Pages

Monday, January 18, 2010

ဂ်ာမဏီေျမေပၚက ေျခလွမ္းမ်ား- ၆

သင္တန္း နွင့္ ထိုင္း လူမ်ိဳးတို ့အေၾကာင္း တစ္ေစ့တစ္ေစာင္း

ဘာသာစကား ဟာ သာသနာျပဳရာမွာ အသံုး၀င္တာကို ျပီးခဲ့တဲ့ ေဆာင္းပါးတုန္း က
အေတာ္အသင့္ ေျပာခဲ့တယ္။ ဟုိတုန္းက အသံုး၀င္တာ မ၀င္တာ ဒီေလာက္ၾကီး
လက္ေတြ ့မသိခဲ့။ ခုေတာ့ နဖူးေတြ ့ဒူးေတြ ့ေတြ ့ၾကျပီဆိုေတာ့ တကယ့္ကို လိုလာမွန္း
သိလာတယ္။ အဲလို သိလာတာနဲ ့ပဲ- ေရာမ-မွာေန ေရာမ-လိုက်င့္ ဆိုသလို ဂ်ာမဏီ
ေရာက္ေနမွေတာ့ ဂ်ာမန္စကား သင္ရေတာ့မယ္-ဆိုတာ နားလည္လာခဲ့ပါတယ္။
ဒီဆိုရိုးစကားကလည္း ျမန္မာတို ့အဖို ့

ေနတတ္ဖို ့သာ ရည္ရြယ္ရင္း မဟုတ္။ သြားတတ္ဖို ့၊ စားတတ္ဖို ့၊ ၀တ္တတ္ဖို ့၊
ေျပာတတ္ဖို ့ပါမက်န္ အစစ အရာရာ အသံုးျပဳရမွာ မဟုတ္ပါလား။

သြားတဲ့အခါလည္း ခပ္သြက္သြက္ ရွိရမယ္။ ကိုယ္က တစ္လွမ္းခ်င္း လူမမာသြား သြားေန
လို ့က ကိုယ္ တစ္ေယာက္ထဲ စိတ္ေဖာက္ေနသူလို ျဖစ္ေနမယ္။ သူတို ့သြားသလို
သြားရလိုက္ရေတာ့တာပဲ။ စားတဲ့ အခါ လည္း ထမင္းစားသည့္ လူမ်ိဳး ထမင္းကို
စားရမယ္ လို ့ဆိုတာ ထည့္မတြက္ဘဲ။ ေပါင္မုန္ ့နဲ ့လည္း ျပီးရတာပဲ။ ေခါက္ဆြဲနဲ
့လည္း ျပီးနိုင္ ရတာပဲ။ သစ္သီးသစ္ရြက္နဲ ့လည္း ျပီးနိုင္ရတာပဲ။ အ၀တ္ဆိုျပန္ေတာ့
သကၤန္းနဲ ့ မျပီးေတာ့။ မလံုေလာက္ေတာ့။ ေရာမလို က်င့္ရတာပဲ။ အထဲမွာ အက်ီ ၤ၀တ္၊ အေပၚကေနျပီး ထပ္လို ့သာ ဘုန္းၾကီးမွန္းသိေအာင္ သကၤန္းရံုထားရတာ။

ေျပာခ်င္တာက အဓိက သင္တန္းအေၾကာင္း၊ ထိုင္းအေၾကာင္း။ စပ္မိလို ့သာ
ေရးလိုက္တာပါ။ ေနာက္မွ အဲဒီအေၾကာင္းသက္သက္ေရးပါဦးမယ္။

ခု ကိုယ္သင္တန္းတက္ရတာက ထိုင္းသင္တန္းမွာ။ ဂ်ာမန္စကား သြားသင္တာ။
သင္ေပးတာက ထိုင္းဆရာမ။သင္တန္းသားေတြက ထုိင္းေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ။

