ဆန္ ့က်င္ဘက္ အမွန္မ်ား ( ၃ )
စကားကို ေလွနံ ထားထစ္ ( ဓားထစ္ ) မွတ္လို ့ မရဘူး ဆိုတာ ျမန္မာစကားမွာ ရွိပါတယ္။ ဒီစကားက ပံုျပင္တစ္ခု ထဲမွာ ျပထားတာေတြ ့တယ္။ ျမစ္ထဲ ေလွတစ္စင္းကို ေလွာ္သြားတဲ့ သူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ေယာက္ေပါ့။ နေမာ္နမဲ့နဲ ့ စကား ေျပာဆိုရင္းက ေအာက္ျမဳပ္က်သြားတဲ့ ပစၥည္း တစ္ခုက ဆင္းျပီး ဆယ္ယူဖို ့ ဒီေနမွာပဲ ဆိုျပီး ေလွနံရံမွာ ဓားနဲ ့ ထစ္ထား တယ္။ မွတ္ထားတယ္။ ေလွကို ဆက္ေလွာ္လ်က္ပဲေလ။ ဆင္းဆယ္ေပမယ့္ ဘယ္ေတြ ့မလဲ။ အေပၚေလွနံရံ ဆိုတဲ့ တစ္ခု တည္းကို မွတ္ထားတာကို။ ျပီးေတာ့ ေလွက သြားေနတာေလ။
အဲဒီလိုပါပဲ စကားတစ္ခုကို ပံုေသကားခ်ပ္ မွတ္ထားျပီဆိုရင္လည္း မွားတတ္တယ္။ နႈိင္းခ်ိန္ဖို ့ လိုတယ္။ အေၾကာင္းျပည့္စံု ဖို ့လိုတယ္။ ဘာလို ့လည္း ဆိုေတာ့ စကားက သူ ့ေနရာနဲ ့သူရွိတတ္ တာပဲကိုး။ ဒါေၾကာင့္ ဟုိတစ္ေလာဆီက ဆရာ ဘုန္းၾကီးကို အြန္လိုင္းမွာ ေတြ ့ေတာ့ ႏႈတ္ဆက္ စကား ဆိုျပီး ေျပာျဖစ္ဆိုျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ဆရာသမား ဘုန္းၾကီး ဆိုေသာ္လည္း ငါဘဲ ဆရာ ဆိုျပီး ေျပာေနတဲ့ ဘုန္းၾကီးေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္က သူ ့ကို အားကိုး တၾကီး ေမးစရာ ၊ အၾကံေပးဖို့ ေလွ်ာက္ထားရင္ အားကိုးရသလို အၾကံ ေပးသလို တစ္ခါတစ္ခါလည္း သူက ငါ ဆရာ ဆိုတာ အသာထားျပီး ေမးပါေတာ့တယ္။
ကိုယ္ကလည္း ဆရာသမား ဘုန္းၾကီးလို ့ ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ သတ္မွတ္ထားေပမယ့္၊ ေလးစားရတဲ့ သေဘာပဲ ရွိတယ္။ ရိုေသရတဲ့ သေဘာပဲရွိပါတယ္။ ေၾကာက္ရြံ ့မႈ မရွိပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဘုန္းၾကီးက ဒီလိုဆို ကိုယ္က ဟုိလို ေျပာလိုက္ အခ်င္းခ်င္း ေျပာရဲ သြားတာပါ။
စာအေၾကာင္း တရားအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးေျပာတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ဆရာဆိုတာ အသာထားျပီး ဘုရားစကားကို အဓိက ေဆြးေႏြးေျပာၾကတာပါ။ ကဲ ၾကည့္လိုက္ေလ။ ဆရာသမား ဘုန္းၾကီးနဲ ့ ခ်က္တင္း လုပ္ထားပံုေလး...
ဘုန္းၾကီး: သဒၶါတရားရွိျပီးပစၥည္းအင္အားနည္းတ့ဲဒကာကုိသူ႔ပစၥည္းကုိၾကည့္အလွဴခံရတယ္။
9:55 AM သဒၶါတရားနည္းပစၥည္းအင္အားမ်ားတ့ဲဒကာကုိသူ႔သဒၶါတရားကုိၾကည့္အလွဴခံရတယ္။
9:56 AM နွစ္ခုလုံးမ်ားေနရင္ေတာ့ ကုိယ့္အတြက္လုိအပ္သေလာက္ပဲအလွဴခံရတယ္
9:57 AM ၃-ခုပဲထင္တယ္၊ က်မ္းကုိး ေမ့ေနတယ္။
me: တင္ပ ၊ ရွာလို္က္အံုးမယ္ ဘုရား။
( တပည့္ေက်ာ္ကို မ်ား အထင္ၾကီးလိုက္ပံုက...ေဟ ေဟ ေဟ...။)
9:59 AM ဘုန္းၾကီး: ႏြားကေလး၇ိွတ့ဲႏြားမၾကီးကုိနုိ႔ညွစ္တ့ဲအခါ
me: တင္ပ
10:00 AM ဘုန္းၾကီး ဘုရား၊ ဓမၼပဒ ေမာဂၢလာန ၀တၳဳၾကည့္ပါဦးလား။
10:01 AM ဘုန္းၾကီး: အကုန္မညွစ္ဘဲ ခ်န္ထားရတ့ဲဥပမာလုိေပါ့။
