၀ါဆိုလ ၀ါဆိုျခင္း ( ၀ါ ႏွစ္မ်ိဳး)
၀ါဆိုလ ဆိုတာ ၀ါဆိုတဲ့ လျဖစ္တယ္။ ရွင္းၾကမယ္လို ့ ထင္ပါတယ္။ ျမန္မာလေတြ စဥ္းစားေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ နိုင္ငံျဖစ္တဲ့ အေလ်ာက္ ဘာသာေရး အသံုးႏႈန္းမ်ားနဲ ့ ေခၚထားတာေတြ ့ရတယ္။ ေရွ ့ဆက္ေတာ့ ၀ါေခါင္လ တဲ့ ေလ။ ၀ါဆိုတစ္လဆိုျပီးေတာ့ ၀ါက ေခါင္ သြားပီေပါ့။ ေခါင္တယ္ဆိုတာ ေလွ်ာ့သြားတာေပါ့ေနာ္။ မိုးေခါင္ရင္ မိုးနည္းသြားသလို ၀ါေခါင္ ဆိုေတာ့ ၀ါတစ္လ ျပီးသြားလို့ နည္း သြား ျပီေပါ့။ ေရွ ့ဆက္ စဥ္းစားလိုက္ပါဦး၊ သီတင္းက်ြတ္တဲ့။ သီတင္းသံုးေဖၚ ငါးဦးလို ့ ေခၚတဲ့ ဘုန္းၾကီး၊ ဘုန္းၾကီးမ၊ ကိုရင္၊ ကိုရင္မ၊ သိကၡမာန္မ တို ့ရဲ ့ ၀ါတြင္းကာလ ကိုယ္ေနျမဲေက်ာင္းမွာ သီတင္းသံုးရာက က်ြတ္ျပီ လို ့ ၊ ခရီးသြားလို က သြားလို ့ရျပီ ေျပာရလို ့ သီတင္းက်ြတ္ ေပါ့။ (ကိုယ့္အေတြး သက္သက္ပါ)။
သံဃာ အနည္းငယ္သာ ရွိစဥ္ခိုက္မွာ ၀ါဆိုစရာ အထူးမလိုခဲ့ဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ တိုင္က စရထ ဘိကၡေ၀ စာရိကံ ဗဟုဇနဟိတာယ ဗဟုဇနသုခါယ...စသျဖင့္ မိန္ ့ေတာ္မူပါတယ္။
ဆိုလိုတာက သံဃာနည္းပါးခ်ိန္မွာ သာသနာကို အျမန္ျပန္ ့ဖို ့ရာ အတြက္ ေဒသစာရီ ၾကြခိုင္းပါ တယ္။ သာသနာျပန္ ့မွ လူအမ်ားခ်မ္းသာမယ္။ လူမ်ားအက်ိဳးရွိမယ္ေပါ့။ အဲဒီအတြက္ပဲ ၾကြဖို ့ မိန္ ့ေတာ္မူခဲ့တာပါ။
အဲဒီတုန္းက သံဃာကလည္း ( ၆၁) ပါးမွ်သာရွိေသးတာကို။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း တစ္လမ္းထဲ ႏွစ္ပါးစု မသြားၾကနဲ ့လို ့ပါ ထည့္ျပီးမိန္ ့မွာေတာ္မူတာပါ။ တရားလည္း အစ အလယ္ အဆံုး အပီျပင္ ေကာင္း တဲ့ တရားေတြ ေဟာၾကပါတဲ့။ ဒီလိုနည္းနဲ ့ သြားၾက လာၾကခဲ့တာ ၀ါဆိုတယ္ဆိုတာ လံုး၀ မရွိခဲ့ဘူး။
ေနာက္ေတာ့ သံဃာ အင္အားက ေတာင့္လာတယ္။ တစ္ခါ တစ္ခါ ၅ ပါး တစ္စု ရဟန္းျပဳၾက၊ အုပ္စုလိုက္ရဟန္း၀တ္ၾက နဲ ့ ရဟန္း၀တ္ၾကတာဟာ ၅ရာ ၀တ္တာတို ့ ၁၀၀၀ ၀တ္တာတို ့ ထိ စုေပါင္း ရဟန္း၀တ္ၾကတာေတြ ့ရပါတယ္။
