Pages

Saturday, April 10, 2010

အလို

အလို


တေယာ ေရာဂါ ပုေရ အာသံု၊ ဣစၦာ အနသနံ ဇရာ။ ( သုတၱနိပါတ) -

အလို ကို ဟုိေရွး ကမၻာဦးကာလက ၁။ အလို၊ ၂။ ဆာေလာင္ျခင္း၊ ၃။ ေဆြးေျမ့အိုးယြင္းျခင္း ဆိုတဲ့ ေရာဂါသံုးမ်ိဳးထဲမွာ တစ္မ်ိဳး အပါ၀င္ လို ့ဆိုပါတယ္။

ေရာဂါ လို ့ဆိုေပမယ့္ အလို ဆိုတဲ့ အရာ လူတိုင္းလိုလို ေနတာပါပဲ။ လံုး၀ မလိုဘူး ဆိုခ်င္ ဆို ျငားေသာ္လည္း တစ္ခုခုေတာ့ လိုေနဦးမွာပါ။ အလို မရွိတာ ဆိုလို ့ အလိုမရွိရာ နိဗၺာန္သာ ျဖစ္ပါ တယ္။

အလိုကို ရသြားရင္ လူတိုင္းလည္း ေပ်ာ္ရႊင္ရဲ ့။ ဒါေပမယ့္ အလိုကေတာ့ မရပ္နုိင္ပါ။ ေကာင္းတာ ေကာင္းတာကို ေျပာင္းေျပာင္းျပီး လိုခ်င္ေသးတာပါပဲ။ အိုေက။ ေကာင္းတာ မလိုဘူး ။ ျဖစ္သလို သံုး တတ္တယ္ လို ့ဆိုၾကျပန္ရင္လည္း ပထမ အလို အတြက္ ျပည့္တာ။ ဒုတိယ အလိုမွ စ လိုတာေတြ အမ်ားၾကီးပါ။

လူ ့ေလာက မွာ လိုတာေတြက တစ္ခုျပီး တစ္ခု။ အလို ေလးေတြ ရတာဟာ ေက်နပ္စရာပါ။ ပီတိ သေဘာပါ။ ပီတိ ဆိုတာလည္း ကိုယ္လိုတာ ရလို ့ ေကာင္းတဲ့ဘက္ကို အသံုးခ်မယ္ ၊ အသံုး ျပဳ မယ္ ။ အမ်ားအတြက္ အသံုး၀င္ေတာ့မယ္ ဆိုျပီး ေတြးေပ်ာ္တဲ့ ပီတိမ်ိဳးက အေကာင္းသား။

အဲလို မဟုတ္ဘဲ ကိုယ္ရတာေလးကို ကိုယ့္ဖာသာ ေက်နပ္ေနျပီး။ သိမ္းထားမယ္ ဆိုရင္ေတာ့
အဲသလို ပီတိ မ်ိဳးကေတာ့ အလကားပါပဲ။ အနည္းဆံုး ကိုယ္တစ္ေယာက္ အတြက္ အသံုးျပဳနိုင္မယ္။

ကိုယ္အသံုးျပဳလိုက္တာဟာ သူမ်ားအတြက္လည္း တိုက္ရိုက္ ျဖစ္ျဖစ္ သြယ္၀ိုက္ ျဖစ္ျဖစ္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး နဲ ့ေတာ့ အက်ိဳးရွိသြားမယ္ေပါ့။ ဒီလို အလိုေလးေတြ ရသြားလို ့ ေပ်ာ္တာက ေကာင္းသားပဲ။


အလို တိုင္းဟာ ရသြားလို ့ ေပ်ာ္ရႊင္မႈဟာလည္း ခဏပါ။ ရသြားျပီး ေနာက္ဆံုး ပ်က္ဆီးခ်ိန္မွာေတာ့ အလို ဟာ အငို ျဖစ္သြားရတာပါပဲ။ လိုေနတဲ့ အလိုကို မရရင္လည္း မေက် နပ္ျခင္းက ျဖစ္ျပန္ေရာ။ ကေလး လည္း ငိုရ။ လူၾကီးလည္း ငိုရတာပါပဲ။ ဟုတ္ မဟုတ္ စဥ္းစား ၾက ေပါ့ ေလ။