ဒီသင္တန္းကို တရား၀င္ မဖြင့္ခင္ကလည္း THAI ASA ဆိုျပီး ထိုင္းလူမ်ိဳး တို ့အတြက္
သီးသန္ ့ဖြင့္လွစ္ထားတဲ့ ေနရာမွာ သင္ေပးတယ္။သင္တန္း မဖြင့္မီ အားတဲ့ အခ်ိန္ ေခၚျပီး သင္ေပးတယ္။ အဲ- သင္တဲ့ဆရာသမားက တစ္ေယာက္ထဲ မဟုတ္။ အားတဲ့သူ ေတြ က သင္ေပးတယ္။မွတ္မွတ္ရရ အဲဒီတုန္းက ဆရာ သံုးေယာက္ေတာင္ သင္ခဲ့ရတယ္။
ဆရာေတြက က်ြမ္းက်င္ အဆင့္ေတြပါပဲ။ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဂ်ာမန္ေျမေပၚ
ေရာက္ၾကသူေတြ။ ဆရာမၾကီးဆို ဒီေရာက္တာ နစ္သံုးဆယ္ရွိျပီတဲ့။

အဲဒီ THAI ASA ဆိုတာ အိမ္က်ယ္က်ယ္ ၾကီးတစ္လံုးပဲ။သင္တန္း ဖြင့္ေပးရံု
သက္သက္ မဟုတ္ဘူး။ အကူညီလိုရင္လည္း ထိုင္းလူမ်ိဳးေတြ အခ်င္းခ်င္း
ကူညီေပးတဲ့ စင္တာပါ။ သင္တန္းက တကယ္စံုတယ္ ။ ကေလးေတြ အတြက္လည္း
သီးသန္ ့ ဖြင့္ေပးတယ္။သင္တန္း ေစ်းနႈန္းကလည္း သိပ္မၾကီးလွ။

ကိုယ့္လူမ်ိဳး အခ်င္းခ်င္း ရိုင္းပင္းကူညီ ညာတာတဲ့ စိတ္အျပည့္နဲ ့ ျဖစ္ေလာက္တယ္။
ဒီလို ေျပာတာ ဒီတစ္ခုကို ၾကည့္ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။သူတို ့ ထိုင္းစားေသာက္
ဆိုင္ေတြမွာလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး အလုပ္ ပိုင္ရွင္ရယ္ အလုပ္လုပ္သူရယ္ ဆိုတဲ့
သေဘာ သိပ္မေတြ ့ရ။ ပုထုဇဥ္သဘာ၀ ရွိေတာ့ ရွိပါလိမ့္မယ္။

သင္တန္းဆိုတာကလည္း ထိုင္းဘာသာကို ဂ်ာမန္လူမ်ိဳး နဲ ့ စိတ္၀င္စား
သူေတြအတြက္ သင္ေပးတယ္။ သူတို ့ထုိင္းလူမ်ိဳးေတြကိုလည္း အခ်င္းခ်င္း
ဂ်ာမန္ဘာသာ သင္ေပးတယ္။

သင္တဲ့ ဆရာေတြကလည္း ထိုင္း ဆရာ ရွိသလို ဂ်ာမန္ ဆရာေတြလည္း ရွိတယ္ေပါ့။
သင္တန္းသားေတြက ဆရာကို ရိုေသမႈကေတာ့ အျပည့္၀ ရွိတယ္။ ဆရာ ဆရာ နဲ ့
ပါးစပ္ဖ်ားက မခ်ဘူး။ကိုယ့္ထက္ ေနသူက သင္ရင္သင္ေနပါေစ။ မေလးမစား
အမူအရာ မေတြ ့ရ။

သူတို ့ နားမလည္ေတာင္မွ တစ္ခါတစ္ခါ ဆရာကြယ္ရာမွာသာ၊ နားမလည္ဘူး-
(လံုဖိ )ဥဴးဇင္း ဆိုျပီး ကိုယ့္ကို ေျပာတယ္။ ေၾကာက္ရြံ ့မႈလည္း မရွိဘူး။
ရင္းနီးမႈလည္း ရွိတယ္။

