Pages

Tuesday, January 26, 2010

လူ ့ေဘာင္ ၊ ရဟန္းေဘာင္

အဂါရသၼာ - အနဂါရိယံံ
အိမ္ယာတည္ေထာင္ လူ ့ေဘာင္မွသည္ အိမ္ယာ မေထာင္ ရဟန္းေဘာင္သစ္ဆီသို ့

ဒီစကားေလးက ဘုန္းၾကီးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေျပာၾကတယ္။ ဘုန္းၾကီး ေတာ္ေတာ္မ်ားလည္း ေဟာေလ့ ေဟာထ ျဖစ္တဲ့ ရ႒ပါလသုတၱန္ ကို နာဘူးၾကပါလိမ့္မယ္။ ဒီပါဠိကရင္နီးေနေလာက္ပါပီ။ ဒီသုတၱန္ကို နာမည္ၾကီး ဓမၼ ကထိက မွ မဟုတ္ပါ။ ေတာေတာ ရြာရြာ ဘုန္းၾကီးမ်ားမျဖစ္မေန အလြတ္ရ ထားရတဲ့ သုတၱန္ပါ။ မျဖစ္မေနလို ဆိုလိုက္တာကလည္း ရွင္ျပဳပြဲ၊ ရဟန္းခံပြဲ ဆိုရင္ သာသနာရဲ ့အထက္တန္းက်ပံု။ ျမင့္ျမတ္ပံု နဲ ့သာသနာ ရဟန္း တစ္ပါး ျဖစ္ဖို ့ မိဘမ်ားကို (၇)ရက္ဆက္တိုက္ အစာငတ္ခံ ဆႏၵျပျပီး ရဟန္းျပဳခဲ့သူ အေၾကာင္းေပါ့။ ဒီေလာက္ အစေဖၚေပး ရျပီ။ လံုေလာက္ျပီ။

ဘာျပဳလို ့သာသနာကို ဟိုေရွးေရွးက စျပီး ယခုထက္တိုင္ သေဘာေပါက္သူတို ့ ျမတ္နိုးတန္ဘိုး ထားၾကသလဲ။ တကယ္ျမင့္ျမတ္လို ့ပဲ လို ့ အေျဖကို တိုတိုတုတ္တုတ္ ထိထိမိမိ နဲ ့ ေျဖလိုက္ပါရေစ။

ခုလို ေရးလိုက္တာ အဂါရသၼာ နဲ ့ အနဂါရိယံ ဆိုတဲ့ စကားလံုးေလးကို ေစ့ေစ့ စပ္စပ္ လိုက္စဥ္းစားမိ ခဲ့လို ့ပါ ဘဲ။ ျမန္မာက ဘာသာျပန္တာ ေတြးၾကည့္ အိမ္ေထာင္မယ္။ ယာေထာင္မယ္။ ဒါက လူ ့ေဘာင္ရဲ ့ အလုပ္ပါ။
ယာေထာင္ ဆိုတဲ့ စကားကေတာ့ ေတာသူေတာင္သား ကို ဦးစားေပးျပီး ဘာသာျပန္ၾကတာပါ။ ျမိဳ ့ေန လူတန္းစားတို ့ ယာေထာင္ဖို ့ စိတ္ကို ကူးမိမယ္ မထင္မိဘူး ။ ယာလုပ္တာကိုလည္း သူတို ့ စိတ္၀င္စားမွာ မဟုတ္။ လုပ္လည္း လုပ္နိုင္ဖို ့မလြယ္။ ျမိဳ ့မွာလို ေနရိပ္ထဲ မဟုတ္တာကိုး။

ျပီးေတာ့ ဘုရားကလည္း ေတာမွာ ေမြးဖြား၊ ေတာမွာ ဘုရားျဖစ္။ ေတာမွာ တရားဦးေဟာ။ေတာမွာ ပရိနိဗၺာန္ ျပဳတယ္။ ေတာမွာေနတဲ့ ရဟန္းကို အထူးတလည္ ျခိးမြမ္းထားတာ ေတြ ့ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ျမန္မာဆရာေတာ္ မ်ားကလည္း အ႒ကထာ အဖြင့္မ်ားနဲ ့ အညီ အိမ္ေထာင္၊ ယာေထာင္ ဆိုတာကို အိမ္ယာတည္ေထာင္ လို ့ တြဲသံုးတာ ျဖစ္ေလာက္ရဲ ့။

