လက္မွတ္ ေဒသနာ အေတြး
လက္မွတ္ ေဒသနာ အေတြး
မ်ားေသာအားျဖင့္
လူတိုင္း လူတိုင္းသည္ တစ္စံုတစ္ရာကို ေတြ ့ျပီးဆိုတာနဲ ့
ကိုယ္လိုရာကို ဆြဲေတြးၾကပါတယ္။ ဆြဲေျပာၾကပါ တယ္။
ေပါသီေလာသီ ပစၥည္းမ်ိဳးေတြ ့တဲ့ အခါ
ဒါေတြသာ ေငြျဖစ္လိုက္ရင္ ငါေတာ့ အညိမ္းပဲ။ ဇိမ္ပဲေပါ့။
စားစရာ ပန္းသီးေတြ ့တာေတာင္မွ သီခ်င္းေရးစပ္သူ
လက္ထဲေရာက္သြားတဲ့အခါ အခ်စ္ သီခ်င္းျဖစ္ တဲ့
အထိ ေတြးသြားတယ္။ ကေလးေတြ အေပ်ာ္ေဆာ့တဲ့
ေကာင္းကင္ေပၚ လြင့္တက္ေနတဲ့ စြန္ေတာင္မွ
မာနမေထာင္ဖို ့ သီခ်င္းစပ္ဆိုသူက ေတြးကာ ေရးစပ္တယ္။
လမ္းေဘးမွာ ေဘးမဲ့ေပးထားတဲ့ ဘဲအုပ္ကိုျမင္တဲ့အခါ
အသတ္ျဖတ္၀ါသနာပါျပီး စားခ်င္တဲ့သူက ဘယ္သူမွ မသိရင္
သတ္ျပီး ဘဲေပါင္း လုပ္ရရင္ ေကာင္းမွာပဲလို ့ ေတြးသူကေတြး။
အသတ္ျဖတ္၀ါသနာပါျပီး စားခ်င္တဲ့သူက ဘယ္သူမွ မသိရင္
သတ္ျပီး ဘဲေပါင္း လုပ္ရရင္ ေကာင္းမွာပဲလို ့ ေတြးသူကေတြး။
ရည္းစားရွိတဲ့သူက ကိုယ့္ရဲ ့ ခ်စ္တဲ့သူနဲ ့ ေ၀းတဲ့အခါ
နဲနဲပါးပါး ဆင္သူကိုလည္း ငါ့ခ်စ္သူနဲ ့ တူတယ္၊
ငါ့ခ်စ္သူလား မသိဘူးလို ့ေတြးလို ့ေတြး။
နဲနဲပါးပါး ဆင္သူကိုလည္း ငါ့ခ်စ္သူနဲ ့ တူတယ္၊
ငါ့ခ်စ္သူလား မသိဘူးလို ့ေတြးလို ့ေတြး။
ဆံပင္မေပါက္လို ့ ေခါင္းေျပာင္ေနတဲ့သူ၊
အဲဒီသူက အေပၚက သကၤန္းေရာင္ ၀တ္ထားတာကို ေတြ ့ျပီး
အထင္ျဖင့္ ဘုန္းၾကီးရွားတဲ့ေနရာမို ့ဘုန္းၾကီးပဲ လို ့
ဘုန္းၾကီး ဖူးေတြ ့ခ်င္စိတ္ရွိသူရဲ ့ စိတ္ထဲမွာ ေတြးသူကေတြး။
အဲဒီသူက အေပၚက သကၤန္းေရာင္ ၀တ္ထားတာကို ေတြ ့ျပီး
အထင္ျဖင့္ ဘုန္းၾကီးရွားတဲ့ေနရာမို ့ဘုန္းၾကီးပဲ လို ့
ဘုန္းၾကီး ဖူးေတြ ့ခ်င္စိတ္ရွိသူရဲ ့ စိတ္ထဲမွာ ေတြးသူကေတြး။
အေတြးေပါင္းမ်ားစြာေတြ၊ တစ္ခုခ်င္းေျပာရရင္ ကုန္နိုင္တန္ရာမရွိ။
အက်ဥ္းခ်ဳပ္ဆိုရေသာ္ တစ္စံု တစ္ခုကို ျမင္တိုင္း
ကိုယ္လက္လွမ္းမီရာ ၊ ကိုယ့္စိတ္ထဲ ေပၚလာရာကို
ဆြဲေတြးတတ္ၾကပါတယ္ လို ့ ေတြးမိတယ္။
