စိတ္၀မ္းတူ ညီမသို ့ ဘေလာ့ဖြင့္ ေဆာင္းပါး
အမွာစာ
ဓမၼပီတိ သုခံ ေသတိ ၊ ၀ိပၸသေႏၷန ေစတသာ။
အရိယပၸေ၀ဒိေတ ဓေမၼ ၊ သဒါ ရမတိ ပ႑ိေတာ။
(ဓမၼပဒ၊ မဟာကပၸိနေထရ ၀တၳဳ ၊)
အထက္ပါ ဓမၼပဒပါဠိေတာ္လာ ဘုရားရွင္၏ အဆံုးမကို ေလ့လာ နာယူ မွတ္သား ၾကည့္မည္ဆိုပါက လူ ့ေလာက အလယ္၌ အျမဲတမ္း ေပ်ာ္ရႊင္စြာေနလိုလ်င္ တရားမွ်မွ် တတ ရွာၾက ေဖြၾကျခင္းျဖင့္ ခ်မ္းခ်မ္း သာသာ ေနၾကရမည္။ စိတ္ကို ၾကည္လင္စြာ ထားရွိျပီး အမွား မရွိေအာင္ သတိျဖင့္ ေျပာေျပာ ဆိုဆို ၊ သြားသြား လာလာ ေနထိုင္ၾကရမည္။
ထိုကဲ့သို ့ေနထိုင္တတ္မွသာလ်င္ ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းတို ့အျမဲတမ္း ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေနၾကရ သည္ ဟု မွတ္သား နာယူရပါသည္။
ယခု ေရးသားထားသည့္ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ရာ ေန ့ေလးမ်ားကလည္း ဘုရားရွင္၏ အဆံုးမ ျဖစ္သည့္ ေန ့စဥ္ ေန ့စဥ္ အျမဲတမ္း ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေနထိုင္တတ္ဖို ့ရာကို ဦးတည္ကာ အမရပူရျမိဳ ့၊ က်မ္းျပဳ အေက်ာ္ မဟာဂႏၶာရံုေက်ာင္းတိုက္ ဆရာေတာ္၏ အဆံုးမ ကို မိမိနားလည္သလို ျပန္လည္ကာ အမ်ား နားလည္လြယ္ေအာင္ အက်ယ္ခ်ဲ ့ကာ ေရးသားထားပါသည္။
အျမဲတမ္း ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေနနိုင္ၾကပါေစ...
အရွင္ေတေဇာဘာသ ( ျမင္းျခံ )
အရွင္ေတေဇာဘာသ ( ျမင္းျခံ )
ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ရာ ေန ့ေလးမ်ား
ကုသိုလ္ ဥစၥာ ၊ က်န္းခန္ ့သာ၍ ၊ ပညာ တန္ခိုး ၊ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးမွာ ၊
အက်ိဳးမထြက္ ၊ ထို ့ေန ့တြက္ ၊ သက္သက္ ၀မ္းနည္းဖြယ္။
( ေတာင္ျမိဳ ့၊ က်မ္းျပဳအေက်ာ္ မဟာဂႏၶာရံု ဆရာေတာ္ )
ကုသိုလ္ ဥစၥာ ၊ က်န္းခန္ ့သာ၍ ၊ ပညာ တန္ခိုး ၊ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးမွာ ၊
အက်ိဳးမထြက္ ၊ ထို ့ေန ့တြက္ ၊ သက္သက္ ၀မ္းနည္းဖြယ္။
( ေတာင္ျမိဳ ့၊ က်မ္းျပဳအေက်ာ္ မဟာဂႏၶာရံု ဆရာေတာ္ )
ေတာင္ျမိဳ ့ ၊ က်မ္းျပဳ အေက်ာ္ ဆရာေတာ္ရဲ ့ကဗ်ာေလးကို ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ရာကဗ်ာ အျဖစ္ စာေရးသူ အေနနဲ ့ေျပာင္းလိုက္ပါတယ္။
ကုသိုလ္ ဥစၥာ ၊ က်န္းခန္ ့သာ၍ ၊ ပညာ တန္ခိုး ၊ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးမွာ ၊
အက်ိဳးရလတ္ ၊ ထိုေန ့တြက္ ၊ သက္သက္ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္။
အရွင္ေတေဇာဘာသ ( ျမင္းျခံ )
အက်ိဳးရလတ္ ၊ ထိုေန ့တြက္ ၊ သက္သက္ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္။
အရွင္ေတေဇာဘာသ ( ျမင္းျခံ )
ဘ၀ တစ္ခုရယ္လို ့ ျဖစ္လာျပီ ဆိုမွေတာ့ လူတိုင္း ၊ သတၱ၀ါတိုင္း လႈပ္ရွား ရုန္းကန္ရၾကတာပါပဲ။