အလိုနဲ ့ ပါတ္သက္ျပီး အလို ရ လိုု ့လည္း အငိုနဲ ့ လမ္းဆံုးစရာ ရွိတယ္။ အလို မရလို ့လည္း အငို
နဲ ့ လမ္းဆံုးရတာ ရွိတာပဲ။ ဒီလိုဆိုေတာ့ အလို ရဲ ့ နိဂံုး မလွဘူးေပါ့။

သုိ ့ေပမယ့္ေလ၊ သာမန္ ေျပာေျပာရမယ့္ အလိုကေတာ့ အလို ျပည့္ရင္ စိတ္ခ်မ္းသာတာ အမွန္ပါပဲ။ အလိုနဲ ့ ပါတ္သက္လို ့ လူေတြ ရွာရွာေဖြေဖြ စားစားေသာက္ေသာက္ မျဖစ္မေန လိုတဲ့ အလိုေတြ ပါ ။ ဒါက အလိုကို ရေအာင္ လုပ္ရမယ္ေပါ့။ရွာရ ေဖြရမယ္ေပါ့။

ဒါေပမယ့္ လိုေနတာကို ၾကီးပြါးခ်င္စိတ္ ေစာတာနဲ ့ပဲ မတရားတဲ့ နည္းေတြသံုးျပီး၊ ကိုယ္ ခ်မ္းသာ ျပီးေရာ ၊ ဘယ္လို နည္းနဲ ့ရရ။ ခုေခတ္က ဒီလို ရွာမွ ခ်မ္းသာမွာ။သမားရိုးက် စီးပြါးေရး ရွာသူေတြ ၾကည့္ပါ့လား၊ မခ်မ္းသာဘူး ဆိုတဲ့ လူမိုက္အားေပး စကားကို နားေယာင္ျပီး ျဖတ္လမ္း နည္း စီးပြါးရွာတာလည္း မဟုတ္ေသးဘူး။

စီးပြါးေရး ျဖစ္ျဖစ္၊ ပညာေရး ျဖစ္ျဖစ္၊ ၾကီးပြါးေရး တစ္ခုခု ျဖစ္ျဖစ္ တတ္နိုင္သမွ် အစြမ္းကုန္
ၾကိဳးစား ပါ။ ကိုယ္ၾကိဳးစားလို ့ ရတဲ့ ရလာဒ္ကိုလည္း နည္းနည္းမ်ားမ်ား တင္းတိမ္နိုင္ရမယ္။ အစြမ္း ကုန္ ၾကိဳးစားျပီးျပီပဲ လို ့ ျပန္ေတြးျပီး ေပ်ာ္တတ္ ရမယ္။ ငါ ခုလုပ္ခဲ့တဲ့ အလုပ္မွန္သမွ် တရားတဲ့ နည္းလမ္းနဲ ့ ျဖစ္လာခဲ့တာပဲ ဆိုတာမ်ိဳးေပါ့။

အစြမ္းကုန္ ၾကိဳးစားျပီး ရလာတဲ့ ရလာဒ္ေလးကို တင္းတိမ္ ႏွစ္သိမ့္ ၾကည္နဴးေန တာဟာ လည္း သႏၱဳ႒ိ မဂၤလာ တစ္ပါးပါပဲ။ ျပီးေတာ့ သႏၱဳ႒ိ ပရမံ ဓနံ တဲ့။ အမြန္ျမတ္ဆံုးေသာ ဥစၥာ ပစၥည္းပါ ပဲ။ အျမတ္ဆံုး ခ်မ္းသာလို ့ ဆိုခ်င္ ဆိုေပါ့။

ဒါတင္ မကေသးဘူး။ လူ ့ေလာက လူ ့ အသိုင္း၀ိုင္းမွာ မိဘရယ္ သားသမီးရယ္။ ဆရာရယ္ တပည့္ရယ္။ သံဃာရယ္ ဒကာရယ္။ အလုပ္ပိုင္ရွင္ရယ္ အလုပ္သမားရယ္ စတာေတြ ဆိုတာ ရွိၾက တယ္။ အဲဒီ အသိုင္း၀ိုင္း ႏွစ္ခုရဲ ့ၾကား ကိုယ္လုပ္ရမည့္ တာ၀န္ ၀တၱရားေတြ ျဖည့္က်င့္ဖို ့ အလိုမ်ိဳးကေတာ့ မျဖစ္မေန လိုတယ္။ ဒီလို အလိုမ်ိဳးေတြက အလို ကို ျပည့္ေအာင္ ျဖည့္ရပါမယ္။