သာသနာက အရွိန္တအားေကာင္းလာတဲ့အခါ စစ္သားေတြလည္း စစ္မတိုက္ခ်င္ၾကေတာ့ဘူး။ သံသရာမွ လြတ္ခ်င္ၾကတာနဲ ့ ဘုန္းၾကီးျဖစ္လာၾကတယ္။ သူခိုး၊ ဓားျမေတြလည္း မခိုးခ်င္ၾက၊ မတိုက္ ခ်င္ၾကေတာ့ သံသရာမွလြတ္ခ်င္ၾကတယ္။ သူေဌးဆိုတဲ့ လူအမ်ားကလည္း ပစၥည္းခ်မ္းသာမွာ မတြယ္တာၾကေတာ့ဘူး ခ်မ္းသာ အစစ္မဟုတ္မွန္းသိလာၾကတယ္။
တရားေတာ္ရဲ ့ ေကာင္းတဲ့အခ်က္ကို
သိလာတာနဲ ့အမွ် ေတာ္ေတာ္မ်ားဆိုသလို
သာသနာ့ ေဘာင္ ေရာက္လာၾကတယ္။
တရားေတာ္ရဲ ့ ေကာင္းတဲ့အခ်က္ကို
သိလာတာနဲ ့အမွ် ေတာ္ေတာ္မ်ားဆိုသလို
သာသနာ့ ေဘာင္ ေရာက္လာၾကတယ္။
ဒီလိုနဲ ့ သာသနာျပဳ မေထရ္ျမတ္တို ့ အစြမ္းေၾကာင့္ သာသနာဟာ ရွမ္းရွမ္းေတာက္ျပီး ထင္ရွားလာခဲ့ တယ္။ တစ္ခါတစ္ခါ ေဒါက္တာ ဇီ၀က က သံဃာ ဖရီးေဆးကုေပးတယ္ ၾကားလို ့ ေငြေရးေၾကးေရး မတတ္နိုင္တာနဲ ့ခဏ အေခ်ာင္ ေဆးကုခ်င္လို ့ ၀တ္တဲ့ သံဃာေတြကစ သာသနာမွာ ေရာက္လာတဲ့ အထိ ျဖစ္လာတယ္။
ခုေျပာခ်င္တာက သံဃာေတြ အိႏၵိယ တစ္ခြင္ ေနရာတကာဆိုသလို ေတြ ့နိုင္သြားတာေပါ့။ ၀ါဆိုဖို ့ မပညတ္ထားေသးေတာ့ သြားေကာင္းလာေကာင္း အခ်ိန္ေကာင္းေပါ့။ အခ်ိန္မေရြး သြားၾက လာၾက သာသနာျပဳၾကေပါ့ေလ။
ျမတ္စြာဘုရား ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ ့ ေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္း သီတင္းသံုးခိုက္မွာပဲ ၀ါဆိုဖို ့အေၾကာင္းက ဖန္လာ တယ္။ လူေတြက ျမင္လာျပီ၊ သံဃာေတြ ေႏြ မိုး ေဆာင္း ရာသီမေရြး ဟုိဟို ဒီဒီ သြားၾကတာကိုေပါ့။
အဆိုးဆံုး သူတို ့ ျမင္သြားတာက မိုးရာသီ ခရီးသြားတာကို သူတို ့ လံုး၀ ရႈတ္ခ် အျပစ္တင္တယ္။
အဆိုးဆံုး သူတို ့ ျမင္သြားတာက မိုးရာသီ ခရီးသြားတာကို သူတို ့ လံုး၀ ရႈတ္ခ် အျပစ္တင္တယ္။
သက္သက္ အျပစ္တင္ခ်င္ လို ့ေတာ့ မဟုတ္ၾကပါဘူး။ သူတို ့အယူဆက တစ္မ်ိဳးရယ္ေၾကာင့္ပါ။
