Pages

Tuesday, October 26, 2010

သဘာ၀ဟာ သဘာ၀ပါ


သဘာ၀ဟာ သဘာ၀ပါ





လူငယ္ ၊ လူၾကီး




လူေသ

သဘာ၀ဟာ သဘာ၀ပါ

သဘာ၀ဆိုသည္မွာ သေဘာတရားပင္ျဖစ္ပါတယ္။
သေဘာတရားဆိုသည္မွာလည္း
တရားသေဘာပင္ ျဖစ္ျပန္ပါေရာလား။

၁။လူငယ္ျဖစ္လာသည္။ လူၾကီးျဖစ္လာသည္။ ေသရျပန္သည္။
၂။ခံစားစရာေတြ ခံစားသည္။
၃။မွတ္သားစရာေတြ မွတ္သားသည္။
၄။ေျပာင္းလဲမႈေတြ ဒရစပ္ျဖစ္ေနသည္။
၅။သိစရာေတြကလည္း သိေနသည္။

ရဟန္းငယ္ ဘ၀က ရန္ကုန္ ၊ မဟာ၀ိသုဒၶါရံုေက်ာင္းတိုက္ ပညာသင္ယူ ေနထိုင္ခဲ့စဥ္ သဘာ၀ကို သဘာ၀မွန္း သိေစဖို ့ရာဘုရား၀တ္ျပဳရာ၀ယ္ မွတ္မွတ္သားသား ေဆာင္ပုဒ္က ခုေတာ့ ျပန္စဥ္းစား မိပါတယ္။ ဟိုတုန္းကေတာ့ စာအတုိင္း ဆိုျဖစ္တာကမ်ားတယ္။ သဘာ၀ကို သဘာ၀ပဲလို ့သိေစ ဖို့ရာ ထည့္ထားတာပဲလို ့ စဥ္းစားတာ က အေတာ္ေလး ရွားခဲ့တယ္။ ငယ္ေသးတာကိုလို ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေလွ်ာ့ေလွ်ာ့ေပါ့ေပါ့ တြက္မိပါတယ္။

အေတာ္လည္းေကာင္းပါတယ္။ တိုတိုေလးနဲ ့ ထိေရာက္တဲ့ ေဆာင္ပုဒ္တစ္ပုဒ္ပါ။ ဒါ့ထက္လည္း မျခီးမြမ္းတတ္ေတာ့ပါဘူး။ အဲဒါေလးကို မွတ္သား ၾကည့္ၾကပါစို ့လား-

ေဆာင္ပုဒ္-
၁။ေဖါက္ျပန္ေသာ ငါ ၊ မရွိပါ ၊ ရုပ္သာ ေဖါက္ျပန္သည္။
၂။ခံစားေသာ ငါ ၊ မရွိပါ ၊ ေ၀ဒနာ ခံစားသည္။
၃။မွတ္သားေသာ ငါ ၊ မရွိပါ ၊ သညာ မွတ္သားသည္။
၄။ျပဳျပင္ေသာ ငါ ၊ မရွိပါ ၊ သခၤါ ျပဳျပင္သည္။
၅။သိတတ္ေသာ ငါ ၊ မရွိပါ ၊ ၀ိၪာဏ္ သူသိသည္။