ရုန္းကန္ လႈပ္ရွားပံုျခင္းေတာ့ မတူၾကဘူးေပါ့။
အစဦးစြာ သတၱ၀ါေလးေတြကိုပဲ ၾကည့္ ၾကည့္ပါ့လား။ အနီးစပ္ဆံုး ျမင္ေနရတဲ့ ေၾကာင္ေလးေတြ ဆိုပါစို ့- အေမျဖစ္တဲ့ ေၾကာင္မၾကီးက အစာရွာေက်ြးတယ္။ မေသမရွင္ ၾကြက္ေလးေတြ ၊ ပုတ္သင္ ညိဳ ေလးေတြ စတဲ့ အစာေလးေတြကို သားသမီးကို ခုတ္ကာ ရွာေက်ြးေမြးတယ္။ မေသ မရွင္ အေကာင္ေလးေတြ ကို အျမီးေလးကို လႈပ္ကာ လႈပ္ကာနဲ ့ သားသမီးေၾကာင္ေလးေတြကို အခုတ္ သင္ေပးတယ္။ အခုတ္ပညာရပ္ကိုေပါ့။ ဒီလိုသင္ေပးတာဟာလည္း သူတို ့ဘ၀ သူတို ့၀မ္းစာအတြက္ ရုန္းကန္ျခင္း တစ္မ်ိဳးပါပဲ။
က်န္းမာေရး မေကာင္းတဲ့ အခါလည္း သူတို ့ ဖာသာ ဘယ္လို လုပ္ၾကရမယ္ဆိုတာ သိၾကတာပါပဲ။ သူတို ့ အလွလည္း သူတို ့ ျပင္ၾက ဆင္ၾက တာပါပဲ။ လွ်ာေလးေတြနဲ ့ ကိုယ့္ဖာသာလ်က္သလို သား သမီး ေတြကို လည္း လွ်ာနဲ ့လ်က္ျပီး အလွျပင္ၾကတာ သဘာ၀ ဓမၼတာ တစ္ခုပါပဲ။ ျပီးေတာ့ အခ်င္း ခ်င္း ေပ်ာ္ၾကပါးၾက ကစားၾကတာပါပဲ။ သတၱ၀ါတစ္ေကာင္ အေနနဲ ့လည္း သတၱ၀ါရဲ ့ အေပ်ာ္ရွိ ၾက ပါတယ္။ သို ့ေသာ္ သူတို ့ အေပ်ာ္ကား တကယ့္ ေကာင္းတဲ့ အေပ်ာ္ျဖစ္ၾကပါသလား။ အေပ်ာ္စစ္လို ့ ေျပာရပါ့မလား ။ သူတို ့သူတို ့ အေကာင္းအဆိုးကို စဥ္းစားတတ္ၾကတာေတာ့ အမ်ားစုက နဲပါတယ္။
( ဘုရားေလာင္း ကဲ့သို ့ေသာ အေလာင္းေတာ္ဘ၀ျဖစ္တဲ့ သတၱ၀ါေလးမ်ား ရွိေသးတာမို ့ ယတိျပတ္ အေကာင္း အဆိုးကို လံုး၀မသိဘူး လို ့ မဆုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။)
လူသားတိုင္းမွန္သမွ် စဥ္းစားဖို ့နဲ ့ စဥ္းစားတတ္ဖိုု ့လိုပါတယ္။ လိုပါလိမ့္မယ္။ လူေတြလည္း ေန ့စဥ္ လႈပ္ရွားေနၾကပါတယ္။ ဘာေတြ လႈပ္ရွားေနၾကပါသလဲ။ လႈပ္ရွားတဲ့ အလုပ္တိုင္းမွာ ေပ်ာ္ရႊင္စရာ ေန ့ေလး ျဖစ္ဖို ့ အတြက္ ငါးမ်ိဳးနဲ ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္လည္ဆန္းစစ္ဖို ့လိုပါတယ္ေပ့ါ။
ရုန္းကန္ လႈပ္ရွားပံုျခင္းေတာ့ မတူၾကဘူးေပါ့။
အစဦးစြာ သတၱ၀ါေလးေတြကိုပဲ ၾကည့္ ၾကည့္ပါ့လား။ အနီးစပ္ဆံုး ျမင္ေနရတဲ့ ေၾကာင္ေလးေတြ ဆိုပါစို ့- အေမျဖစ္တဲ့ ေၾကာင္မၾကီးက အစာရွာေက်ြးတယ္။ မေသမရွင္ ၾကြက္ေလးေတြ ၊ ပုတ္သင္ ညိဳ ေလးေတြ စတဲ့ အစာေလးေတြကို သားသမီးကို ခုတ္ကာ ရွာေက်ြးေမြးတယ္။ မေသ မရွင္ အေကာင္ေလးေတြ ကို အျမီးေလးကို လႈပ္ကာ လႈပ္ကာနဲ ့ သားသမီးေၾကာင္ေလးေတြကို အခုတ္ သင္ေပးတယ္။ အခုတ္ပညာရပ္ကိုေပါ့။ ဒီလိုသင္ေပးတာဟာလည္း သူတို ့ဘ၀ သူတို ့၀မ္းစာအတြက္ ရုန္းကန္ျခင္း တစ္မ်ိဳးပါပဲ။
က်န္းမာေရး မေကာင္းတဲ့ အခါလည္း သူတို ့ ဖာသာ ဘယ္လို လုပ္ၾကရမယ္ဆိုတာ သိၾကတာပါပဲ။ သူတို ့ အလွလည္း သူတို ့ ျပင္ၾက ဆင္ၾက တာပါပဲ။ လွ်ာေလးေတြနဲ ့ ကိုယ့္ဖာသာလ်က္သလို သား သမီး ေတြကို လည္း လွ်ာနဲ ့လ်က္ျပီး အလွျပင္ၾကတာ သဘာ၀ ဓမၼတာ တစ္ခုပါပဲ။ ျပီးေတာ့ အခ်င္း ခ်င္း ေပ်ာ္ၾကပါးၾက ကစားၾကတာပါပဲ။ သတၱ၀ါတစ္ေကာင္ အေနနဲ ့လည္း သတၱ၀ါရဲ ့ အေပ်ာ္ရွိ ၾက ပါတယ္။ သို ့ေသာ္ သူတို ့ အေပ်ာ္ကား တကယ့္ ေကာင္းတဲ့ အေပ်ာ္ျဖစ္ၾကပါသလား။ အေပ်ာ္စစ္လို ့ ေျပာရပါ့မလား ။ သူတို ့သူတို ့ အေကာင္းအဆိုးကို စဥ္းစားတတ္ၾကတာေတာ့ အမ်ားစုက နဲပါတယ္။