ကိုယ္တို ့ ကေလးဘ၀ တံုးက ဆရာဆိုေၾကာက္လိုက္ရတာ။ မေျပာနဲ ့။
ေက်ာင္းသားဘ၀က ဆုိ ဒီဆရာၾကီး အရိုက္ၾကမ္းတယ္လို ့ သိထားရင္ ၊
လမ္းေတြ ့ရင္ေတာင္မွ ေ၀းေ၀းေရွာင္ကာ ထြက္ေျပး ၾကတယ္။

ဓာတ္ပံုကိုပဲ ျပန္ၾကည့္ေပေတာ့။ ခု ဒီေက်ာင္းသားမ်ားမေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေတြ
အခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံသလိုမ်ိဳး ေနထို္င္တယ္။ ဆရာကို လက္ေဆာင္ေပးတာလည္း
ရွိတယ္။ တကယ္ေတာ့ ခ်စ္ေၾကာက္ရိုေသပဲ ေကာင္းပါတယ္။

ဘုရားေဟာ က်မ္းဂန္ထဲက -အဂၤုတၱိဳရ္၊ စတုကၠ၊ စကၠ၀ဂ္၊ သဂၤဟသုတ္ အလို-
ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ - ဒါန-ေပးကမ္းျခင္း၊ ေပယ်၀ဇၨ- ခ်စ္ဖြယ္စကားဆိုျခင္း၊
အတၳစရိယ-သူ ့အက်ိဳးကို လိုလိုလားလားေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ သမာနတၱတာ-
စိတ္တူရည္တူထားျခင္း- ဆိုတာေတြ ကို မ်ား သူတို ့မွာ ကိန္းေအာင္းေနတယ္
လို ့ယူဆမိပါတယ္။

သဂၤဟ၀တၳဳ ဆိုတာ အတည့္ ဘာသာျပန္လုိက္ရင္ အခ်င္းခ်င္း ကူညီရိုင္းပင္းျခင္း၊
စာအလိုက ေျမွာက္ပင့္ျခင္းျပဳနိုင္တဲ့ အရာေတြ၊ သျဂိဳဟ္ျခင္းျပဳနိုင္တဲ့အရာေတြ-တဲ့။

ဆရာကလည္း သူတို ့နားမလည္တဲ့အခါ ထိုင္းလို ရွင္းျပတာ မ်ားလာရင္ ၊
ကိုယ့္ကိုယ္လည္း နားမလည္ရင္ ေမးဖို ့ ေျပာထားတယ္။ ကိုယ္ကေတာ့ ပိုၾကိဳးစားျပီး
လုပ္ရတာေပါ့။ ဂ်ာမန္လို ရွင္းတဲ့ အခါ အားစိုက္နားေထာင္ရတာေပါ့အဂၤလိပ္ ဂ်ာမန္
အဘိဓာန္ ေဆာင္ထားရတယ္။ ဂရုတစ္စုိက္ ကိုယ့္ေပၚမွာလည္း ရွိပါတယ္။ သူတို ့
ကိုယ္တိုင္ကလည္း သင္တန္းေၾကးလည္း လႈဴ၊ ေဖ်ာ္ရည္လည္း ကပ္ၾက။ စာအုပ္
စာတမ္းလည္း လႈဴၾကတာကိုး။

ေရာက္ခါစကေတာ့ ကိုယ့္စိတ္ဓာတ္ မသိခင္က အခက္ခဲေလး ရွိတယ္။ တစ္ခ်ိဳ ့
တစ္ခ်ိဳ ့ထိုင္းေတြနဲ ့ ဆက္ဆံရာမွာ။ တစ္ခ်ိဳ ့က ကိုယ့္ကို ဘုန္းၾကီး လို ့ျမင္တယ္။
သံဃာလို ့ ျမင္တယ္။ တစ္ခ်ိဳ ့ က ဗမာ လို ့ ျမင္ပံုေပၚတယ္။ ကိုယ့္အထင္ေပါ့။