သဘာ၀ကို သဘာ၀မွန္းသိလ်င္
ယထာဘူတလည္းက်ပါတယ္။
သဘာ၀ကလည္းက်ျပီးသားေပါ့။

ထပ္မံကာ ကိုယ္နားလည္သလိုေလး အက်ယ္ခ်ဲ ့ရွင္းလင္းပါရေစ-


၁။ကေလးဘ၀ကတည္းက တစ္ေရြ ့ေရြ ့နဲ ့ ၾကီးျပင္းလာတာ သို ့မဟုတ္ ေဖါက္ျပန္လာတဲ့ ခႏၶာကိုယ္ ဆိုတဲ့ ရုပ္တရားၾကီးဟာ သူ ့အလိုလို သူ ့သဘာ၀ အရကို ေဖါက္ျပန္လာတာ၊ ၾကီးျပင္းလာတာပါ။ ငါမိုလို ့ ၊ သူမိုလို ့ ၾကီးျပင္းလာတာ ေဖါက္ျပန္လာတာမွ မဟုတ္ပဲ။ ဒါကိုဘဲ ငါကၾကီးလာျပီ။ ငါ အို လာျပီ။ ငါေလးကို ေရွ ့တန္းတင္ ထင္တတ္ၾကပါတယ္။ ေျပာတတ္ၾကပါတယ္။ မသိမသာ ငါေလး တေျဖးေျဖးေလွ်ာ့ျပီး ရုပ္သေဘာတရားအရ သဘာ၀ကိုက ရပ္ေနဖို ့မဟုတ္၊ ေဖါက္ျပန္တတ္တယ္။ ၾကီးျပင္းလာရတဲ့ သေဘာ ရွိတယ္လို ့ သိလိုက္ရင္ ငါေလးေတြ နည္းနည္းေလွ်ာ့သည္မွစလို ့ တစ္ေျဖးေျဖး သကၠာယဒိ႒ိ ျပဳတ္သည့္အထိ ရွင္းရွင္း ျဖစ္လာနိုင္ပါတယ္။
ဒါက ရုပ္ဆိုတဲ့ ခႏၶာကိုယ္နဲ ့ပါတ္သက္လို ့ေပါ့။

၂။အဲဒီအတိုင္းပါပဲ လူတိုင္းဆိုသလို တစ္ခါတစ္ေလ ေပ်ာ္စရာေတြ ့တယ္။ ေပ်ာ္လိုက္တာ ေျပာမေန ပါနဲ ့။ ဘာနဲ ့မွ မလဲနိုင္ပါဘူး ဆိုသည့္အထိေပါ့။ တစ္ခါတစ္ေလက်ေတာ့ ေသေတာင္ ေသလိုက္ခ်င္ တာတဲ့။ ဘ၀က စိတ္ပ်က္စရာ ေပါလွပါဘိသနဲ ့။ ေပ်ာ္ေတာ့ စာအလို ေသာမနႆ ေ၀ဒနာ။ မေပ်ာ္လို ့ စိတ္ပ်က္ေတာ့ ေဒါမနႆ ေ၀ဒနာ။ ေပ်ာ္တာမဟုတ္ မေပ်ာ္တာမဟုတ္တဲ့အခါလည္း ရွိျပန္တယ္။ သာမန္ပဲ။ အဲဒါကိုေတာ့ ဥေပကၡာ ( အုပစ္ခါ ) ေ၀ဒနာ လို ့ စာက ေခၚပါတယ္။ အဲဒီ ခံစားတဲ့ အလုပ္က လည္း ငါ ကလုပ္လို ့ ရတာမဟုတ္သလို ၊ ငါ ခံစားတာေတာ့ တကယ္တမ္း မဟုတ္ပါ။ ခံစားျခင္းဆိုတဲ့ ေ၀ဒနာ သေဘာကိုက သူ ့အလုပ္ကို သူ လုပ္သြားတာပါ။ ဒါကို ငါထည့္ ေနမိျပန္ေတာ့ သကၠာယဒိ႒ိေတြ တရုန္းရုန္း တ၀ုန္း၀ုန္း ေသာင္းၾကမ္းၾကျပီေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ေပ်ာ္ ၊ မေပ်ာ္ ခံစားတဲ့ အခိုက္တန္ ့ေလးမွာ ေ၀ဒနာက ခံစားျခင္း အလုပ္ကို လုပ္ေနတာပါ့လားလို ့ ေ၀ဒနာ အေပၚ ငါေလးေတြ နည္းနည္းခ်င္းေလွ်ာ့လုိက္ရင္ နည္းနည္းခ်င္း သကၠာယဒိ႒ိေတြလည္း ျပဳတ္သည္အထိ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျဖစ္နိုင္တယ္ေပါ့။ ဒါက ေ၀ဒနာနဲ ့ဆိုင္ရာ ပါတ္သတ္လို ့ေပါ့။