အက်ဥ္းခ်ဳပ္ဆိုရေသာ္ တစ္စံု တစ္ခုကို ျမင္တိုင္း
ကိုယ္လက္လွမ္းမီရာ ၊ ကိုယ့္စိတ္ထဲ ေပၚလာရာကို
ဆြဲေတြးတတ္ၾကပါတယ္ လို ့ ေတြးမိတယ္။
(၁၇ ၊ ၁၀ ၊ ၂၀၁၀ ) ဒီေန ့ ခရီး တစ္ခုက ျပန္လာခဲ့ပါတယ္။
ခရီးစဥ္က Freiburg/ Stuttgart/München/ Freising
ေရာက္တဲ့ အထိ ခရီးစဥ္ တစ္ခုေပါ့။
ခရီးစဥ္က Freiburg/ Stuttgart/München/ Freising
ေရာက္တဲ့ အထိ ခရီးစဥ္ တစ္ခုေပါ့။
၀ါတြင္းကာလ အစက ရဟန္းေတာ္မ်ား ၀ါဆိုရမယ္။ ၀ါဆိုျပီးရင္ ၀ါတြင္း ခရီးမသြားရ ေဆာင္းပါး ေရးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ ေရးျပီးတဲ့ေနာက္ ဒကာမ တစ္ဦးက ၀ါတြင္း ဆြမ္းစားပင့္ျပီး တရားနာလိုပါတယ္ ၾကြလို ့ ရပါသလား ေမးတာနဲ ့ ဒါနၪၥ ဒါတံု ၊ ဓမၼၪၥ ေသာတံု ၊ ဘိကၡဴ စ ပႆိတံု။ အလွဴလုပ္ခ်င္ ၊ တရားနာခ်င္ ၊ ရဟန္းေတာ္ေတြ ဖူးေတြ ့ခ်င္ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းသံုးခ်က္ရွိရင္ ၾကြလို ့ လို ့ ရေၾကာင္းနဲ ့ အျခား အေၾကာင္းမ်ားကိုလည္း ေရးျပီး ရွင္းျပလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီ ခရီးေပါ့။
ခရီးသြားျပီ ဆိုေတာ့ ရထားလက္မွတ္လိုသလို ၊ လမ္းမွာ ဆြမ္းဘုဥ္းဖို ့ သို ့မဟုတ္ ေကာ္ဖီ မုန္ ့၊ ေရ စတာ ေတြ အတြက္ မျဖစ္မေနလိုပါတယ္။ အဲဒီလိုတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္လည္း အလွဴဒကာ ဒကာမတို ့က ၾကိဳတင္ ကာ ရထားလက္မွတ္ ဆြမ္းစား လက္မွတ္တို ့ကို စာတိုက္ကေန ေပးပို ့လွဴဒါန္း ထား တယ္ေပါ့။ အဲဒီတုန္းက မေတြးမိေသး။
အျပန္ခရီး ေရာက္တဲ့အခါ ရထားလက္မွတ္နဲ ့ ဆြမ္းစားလက္မွတ္ကို ၾကည့္ျပီး တရားစာေပထဲ ထဲ ၾကည့္ျပီး ေတြးျဖစ္ပါတယ္။