ဒီလိုအလိုမ်ိဳး အလိုနဲ ့တြဲမွ အလိုလည္းစဲ အငိုလည္းလြဲ မယ္။ ဆိုလိုတာက အလိုတြဲ ဆို တာ ၀တၱရား ေက်ပြန္မႈ။ အလိုစဲ ဆိုတာက- နိဗၺာန္။ ၀ါန-အလို။ နိ - စဲ။ အငိုလြဲက ရွင္းပါတယ္။ အလို မရွိရင္ အငို မရွိဘူး။

စူဠ၀ဂၢ ပါဠိေတာ္မွ- တသၼာဟိ ၀တၱံ ပူေရယ်၊(ပ) တေတာ နိဗၺာန ေမဟိတိ။
လို ့ ျပထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အလိုကို အလိုစဲ သည့္ အထိ ျဖည့္က်င့္ရပါမယ္။ က်င့္၀တ္ အသီးသီး အတိုင္း လိုက္နာရင္ ေသခ်ာပါတယ္ ။ အလိုမရွိရာ နိဗၺာန္ဆိုတာ ရျပီေပါ့။

အလို ေဆာင္းပါး ေရးျဖစ္သြားတာက ဒီ အလို ေၾကာင့္ပဲေပါ့။

ကိုယ့္ရဲ ့ ဘ၀ စင္ၾကယ္စြာ ေနနည္း ေဆာင္းပါး ကို ညီမ ျဖစ္သူက တရားစခန္း၀င္ ေယာဂီသူ ေတာ္စင္ေတြကို စာအုပ္ေသးေသး ရိုက္နွိပ္ျပီး ဓမၼလက္ေဆာင္မြန္ ျပဳလုပ္လိုတယ္ ေျပာတယ္။ ျပီး ေတာ့ သူလိုတဲ့ အတိုင္း အမွာစာ၊ ကိုယ္ေရး အက်ဥ္း၊ မ်က္ႏွာဖုံး ကအစ လိုအပ္ရာရာ ကို ေရးေပးပါ ဆိုလို ့ေရးေပးခဲ့ပါ တယ္။

ခုေတာ့ စာအုပ္ အေနထား ရိုက္ျပီးေနျပီ။ ပရင့္ထုတ္ရံုပဲ က်န္ေတာ့တာတဲ့။ အမွာစာ ေနာက္ေက်ာမွာ လိုေနလိုု ့။ ကဗ်ာေလး ေရးေပးပါဦးလား။ ေျပာင္ခ်ည္း သက္သက္ဆို ၾကည့္မ ေကာင္း လို ့-တဲ့ ေလ။

သူ ့ကို ေျပာလိုက္ပါရဲ ၊့ ကဗ်ာက စိတ္ခံစားခ်က္ ရွိမွ ထြက္တာ။ ေရးပါဆိုရင္ ဘာေရးရမွန္း မသိ ေတာ့ဘူးလို ့။ ဒါေပမယ့္ ၾကိဳးစား ေသးတာေပါ့ဟာ လို ့ ေျပာခဲ့တယ္။ ၾကိဳးစားေပမယ့္ ကဗ်ာက သူလို တဲ့ ကဗ်ာ ထြက္မလာဘဲ ခ်ိဳဂိုဟားဇံ ဆိုတဲ့ ကဗ်ာက ေနရာဦးသြားျပီး ႏွစ္ပုဒ္ ေရးျဖစ္တယ္။ သူ ့လိုတဲ့ ကဗ်ာမဟုတ္ ။ အမ်ားဖတ္ဖို ့ ဘေလာ့ကဗ်ာေလး ျဖစ္သြားတယ္။

ထပ္ျပီး သူက အလို ကို ျဖည့္ေပးဖို ့၊ ထပ္ေျပာတယ္။ ကဗ်ာ မျဖစ္လဲ အဆို အမိန္ ့ေလးေပါ့ တဲ့။ အဲသလို ေျပာေတာ့လည္း ဘာ အဆိုမိန္ ့ေရးရမွာလည္း မသိျပန္ဘူး။ သူက သၾကၤန္မတိုင္ခင္
သူ ့အလို ကို ျဖည့္ေပးဖို ့ ခ်ည္း ထပ္ေျပာျပန္လာတယ္။ လိုတာက စာေၾကာင္း ေရ (၁၉)ေၾကာင္း စာ တဲ့။ ဒါနဲ ့ပဲ သူလိုေနတယ္လို ့ သေဘာေပါက္ကာ ေကာက္ျခစ္ေပးလိုက္တယ္။