( ဘုရားေလာင္း ကဲ့သို ့ေသာ အေလာင္းေတာ္ဘ၀ျဖစ္တဲ့ သတၱ၀ါေလးမ်ား ရွိေသးတာမို ့ ယတိျပတ္ အေကာင္း အဆိုးကို လံုး၀မသိဘူး လို ့ မဆုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။)
လူသားတိုင္းမွန္သမွ် စဥ္းစားဖို ့နဲ ့ စဥ္းစားတတ္ဖိုု ့လိုပါတယ္။ လိုပါလိမ့္မယ္။ လူေတြလည္း ေန ့စဥ္ လႈပ္ရွားေနၾကပါတယ္။ ဘာေတြ လႈပ္ရွားေနၾကပါသလဲ။ လႈပ္ရွားတဲ့ အလုပ္တိုင္းမွာ ေပ်ာ္ရႊင္စရာ ေန ့ေလး ျဖစ္ဖို ့ အတြက္ ငါးမ်ိဳးနဲ ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္လည္ဆန္းစစ္ဖို ့လိုပါတယ္ေပ့ါ။
ဆန္းစစ္ၾကဖို ့ အခ်က္ ( ၅ ) ခ်က္
၁။ ကုသိုလ္ျဖစ္ဖို ့လိုပါတယ္။
ကုသိုလ္ဆိုတာ ဘာလဲ။ အလွဴေပါ့။ ဒါက အမ်ားသိတဲ့ အသိပါ။ လွဴတန္းရင္ ကုသိုလ္လို ့ပဲ ေျပာၾကပါတယ္။ မွန္ပါတယ္။ အတိက် မျပည့္စံုေသးပါ။ ကုသိုလ္ဆိုတာ အေျခခံ ေလးမ်ိဳး ရွိပါတယ္။ ဒါန၊ သီလ၊ သမထ၊ ၀ိပႆနာ ကုသိုလ္ေတြ ေပါ့။
ဒါန အလွဴတန္းဆိုတာ ပစၥည္း လည္းရွိ သဒၶါလည္း ရွိမွ ျပဳလုပ္ရတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ပစၥည္းဆို တာဟာလည္း ဒါန တစ္ခု ျဖစ္ဖို ့ဆိုရင္ မ်ားမ်ားရွိဖို ့ မလိုပါဘူး၊ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က အဂုၤတၱရ နိကာယ္ ျဗဟၼဏ၀ဂ္၊ ၀စၦေဂါတၱသုတ္ မွာ မိမိ စားျပီးသား စားၾကြင္း စားက်န္ေတာင္မွ ေရေျမာင္းထဲ၊ သို ့မဟုတ္ သင့္ေတာ္တဲ့ အမွဳိက္ပံု ေနရာမွာ သြန္တဲ့ အခါ ဒါနျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္လို ့ရပါတယ္တဲ့။ ေဟာဒီ အစားၾကြင္းေလးေတြ ပိုးမႊားတိရစၦာန္ေလးေတြ စားပါေစေပါ့။ ဒါဆိုရင္ ဒါနကုသုိလ္ရျပီပဲ။
ကိုယ့္အိတ္ထဲက ဘာစိုက္ထုတ္စရာလို ့လဲ။ အသိရွိသူက ေနရာတကာမွာဒါန ျပဳလုပ္လို ့ရနိုင္ပါ တယ္။
သီလ သမထ ဘာ၀နာေတြက ပစၥည္းရွိစရာမလိုပါဘူး။ သီလ ဆိုတာက သဒၶါရွိရင္ ျဖစ္နိုင္တဲ့ ကုသိုလ္ ေတြပါ။ သီလ ဆိုရင္လည္း ၅ပါးသီလကို အဓိက ခိုင္မာေအာင္ ေစာင့္ထိန္းနိုင္ရင္ လူမ်ား အဖို ့ သီလရွိသူ ျဖစ္သြားပါျပီ။ ဒါ့ထက္ ျမင့္တဲ့ (အာဇီ၀က အ႒က သီလ) ရွစ္ပါး သီလကလည္း ၅ပါးသီလထဲမွာ မုသာ၀ါဒျပီးရင္ ၁။ပိသုဏ ၀ါစာ- ဂုံးပစ္ ေခ်ာျခင္း၊ အတင္းဖ်ဥ္းေျပာျခင္းမွ ေရွာင္ ၾကဥ္မယ္၊ ၂။ဖရုသ၀ါစာ- ၾကမ္းတမ္းတဲ့ စကားေျပာျခင္းမွ ေရွာင္မယ္၊ ၃။သမၹပၸလာပ ၀ါစာ- စကား ေလ စကားလြင့္ ။ စီးပြါးေရး ၾကီးပြါးေရးလည္းမဟုတ္၊ တရားေရး မဟုတ္တဲ့ စကားေျပာဆိုမႈမွ ေရွာင္မယ္ဆိုရင္ (၈)ပါးသီလ တင္းတင္း ျဖည့္က်င့္လို ့ ျဖစ္နိုင္ပါတယ္။