၃။ေကာင္းတာကိုလည္း မွတ္သားၾကတယ္။ မေကာင္းတာကိုလည္း မွတ္ထားၾကတယ္။ ငါ မွတ္ ၪာဏ္ေကာင္းတယ္ ၊ ငါ မွတ္ၪာဏ္မေကာင္းဘူး- တဲ့။ မွတ္ၪာဏ္ဆိုေပမယ့္ ဒီေနမွာေတာ့ မွတ္တာ မွန္သမွ် စာအလို သညာကို ဆိုရပါ့မယ္။ သညာကိုယ္တိုင္က မွတ္တတ္တဲ့ သေဘာ သဘာ၀ရွိ တယ္။ ငါက မွတ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ သညာကို မွတ္ခိုင္းထားတာ။ ငါ့ကိုငါ မွတ္လို ့ မရပါဘူး။သညာ ရဲ ့ အလုပ္ပဲျဖစ္တယ္။ အဲဒီ မွတ္တဲ့ အလုပ္မွန္သမွ်ကို ငါမွတ္တာ မဟုတ္ဘူး၊ ငါ့မွတ္ၪာဏ္ မဟုတ္ ပါ့လား၊ သညာရဲ ့ သဘာ၀က မွတ္ေပးေနတာပါ့လားလို ့ သိျပီဆိုတာနဲ ့ ငါေလးေတြ နည္းနည္း ေလွ်ာ့သည္မွစလို ့ တစ္ေျဖးေျဖး သကၠာယဒိ႒ိ ျပဳတ္သည့္ အထိ ရွင္းရွင္း ျဖစ္လာနိုင္ပါ တယ္။ ဒါက မွတ္သားဆိုတဲ့ သညာနဲ ့ ပါတ္သက္လို ့ေပါ့။

၄။အရာအားလံုးဟာ ေျပာင္းလဲသြားေနတာပါ။ ရုပ္ကလည္း ေျပာင္းလဲသလို ၊ ခံစားမႈေတြကလည္း တစ္ခု တည္း အျငိမ္မေနပါဘူး။ မွတ္သားမႈေတြ၊ အသိေတြကလည္း ဒီအတိုင္းပဲ ေျပာင္းလဲေနတာ ပါပဲ။ ေျပာင္းလဲတာဟာ သခၤါရရဲ ့ အလုပ္ပါ။ ငါကိုယ္တိုင္ လုပ္လို ့မရ။ ငါက လုပ္ေနတာမဟုတ္ဘူး။ ငါသာ လုပ္ရရင္ ရုပ္ကိုလည္း အျမဲလွေအာင္ ေျပာင္းလဲေအာင္ပဲ လုပ္မွာ။ ခံစားမႈကိုလည္း ေပ်ာ္ရႊင္မႈ တစ္ခုျပီး တစ္ခု ခံစားေနလိုက္မွာ။ မွတ္သားစရာေတြ၊ အသိေတြလည္း ဒီအတိုင္းပဲ ေကာင္းသထက္ ေကာင္းဖို ့ပဲ ေျပာင္းလဲ ပစ္ခ်င္ၾကမွာပဲ။ ခုေတာ့ သခၤါရ ကိုယ္တိုင္ သူ ့သေဘာအရ ေျပာင္းလဲရမည့္ တာ၀န္မို ့ သူ ့အလုပ္ မလစ္ဟင္းေအာင္ ေျပာင္းလဲေနတဲ့ သေဘာပါပဲ။ အဲေလာက္ေလး သိျပီဆိုတာ နဲ ့ ငါေလးေတြ နည္းနည္း ေလွ်ာ့သည္မွစလို ့ တစ္ေျဖးေျဖး သကၠာယဒိ႒ိ ျပဳတ္သည့္ အထိ ရွင္းရွင္း ျဖစ္လာနိုင္ပါတယ္။ ဒါက သခၤါရဆိုတဲ့ ေျပာင္းလဲမႈနဲ ့ ပါတ္သက္လို ့ေပါ့။

