Pages

Wednesday, January 6, 2010

ဂ်ာမဏီေျမေပၚက ေျခလွမ္းမ်ား- ၃

ေက်ာင္းေရာက္တယ္ဆိုရင္ပဲ အနားယူရတယ္။ ေလယာဥ္စီးခဲ့ရတာက (၈ ) နာရီ
ေက်ာ္ေက်ာ္။ ဒါေၾကာင့္ ပင္ပန္းတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ဘတ္စ္ကားစီးတာလည္း
နာရီ၀က္ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္လည္း မဟုတ္ျပန္ဘူး။ ဘတ္စ္ကား ဆိုလို ့ ျမန္မာျပည္လို
ဘတ္စ္ကား သြားေျပးျမင္ရင္ေတာ့ပိုက္ဆံႏွေျမာလို ့ တက္စီမငွါးတာ ပါကြာ လို ့
ထင္ေကာင္း ထင္စရာရွိပါတယ္။ အဲလိုလည္း မဟုတ္ရဘူး။ ႏွေျမာစရာလည္း
မလို ့ကို မလိုတာပါ၊ ပင့္ထားတဲ့ သူငယ္ခ်င္းက ေငြတစ္ျပား မွ ယူလာစရာမလိုဘူး လို ့အစကတည္းက ေျပာျပီးသားေလ။ ဟုတ္ပမလားလို ့ေတာင္ ထင္မိတယ္။ သူေျပာတဲ့
အတိုင္းပါပဲ အားလံုး လက္မွတ္ကို စီမံျပီး ယူလာခဲ့တာပါ။
ဘတ္စ္ကားဆိုတာကလည္းေကာင္းမွ ေကာင္းပါ့ လား။


ဘတ္စ္အားလံုး အထူးယာဥ္ ဆိုတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ မပါတာပဲ ရွိတယ္။ အထူးယာဥ္ေတြ
ၾကည့္ပါ့လား။ လူက လည္း ျပည့္ေစ့ညွပ္ေနေအာင္ စီးၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ စီးဖို ့လည္း
မလိုဘူးေလ၊ ကားကျပည့္စံုေန တာ ကုိ။ တို ့ေရႊနိုင္ငံတုန္းက ကားစီးတာေတာ့
သိတဲ့အတိုင္း လူညပ္ေနလို ့ ေျခေထာက္နဲ ့ ကား ၾကမ္းျပင္ေတာင္ တစ္ခါတစ္ခါ
မထိမိဘူး။ အသက္ရွဴတာ ၀ဖို ့ အေတာ္ေလး ၾကိဳးစားရ။ ဒါေတာင္ ဘုန္းၾကီးမိုလို ့
သံဃာ ေတာ္မ်ား ဦးစားေပးရန္ ထိ အေရာက္တိုးခဲ့ရ။ ထားပါေတာ့ ေလ။

ခု ေျပာခ်င္တာက ဘတ္စ္ကားနဲ ့ပါတ္သက္ျပီးေတာ့ သိစရာ လိုတာေလးေတြ
ေျပာခ်င္တာပါ။ ဘတ္စ္ကား မွာက သြားမည့္ေနရာ ဦးတည္ရာကို ေအာ္ၾကီး
ဟစ္က်ယ္နဲ ့ ေအာ္သံမ်ိဳးလည္း မၾကားရဘူး။ ျပီးေတာ့ ကားစပယာ ဆိုတဲ့
ေနာက္လိုက္ က ေပးၾကေနာ္။ မေပးရင္ ဘာျဖစ္မယ္ ညာျဖစ္မယ္နဲ ့ ၾကိမ္ဆဲသံ
မ်ိဳးလည္း မၾကားရဘူး။ တစ္ခ်ိဳ ့ပါဆယ္ဂ်ာမ်ားရဲ တစ္ေထာင္တန္ ေပးထားတာ
ျပန္မအမ္းေသး ဘူးေနာ္ ဆိုျပီး စပယ္လက္ထဲမွာ တစ္ေထာင္တန္မရွိဘဲ လိမ္ ညာျပီး
ေတာင္း သံမ်ိဳးလည္း မၾကားရဘူး။ စပါယ္ယာက ပါစင္ဂ်ာရဲ ့အတန္ၾကီးေပးထားတာကို အေမ့ခံတာမ်ိဳးလည္း မရွိဘူး။