လူမ်ားအဖို ့ ဥေပါသထ အ႒သီလ ျဖစ္တဲ့ ဥပုသ္ ရွစ္ပါးသီလကေတာ့ ေန ့စဥ္ဆိုတာ မလြယ္ ဘူးေပါ့။ ဘာလို ့လဲဆိုေတာ့ အလုပ္လုပ္ရတာဆိုေတာ့ ဆာမယ္။ လူ ့ပတ္၀န္းက်င္ဆိုေတာ့ ေန ့စဥ္ လိုလို သီခ်င္းသံၾကားရမယ္။ သနပ္ခါးလိမ္း ပန္းပန္ စတာေတြ လုပ္ရမယ္ စသျဖင့္ေပါ့။ အလွဆိုတာ ကလည္း သာမန္လူသား အေနနဲ ့ ျပင္ဆင္ရမယ္ေလ။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီ ဥပုသ္သီလ ကိုေတာ့ အခါၾကီး ရက္ၾကီးမ်ားသာ ပိုျပီး သင့္ေတာ္ဖြယ္ ရွိပါတယ္။
ျပီးေတာ့ သမထကုသိုလ္တဲ့။ ေန ့စဥ္ ကိုယ့္အိမ္မွာျဖစ္ျဖစ္၊ ခရီးသြားစဥ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အလုပ္လုပ္တဲ့ အခ်ိန္မွျဖစ္ျဖစ္ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္စတာေတတြ ပြါးမ်ားေနမယ္။ ပုတီးစိပ္ေနမယ္။ ဒါမွ မဟုတ္ ကိုယ္ နာဖူးျပီးသား တရားေတြ စိတ္ထဲမွာ မွတ္ေနမယ္ဆိုရင္ သမထကုသိုလ္ ဆိုတာ ျဖစ္နိုင္ပါတယ္။
၀ိပႆနာ ကုသိုလ္ဆိုတာကလည္း ျဖစ္ေနတာကို အမွန္တိုင္းသိတာဟာ ၀ိပႆနာတဲ့။ ျဖစ္တဲ့ စိတ္ကို သိပါ။ သိတဲ့ စိတ္ ေရာ ျဖစ္တဲ့စိတ္ပါ ေနာက္ဆံုး ဘာမွ အျမဲတည္ရွိမေနဘူးဆိုတာ သေဘာ ေပါက္ရပါမယ္။
အဓိကကေတာ့ မတရား ေလာဘ နဲ ့မတရား ေဒါသ မျဖစ္မိဖို ့ပါပဲ။ လံုး၀ ေလာဘ ေဒါသ မျဖစ္ဖို့ ေတာ့ သာမန္ အားထုတ္မႈနဲ ့မလြယ္ဘူးေပါ့။ မတရားေလာဘ မတရားေဒါသ ပယ္နိုင္ရင္ကိုပဲ အ ေတာ္ ဟုတ္လွပါျပီ။ ဟန္က်လွပါျပီ။ ဘ၀မွာ ေနေပ်ာ္ျပီေပါ့။
မဟာသတိပ႒ာန္သုတ္မွာကေတာ့ ေလာဘ ေဒါသကို လံုး၀ မျဖစ္ေအာင္ တရား အားထုတ္ဖို့ ေဟာေတာ္မူထားတာပါ။ ကိုယ့္စိတ္ေလး ေလာဘ ေဒါသ မျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္ဟာ တရားအားထုတ္ ေန တာလို ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သေဘာက်ပါေနလိုက္ပါ။ သေဘာေပါက္လိုက္ပါ။ တရားဘာ၀နာအက်ယ္ သိဖို ့ကေတာ့ ဆရာေတာ္မ်ားရဲ ့တရားစာအုပ္မ်ားဖတ္ပါ။ တရားနာပါ ။ ပိုမို အဆင္ေျပပါလိမ့္မယ္။
ဒါေၾကာင့္မို ့ ေန ့စဥ္ ကုသိုလ္ ေလးမ်ိဳးထဲက ဘယ္ကုသိုလ္ ငါရလိုက္သလဲ စဥ္းစားေပါ့။ ျပဳလုပ္
ျဖစ္တယ္ ဆိုရင္၀မ္းသာစရာ ေန ့ေလး ျဖစ္ျပီေပါ့။
ျဖစ္တယ္ ဆိုရင္၀မ္းသာစရာ ေန ့ေလး ျဖစ္ျပီေပါ့။
၂။ ဥစၥာရဖို ့ လို ့ပါတယ္။
ဥစၥာ ဆိုတာ ေငြလို ့ ေျပာၾကမယ္ေပါ့။ ဒါလည္း လူၾကီးေတြအဖို ့ မွန္ပါလိမ့္မယ္။ ကေလးေတြ အဖို ့ ဘယ္က လာျပီး ေငြရလိမ့္မလဲ။ မုန္ ့ဖိုးေလာက္ေတာ့ ရတာေပါ့။ ဥစၥာ ရတယ္လို ့မဆိုသာ။ ဒီလို ဆိုေတာ့ လူၾကီးေတြ အတြက္ ေငြ ေန ့ခ်င္း၀င္တဲ့ အလုပ္ျဖစ္ျဖစ္၊ ေတာင္သူ လယ္လုပ္ ျပီး အရင္း နီး စိုက္ျပီး လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ျဖစ္ျဖစ္ ။ ျမိဳ ့ေတြမွာ ကုမၸဏီ၊ ရံုး၀န္းထမ္း အလုပ္မ်ိဳးျဖစ္ျဖစ္ အလုပ္လုပ္ ေန မယ္၊ ေစ်းဆိုင္ဖြင့္ထားသူက ေစ်းပံုမွန္ ေရာင္းေကာင္း ၾကိဳးစားေနမယ္ ဆိုရင္ ဥစၥာ ေန ့စဥ္ရ ေန တယ္ေပါ့။