အိမ္ေထာင္ မွ အိမ္အေရာင္ တက္ေစဖို ့-
အိမ္ေထာင္ လို ့ဆိုတာမွာလည္း အိမ္ကို အသစ္ထူေထာင္တာတာ ျဖစ္နိုင္သလို ၊ အိမ္ေထာင္က်ျခင္း လို ့လည္း အဓိပၸါယ္ ယူမည္ ထင္ပါတယ္။ အိမ္ကို အသစ္ထူတာကလည္း အကုန္က် မေသး။ ထူေထာင္ေနသူမ်ားကို ရွင္းျပဖြယ္လိုမည္မထင္။ အိမ္ေထာင္က်ျခင္း ဆိုတဲ့ စကားလံုးကလည္း ကိုယ့္အတြက္ စိတ္၀င္စားသြားတယ္။ အိမ္ေထာင္က်တာတဲ့။ စဥ္းစားစရာ။ လင္မယားျဖစ္ သြားတယ္ ။ ဘာလို ့ ေထာင္က်သြားတယ္လို ့သံုးတာလဲ။ အလုပ္ေတြ ပိုရႈပ္သြားလို ့ေလလား၊ သားေရး သမီးေရး ေတြ ပိုလာမယ္ ဆိုေတာ့။ ဟုတ္ေတာ့လဲ ဟုတ္သား။ ေလာကီလူသားပဲ။ မညားၾကဘဲ ကိုယ့္ဖာသာ ဒီတိုင္း လူပ်ိဳၾကီး အပ်ိဳၾကီးသာ ေနၾကည့္စမ္းပါလား၊ ခုလို ကမၻာမွာ လူဦးေရ တိုးစရာ အေၾကာင္းကို မရွိဘူး။

ဒီလို လည္း ထင္ပါရဲ ့။ဗုဒၶဘာသာ ရႈေထာင့္ကေနျပီး ေရွးေရွးသူေတာ္ေကာင္းတုိ ့က အိမ္ကိုေထာင္သဖြယ္ျမင္မွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ၾကိဳးစားၾကေစဖို ့ ေျပာခဲ့ ဆိုခဲ့ေလသလား။ စာတစ္ခုကလည္း ရွိေသးတယ္ေလ။ သမၺာေဓာ ဃရာ၀ါေသာ- လူ ့ေဘာင္ဟာ က်ဥ္းေျမာင္းတယ္-တဲ့။အိမ္က်ယ္ခ်င္က်ယ္မယ္။ ျခံပါရွိခ်င္ရွိမယ္။ စိတ္ရႈပ္စရာ ေတြမ်ားသမို ့ က်ဥ္းေျမာင္းတာလို ့ ဆိုရမယ္ေပါ့။ ဒီစကားနဲ ့မ်ား ဆက္စပ္ေနမလားေပါ့။ ေတြးၾကည့္တာပါ။

ကိုယ့္အေနနဲ ့ကေတာ ခ်စ္ၾကိဳက္သူ ႏွစ္ဦး ညားတာကို သေဘာက်မိပါတယ္။ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္နဲ တစ္ေယာက္ လုပ္မည့္ ဟာ နွစ္ေယာက္အတူ အလုပ္လုပ္ေတာ့ အလုပ္ျဖစ္တာေပါ့။ ပိုျပီး တြင္က်ယ္မွာေပ့ါ။ အင္း- ေနာက္ တစ္ခု ေျပာရရင္ အဲလို ေမာင္တစ္ထမ္း မယ္တစ္ရြက္ အျဖစ္မ်ိဳး လက္တြဲမႈမရွိခဲ့ရင္ မာတာပိတု ဥပ႒ာန မဂၤလာ၊ ပုတၱဒါရႆ သဂၤဟ မဂၤလာေတြ ေပၚလာစရာ အေၾကာင္းမရွိ။ ျဖစ္လာမွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဘုရားေတာင္ မဂၤလာတရားေတာ္မွာ ထည့္ေဟာ ထားတာ မဟုတ္ပါလား။