ခု လမ္းခရီးက တစ္ဆင့္ မွ တစ္ဆင့္ စီးရတဲ့ခရီးပါ။ တစ္ဆင့္ထဲ ေရာက္တဲ့ ခရီးမဟုတ္ေလေတာ့ တစ္ခုနဲ ့ တစ္ခုက အက်ိဳးအေၾကာင္း ဆက္သြယ္မႈ ရွိတယ္ေပါ့။ Freiburg ျမိဳ ့ဘူတာက စီးခဲ့မွ Stuttgartျမိဳ ့ ဘူတာေရာက္မယ္။ အဲဒီဘူတာကေန ေျပာင္းျပီး အျခား Münchenျမိဳ ့ ဘူတာ ေျပာင္းစီးရမယ္။ အဲဒီေနာက္မွ Freisingျမိဳ ့ဘူတာထိ ေျပာင္းစီးရတယ္ေပါ့။ ပထမဆံုး တစ္ခုကို မစီးတာနဲ ့ ေနာက္က ဘူတာေတြလည္း ဘယ္မွာ ေရာက္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ျပီးေတာ့ လြဲစီးခဲ့ရင္လည္း ေရာက္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ( အရင္ အျခားေနရာမွာ ကိုယ့္ေတြ ့ လြဲစီးဖူးသည္)။
ကိုယ္ေတြးမိတာက ဒီလိုပါ-
ျမတ္စြာဘုရား ေဟာထားတဲ့ ဘူတာလမ္းဆံုးက နိဗၺာန္ပါ။ ဒီေနရာ Freising ေပါ့။ Freising ဆိုတာ လြတ္ေျမာက္ျခင္းလို ့ ဂ်ာမန္ဘာသာ ျပန္ရပါ့မယ္။ ျပီးေတာ့ စစီးခဲ့တဲ့ ဘူတာကလည္း Freiburg တဲ့။ Freiburg ဆိုတာကလည္း လြတ္ေျမာက္တဲ့ကုန္းေတာ္လို ့ အဓိပၸါယ္ရွိပါတယ္။ ကဲ က်န္ဘူတာေတြ ထားေတာ့။( အဟဲ... မသိေတာ့ဘူး အဓိပၸါယ္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ရွက္လိုက္တာ )။
လြတ္ေျမာက္တဲ့ကုန္းေတာ္လို ့ အဓိပၸါယ္ရွိတဲ့ ေနရာ ကို တရားစာေပထဲ ေတြးၾကည့္တဲ့ အခါ သီလ ကို ေတြးမိပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ သီလရွိရင္ အပါယ္တံခါးပိတ္တယ္။ သီလရွိရင္ လိုခ်င္ရာ ျဖစ္ တယ္ စသျဖင့္ သီလရဲ ့ အက်ိဳးမ်ားစြာကို အေတာ္မ်ားမ်ား ေဟာထားပါတယ္။ နိဗၺာန္ရဲ ့ လမ္းစ ၊ လြတ္ေျမာက္ဖို ့ရာ သီလမရွိပဲ မျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာေဟာထားပါတယ္။
အဲဒီဘူတာျပီးရင္ ေနာက္ဘူတာကိုေတာ့ သမာဓိလို ့ ေတြးမိတယ္။ ဘာလို ့လဲဆိုေတာ့ ပထမ ဘူတာစီးခဲ့မွ ဒုတိယဘူတာကို စီးလို ့ရမွာပါ။ အဲလိုပဲ သီလရွိမွ သမာဓိ ရွိသလိုမ်ိဳးေပါ့။ ဥပမာ- ရာဇ၀တ္မႈ က်ဴးလြန္ထားသူ တစ္ေယာက္ ကိုယ့္သီလ ကိုယ္မလံု၊ ကိုယ့္လိပ္ျပာက ကိုယ့္ျပန္ေျခာက္ျပီး တည္ျငိမ္ ေအးခ်မ္းဖို ့ရာ မလြယ္တာကို ျမင္သာေအာင္ ၾကည့္ၾကည့္ေပါ့။