ျပီးေတာ့ ကေလးမ်ား အဖို ့ ေငြေရး ေၾကးေရး သံုးနည္း စြဲနည္း သင္ေပးမယ္။ ကေလးမ်ားကလည္း ေငြမျဖဳန္းပဲ လိမ္မာပါးနပ္စြာ သံုးေနတယ္ ဆိုရင္ အနီးစပ္ဆံုး ေျပာရရင္ ကေလးမ်ား အဖို ့ ေငြ မျဖဳန္း လို ့ဥစၥာ ရၾကတယ္လို ့ ဆိုရမွာေပါ့။
ဒီလိုေလးသာကေလးေရာ လူၾကီးပါ ျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္လည္း ေနကုန္လို ့ ျပန္စဥ္းစားတိုင္း ေပ်ာ္ရႊင္ စရာ ေန ့ေလး ျဖစ္မယ္ေပါ့။
၃။က်န္းမာဖို ့လို ့ပါတယ္။
က်န္းမာျခင္းသည္ လာဘ္တစ္ပါး လို ့အမ်ားသိေနတဲ့အတိုင္းပါပဲ။ ဓမၼပဒ ၊ သုခ၀ဂ္ ၊ ပါဠိေတာ္၊ နဲ ့ မဇၥ်ိမနိကာယ္ ၊ မာဂ႑ိယသုတ္ တို ့မွာေတာ့ အာေရာဂ် ပရမာ လာဘာ။ က်န္းမာျခင္းဟာ အျမတ္ ဆံုးေသာ လာဘ္ လို ့ဆိုထားတာ ျဖစ္တယ္။ မက်န္းမာရင္ ရွိတဲ့ ရာထူး ဂုဏ္သိန္ စည္းစိမ္တို ့ဟာ ရွိေပမယ့္ ကိုယ့္အတြက္ အသံုးမ၀င္ေတာ့ဘူးေပါ့။
ဒီလိုဆိုေတာ့ က်န္းမာေရးေကာင္းေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲ။ ေန ့စဥ္ ေန ့စဥ္ ၾကံုေတြ ့ေန ရတဲ့ အစားေသာက္ကို စားတတ္ေသာက္တတ္ရမယ္။ အစားမေတာ္တစ္လုတ္တဲ့။ တစ္ခါတစ္ခါ အစား မွားလို ့ ေဆးရံုေရာက္တဲ့သူနဲ ့၊ အဆိပ္ျဖစ္ျပီး ေသရတာနဲ ့ဆိုတာေတြၾကားဘူးပါလိမ့္မယ္။ အစာ လည္း ေဆး ၊ ေဆးလည္း အစာ ဆိုတာ သတိထားျပီး စားဖို ့ ေသာက္ဖို ့ လိုတယ္ေပါ့။
ျပီးေတာ့ ေရခ်ိဳး မိုးခ်ိဳးဆင္ျခင္ဖို ့လည္းလိုတယ္။ တစ္ခ်ိဳ ့ အပူၾကီးကေန ျပန္လာတာ ေရခ်ိဳးျပီး ေရာဂါရွာမရပဲ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ ေသဆံုးသြားတာ ကိုယ္တိုင္ ၾကားဘူးပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ က်န္းမာေရး ေလ့က်င့္ခန္း ဆိုတာလည္း လိုအပ္သူတို ့ အတြက္ေတာ့ လုပ္ သင့္ တဲ့ က်န္းမာေရး တစ္ရပ္ပါ။
က်န္းမာတာနဲ ့အမွ် ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာေတြလည္း ၾကိဳးစားလို ့ ျဖစ္လာနိုင္ပါတယ္။ ကိုယ့္ကိုျပန္ စဥ္းစား ၾကည့္ေပါ့။ ဒီေန ့က်န္းမာေရးနဲ ့ ပါတ္သက္လို ့ အဆင္ေျပေနတယ္ ဆိုရင္ ကိုယ့္အတြက္ ေနာက္ေန ့မ်ားစြာ ဆက္အလုပ္လုပ္ဖို ့ ျဖစ္ျပီေပါ့။ ေနမေကာင္းမွ က်န္းမာတဲ့ အရသာကို သိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်န္းမာေအာင္ ေနျပီး က်န္းမာေနတာကို ျပန္ ေတြးလိုက္ရင္ ေပ်ာ္စရာေန ့ပဲေပါ့။
၄။ ပညာ ရွိဖို ့လို ပါတယ္။
ပညာဆိုတာ မရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ့ အရာပါ။ ေက်ာင္းသားမ်ား အဖို ့ စာသင္ ေနမယ္၊ စာက်က္ ေနမယ္၊ လူငယ္ လူလတ္ အေတြ ဖို ့ အသက္ေမြး ၀မ္းေၾကာင္း အလုပ္သင္ေနမယ္ဆိုရင္ သူတို့ အတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ ေန ့ျဖစ္ျပီေပါ့။
