Pages

Tuesday, May 25, 2010

မာန သံေယာဇဥ္ၾကိဳး ( ဂ)

မာန သံေယာဇဥ္ၾကိဳး

အပုိင္း ( ဂ )


မာန ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ျမန္မာဗိေႏၵာဆရာ တစ္ဦး က ဖြင့္္ဆို သြားတယ္။ သူ ့အသိနဲ ့ေပါ့ေလ။ စာလာေပလာ က်မ္းဂန္နဲ ့ေတာ့ ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူေျပာတာက ရိုးရိုးေလးပါ။ မာန ဆိုတာ မာ ရင္ ပါသတဲ့။ ဟုတ္ေတာ့ ဟုတ္သလိုလို ပဲ။

ကိုယ့္ကိုယ္ကို နားထင္ ေသြးေရာက္တတ္တဲ့ မာန ၾကီးသူကို ဘယ္သူကမွ မေျပာခ်င္။ မဆက္ဆံခ်င္။ ျပီးေတာ့ ေနရာတကာမွာ ကိုယ္သိ ကိုယ္တတ္ ဆရာၾကီး လုပ္သူ ၊ ေမာက္မာျပီး အထက္ ဆီးက ေျပာဆိုသူ ကိုလည္း ဘယ္သူမွ မဆက္ခ်င္ျပန္ပါဘူး။

ေနာက္ေတာ့ ဒီလို လူမ်ိဳးေတြကို သူတို့ရဲ အက်င့္ေၾကာင့္ပဲ ေရွာင္သြားတယ္ေပါ့။ သူရဲ ့ လုပ္ရပ္ ေၾကာင့္ပဲ လူေတာ မတိုးေတာ့ပဲ မာ ရင္ က န သြားတယ္လို ့ ဆိုရမယ္။

ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ပါေစေလ၊ အျခားသူမာနကို အေၾကာင္းျပဳျပီး ကိုယ့္မာနဟာ အမွားမျဖစ္ ေစမိဖို ့
ပါဘဲ။ ဥပမာ- လူတစ္ဦး တစ္ေယာက္က ပစၥည္းေၾကာင့္ မာန ရွိတယ္ ဆိုတယ္ ဆိုပါစို ့။ ကိုယ့္ မာန အမွားျဖစ္မိျပီ ဆိုတာနဲ ့ သူနဲ ့ ျပိဳင္မယ္။ မနိုင္ရင္ နိုင္တဲ့နည္း သတ္မယ္။ ျပိဳင္လို ့ မရရင္ ဥစၥာကို လည္း ခုိးခ်င္ ခိုးမယ္၊ ျပိဳင္တဲ့သူရဲ ့ အမ ညီမေတြကို ရလိုမႈမဟုတ္ဘဲ ေစာ္ကားေမာ္ကား ျပဳမိမယ္။ လိမ္ညာတဲ့စကား ေျပာျပီး စီးပြါးရွာမယ္။ ဓားျပတိုက္သင့္ရင္ တိုက္မယ္ ဆိုတဲ့ ဟာေတြဟာလည္း မာန ကို အေၾကာင္းျပဳျပီး အကုသိုလ္ေတြ ဆက္တိုက္ ျဖစ္ပံုေတြပါ။

ေနာက္ျပီးေတာ့ ကိုယ့္မာန အေၾကာင္းျပဳျပီး မိဘ စကား နားမေထာင္းတာ၊ သံဃာ စကားနား မေထာင္တာ ။ နား မေထာင္ရံု မက မိဘေတြ သံဃာေတြလည္း သတ္တဲ့ အထိ ျဖစ္လာနိုင္ပံုကို ပကတူပနိႆယ ပ႒ာန္းပါဠိေတာ္မွာ ေဟာၾကားထားပါတယ္။

မာန ရဲ ့ ျပိဳင္ဆိုင္မႈဟာ အေတာ္ေလး ဆိုးရြားတယ္လို ့ မွတ္ရပါလိမ့္မယ္။ သေဘာ သဘာ၀ မသိရင္ ကိုယ္ျပဳိဳင္တာ မွန္တယ္ ထင္ျပီး မဟုတ္မာန ၊ တလြဲမာန ေတြ ျဖစ္တတ္တယ္ေပါ့။ ဒီလို မထားသင့္တဲ့ မာနမ်ိဳးကို သတိထား ေရွာင္ ၾကဖို ့ပါပဲ။

ဒါေပမယ့္ အားက်မခံ ၾကိဳးစားမယ္ ဆိုတဲ့ မာန ေတာ့ ရွိသင့္ပါတယ္။ နည္းမွန္ လမ္းမွန္ ျဖစ္တဲ့ မာနမ်ိဳးေပါ့။ ဆိုပါစို ့- သူစာေမးပြဲေအာင္တယ္ ။ ပထမ ရတယ္။ ကိုယ့္ထက္ၾကိဳးစားလို ့ပါ။
ကိုယ္သူ ့ထက္ၾကိဳးစားရင္ ကိုယ္လည္း သူ ့ထက္သာမယ္။ စီးပြါးေရးလည္း ဒီလိုပါပဲ။ နည္းလမ္း မွန္မွန္ ထားရွိတဲ့ မာနနဲ ့ ၾကိဳးစားပါ။ သိပ္ေကာင္းတာေပါ့။