ေနာက္ တတိယဘူတာကိုေတာ့ ပညာလို ့ ေတြးမိပါတယ္။ ဘုရားရွင္ကလည္း သမာဟိေတာ ယထာဘူတံ ပဇာနာတိ၊ တည္ျငိမ္တဲ့ ေရ၊ ၾကည္လင္တဲ့ေရဟာ ေအာက္မွာ ရွိတဲ့ ေက်ာက္စရစ္ ခဲက အစျမင္ရသလို သမာဓိရွိတဲ့သူရဲ ့ စိတ္ဟာ အမွန္ကိုအမွန္တိုင္း စိတ္အားျဖင့္ ျမင္နိုင္ပါတယ္။ အသိ အားျဖင့္ျမင္နိုင္ပါ တယ္။
အဲ... ေနာက္ဆံုး ဘူတာကိုေတာ့ နိဗၺာန္နဲ ့တူတယ္ေပါ့ေလ။ လြတ္ေျမာက္ျခင္းေပါ့။ ကိုယ္လိုရာ ခရီးက လည္း ဆံုးသြားပါျပီ။
ခရီးသြားရာမွာ အစီစဥ္တိုင္း ရထား လက္မွတ္ပါရင္ ခရီးလမ္းဆံုးထိေရာက္နိုင္ပါတယ္။ သို ့ေသာ္ လမ္းမွာ ေတာ့ စားဖို ့ ေသာက္ဖို ့ မပါေသးဘူး။ စားစရာ ဆြမ္းစားလက္မွတ္ျဖစ္တဲ့ ကူပြန္ပါတဲ့ အခါ လမ္းမွာ ကိုယ္ လိုရာ သံုးေဆာင္နိုင္ျပီေပါ့။ ဥပမာ- ဒီေန ့ ကူပြန္ကိုေပးျပီး တစ္ခု တစ္ခြက္ လၻက္ရည္ ပြဲတည္းခင္းခဲ့ သလိုေပါ့။
ဒီလိုဆိုေတာ့ ကူပြန္ပါရင္ မ်က္နွာမငယ္ေတာ့ဘူး၊
ကိုယ့္လက္ထဲရွိျပီ ဆိုတာနဲ ့ စားခ်င္ရင္စား ၊
ေသာက္ခ်င္ရင္ေသာက္ လမ္းခရီးကို ရဲရဲ တင္းတင္း သြားရဲျပီေပါ့။
ကိုယ့္လက္ထဲရွိျပီ ဆိုတာနဲ ့ စားခ်င္ရင္စား ၊
ေသာက္ခ်င္ရင္ေသာက္ လမ္းခရီးကို ရဲရဲ တင္းတင္း သြားရဲျပီေပါ့။
အဲဒီလိုပါပဲ နိဗၺာန္ထိမွန္းျပီး သြားေနၾကတဲ့ ခရီးသြားဟာ
ဒါနဆိုတာဟာ နိဗၺာန္ေရာက္ဖို ့ အေရး အဓိက မက်ဘူးလို ့
ထင္ဖြယ္ရွိေသာ္လည္း နိဗၺာန္မေရာက္မီ လမ္းခုလတ္မွာေတာ့
မ်က္ႏွာမငယ္၊ စားဖြယ္ ေသာက္ဖြယ္ ျပည့္စံုဖို ့
ဒါနလည္း လိုပါလားလို ့ ေတြးမိပါတယ္။
လိပ္မ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ဘူး။
ဘုန္းၾကီးမ်ိဳး ၊ တရားစာေပမ်ိဳးေနာ္...။
မွတ္ခ်က္။ ။ခရီးသြားလိုက္တာနဲ ့ စာမေရးျဖစ္ခဲ့။
အျပန္မွာ ကိုယ့္အေတြးရွိတိုင္းေရးလိုက္ပါသည္။
ကူပြန္နႈင့္ ေရေႏြးပြဲသာ တည္ခင္းသည္မွာ
ဆြမ္းေၾကာ္လွဴျပီးသည္မို ့။
ျမတ္ေရာင္နီ
( ၁၇ ၊ ၁၀ ၊ ၂၀၁၀ )
.
အေတြးေကာင္းေလးကို ဖတ္သြားပါတယ္ဘုရား။
ReplyDeleteဟီးးး
ReplyDeleteေပါက္ျပားမ်ိဳး မဟုတ္ေပလို႔။