ဒါ့ထက္ လူၾကီးမ်ား လိုအပ္တဲ့ ပညာ ကလည္း အေရးၾကီးပါတယ္။ ပညာ မရွိရင္ သူမ်ား ေျပာသမွ် ယံုလြယ္တတ္ပါတယ္။ ဒါကို မ်က္ကန္း ယံုတယ္လို ့ ေခၚပါတယ္။ ပညာ ဆိုတာ ခ်င့္ခ်ိန္နိုင္ဖို ့ အသိ တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ပညာရွိသြားျပီ ဆိုရင္ ျမန္မာ ဆိုရိုးစကားမွာ ရွိတဲ့ အတိုင္း ခ်င့္ခ်င့္ခ်ိန္ခ်ိန္ သုခမိန္ တဲ့။ အဲေလာက္ ပညာ မဟုတ္ရင္ေတာင္မွ ကိုယ့္အတြက္ လူအလိမ္မခံရေအာင္ သိထားေလ့လာ ထားသင့္ပါတယ္။
ပညာ တတ္တယ္ လို ့ အမ်ားက ထင္ေသာ္လည္း တရားနည္းလမ္း အတိုင္းမဟုတ္ဘဲ အမွား လမ္းလိုက္ေနၾက တာဟာ တကယ္ေတာ့ ပညာ တကယ္မတတ္ပဲ ဘြဲ ့ ဒီဂရီ တစ္ခုကို ရတာ ျဖစ္တယ္ လို ့ ေျပာရပါလိမ့္မယ္။
ပညာတတ္သူက စိတ္ထဲကကို အမွား အမွန္ ေ၀ဖန္တတ္ သူပါ။ ဘြဲ ့မရေပမယ့္ ပညာ ဆိုတာ ရွိနိုင္ပါတယ္။ ဘြဲ ့နဲ ့ပညာ တစ္ခါတေလ ဆက္ႏြယ္ေန ေပမယ့္ ဘြဲ ့ရတိုင္း ပညာ မတတ္။ ဘြဲ ့ မရ တိုင္းလည္း ပညာ မတတ္ဘူး လို ့ ဆိုမရျပန္ပါဘူး။
ခုဆိုလိုေနတဲ ့ ပညာ ဆိုတာ- အမွန္ကို ခြဲျခားတတ္တာကို ဆိုလိုတာပါ။ ဘြဲ ့ရ မရ ကို အဓိက ေျပာေနျခင္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဆိုၾကပါစို ့- ဘြဲ ့ရေပမယ့္ တစ္ခါ တစ္ခါ အမွားအမွန္မခြဲျခမ္းတတ္ေတာ့ ယံုၾကည္မႈေတြက စျပီးလြဲေခ်ာ္ကာ မွားယြင္းတဲ့ ယံုၾကည္မႈေတြ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။
ၾကားဘူးမွာေပါ့ ။ ျမိဳ ့တစ္ျမိဳ ့မွာ ေရဆြမ္းဆရာေတာ္ ဆိုလား ပဲ။ ျဖစ္နိုင္၏ မျဖစ္နိုင္၏ ဆိုတာ သံုးသပ္ဖို ့လိုတယ္ေပါ့။ အခ်ိဳ ့လူေတြကလည္း ယံုၾကည္ၾကတာပါပဲ။ အသိ မရွိပဲ ယံုၾကည္သြားရင္ ကိုယ့္ဘ၀ အတြက္ နစ္နာသြားပါတယ္။ ျပာသေလာက္ဖြဲမထြက္ ၊ ႏြားဦးခ်ိဳကို နဳိ ့ညွစ္သလို ဘာမွ ျဖစ္မလာဘူးဆိုတာ ယံုၾကည္သေလာက္ အက်ိဳး မျဖစ္ထြန္းဘူးဆိုတာ သိေစခ်င္တာပါ။
အမွန္အတိုင္း ေျပာရင္ ပုတ္ခတ္တယ္ထင္မိမွာ စိုးမိေသးပါရဲ ။့ (ေစတနာ သက္သက္ရယ္ေၾကာင့္ အရွိအတုိင္း ေျပာလိုက္တာပါ)။
ဘုရားရွင္ လက္ထက္ကလည္း လူေတြ အထီးၾကီးေအာင္ လုပ္တဲ့ ေလစား ကိုယ္ေတာ္ ေပၚဘူးတယ္။ ေလလာရာဘက္ ပါးစပ္ဟကာ ေလစားျပီး အသက္ရွင္ပါသတဲ့။ ေျခေထာက္ တစ္ဘက္ကို ေျမွာက္ ထားေသးတယ္။ ေျခႏွစ္ဘက္နင္းရင္ ေျမမခံနိုင္မွာ စိုးလို ့ဆိုဘဲ။ ကိုယ္ေတာ္ဆိုေပမယ့္ ဘုန္းၾကီး ေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ အ၀တ္မ၀တ္တဲ့ အာဇီ၀ပါ။
အဲဒီေခတ္က ဘေႏၱ တို ့ သမဏတို ့ ဆိုတာ ဗုဒၶဘာသာမွာသာ ရွိတာမဟုတ္ပါဘူး။ အျခား ဂုိဏ္းဂဏေတြလည္း ရွိပါတယ္၊ သံုးႏႈန္းၾကပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဘုရားရွင္နဲ ့ ေတြ ့ေတာ့မွ အဲဒီကိုယ္ေတာ္ က်ြတ္သြားတယ္။ အက်ြတ္တရား ရသြားပါ တယ္။ ဘုရားရွင္ တပည့္ျဖစ္သြားပါတယ္။ ရဟႏၱာ ျဖစ္သြားပါတယ္။