ေရႊျမန္မာတို ့ ညားျခင္း အခန္းနားကို မဂၤလာေဆာင္တယ္ ေျပာထားမဟုတ္လား။ မဂၤလာဆိုတာ ကိုကတည္းက ၾကီးပြါးျခင္း၊ တိုးတက္ျခင္း လို ့ အဓိပၸါယ္ရတယ္။ နွစ္ေယာက္ ေပါင္းမိရင္ တိုးတက္ေတာ့မယ္ေပါ့။ ေနာက္အဓိပၸါယ္ တစ္မ်ိဳးက မေကာင္းတာေတြ မလုပ္ျဖစ္ဖို ့၊ ေကာင္းတာ ေတြလုပ္ျဖစ္ဖို ့ ဆိုတာလည္း ဖြင့္ဆိုထားပါတယ္။ အဲဒါလည္း မွန္တယ္။ ကိုယ့္ဖာသာ တစ္ေယာက္တည္း ေနရင္ မေကာင္းတာေလး အေသးမႊားကိုလည္း လုပ္ျဖစ္ မယ္။ မညားေသးဘူး ရည္းစားျဖစ္ပါျပီ ဆိုကတည္းက အရက္မေသာက္ရဘူး၊ ေဆးမသံုးရဘူး၊အေလာင္း ကစား မလုပ္ရဘူး လို ့ ခ်စ္သူကေျပာလိုက္ရင္ နားေထာင္ရတယ္ေလ။ ရည္းစားေျပာေတာ့ တစ္ခဏ ဆိုထားပါေရာလား။

အဲ- အဲလိုဆိုေတာ့ ခ်စ္သူဘ၀ေတာင္မွ ခ်စ္သူေၾကာင့္ မေကာင္းတာ မလုပ္ျဖစ္ဘူးဆိုရင္ တိုးတက္သြားတာေပါ့။ ေနာက္တစ္ခု ၾကားဘူးေသးတယ္။ ခုေခတ္ လူငယ္စာေရးဆရာ ဘုန္းၾကီးတစ္ပါး ေရးထားတာ ဖတ္ဖူးရဲ့။ ေကာင္မေလး က ေကာင္ေလးကို တရားထိုင္တဲ့၊ ဥာဏ္စဥ္နာျပီးရင္ အေျဖေပးမယ္တဲ့။ ကိုင္း- ေကာင္းတာ ေလးေတြလည္း တရားအလုပ္ျဖစ္ မသြားေပဘူးလား။ ဒါက မိန္းခေလးေတြဘက္က ေကာင္ေလးေတြကို တိုးတက္ေစတာေပါ့။

ေကာင္ေလးေတြကလည္း မိန္းခေလးေတြရဲ ့ အားနဲခ်က္ေတြကို ဒီလိုဘဲ ျပင္ခိုင္းတတ္ပါတယ္။ ငါ က ဒါမၾကိဳက္ ဘူး ဆိုရင္ မိန္းခေလး ခ်က္ခ်င္း ျပင္ခိုင္းလို ့ရသြားတယ္။ မိန္းခေလးခ်င္း ၾကိဳက္သေလာက္ ေျပာ၊ နားမေထာင္ေပ မယ့္ သူ ့ရဲ ့ေကာင္ေလး မၾကိဳက္မွာစိုးလို ့ခ်က္ခ်င္း ျပင္ရရွာတယ္ေပါ့။ ဒီလိုနည္းနဲ ့အခ်င္းခ်င္း တိုးတက္ ေအာင္ လုပ္သြားၾကတာပါ။

ဒါက အိမ္ေထာင္ ဆိုတဲ့ဟာကို အိမ္အေရာင္တက္ေအာင္ လုပ္တဲ့ နည္းေပါ့။အဲလို မဟုတ္ခ့ဲရင္ အိမ္ေမွာင္ မယ္ေနာ္။ အိမ္အေရာင္လင္း ရွင္းၾကပါေစေပါ့။