၅။အရာရာကို သိနိုင္တာ၊ သိေနတာက စိတ္ဆိုတဲ့ ၀ိၪာဏ္ပါပဲ။ စိတ္မရွိရင္ ဘာမွမသိေတာ့ပါဘူး။ ခံစားေနတာလည္း သိမွာမဟုတ္ဘူး၊ မွတ္သားထားတာလည္း သိမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ေျပာင္းလဲတာ လည္း သိမွာမဟုတ္ဘူး။ စိေႏၱတီ တိ စိတၱံ၊ သို ့မဟုတ္ ၀ိဇာနာတီတိ ၀ိညာဏံ ဆိုတဲ့ ဂရမ္မာ ဆရာ အလိုကလည္း သိတတ္လို ့ကို စိတ္ ၊ ၀ိၪာဏ္လို ့ ဖြင့္ဆိုပါတယ္။ ဒီလိုဆိုေတာ့ သိေနတာက ငါက သိေနတာမဟုတ္။ ငါက သိတတ္တာမဟုတ္။ စိတ္ ဆိုတဲ့ ၀ိၪာဏ္က သိေနတာ။ ငါသိတယ္၊ ငါတတ္ တယ္ ထင္တဲ့ ငါပါေန တဲ့ စိတ္ေလးကို ငါသိတာ မဟုတ္ဘူး။ စိတ္ကေလးက သိေနတာပါလား လို ့ သေဘာတရားကို နားလည္ သေဘာေပါက္ျပီဆိုတာနဲ ့ ငါေလးေတြ နည္းနည္း ေလွ်ာ့သည္မွစလို ့ တစ္ေျဖးေျဖး သကၠာယဒိ႒ိ ျပဳတ္သည့္ အထိ ရွင္းရွင္း ျဖစ္လာနိုင္ပါတယ္။ ဒါက သိတတ္တယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ ၀ိၪာဏ္ နဲ ့ ပါတ္သက္လို ့ေပါ့။

ဒါကိုပဲ ခႏၶာ ငါးပါး လို ့ ေခၚျပီး ၊
အဲဒီအေပၚမွာ ငါ စြဲ မစြဲဖို ့
သကၠာယဒိ႒ိ ျဖဳတ္တဲ့ ျပဳတ္ေစတဲ့ သဘာ၀
သေဘာတရားလို ့ မွတ္သားလို ့ ရပါတယ္။

အဲ... စာဖတ္လို ့ သိသြားတဲ့ အသိကေတာ့ သညာ အသိေပါ့ေနာ္။ တကယ္တမ္းသိမွ တကယ္ အသိ ေပါ့။ တကယ္ျဖစ္ခ်င္ တကယ္လုပ္ အဟုတ္ ျဖစ္ရမည္- ဆိုတဲ့ အတိုင္းပါပဲ တကယ္ အလုပ္ကို လုပ္မွ သာ သကၠာယဒိ႒ိကေတာ့ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ဗြင္းဗြင္းကိုပဲ ျပဳတ္နိုင္မည္ဟု ထင္မိပါေၾကာင္း ကိုယ္ နားလည္သလို ေလး အက်ယ္ခ်ဲ ့ကာ ရွင္းလင္းလိုက္ပါေတာ့တယ္။



ျမတ္ေရာင္နီ
( ၂၆ ၊ ၁၀ ၊ ၂၀၁၀ )



.

No comments:

Post a Comment