ဘာလို ့ လည္း ဆိုေတာ့ သိတဲ့ အတိုင္း ျမန္မာ နိုင္နဲ ့ ထိုင္းဆိုတာက
ဦးေအာင္ေဇယ် ေခတ္က ျပႆနာ ေလးေတြကိုေပါ့။ အဲဒါေၾကာင့္
မ်ားလားေပါ့။

ေနာက္တစ္ခုက ထုိင္းေတာ္ေတာ္မ်ားက ဂ်ာမန္လို ေျပာတတ္ ဆိုတတ္ၾက
ေပမယ့္ အဂၤလိပ္လိုက် သိပ္မေကာင္းလွ။ ေျပာတတ္ဆိုတတ္ကို မရွိၾက။
ေျပာလည္း မေျပာရဲၾကဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း ျဖစ္နိုင္ရဲ ့။

တစ္ေန ့သားမွာေတာ့ ေက်ာင္းမွာ ကိုယ္က တစ္ပါးထဲ ေက်ာင္းရွိခိုက္။
ဆြမ္းအိုး လာပို ့တဲ ့ ထိုင္းဒကာမ ႏွစ္ေယာက္။ သူတို ့က သူ တို ့ သူငယ္ခ်င္းမွာ
ခဏခဏ ျပႆနာတက္ေနလို ့ အဲဒါေျပေပ်ာက္ေအာင္ ဆြမ္းလာပို ့တာေပါ့။
နာမည္ေျပာ ေမတၱာပို ့ေပးမယ္ေပါ့။ သူတို ့က အေဆာင္ေပးေစ့ခ်င္တာ။
ေအး- ငါ့မွာ အေဆာင္မရွိဘူး။ ဘုရား၀တ္ျပဳ ၊ ေမတၱာပို ့ေပါ့လို ့။
ဘုရားရွင္ေသာ္မွ ေတြ ့ရေသးတာပါပဲ။ လူတိုင္းမွာ ျပႆနာ ဆိုတာ
ရွိတာပဲ။ ေျပလည္ေအာင္ ဘယ္လို ရွင္းမလဲ။ ကိုယ့္ဖာသာလည္း
စဥ္းစားၾကေပါ့ ဘာညာ ဘာညာ ရွင္းျပလိုက္ပါတယ္။

ဂ်ာမန္လိုေရာ အဂၤလိပ္လိုပါ ေရာသမေမႊေျပာခဲ့ရတယ္။ စာလိုေတာ့ -
ပကိဏၰက၀ါစာ လုပ္ခဲ့ရတာေပါ့။ ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ နားလည္သြားတယ္။
အဂၤလိပ္လို ေျပာတာကိုလည္း ေအာ္ ဒါေျပာတာပါလားလို ့ မွန္းၾကည့္ျပီး
နားလည္ခဲ့ရတယ္။ ေက်နပ္စြာနဲ ့ဘဲ ျပန္သြားၾကပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ အထင္ေသးလို ့ေတာ့ မရ ။ ဘာလို ့လည္း ဆိုေတာ့ ေဒါက္တာဘြဲ ့
ရျပီးထားတဲ့ ထိုင္းေတြကလည္း ရွိေနတယ္။ ျပီးေတာ့ ခုလက္ရွိမွာလည္း
ထိုင္းေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြ ေဒါက္တာဘြဲ ့ကို က်မ္းျပဳစုေနတာေတြ လည္း
ရွိပါတယ္။ ဟို အေ၀းမွာ ေနတဲ့ေကာင္ေလး။ စက္ဘီး ၊တစ္ခါတရံ ဘတ္စ္နဲ ့မနက္ခင္း
အရုဏ္ဆြမ္း ဆြမ္းလာကပ္တဲ့ သူဆိုရင္ ခပ္ငယ္ငယ္။ သူက ေဒါက္တာ ဘြဲ ့ အတြက္လုပ္ေနတာတဲ့။အဲလို ေက်ာင္းသားေတြက်ေတာ့ ေကာင္းေကာင္း
ေျပာတတ္ျပီေပါ့။