အိမ္ယာ မေထာင္ ရဟန္းေဘာင္-
ေတြးၾကည့္ၾကပါ။ အိမ္ယာမေထာင္ဘူးဆိုေတာ့။ တကယ္လား။ အိမ္မေထာင္ဘူးဆိုတာ - ဘုန္းၾကီးေန ေတာ့ ျမန္မာ အေခၚေ၀ၚ အိမ္မဟုတ္ေတာ့ ေက်ာင္းျဖစ္သြားတာေပါ့။ ပါဠိက လည္း အဲလို ခြဲျခားထားတာပါပဲ။ေဂဟ၊ ဃရ၊ အဂါရ- အိမ္။ ေသနာသန၊ ၀ိဟာရ- ေက်ာင္း တဲ့။ ထင္ရွားတဲ့ ပါဠိေတြ ေျပာတာပါ။ ပါဠိကလည္း အနက္ အဓိပၸါယ္တူ ပါဠိေတြ အမ်ားၾကီး ရွိပါတယ္။

ခု အနဂါရိယံ- အိမ္ယာမေထာင္ ရဟန္းေဘာင္ လို ့ ျမန္မာဘာသာျပန္ဆိုတယ္။ စာအလိုကေတာ့ အိမ္မရွိရာ ျဖစ္တဲ့ ရဟန္းဘ၀ ေလာက္ပါဘဲ ဘာသာျပန္ရမယ္။ ဒီလိုဆိုေတာ့ အိမ္ဆိုတာလည္း ေနဖို ့ပဲ၊ ေက်ာင္းဆိုတာ လည္း ေနဖို ့ပဲ။ ေနစရာမရွိရာ ရဟန္းေဘာင္လို ့ မဆိုဘူး။

ရဟန္းျဖစ္ျပီးျပီးခ်င္း သိမ္မထြက္ခင္ ဆရာဥပဇၥ်ာယ္ မ်ားက မွီရာ ၄ပါးဆိုျပီး သြန္သင္ပါတယ္။ ဆြမ္း သကၤန္း ေက်ာင္း ေဆး နဲ ့ ပါတ္သက္လို ့ေပါ့။ ဒီေနရာမွာ ေက်ာင္းနဲ ့ ပါတ္သက္လို ့ေျပာခ်င္ပါတယ္။ သစ္ပင္ရွိရင္ ေက်ာင္းပဲ- တဲ့။ ဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ ဘုရားမျဖစ္မီ သစ္ပင္ေအာက္ေတြ သီတင္းေနထိုင္ေတာ္မူသြားခဲ့တာ မဟုတ္ပါလား။

ကိုယ့္ပုဉ္းကံ ရွိလို ့၊ ပုဉ္း ကံၾကီးလို ့ လႈဴဒါန္းသူရွိရင္ ေက်ာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳး ေဆာက္လုပ္ လႈဴဒါန္း တာေတြကို လက္ခံ လို ့ ရပါတယ္။ ဒီလိုဆိုေတာ့ ေက်ာင္းလို ့ ဆိုတဲ့ ေနရာကို အထူး ေၾကာင့္ၾကဖြယ္ မလိုေတာ့ဘူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္ဖာသာ ေက်ာင္းဒါယကာ သီးသန္ ့မရွိပါပဲ ေက်ာင္းၾကီးၾကီး တည္ေထာင္ တာမ်ိဳးကို ဘုရား ခြင့္မျပဳပါဘူး။

ကိုယ့္ဖာသာ ေက်ာင္းၾကီးၾကီး တည္ေထာင္လို ့ ေျပာလိုက္တာဟာ ေငြေၾကးစုျပီး ေက်ာင္း၀ယ္ျခင္း၊ အလွဴခံ ၾကမ္းျခင္းမ်ားကို ဆိုလိုပါတယ္။ ဒကာ ဒကာမတို ့က အလိုက္တသိ လွဴဒါန္းပါက ဘာမွ အျပစ္ေျပာဖြယ္မရွိ။ အနာထပိဏ္သူေဌးေက်ာင္း ၅၄ကုေဋ၊ ၀ိသာခါ ပုဗၺာရံုေက်ာင္း ၂၇ ကုေဋ အကုန္က်ခံ လွဴၾကတာကို ၾကည့္ပါ။ သူ ့အလိုလို လွဴဒါန္းတာမ်ိဳး ဘုရားလက္ထက္ကလည္း ခြင့္ျပဳပါတယ္။ ဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ လက္ခံပါတယ္။