လက္မွတ္ေစ်းႏႈန္းက ဘတ္စ္ေတာ့ မွာ ကပ္ထားတယ္။ ဘယ္ထိဆုိရင္ ဘယ္ေလာက္ေပါ့။
ဒါမွ မဟုတ္ တစ္ေန့ လံုး စီးလို ့ ရတဲ့ လက္မွတ္၀ယ္ထားရင္ ကားစီးစီး ရထားစီးစီးပါ၊
လြယ္မွ လြယ္။ ရထားဆိုလို ့ မွတ္မွတ္ရရ တစ္ေန ့က ျမန္မာ ဒကာမ အိမ္ ဆြမ္းစား
ၾကြတံုးေလး ရထား ဘယ္ႏွစ္လိုင္း ရွိပါလိမ့္ မတံုးလို ့ စူးစမ္းၾကည့္တာ။ ဟိုၾကည့္
ဒီၾကည့္နဲ ့ ၃၆ လိုင္းထိ ပါလား။ အားပါးပါး။ျမဴးနစ္ျမိဳ ့ၾကိးကိုး။

အဲ...ဒီလိုဆိုေတာ့ ေအးေအးေဆး ေဆးေပါ့။ သြားလိုရာ ရထားစီးမလား ၊ ကားစီးမလား။
ဒါကၾကားျဖ တ္ ေျပာျပတာပါ။ ဘတ္စ္ကား နဲ ့ပတ္သတ္လို ့ လူေတြကလည္း တကယ္စည္းကမ္းရွိၾကပါလား။ သူ ့ေစ်းနႈန္းနဲ ့ သူတန္ေအာင္ ေပးစီးၾကတာ။
စရိတ္ကေတာ့ ျငိမ္းသလားမေမးနဲ ့အိတ္ပါလာလို ့ အိတ္ဖိုး ေတာင္းတာမ်ိဳး လည္း
မရွိဘူး။ ဒီအတိုင္းပဲ ရထားေပၚလည္း စက္ဘီး သမားေတြ တင္သြားတာ။
ဘာမွ ၀န္ေဆာင္ခ မေပးရဘူး။