အိႏၵိယ လူေတြက ျမက္ေတြကို လူေတြ သတၱ၀ါေတြ အသက္ရွိသမ်ိဳး ယူဆၾကတယ္ေလ။
အိႏၵိယ လူေတြက ျမက္ေတြကို လူေတြ သတၱ၀ါေတြ အသက္ရွိသမ်ိဳး ယူဆၾကတယ္ေလ။
အဲလို ယူဆၾကေလေတာ့ သံဃာေတာ္ေတြက ျမက္ေတြေပၚ ျဖတ္ေက်ာ္နင္းခြ သြားေတာ့၊ တစ္ခ်ိဳ ့နဳတဲ့ ျမက္ေတြ ေသကုန္တယ္၊ ၾကမ္းတဲ့ျမက္ေတြ ညိဳးကုန္တယ္ ။ လူေတြက ျမက္ေသတာကို သတၱ ၀ါေတြ ေသတယ္လို ့ယူဆျပီး၊ ညိွဳးတာကို ညွင္းဆဲတယ္လို ့ ယူဆျပီး ကဲ့ရဲ ့ၾက.တာပါ။
ျပီးေတာ့ သူတို ့ အေၾကာင္းျပခ်က္တစ္ခုကေတာ့ သာသနာ့ အျပင္ဘက္က မတရားေဟာေနၾကတဲ့ တိတၳိေတြေတာင္မွ သူေက်ာင္းနဲ ့ သူကံ ဟန္က်ပန္က် ေနၾကတယ္၊ ေနာက္ျပီးေတာ့ ငွက္ေတြ ေတာင္မွ အသိုက္လုပ္ျပီး သူ ့ဟာေလးနဲ ့ သူ မိုးခိုၾကတယ္။
ခုမ်ားမေတာ့ တရားေကာင္းေတြေဟာေနၾကတဲ့ သံဃာေတြက ေႏြ မိုး ေဆာင္း သြားတာက ခုလို သူမ်ား အသတ္သတ္မႈ ၊ ညွင္းဆဲမႈ ကိုျပဳၾကတာ မေတာ္ပါဘူးတဲ့။
ဒီကဲ့ရဲ ့ ျပစ္တင္ ရႈတ္ခ်သံက သံဃာေတြနား ဆတ္ဆတ္
ၾကားပါေလေရာလား။ ၾကားတယ္ဆိုရင္ပဲ ေက်ာင္းကို
ျပန္ေရာက္ တာနဲ ့ဘုရားရွင္ကို အရပ္ထဲမွာ လူေတြက
ဒီလို ေျပာေနၾကျပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္ ေလွ်ာက္ ထားၾကပါတယ္။
ၾကားပါေလေရာလား။ ၾကားတယ္ဆိုရင္ပဲ ေက်ာင္းကို
ျပန္ေရာက္ တာနဲ ့ဘုရားရွင္ကို အရပ္ထဲမွာ လူေတြက
ဒီလို ေျပာေနၾကျပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္ ေလွ်ာက္ ထားၾကပါတယ္။
ဘုရားရွင္က အဲဒါနဲ ့ပဲ ဒီလိုဆိုရင္ ၀ါဆိုဖို ့ ငါဘုရား ခြင့္ျပဳတယ္။ သတ္မွတ္ေတာ္မူတယ္-တဲ့။
အဲသေလာက္ သာ သိလိုက္ၾကရေတာ့ သံဃာေတာ္ေတြရဲ ့စိတ္ထဲမွာ ဘယ္အခ်ိန္မ်ား ၀ါကပ္ရမလဲ ဘုရား ဆိုတာကို ျပန္လည္ ေလွ်ာက္ထားၾကပါတယ္။
အဲသေလာက္ သာ သိလိုက္ၾကရေတာ့ သံဃာေတာ္ေတြရဲ ့စိတ္ထဲမွာ ဘယ္အခ်ိန္မ်ား ၀ါကပ္ရမလဲ ဘုရား ဆိုတာကို ျပန္လည္ ေလွ်ာက္ထားၾကပါတယ္။
အဲဒါနဲ ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က မိုးရာသီမွာ ၀ါဆိုရမယ္။ ၀ါကပ္ရမယ္ ဆိုတာ ပညတ္ေတာ္မူပါတယ္။