ဒါကို ကိုယ္တိုင္ေက်ာင္းၾကီးၾကီးေထာင္တယ္လို ့မဆိုသာ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဘုရားရွင္က ေက်ာင္းနဲ ့ပါတ္သက္လို ့သံဃာဒိေသသ၊ ဆ႒မေျမာက္နဲ ့ သတၱမေျမာက္သိကၡာပုဒ္ကို အထူးပညတ္ေတာ္မူပါတယ္။ ေက်ာင္းၾကီးၾကီး ေဆာက္လုပ္တဲ့ ရဟန္းမ်ား အလွဴခံၾကမ္းမႈေၾကာင့္ ရဟႏၱာရွင္ျမတ္ၾကီး အရွင္မဟာကႆပ ဆြမ္းခံၾကြတာ ေတာင္ အဲဒီျမိဳ ့ကလူေတြက ထြက္ေျပးၾကေလရဲ ့။ တံခါးကိုလည္းပိတ္ထားၾက။ မ်က္နွာလြဲၾက ျဖစ္ပါေရာလား။ ရဟန္းျမင္ရင္ ထိတ္လန္ ့တာေပါ့။ လွဴရမွာ မ်ားလာတာကို။ ျမန္မာျပည္ အလွဴခံလာျခင္း သည္းခံပါ ဆိုင္းဘုတ္ တံခါး၀ ေရးဆြဲ ထားသလို မ်ိဳးလိုေပါ့။ ( အက်ယ္ကို လူမ်ားအဖို ့ ဘုရားဥပေဒေတာ္ၾကီး သို ့မဟုတ္ ၀ိနယ ပါရာဇိကပါဠိ ျမန္မာျပန္ ဖတ္ရႈၾကေလကုန္။)

ဒီေနရာမွာ ေက်ာင္းတည္ေထာင္ျခင္းသည္ ေက်ာင္းေထာင္ မျဖစ္ဖို ့ သိလိုရင္းပါ။ ေက်ာင္းေထာင္ဆိုတာ ဒီေက်ာင္းအတြက္နဲ ့ ေက်ာင္းျပီးေအာင္ ပထမဦးစြာ ေက်ာင္းေထာင္သည့္ ရဟန္းကိုယ္တိုင္ လူပင္ပန္း စိတ္ ပင္ပန္း မယ္၊ နီးစပ္တဲ့ ဒကာ ဒကာမေတြလည္း မနိုင္၀န္ေပးျပီး ဒကာဒကာမေတြ ပင္ပန္းမယ္ဆိုရင္အဲဒီေက်ာင္းက ျပီးလ်င္ျပီးသြားေပမယ့္ ေက်ာင္းေထာင္လို ့ပင္ ဆုိရမည္သာ။

ခုေတာ့ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွာ ေက်ာင္းဒကာမရွိပါဘဲ မတန္တဆ ေက်ာင္းၾကီးမ်ားလည္း ေဆာက္ေနၾကပါ တယ္။ အသံုး၀င္ အသံုးက်တဲ့ ေက်ာင္းမ်ားကို မတန္မဆ မဆိုလိုပါ။ တစ္ခ်ိဳ ့ ေက်ာင္းမ်ားမွာ သံဃာက နည္း နည္း၊ ေက်ာင္းၾကီးက ဟီးေနသည္။ တစ္ခါတရံ မွ အသံုးျပဳတဲ့ ေက်ာင္းမ်ိဳးေပါ့။မတန္တဆ အလွဴခံျခင္းမ်ိဳးလည္း ပါ၀င္တယ္။