အဓိက ေျပာခ်င္တာက ကိုယ္က ဥေရာပ ဆိုတာ ေရာက္ေနေပမယ့္ ခႏၶာဥာဏ္ေရာက္ တရားဆင္ျခင္သလို ကိုယ့္ေျမကို သြားသြားျပီး ျပန္ျမင္ေယာင္ေန တယ္ေလ။ ကားနဲ ့ ပါတ္သက္ျပီးလည္း ကားေမာင္းသမားကလည္း ကိုယ့္ကားကို သူ ့အခ်ိန္နဲ ့ သူေရာ က္
ေအာင္ ေမာင္းမယ္၊ ပါစင္ဂ်ာေတြက လည္း မွန္မွန္ကန္ကန္ ပိုက္ဆံေပးမယ္ဆိုရင္
စပါယ္ယာလည္း မလိုဘူး။ ႏွစ္ဘက္မနာရင္၊ ကိုယ့္ဘက္ သူ ့ ့ဘက္ ၾကည့္ျပီး အလုပ္လုပ္ၾကမယ္ဆိုရင္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းလိုက္ မလဲေပါ့။ အဲလို အဲလိုမ်ိဳး။
ျပီးေတာ့ ဒီက ကား၊ ရထားတို့ ဆိုတာ ဘတ္စ္ေတာ့ပ္တိုင္း၊ ဘူတာတိုင္းမွာ ဆိုက္ေရာက္
ရမည့္ အခ်ိန္က တိက်မွဳက ေတာ္ေတာ္ေလးကို ရွိတာပါ။ ဆိုက္ေရာက္တဲ့ အခ်ိန္
တိက်မွေတာ့ လမ္းမွာ ရပ္သမွ်လည္း ေစာင့္ျခင္းျပဳျခင္းလည္း မရွိဘူးေလ။ အခ်ိန္ကုန္ သက္သာတယ္။ အဲလိုေလး ကိုယ္နိုင္ငံနဲ ့ယွဥ္ယွဥ္ျပီး ျဖစ္ေစခ်င္တာ၊ တရားထူး
ရေစခ်င္တာ။ တရားထူးဆိုတာ မဂ္ေတြ ဖိုလ္ေတြကို ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။
ကားဆရာက ပါစင္ဂ်ာကို ငဲ့ညာတတ္တဲ့ သနားမႈ၊ ပါစင္ဂ်ာမ်ားက ကားခကို မွန္မွန္
ကန္ကန္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အတိုင္းေပးမႈ။ ခိုးစီးတာ မရွိတာမ်ိဳး၊ အဒိႏၷာဒါန ကံကို
ေရွာင္မႈ။ ျပီးေတာ့ သက္ၾကီး ရြယ္အို ကိုယ္၀န္ေဆာင္ နဲ ့ ဒုကၡ သည္မ်ား
ကို မိမိေနရာ ထေပးဖို ့ ၀န္မေလးတဲ့ အပစာယန၊ေ၀ယ်ာ၀စၥမ်ိဳးဆို မေကာင္းတဲ့
စိတ္ကေန ထူးျခားသြားတဲ့ တရားမ်ိဳးကို ေပးနိုင္ရင္ ေရႊျပည္ၾကီးမွာလည္း အဆင္ေျပ
မယ္လို ့ ယံုၾကည္မိတာနဲ ့ ဒီဘတ္စ္ကားနဲ ့ ပါတ္သက္လို ့ တင္ျပေရးသားတာပါ။

ကိုယ္ပိုင္ ကားမစီးနိုင္ေသးသူမ်ား အဖို ့ ဘတ္စ္ကား ဆိုတာ ေငြနဲနဲေလးနဲ ့ ကိုယ္တိုင္
မေမာင္းရဘဲ လိုခ်င္ရာ ေရာက္တာပါလား လို ့ သေဘာေပါက္လိုက္စမ္းပါ။ ကားဆရာ
ကလည္း ဒီလူအမ်ားၾကီးကို ငါ စီးပါြးေရး သက္သက္မဟုတ္ဘဲ သူတို ့ လိုရာ ခရီးကို ငါပို ့ေနတာပါလား ၊ တကယ့္ စိတ္ေကာင္း နွလံုးေကာင္းမ်ား ထားနိုင္ၾကမယ္ ဆိုရင္ေတာ့
အတိုင္းထက္ အလြန္ေပါ့။