10:02 AM သံယုတ္ထဲလား ၊ ပဏၰာသထဲမွာလားမသိဘူး။ ေက်ာင္းတုိက္ ႏွစ္ပတ္လည္ စာေစာင္ တစ္ခုမွာ ေဆာင္းပါး တစ္ပုဒ္ေတာင္ ေရးျဖစ္ခ့ဲတာ။
10:06 AM me: တင္ပ။ ေတြ ့ေတာ့ေတြ ့ဘူးတယ္။ ေမ့ေနတယ္။
ဘုန္းၾကီး: မင္းမ်ားမွတ္မိမလားလုိ႔
me: ဘုရား၊ ေဆာရီးဘေႏၱ။
10:07 ဘုန္းၾကီး: မွတ္ဥာဏ္နည္းတာလား၊သမာဓိအားနည္းတာလားသိပါဘူး စာေတြေမ့ကုန္ျပီ
me: သညာ အနိစၥာ ပါဘုရား။
( မွတ္ဥာဏ္ေတြက မျမဲဘူး၊ ေပ်ာက္တတ္တဲ့ သေဘာသဘာ၀ ရွိတယ္လို ့ဆိုလိုတာပါ၊ ဘုန္းၾကီး အခ်င္းခ်င္းမို ့ပါဠိလို သံုးလိုက္တာပါ။)
10:08 AM ဘုန္းၾကီး: ဟား--10:11 AM သင္ခ့ဲရသေလာက္သာ မွတ္မိရင္ေကာင္းမယ္။ ခုေတာ့ သညာ အနိစၥာဆုိေတာ့လဲ။
10:12 AM me: တင္ပါ့၊ အသဇၥ်ာယ မလာ မႏၱာ ေၾကာင့္လည္း ပါပါတယ္ ဘုရား။
အနိစၥာ ကိုလြဲခ်လို ့ မရပါေၾကာင္း။
( အဲ ဒီလို ကိုးလို ့ ကန္ ့လန္ ့ အမွန္ေျပာထည့္လိုက္တယ္။ ဆရာ ဘုန္းၾကီးက ရယ္ေမာျပီး သညာ က မျမဲလို ့ ငါေမ့တာ ထင္တဲ့အခ်ိန္။ အသဇၥ်ာယ မလာ မႏၱာ- စာဆိုတာ ျပန္ျပန္လွန္လွန္ ဆိုမေန ရင္ ေမ့တတ္တာမို ့ စာေတြ မျပန္မၾကံလို ့လည္း ေမ့ေၾကာင္း ေျပာလိုက္ပါတယ္။ ကဲ .. ၾကည့္ ကိုယ့္ဖာသာ တစ္ေယာက္ထဲဆြဲသြားျပီး၊ ကိုယ့္ဖာသာဘဲ ရႈဴးထည့္လိုက္တယ္။)
10:13 AM ဘုန္းၾကီး: အင္း---အဂၤလိပ္လုိလုိဘာလုိလုိဆုိေတာ့ဘာမွမရေတာ့ဘူး။ ခုေတာ့ အဂၤလိပ္လဲမတတ္။ ပါဠိေတြလဲေမ့ျဖစ္ကုန္ေရာ။
me: အဲဒါပဲ အာရံုေတြမ်ားတာေၾကာင့္ပါ။
10:14 AM အာရံုေတြက ေမ့ေဆးပါပဲဘုရား။
10:15 AM ဟုတ္ပါသလား ဘုရား။
( လုပ္ျပန္ျပီ၊ ကိုယ္ထင္တာ၊ ျမင္တာ၊ ေတြ ့ၾကံဳရတာ ေလွ်ာက္ၾကားလိုက္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ သက္ေသအျဖစ္ ဟုတ္သလား- က ျပန္ေမးရေသးတယ္။ အဲလို အဲလို။)
ဘုန္းၾကီး: အဓိက တရားခံေပါ့။
6 minutes
10:22 AM me: သဠာယတနဝဂၢအ႒ကထာ
၃- ၆၈ မွာပါတယ္ဘုရား။
ဆရာ ဘုန္းၾကီးေမးတဲ့ ဟာကို တစ္ဖက္ ရွာရင္းက ေတြ ့တာနဲ ့ စာမ်က္ႏွာနဲ ့ စာအုပ္ကို ညႊန္း လိုက္ ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ဦးတင္ပါတယ္ ဘုရား ဆိုျပီး ကိုယ့္အလုပ္ကို ဆက္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။
အက်ဥ္းခ်ဳပ္မွတ္ရန္။ ၁။ မွတ္ၪာဏ္သည္ မျမဲျခင္း သေဘာရွိ၏။ ေမ့ျခင္းသေဘာရွိ၏။
၂။ စာေပက်မ္းဂန္သည္ မက်က္လ်င္၊ ေလ့က်င့္မႈမရွိလ်င္ ေမ့ေလ်ာ့၏။ စာျပန္ထားပါက မေမ့ပါ။
( ဥပမာ- နေမာ တႆ မေမ့ပါ။ ခဏ ခဏ ဆိုေနလို ့။)
ဒီလိုဆိုေတာ့ သူတို ့ႏွစ္ခု ေျဖာင့္ေျဖာင့္ၾကီး
ဆန္ ့က်င္ေနတာမဟုတ္ေသာ္လည္း
အနည္းငယ္ ဆန္ ့က်င္ ဘက္လုပ္ေျပာျပီး
ဆန္ ့က်င္ဘက္ အမွန္မ်ားသာ ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။
ဆန္ ့က်င္ေနတာမဟုတ္ေသာ္လည္း
အနည္းငယ္ ဆန္ ့က်င္ ဘက္လုပ္ေျပာျပီး
ဆန္ ့က်င္ဘက္ အမွန္မ်ားသာ ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။
ျမတ္ေရာင္နီ
( ၁၉၊ ၀၈ ၊၂၀၁၀ )
.
( ၁၉၊ ၀၈ ၊၂၀၁၀ )
No comments:
Post a Comment