ကိုယ္လည္း ေရးတာကေတာ့ အဆိုမိန္ ့ ဆန္ဆန္ေရးေပးလိုက္တယ္။ အဆိုမိန္ ့ ျဖစ္မျဖစ္ ေတာ့ မသိဘူး။ သူလိုေနတဲ့ ေနရာက အမွာစာရဲ ့ ေနာက္ေက်ာဘက္ မွာဆိုေတာ့ သူ ့ကို ဒီလို ေရးေပး လိုက္ပါတယ္။
ညီမေလး
အမွာစာရဲ ့ေနာက္ေက်ာေဘး
လြတ္လပ္ေနတဲ့ စာမ်က္ႏွာက လိုေနတာေပါ့ေနာ္။
ကဲ ဒီလိုဆို အလို ေလး ျဖည့္လိုက္မယ္။

အလို


၁။ မရွိ မျဖစ္ လိုအပ္ေနတာေလးေတြကို

အခ်ိန္ရွိသခိုက္ အရြယ္ရွိသခိုက္မွာ
ရရွိေအာင္ စုစု ေဆာင္းေဆာင္း ရွာေဖြထားပါ။

၂။ လိုအပ္ေနတာေလးေတြကို

လိုေနတာထက္ ပိုျပီးေတာ့
မတရားတဲ့ နည္းလမ္းနဲ ့မရွာမိပါေစနဲ ့။

၃။တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲနိုင္တာဟာ
မဂၤလာတစ္ပါးျဖစ္သလို
အလိုကိုလည္း ျပည့္ေစတာပါပဲ။

၄။လိုေနတဲ့ အထဲမွာ-
မိဘ၊ သားသမီး ဆရာ ဒကာ စတဲ့
လူမႈ ၀တၱရား အသီးသီးကို
မပ်က္မကြက္ မလိုရေအာင္ ျဖည့္က်င့္ပါ။

၅။အျမင့္ဆံုး အဆင့္က -
အလို လံုး၀ မရွိေတာ့တာဟာ
ဘုရားရွင္ ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ပါ။
အဲဒီ အဆင့္ထိ ေရာက္ေအာင္ ၾကိဳးစားနိုင္ၾကပါေစ။

အရွင္ေတေဇာဘာသ( ျမင္းျခံ)

ညီမေလး ေျပာတဲ့ (၁၉)ေၾကာင္း စာ အတိက် ေရးေပးလိုက္တယ္။
အလို မွသည္ ျမင္းျခံ အထိ ကြက္တိ။

သူ အဲဒီလို လိုတာကို ျဖည့္လိုက္ရတာလည္း ကိုယ့္ အလိုလည္း ျပည့္သြားတယ္။ သူ ့ေတာင္ ေက်းဇူးတင္ရမွာပါ့လား။ ကိုယ္လည္း ဘာေရးရမလဲ လို ့ ေဆာင္းပါး အသစ္လိုေနတာ။ ခုေတာ့ ဘေလာ့ဂါ ဂ်ဴတီတာ၀န္ ၀တၱရား ရဲ ့အလိုကိုလည္း သူက ျဖည့္ေပးလိုက္လို ့ ျပည့္ျပီ။

ျပီးေတာ့- မေကာင္းျမစ္ထာ၊ ေကာင္းရာညြန္လစ္ ၊ အသစ္ေဟာက်ဴး၊ နာဖူးထပ္မံ၊ နတ္ထံတင္ရာ၊ ေမတၱာလည္းျပဳ၊ ရဟန္းမႈ ၊ ေျခာက္ခု လြန္ေသခ်ာ ဆိုတဲ့ သုတၱန္လာ သိဂၤါေလာ၀ါဒ သုတ္နဲ ့ အညီ ရဟန္း တာ၀န္ ၀တၱရားလည္း ျဖည့္ျပီးသားျဖစ္ဆိုေတာ့ လိုတာေလးေတြ ျပည့္သြားတာေပါ့။

အားလံုးလည္း အလို ေဆာင္းပါးကို နားလည္သေဘာေပါက္ကာ ျဖည့္က်င့္နိုင္ပါေစ။ အငိုလြဲ- အလိုစဲ သည့္ နိဗၺာန္ကိုလည္း ေရာက္ၾကပါေစဟု ရည္ရြယ္ကာ ေရးသားလိုက္ပါေတာ့တယ္။


ျမတ္ေရာင္နီ

(၁၀၊၀၄၊၂၀၁၀)

No comments:

Post a Comment