တစ္ခု စဥ္းစားစရာက ဥေရာပ ကားဆရာ၊ ရထားထိန္းတို ့ဆိုတာ အစိုးရလခစား
ဆိုေတာ့ ေမာင္းရံုသက္သက္ဆိုေတာ့ ငါ လီမစ္ ၀င္ေငြ ျပည့္ပမလား- ဆိုတာေတြေတာ့
မလိုဘူးေပါ့။ ေရႊနိုင္ငံမွာေတာ့ အလုအယက္ ေမာင္းရ၊ ဆီဖို းျပည့္ေအာင္ လႈပ္ရွားရ၊
ကားအုန္နာ အပ္ဖို ့ရွာၾကံရနဲ ့။ (ကားအုန္နာ ကိုယ္တိုင္ေမာင္းတာ ရွားပါတယ္ )။
ကားဆရာျခင္း လုပ္ေနရတဲ့ အေျခေနေတြက မတူဘဲေလ။ သူတို ့ တြက္ျပမယ္
အေၾကာင္းရာေတြကို ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္လည္း အင္း...အဟုတ္သား-လို ့ေလာက္ပဲ
ေျပာရပါလိမ့္မယ္။ သို့ေပမယ့္ ျဖစ္ေစခ်င္တာက ေတာ့ အားလံုး အဆင္ေျပမည့္
နည္းလမ္းေလေတြ ေတာ့ ရွာသင့္တာေပါ့။ ခုဟာက က်ေတာ့ ပါစင္ဂ်ာေရာ
ကားဆရာေရာ စိတ္ေတြက မသက္သာဘူး။

အင္း...ခု ကားဂိတ္ကေန ေက်ာင္းထိ ပါလာတဲ့ အိတ္ၾကီးကို ဒရြတ္တိုက္ ဆြဲလာခဲ့ရတာမို ့ အနားယူျပီးတဲ့ေနာက္ ကိုယ့္စိတ္ထဲေတြးမိတဲ့ အေတြးေလးေတြကို ကားဆရာ နဲ ့
ပါစင္ဂ်ာတို ့ သိေစဖို ့ ေျပာျပလိုက္တာပါ။ ပါစင္ဂ်ာ ျဖစ္နိုင္ေသးသူေတြကေတာ့
စိတ္ေလးကို အတတ္နိုင္ဆံုးသန္ ့ေအာင္ ေမြးၾကေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ခုေတာ့ေလ
ဖတ္မည့္သူေတြက ကားဆရာ ပါမယ္ မထင္မိဘူး..
သူတို ့ၾကားသြားေအာင္ ေက်းဇူးျပဳျပီး ေျပာျပလိုက္ၾကပါအံုးဗ်ိဳ ့...

(ေတာင္းပန္ ပါရေစ။ စိတ္မကြက္ပါနဲ ့။ တကယ့္ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ ့တဲ့ ကားဆရာမ်ား၊ စပါယ္ယာမ်ားကိုမဆိုလိုပါ။ ကားဆရာေရာ စပါယ္ယာပါ တကယ္ယဥ္ေက်းသိမ့္ေမြ ့တာ
ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ယဥ္ေက်းရံုမက သံဃာေတြမ်ား အတြက္ လွဴတန္းပါတယ္
ဆိုတဲ့ကားမ်ိဳး၊စပါယ္ယာေရာ ကားဆရာ ပါ စီးသြားပါ ဘုရား ၊ဒါပဲ ကုသိုလ္လုပ္ရတာ
ဘုရား ဆိုတာမ်ိဳးလည္း ေတြ ့ဘူးပါတယ္။ျပီးေတာ့ လူအခ်င္းခ်င္းလည္း
မပါရင္ မေပးပါနဲ ့ဆိုတာမ်ိဳးလည္းေျပာေျပာဆိုဆို ရတဲ့ စပါယ္ယာေကာင္းမ်ားလည္း
ရွိပါတယ္။ မယဥ္ေက်းတဲ့သူမ်ားကိုသာ ဦးတည္ေရး
လိုက္တာပါေနာ)။

ျမတ္ေရာင္နီ
(၀၆၊၀၁၊၂၀၁၀).


1 comment:

  1. အင္..
    ဘာတာေရးတာကလည္းး
    ရန္ကုန္ဘတ္စ္ကားေပၚ ကိုယ္တိုင္ျပန္ေရာက္သြားသလိုပါပဲလားး..
    ဒီဥဴးဇင္း မလြယ္ပါ့လားး

    ေနေကာင္း က်န္းမာ စိတ္ခ်မ္းသာပါေစ
    ဘဂိနိ

    ReplyDelete