ဒါကိုပဲ အဂၤုတၱနိကာယ စတုကၠ နိပါတ္- ဘိကၡဳနီသုတ္ မွာအရွင္အာနႏၵာရဲ ့တိုက္တြန္းေဟာ
ၾကားခ်က္ဟာ အေတာ္ေလး ထိေရာက္တာ ေတြ ့ရပါတယ္။ (ဘိကၡဳနီ )ရဟန္းမတစ္ပါး ေနမေကာင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒကာတစ္ေယာက္ကို အရွင္အာနႏၵာကို ပင့္ေပးဖို ့ ေလွ်ာက္ခိုင္းတယ္။ သနားေသာ အားျဖင့္ အရွင္အာနႏၵာ ၾကြေပးဖို ့ ေလွ်ာက္ထားေပးပါေပါ့။ အရွင္ အာနႏၵာလည္း ၾကြလာပါတယ္။ ျပီးေတာ့ တရားစကား ေျပာတယ္ေပါ့။

အရွင္ အာနႏၵာက စကား အေျပာေကာင္းေကာင္းနဲ ့- ငါ့ညီမ- မာန ကို အေၾကာင္းျပဳျပီး ဒီ ခႏၶာကာယ ျဖစ္လာတယ္။ မာနေၾကာင့္ မာနေၾကာင့္ေနာ္တဲ့။ ဒီမာန ကို ပယ္နိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားပါ ငါ့ညီမ။ ျပီးေတာ့ ငါ ဒီလို ညီမကို ေျပာတာက ဒီလိုေလ- ဆိုပါစို ့ ဘြဲ ့ဘယ္သူ၊ ဦးအ၀ွါၾကီး ကေတာ့ ရဟႏၱာျဖစ္သြားျပီ။ ငါက ဘာမို ့လဲ ။ ငါလဲ သူလို ျဖစ္ရမွာေပါ့။ ျဖစ္ေအာင္ၾကိဳးစားရမွာေပါ့။ အဲသလို မ်ိဳး မာန ထားပါ။ မာန အေၾကာင္းျပဳျပီး မာနကို ပယ္နိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစား၊ ငါညီမ ၾကားလား- တဲ့။

အဲလို ဂိလာန ဘိကၡဳနီကို ေျပာခဲ့တဲ့ အရွင့္အာနႏၵာရဲ ့ အားေပးစကားဟာ မာနကို အေၾကာင္း ျပဳျပီး သံသရာ လြတ္လမ္းကို ညႊန္းခဲ့တာပဲ။ ေျပာတဲ့ စကားကေတာ့ အမ်ားၾကီးေပါ့။ ဒီတစ္ခြန္းက ဒီေနရာနဲ ့ သက္ဆိုင္ေနလို ့ ေျပာျပ လိုက္တာပါ။

ပ႒ာန္းပါဠိေတာ္မွာလည္း မာန ကို အေၾကာင္းျပဳ ျပီး ဒါနလုပ္ျဖစ္တယ္၊ အလွဴလုပ္ျဖစ္တယ္။ ဆိုပါစို ့- သူမ်ားလွဴတာ ကိုျမင္တယ္၊ အားမက်ခံ စိတ္နဲ ့ ကိုယ္လည္း ဒီေလာက္ကေတာ့ လွဴနိုင္ တာေပါ့၊ ငါရဲ ့ေငြေရး ေၾကးေရး ထိခိုက္တာမွတ္လို ့။ ငါ အတြက္လည္း ကုသိုလ္လည္း ရ။ သံသရာ အတြက္လည္း ရိကၡာ ျဖစ္တာပဲ။ စသျဖင့္ ေကာင္းတဲ့ဘက္ ဦးတည္ ျပီး မာနက ထားျဖစ္ေတာ့ လြတ္လမ္းဘက္ဦးတည္မိျပီေပါ့။

ဒါတင္ မကေသးဘူး သီလထိန္း ျဖစ္တယ္၊ ဥပုသ္ေစာင့္ ျဖစ္တယ္ ၊ စ်ာန္ရေအာင္ အားထုတ္ နိုင္တယ္၊ ၀ိပႆနာ ပြါးမ်ားနိုင္မယ္၊ မဂ္ အဘိညာဥ္၊ သမာပတ္ေတြ ထိ ရရွိနိုင္တာကို ျပထားပါတယ္။ ဒါက မာနကို နည္းလမ္းမွန္မွန္ ထားတတ္လို ့ေပါ့။

ဒီလိုဆိုေတာ့ - မာန ဟာ သံသရာရွည္ေအာင္ ဆြဲဆန့္တတ္လို ့၊ ဘ၀ ရွိရင္ ဒုကၡရွိသမို ့ ့ဆိုးရြားလို္က္တာ ဆိုတာလည္း မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မာန ဟာ မရွိသင့္ဘူးလို ့လည္း ထင္စရာ ရွိပါတယ္။ တကယ္ တမ္းက ေတာ့ မာနဆိုတာဟာ ရွိသင့္တဲ့ မာနလည္းရွိပါေသးလား ဆိုတာ သိေစ ခ်င္ပါတယ္။ ရွိျခင္းအားျဖင့္ သံသရာမွ လြတ္နိုင္ပါတယ္။ ဆိုတဲ့ နိဒါန္း စကားလည္း ရွင္းသြား ေရာ ေပါ့ေနာ္။

မရွိသင့္တဲ့ မာနကို ခြါ၊ ရွိသင့္တဲ့ ပါလာေအာင္ ၾကိဳးစားနိုင္ၾကပါေစ။

က်မ္းကိုးမ်ား-
ေထရ အ႒ကထာ ၂
မဟာနိေဒၵသ
ပ႒ာနပါဠိ
အဂုၤတၱရနိကာယ
သုတ္ပါေထယ်

မွတ္ခ်က္။ ။ ပါဠိေတာ္မ်ားကို ကိုယ္နားလည္သလို ေရးထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဘာသာတိုက္ရိုက္ျပန္ဆိုျခင္းမဟုတ္ပါေၾကာင္း။


ျမတ္ေရာင္နီ
( ၂၆၊၀၅၊၂၀၁၀)


.

No comments:

Post a Comment