မိုးရာသီေတာ့ ၀ါဆိုရမည္ သိေပမယ့္ ၀ါဘယ္မ်ိဳးရွိမွန္း သဲသဲကြဲကြဲ မသိတာနဲ ့ ဘုရားရွင္ကုိ ထပ္ ေလွ်ာက္ျပန္ပါတယ္။
မိုးရာသီေတာ့ ၀ါဆိုရမည္ သိေပမယ့္ ၀ါဘယ္မ်ိဳးရွိမွန္း သဲသဲကြဲကြဲ မသိတာနဲ ့ ဘုရားရွင္ကုိ ထပ္ ေလွ်ာက္ျပန္ပါတယ္။
အဲဒါနဲ ့ဘုရားရွင္က
၀ါဆိုလျပည့္ေက်ာ္(၁)ရက္မွ
သီတင္းက်ြတ္လျပည့္ထိ ပုရိမ၀ါ( ပထမ၀ါ)၊
၀ါေခါင္လျပည့္ေက်ာ္ (၁) ရက္မွ
တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ထိ ပစၦိမ၀ါ(ဒုတိယ၀ါ) ၊
ႏွစ္၀ါတြင္ တစ္၀ါ၀ါ ကို ဆိုနိုင္ေၾကာင္းကို ပညတ္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
၀ါဆိုလျပည့္ေက်ာ္(၁)ရက္မွ
သီတင္းက်ြတ္လျပည့္ထိ ပုရိမ၀ါ( ပထမ၀ါ)၊
၀ါေခါင္လျပည့္ေက်ာ္ (၁) ရက္မွ
တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ထိ ပစၦိမ၀ါ(ဒုတိယ၀ါ) ၊
ႏွစ္၀ါတြင္ တစ္၀ါ၀ါ ကို ဆိုနိုင္ေၾကာင္းကို ပညတ္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
မွတ္ခ်က္။ ။ ၀ါဆိုလျပည့္ေန ့ကား ဓမၼစၾကာ အခါေတာ္ေန ့ပါ။
ဓမၼစၾကာကို ေရးတင္သင့္ေပမယ့္ ဓမၼစၾကာကို
ဘေလာ့မ်ားစြာမွာ ဖတ္ရႈက သိနိုင္ပါတယ္။
သံဃာနဲ ့စပ္ျပီး ၀ါဆိုျခင္း အေၾကာင္းမွာ
ရွားပါးစြာေတြ ့နိုင္တာမို ့ လူအမ်ားသိေစ
ဗဟုသုတ ရေစလို တာနဲ ့ ေရးတင္လိုက္ပါတယ္။
ဓမၼစၾကာကို ေရးတင္သင့္ေပမယ့္ ဓမၼစၾကာကို
ဘေလာ့မ်ားစြာမွာ ဖတ္ရႈက သိနိုင္ပါတယ္။
သံဃာနဲ ့စပ္ျပီး ၀ါဆိုျခင္း အေၾကာင္းမွာ
ရွားပါးစြာေတြ ့နိုင္တာမို ့ လူအမ်ားသိေစ
ဗဟုသုတ ရေစလို တာနဲ ့ ေရးတင္လိုက္ပါတယ္။
၀ိနယပါဠိ ၊မဟာ၀ဂၢ ၊ ထိုထိုေနရာႏွႈင့္
၀ႆုပနာယိကကၡႏၶက ကိုးကားျပီး
သင့္ေတာ္သလို ဘာသာျပန္ထားပါသည္။
ျမတ္ေရာင္နီ
( ၂၇ ၊ ၀၇၊ ၂၀၁၀ )
၀ႆုပနာယိကကၡႏၶက ကိုးကားျပီး
သင့္ေတာ္သလို ဘာသာျပန္ထားပါသည္။
ျမတ္ေရာင္နီ
( ၂၇ ၊ ၀၇၊ ၂၀၁၀ )
.
No comments:
Post a Comment