ယာ ေထာင္မရွိရာ ရဟန္းေဘာင္တဲ့။ တစ္ခ်ိဳ ့ေတာအရပ္ေတြ မွာ ဘုန္းၾကီး သိပ္ရွားသြားျပီ။ ရွားသြားတာနဲ ့အမွ် ကိုယ့္ဘုန္းၾကီး ကိုယ္ရပ္ရြာမွာ တည္ျမဲေရး မနည္းၾကိဳးပမ္းေနၾကတယ္။ အခ်ိဳ ့ရြာေလးက ေပါက္စ ဆိုေတာ့ ျမိဳ ့မွာ ေနေနၾကတဲ့ ေတာဘုန္းၾကီးေတြက ေတာကို မျပန္ခ်င္ေတာ့။ ရြာသားေတြရဲ ့ ေက်ာင္းက ေလလံု မိုးလံု သာသာေလး ရွိတာ ဆိုေတာ့ စိတ္မ၀င္စား။ ရြာသားေတြကလည္း ကိုယ္တိုင္ မလွဴနိုင္တဲ့ အခါ။ ဘုန္းၾကီး ယာ ဆိုျပီး လုပ္ကိုင္ေပးၾကပါေလေရာ။ ဘုန္းၾကီးကိုယ္တိုင္ ဘာမွ လုပ္စရာေတာ့မလိုပါ။ ရြာသားမ်ား အသီးသီး မ်ိဳးေစ့က်ဲခ်၊ ေရေလာင္းေပါင္းသင္၊ ျပီးသည္အထိ တာ၀န္ယူျပီး လိုအပ္ရာရာကို ေက်ာင္း အတြက္လွဴဒါန္းၾက တာပါ။ ဒါမ်ိဳးကုိ ယာေထာင္တယ္လို ့ မဆိုသာ။ နာမည္ေလာက္သာ ဘုန္းၾကီးယာ။

ကိုယ္တိုင္ထြန္ျခင္း ေပါင္းသင္ျခင္းမွ အစစအရာရာ လုပ္မည္ဆိုရင္ေတာ့ ဘုန္းၾကီး ယာေထာင္ျခင္း လို ့သာဆိုရ ပါမယ္။ ယာေထာင္သည့္ ဘုန္းၾကီး ရွိမရွိ ကိုေတာ့ ကုိယ့္ဖာသာ စံုစမ္းၾကေပါ့။

ဒီေဆာင္းပါး ေရးျဖစ္တာက ဒီလိုပါ။ ဟိုတစ္ေလာေလးက အနဂါရိယံ- အိမ္ေထာင္မက်ရတဲ့ ရဟန္းဘ၀၊ စိတ္ေထာင္ ေတာ့ မလြတ္ေသး။ ရဟန္းဘ၀ဆိုတာ စိတ္ေထာင္က လြတ္ဖို ့ပါဘဲ- လို ့ ဂ်ီေထာ့မွာ မက္ေဆ့ လည္း တင္ထားခဲ့တယ္။ အဲဒီလို တင္ထားေတာ့ သူငယ္ခ်င္း တစ္ပါးက ေထာင္၀င္စာ လာေတြ ့တာ ဆိုျပီး ေနာက္ေတာက္ေတာက္ေျပာတယ္။ ျပီးေတာ့ ဒါမ်ိဳးကေတာ့ ငါလည္း က်လိုက္ခ်င္ရဲ ့တဲ့။ သူထင္တာက ဥေရာပေနတာ ကို စိတ္မလြတ္လပ္ စိတ္ညစ္ေနရတယ္ ထင္လို ့ေလလား၊ သို ့မဟုတ္ ဥေရာပမွာ ေနေတာ့ ၀င္ေငြေတြ လွ်ံေနတယ္ ျမင္မိလို ့ေလလား- ကိုယ့္အေတြးေပါ့။ဒီလိုထင္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ ႏွစ္ခုစလံုး တစ္ျခားစီပါ။