အဲ ဒါကေတာ့ ကိုယ္ျမင္သမွ် ကိုယ္သိသမွ် အနည္းအက်ဥ္းေျပာျပတာပါ။
ဒါ့ထက္ သူတို ့ ဘာေတြ ဘယ္လို က်င့္သံုးေနထိုင္တယ္ ဆိုတာလည္း ထပ္တိုးတိုးျပီး ေျပာပါဦးမယ္။ခုေျပာတဲ့ အပိုင္းေတြမွာ အားသာခ်က္ကို ဦးစားေပး ေျပာထားတာပါ။ အားနည္းခ်က္ကိုေတြလည္း ရွိမွာပါပဲ။ရွိတာပါပဲ။

ဒီေနရာမွာ သူတို ့ရဲ ့ အားသာခ်က္ကို ကိုယ့္ရဲ ့ ေရႊေတြ သိေစခ်င္တယ္ေလ။
အဲဒါကိုလည္း သိေနျပီးျဖစ္တဲ့ ငယ္စဥ္က ဖတ္ခဲ့ထားတဲ့ ေက်ာင္းဖတ္စာအတိုင္း ပါပဲ။
တစ္ရံတစ္ခါမွာ အတုယူစရာမွန္သမွ် ကို တိရစၦာန္ ထံေသာ္မွ ယူသင့္က ယူရမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။

ဗ်ိဳင္းဟာ မိထားတဲ့ ငါးကို မစားေသးဘဲ အေပၚေျမွာက္လိုက္ ၊ႏႈတ္သီးက
ဖမ္းလိုက္နဲ ့ ေဆာ့ကစားေနတာကို လူက ကြယ္ရာကေနျပီး လွံကို ေျမွာက္လိုက္
ပါးစပ္ထဲ မစိုက္ေအာင္ သင္သလို ၊ အတုယူသလိုမ်ိဳး ေပါ့။
ကိုယ့္ေရႊတို ့ အခ်င္းခ်င္း လွံမစိုက္ၾကေစရန္ ရည္ရြယ္ရင္း ပါပဲ။

ဘုရားစကားေတာ္ရဲ ့ လိုရင္းက-
မေကာင္းမႈေရွာင္၊ ေကာင္းမႈေဆာင္၊ ျဖဴေအာင္စိတ္ကိုထား-ဆိုထားတာပဲ။
မေကာင္းမႈဆိုတာ မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္သာမက မေကာင္းတဲ့ အက်င့္အမွန္သမွ်၊
အေျပာအဆို၊ မေကာင္း တဲ့ အစြဲတို ့ပါ -ပါသလို၊ ေကာင္းမႈေဆာင္ ရာမွာလည္း
ေကာင္းမႈကုသုိလ္ သာမက ေကာင္းတဲ့ အမူအက်င့္၊ အေျပာအဆို စတာေတြကို
အတုယူရမွာျဖစ္ျပီး၊ စိတ္ေကာင္း ႏွလံုးေကာင္း ေမြးကာ ျဖဴစင္တဲ့ စိတ္မ်ား ထားနိုင္ရ
ပါမယ္။

ဒါဟာ ဘုရားရွင္ အဆူဆူတို ့ရဲ ့ အလိုေတာ္က် ျဖစ္ပါတယ္ ဆိုတာကို
ေဖၚျပရင္း၊ သင္တန္းနဲ ့ ထိုင္းလူမ်ိဳးတို ့ ၾကည့္ျပီး ရရွိလာတဲ့ အေတြ ့ၾကံဳကို
တစ္ဆင့္ တို ့ ေရႊမ်ားကို ၀င္းသထက္ ၀င္းလက္ဖို ့ရာ -
ပြတ္တိုက္သည့္အေန ေရးသားလိုက္ပါေတာ့တယ္။

ျမတ္ေရာင္နီ
(၁၈၊၀၁၊၂၀၁၀)



1 comment:

  1. Great!
    You try to share the best things!
    Thanks!

    Be Healthy & Happy!
    bhagini

    ReplyDelete