တကယ္တမ္း ေလစား အာဇီ၀က ကေတာ့ ေလ မစားဘဲ လူအလစ္ ၊ လူကြယ္ရာမွာ မစင္ကိုသာ စားပါသတဲ့။ ဒါေပမယ့္ ေလစားတယ္ လို ့ သူကေျပာတာ။ အဲဒီေခတ္ အသိနည္းသူေတြကလည္း ယံုၾကတာပဲ။ ေလစား ျပီး အသက္ရွင္နိုင္ မရွင္နိုင္ ဆိုတာ ကိုယ္တိုင္ ကိုယ္ပိုင္ၪာဏ္နဲ ့ မသံုးသပ္ၾကပဲ ကိုး။( ဇမၺဳကေတၳရ ၀တၳဳ၊ ဓမၼပဒ)
ဒါေၾကာင့္ ပညာ ဆိုတာ ဘြဲ ့ထက္ တကယ္ခြဲခြဲျခမ္းျခမ္း နားလည္ တတ္သိတဲ့ ပညာ ရွိဖို ့လိုပါတယ္။ ဒါက လူၾကီး ခြဲျခမ္းကာ နားလည္ရမည့္ ပညာေပါ့။
အဲလို ခြဲျခမ္းကာ နားလည္သေဘာေပါက္ရပါမယ္၊ အက်ိဳးအေၾကာင္း အဆိုးအေကာင္း ကို တကယ္ သိသင့္ပါတယ္။ ခြဲခြဲျခားျခား သိေနတဲ့ ေန့မ်ားဟာလည္း လူၾကီးမ်ား အတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္စရာ ေန ့ပဲေပါ့။
၅။ တန္ခိုးရွိဖို ့ လို ပါတယ္။
တန္ခိုးရွိသူဟာ ျပဳသမွ် အလုပ္တိုင္း ေအာင္ျမင္ပါတယ္။ တန္ခိုးဆိုရင္ လူေတြက ထင္ျမင္ၾက လိမ့္မယ္ ။ စ်ာန္ေတြ အဘိၪာဏ္ေတြ ကိုယ္မျမင္ဖူးတဲ့ ကိုယ္ၾကားဘူးတဲ့ တန္ခိုးေတြကို တန္ခိုးလို ့ပဲ ့ထင္ၾကပါလိမ့္မယ္။ အဲဒါက အဆင့္ျမင့္တန္ခိုးေတြပါ။ အဲဒီ တန္ခိုးရွိဖို ့ဆို သာမန္လူသား အမ်ားစုက မလြယ္ဘူးေပါ့။
လူေတြ အဖို ့တန္ခိုး ဆိုတာ အက်င့္စာရိတၱေကာင္းမြန္တာလို ့ အေျခခံ အေနနဲ ့ ေျပာရပါမယ္။ အက်င့္စာရိတၱ ေကာင္းမြန္တာဟာ တန္ခိုးရွိတာပါပဲ။ လူရွိန္တာ။ လူရိုေသတာေပါ့။ အက်င့္စာရိတၱ ဆိုတာ ျဖည့္က်င့္ရမည့္ ၀တၱရားေတြေပါ့။ ေက်ာင္းသား က်င့္၀တ္၊ ဆရာက်င့္၀တ္၊ သားသမီးက်င့္ ၀တ္ ၊မိဘက်င့္၀တ္၊ ဆရာ ဒကာ က်င့္၀တ္ စတာေတြေပါ့။ က်င့္၀တ္ေက်ပြန္သူဟာလည္း တန္ခိုးရွိ တာပါပဲ။ ေက်ာင္းသားက ေက်ာင္းသား ၀တၱရားေက် မယ္ဆိုရင္ ေအာင္ျမင္မႈထိပ္ဆံုးေရာက္မယ္ ။ ဒါ တာ၀န္ေက်လို ့ရတာေပါ့။
ျပီးေတာ့ ဆရာ သားသမီး မိဘ က်င့္၀တ္ေတြလည္း အက်ယ္ သေဘာေပါက္ျပီး နားလည္
နိုင္ပါ တယ္။
လခစားတိုင္း ရာထူးတက္ေအာင္ အလုပ္ကို မွန္မွန္ကန္ကန္ သမၼာအာဇီ၀ က်က် ၾကိဳးစား ေနတာလည္း တန္ခိုးရွိေအာင္ လုပ္ေနတာပါ။ ရာထူး ဆိုတာ တန္ခိုးပဲ။ ရာထူးရွိလာရင္ အဆင့္ျမင့္ လာတယ္။ လချမင့္လာတယ္ေပါ့။ လချမင့္လာတဲ့ ကိုယ္လိုရာေလးေတြ လုပ္နိုင္ျပီေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ရာထူးတိုးေအာင္ အမွန္အကန္ ၾကိဳးစားေနတာလည္း ေပ်ာ္စရာေန ့ပါ။
အတိုခ်ဳံးေျပာရရင္ စီးပြါးျဖစ္မယ့္ အလုပ္လုပ္ေနခ်ိန္သည္ တန္ခိုး ရွိေအာင္ လုပ္ေနတာ လို ့ ေျပာရပါ လိမ့္မယ္။ စီးပြါးေရး ေကာင္းတာလည္း တန္ခိုးပဲ။
ျပီးေတာ့ ဗုဒၶေတဇသာ ၊ ဓမၼေတဇသာ၊ သံဃေတဇသာ - ဆိုတဲ့ ပါဠိက ဘုရား တန္ခိုး၊ တရား တန္ခိုး ၊ သံဃာတန္ခိုး ေတာ္တို ့ေၾကာင့္ ဘာျဖစ္ရပါလို၏ ညာျဖစ္ရပါလို ၏ ဆိုတာ ဆုေတာင္း ၾကတယ္။ ဆုေတာင္းရံု ေတာင္းလို ့ကေတာ့ ျပည့္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဆုေတာင္းတာထက္ အဲဒီတန္ခိုး ေတြ ရွိဖို ့ ရတနာသံုးပါးရဲ ့ ဂုဏ္ေတာ္ ေတြကို ပုတီးစိပ္မယ္၊ ပြါးမ်ားေနမယ္ ဆို ရင္ ရတနာသံုးပါး ဂုဏ္ေတာ္ မ်ား မိမိ စိတ္မွာ မႊမ္းလိုက္တာနဲ ့ ဂုဏ္ေတာ္ အစြမ္းေတြက ရွိလာပါမယ္။