ေနာက္ထပ္ သူက ေျပာေသးတယ္ ။ ဘုန္းၾကီး လူထြက္တစ္ေယာက္ကို ဘုန္းၾကီးတစ္ပါးက ေျပာတာ။ မင္းနဲ ့ကြာ လူထြက္ရသလားေပါ့။ လူထြက္ကလည္း ေျပာလိုက္တယ္။ တပည့္ေတာ္က သာသနာျပဳတာဘုရာ။ကိုယ့္ဘာသာ မသက္၀င္ေသး၊ စိတ္မ၀င္စားေသး-တဲ့ သူကို ဘာသာတရားနားလည္ေအာင္ ကိုယ့္ဘာသာ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပး တာတဲ့။

အဲဒါနဲ ့ ဘုန္းၾကီး က အင္း ဒီလို သာသနာတာေတာ့ ငါဘဲ ျပဳလိုက္ခ်င္ရဲ ့တဲ့။ ကဲ - လုပ္ေပါက္။ ဒကာ လူထြက္ ေျပာသလိုပဲ သာသနာဆိုတာ သြန္သင္တာပါ။ အေမွာင္ ကို မီးေမာင္းထိုးျပျခင္းလို ့ေျပာရပါမယ္ ကိုယ့္ကို ေျပာ တဲ့ ရဟန္းက သူ ့ဖာသာ ေျပာျပီး၊ သေဘာက်ရွာေလရဲ ့။ ကိုယ္က လည္း ေမ်ာလိုက္ျပီး ရယ္ခဲ့တာပါပဲ။ မရယ္ခ်င္ဘဲ ရယ္ေတာ့ ရယ္စရာၾကီး။

ကိုယ္ေရးထားတဲ့ အေၾကာင္းက အိမ္ေထာင္မက်ေပမယ့္ ကိုယ့္စိတ္ေတြက ဒိ႒ိအျမင္မွ စျပီး က်န္တဲ့ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြ ဟာ သံတိုင္ရဲ ့ အတြင္းမွာ ေနၾကရတာပါ။ ဒါကို ေက်ာ္လႊားခ်ိဳးဖ်က္ျပီးရင္ လြတ္မွာပါ။ ကိုယ္တိုင္ပဲ လြတ္ေအာင္ ရုန္္းၾကတာပါပဲေလ။ ဘုရားက နညး္လမ္းသာ ျပတာပါ။

တကယ္လို ့သာ သူ ့ဒီလို ျပန္ေျပာလိုက္ရင္ စိတ္ဆိုးမလား မသိဘူး ။ အရွင္ဘုရားက နွစ္ၾကီးသမား - ပါဘုရား။ ဘာလို ့လဲ ဆိုေတာ့ သူေမးတာက သံတိုင္အတြင္း စကားေတြပဲေလ။ လြတ္မယ့္ စကား မဟုတ္ဘူးေလ။ နွစ္ေတြ ရွည္ လ်ားမယ့္ စကားပဲ။ တပည့္ေတာ္ ခုဟာက ေန ့စဥ္လြတ္ဖို ့ လုပ္ေန တယ္လို ့ ေျပာလိုက္ရင္ စကားက သူနဲ ့ အ၀င္ဂြင္က် ျဖစ္ရင္ေတာ္ရဲ ့။ ျပန္ေဆာ္တယ္ျဖစ္ေနဦးမယ္ စိုးမိေသး။ ခတ္မဆိတ္ေလးဘဲ ေနခဲ့ရတယ္။ စကားဆိုတာ ဟာလည္း သူတစ္ဖက္သား အက်ိဳးရွိမွ ေကာင္းတာပါ။

ကိုယ္ေတာ္ေရ ျပန္မေျပာဘူးေနာ္။ ျပန္ေဆာ္တယ္- ျဖစ္မစိုးလို ့ လူမ်ား ၾကားေအာင္ပဲ လူၾကားထဲ ေအာ္ထည့္လုိက္တာပါ။မၾကားခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနပါ ဘုရား။

ရွင္းေလာက္ျပီေနာ္။ အိမ္ယာတည္ေထာင္ျခင္း မေထာင္ျခင္းမ်ား ကိုယ့္သိသမွ် ျဖန္ ့ေ၀ေပးျခင္း သက္သက္ပါပဲ။
အျမင္ရွင္းသန္ ့ပါေစ...




ျမတ္ေရာင္နီ
(၂၆၊၀၁၊၂၀၁၀)




No comments:

Post a Comment