။ ပ်က္စီးသြားျပီ၊ စုတ္ပ်က္သြားျပီ လို ့ပဲ ေျပာၾကတယ္။

ဒါေၾကာင့္မို ့ အာဗာဓ ဆိုတာ ပ်က္စီးျခင္းလို ့ ထင္ျမင္ယူဆမိပါတယ္။ ဒါမွလည္း
မက်န္းမာတဲ့အခါ ေကာင္းတဲ့ ခႏၶာကိုယ္ၾကီး ပ်က္စီးသြားတာေပါ့ေလ။

လေဗၻထ စ ရူေပ ဧ၀ံ ေမ ရူပံ ေဟာတု ၊ ဧ၀ံ ေမ ရူပံ မာ အေဟာသီ- တိ ။
ရုပ္သာ အတၱ ျဖစ္ခဲ့ရင္ ငါ့ရုပ္တရား ဒီလို ျဖစ္ကြယ္၊ ငါ့ရုပ္တရား ဒီလို မျဖစ္နဲ ့
လို ့ ေျပာရမွာေပါ့။

ကိုင္း ၾကည့္ေလ ပစၥည္း ပစၥယဆိုတဲ့ ရုပ္တရား အသာထာလိုက္ဦး၊ ခု ဒကာမၾကီး
ဥဴးဇင္း လာတဲ့ ေန ့က ေနေကာင္းက်န္းမာတယ္။ ခု မိုးမိတာနဲ ့ ဖ်ားနာေနတယ္
မဟုတ္လား၊ ဒီလို ဖ်ားနာတာဟာ ခႏၶာကိုယ္ အေကာင္းကေန ပ်က္စီးတာပဲ။
ဒီလို ပ်က္စီးမႈမ်ိဳးကို မလိုခ်င္ဘူးေလ။ ငါက်န္းမာေရး အေကာင္းေလးပဲ
ျဖစ္ပါေစ ၊ ခ်က္ခ်င္း ေပ်ာက္ဆိုလို ့ မရဘူးမဟုတ္လား။ ရုပ္သာ အတၱ ဆိုလို ့ကေတာ့
ခုခ်က္ခ်င္း ထေပ်ာက္ပါေစ ဆိုျပီး က်န္းမာေရးေကာင္းလာနိုင္တယ္။ ျပီးေတာ့
ေနမေကာင္း မက်န္းမာတာ လံုး၀ မလာပါေစနဲ ့ ေျပာလို ့ရမယ္။
ရုပ္သာ အတၱ ဆိုခဲ့ရင္ေပါ့ေနာ္။

( မွတ္ခ်က္။ ။ ဒီသုတ္ကို စတင္နာယူသည့္ေန ့က
ဒကာမၾကီး တစ္ေယာက္ အနည္းငယ္ ဖ်ားနာေန၏)

ယသၼာ စ ေခါ ဘိကၡေ၀ ရူပံ အနတၱာ၊ တသၼာ အာဗာဓာယ သံ၀တၱတိ။
ရုပ္တရားဟာ အနတၱ ( ကိုယ့္အလို အစိုးမရ ) မို ့ အာဗာဓ က်န္းမာေရးပ်က္တယ္
ဆိုတာ ျဖစ္လာတယ္။


န စ လဗၻတိစ ရူေပ ဧ၀ံ ေမ ရူပံ ေဟာတု ၊ ဧ၀ံ ေမ ရူပံ မာ အေဟာသီ- တိ။
ငါ့ ကိုယ္ခႏၵာ ဟာ က်န္းက်န္းမာမာပဲ ရွိပါေစ ၊ မက်န္းမမာ မရွိပါေစနဲ ့လို ့လည္း
ေျပာလို ့ကို မရပါဘူး ။

ဒါကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ အနတၱ ဆိုတဲ့ ပုဒ္ကို အစိုးမရ၊ ကိုယ့္အလိုအတိုင္းမျဖစ္၊
ကိုယ္မပိုင္ဆိုင္လို ့သိထားတာက ပို အဆင္ေျပဖြယ္ရွိပါတယ္။

ကိုယ့္အလိုအတိုင္းျဖစ္မယ္ ၊ ကိုယ္ပိုင္ဆိုင္ခဲ့ရင္ ကိုယ့္လက္ခုပ္ထဲကေရ
သြန္ခ်င္သလိုသြန္ ၊ ေမွာက္ခ်င္သလို ေမွာက္လို ့ ျဖစ္နိုင္ပါတယ္။ ခုေတာ့ကား မရ။
ဒီလိုဆိုေတာ့ ရုပ္တရားဟာ အနတၱ ၊ ရုပ္တရားဟာ ကိုယ္မပိုင္ လို ့ မွတ္ပါေလ။

( ၃) ေ၀ဒနာကၡႏၶာ အနတၱ ျဖစ္ပံု

ေ၀ဒနာ အနတၱာ- ေ၀ဒနာဟာ အနတၱပဲ။
ေ၀ဒနာ ဆိုတာ ခံစားမႈပါ။ ခံစားမႈ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိပါတယ္။


ဆက္လက္ ေဖၚျပပါမည္။။




ျမတ္ေရာင္နီ

( ၁၃ ၊ ၀၆ ၊၂၀၁၁ )




ဒီေနရာကေလးမွာ ထည့္ခ်င္တဲ့ code ကေလးကုိ ေရးပါ..

No comments:

Post a Comment