ျပီးေတာ့ သီလေတဇသာ ဆိုတာ ကိုလည္း ပါဠိမွာ သံုးထားတာ ေတြ ့တယ္။ သီလ ဆိုတာ က်င့္၀တ္ေက်ပြန္တာလည္း သီလပါပဲ။ စာရိတၱသီလေခၚပါတယ္။ ျဖည့္က်င့္ရတဲ့ သီလပါ။ ၅ပါးသီလ ၈ ပါးသီလ ေစာင့္တာက ၀ါရိတၱ သီလ လို ့ေခၚပါတယ္။ ေရွာင္ၾကဥ္ရတဲ့ သီလေပါ့။ ဒါဆိုရင္ သီလရွိ ေအာင္ေန မယ္၊ ရာထူးေတြတိုးေအာင္ ၾကိဳးစားမယ္၊ စီးပြါးျဖစ္မည့္ အလုပ္လုပ္ေနတယ္ ဆိုရင္ တန္ခိုး ရွိျပီမို ့ေပ်ာ္ရႊင္စရာ ေန ့လည္း ျဖစ္ျပီေပါ့။ အဲလို ျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားတဲ့ ေန ့ေတြဟာ ေပ်ာ္ရႊင္ စရာ ေန့ေတြပဲေပါ့။
( တကယ္တမ္း စဥ္းစားၾကည့္ရင္လည္း ပထမတစ္ခုနဲ ့ ေနာက္ဆံုးတစ္ခုက အထူး ဆက္စပ္ေန ပါတယ္။ ဒါန သီလ သမထ ၀ိပႆနာ ေတြ ျပဳက်င့္ေနတာလည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို စိတ္ တန္ခိုးရွိ ေစ တာပါပဲ မဟုတ္လား။ စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။ အလွဴအတန္း အေပးအကမ္း ရက္ေရာသူ လူထဲ အရွိန္အ၀ါ ရွိျပီးသား။ သီလရွိသူ၊ တရားရွိသူလည္း ဒီအတိုင္းပါပဲေနာ္ ။)
ဒါေၾကာင့္မို ့ ေပ်ာ္ရႊင္စရာ ေန ့ေလးမ်ား ျဖစ္ဖို ့ဆိုရင္ ၅မ်ိဳးစလံုး တစ္ျပိဳင္နက္ မျဖစ္နိုင္ေတာင္မွ တစ္ခုခု ျဖစ္ေနရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ ေက်နပ္ ႏွစ္သက္ နိုင္ပါတယ္။
ေန ့စဥ္ ေန ့စဥ္လည္း ကိုယ့္ဖာသာ ေပ်ာ္ရႊင္စရာ ေန ့ေလး ျဖစ္ မျဖစ္ စဥ္းစားျပီး ေပ်ာ္ရႊင္စရာ အလုပ္မ်ား ၾကိဳးစား နိုင္ပါေစလို ့ ရည္ရြယ္ကာ ေရးသားလိုက္ပါေတာ့ တယ္။
ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ရာ ေန ့ေလးမ်ား ကိုယ္စီ ျပဳက်င့္နိုင္ၾကပါေစ...
အရွင္ေတေဇာဘာသ ( ျမင္းျခံ )
မွတ္ခ်က္။ ။ စိတ္၀မ္းတူညီမ ဆိုသည္မွာ စိတ္၀မ္းမကြဲေသာ၊ စိတ္ခ်င္းတူေသာ၊
ညီမအရင္းပမာ ခ်စ္ခင္ပါေသာ၊ အေမ့ ၀မ္းခ်င္း ကြဲေသာ ညီမျဖစ္သူကို ဆိုလိုသည္။
ညီမအရင္းပမာ ခ်စ္ခင္ပါေသာ၊ အေမ့ ၀မ္းခ်င္း ကြဲေသာ ညီမျဖစ္သူကို ဆိုလိုသည္။
သူမ၏ (၀၃၊ ၀၇ ၊ ၂၀၁၀) ၃၅ေျမာက္ ေမြးေန ့ မဂၤလာမွာ စာအုပ္ထုတ္ေ၀ျပီး ဓမၼဒါန အလွဴလုပ္
လိုသျဖင့္ အကို ျဖစ္သူ ဥဴးဇင္း ထံမွ ေဆာင္းပါး လက္ေဆာင္ ေရးေပးပါရန္ ျမတ္ျမတ္နိုးနိုး ေလွ်ာက္ ထား ေျပာၾကားေလေသာေၾကာင့္ ညီမျဖစ္သူႏွင့္တကြ နယ္သူနယ္သား အားလံုး ဖတ္ရႈေစရန္ ရည္ ရြယ္ကာ ေရးေပးလိုက္ပါသည္။
ယခုေသာ္ကား...
ဘေလာ့ဂ္မွာ အမ်ား လည္း ဖတ္ရႈနိုင္ မွတ္သားနိုင္ေစရန္ အတြက္ ေဖၚျပလိုက္ပါ သတည္း။
ဘေလာ့ဂ္မွာ အမ်ား လည္း ဖတ္ရႈနိုင္ မွတ္သားနိုင္ေစရန္ အတြက္ ေဖၚျပလိုက္ပါ သတည္း။
ျမတ္ေရာင္နီ
( ၀၃၊ ၀၇၊၂၀၁၀ )
( ၀၃၊ ၀၇၊၂၀၁၀ )
No comments:
Post a Comment