Pages

Friday, July 16, 2010

ဆုမေတာင္းေပမယ့္ ရပါတယ္


ဆုမေတာင္းေပမယ့္ ရပါတယ္



ဘုန္းၾကီး။ အားလံုးစံုရင္ ကန္ေတာ့ လိုက္ၾကရေအာင္။

လူမ်ား။ ။ၾသကာသ ၾသကာသ ၾသကာသ...ရရပါလို၏ အရွင္ဘုရား။

ဘုန္းၾကီး။ ...ျပည့္ၾကပါေစကုန္သတည္း။

လူမ်ား။ ေပးတဲ့ဆုနဲ ့ ျပည့္ရပါလို၏ အရွင္ဘုရား။


ျပီးခဲ့တဲ့ ဇူလိုင္လ ၁၀ ရက္ ၁၁ရက္ေန ့မ်ားမွာ ျမန္မာပရိသတ္မ်ားမ်ားရွိရာ ဖရန္ ့ဖို ့ျမိဳ ့အနီးရွိ ျမိဳ ့ေလးသို ့ ပင့္ေလွ်ာက္ခ်က္အရ ေရာက္သြားတယ္ ဆိုရင္ပဲ တရားေဒသနာမ်ား ေဟာၾကားခဲ့ ရပါတယ္။

ျမန္မာ ပရိသတ္ခ်ည္းသက္သက္ဆိုေတာ့ ျမန္မာ့ ထံုးစံအတိုင္း ၾသကာသ ကန္ေတာ့ခ်ိဳးေလးနဲ ့ ဆုေပးေလးေတြကို စၾကပါတယ္။

အဲဒီေနာက္မွာမွ တရားေဟာမႈကို မစေသးဘဲ လူေတြနဲ ့အတူ တရားထိုင္နည္း သင္ေပးျပီး တရား မိနစ္အနည္းငယ္ ထိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ျပီးမွ တရားေဟာခဲ့ပါတယ္။

ပံုမွန္ ဒီမွာ လုပ္ေနက် အျခားလူမ်ိဳးမ်ားေတြ ဆိုရင္ေတာ့ နေမာ တႆ ကစျပီး ငါးပါးသီလေပး ၊ တရားေဟာပါတယ္။ ေရစက္ခ်ပါတယ္။ ျမန္မာက အျခားဗုဒၶဘာသာနိုင္ငံထက္ ထူးျခားတယ္လို ့ အရင္တစ္ခါေျပာသလိုမ်ိဳးမို ့ ၾသကာသ ကန္ေတာ့ခ်ိဳးေလးပါတယ္ေပါ့။

အဲဒီေနာက္ တကယ္တမ္း ထံုးစံအတိုင္းကေတာ့ ဘုန္းၾကီးက အဟမ္း အဟမ္း ေခ်ာင္းဟန္ ့ျပီး၊ ယေန ့ ျမန္မာေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၃၇၂ ခု ရက္စြဲကစျပီး အလွဴရွင္နာမည္မ်ားကို ေျပာေလ့ ရွိၾက ပါတယ္။

သို ့ေသာ္ အဲဒီ ေခ်ာင္းဟန့္တာမ်ိဳး စတာေတြ ကိုယ့္အေနနဲ ့
တန္ဆာအေန အားလံုးကို မလုပ္ခဲ့မိပါဘူး။


တရားပြဲ ဖရီးေဟာပံု


ကဲ တရားနာၾကရေအာင္ဗ်ာ။ တုိတိုေပါ့။ မသိရင္လည္း ျပန္ေမးေပါ့။ အသံေန အသံထားနဲ ့လည္း ေဟာမွာ မဟုတ္ဘူး။ စကားေျပာသလို ေျပာမွာ။ နားလည္ဖို ့ အဓိကပဲေနာ္။

မွတ္မိေအာင္ေတာ့ တရားနာမည္ ေပးထားမွပဲ။ ဆုမေတာင္းေပမယ့္ ရပါတယ္။ ဟုတ္ျပီေနာ္။ ဆြမ္းအက်ိဳး ငါးပါးပါပဲဗ်ာ။ လွဴခ်င္ေအာင္ ေဟာမွာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ လွဴတတ္ေအာင္ ေဟာမွာပါ။

မ်ားေသာအားျဖင့္ လူေတြက ဆုေတာင္းၾကတယ္ေလ။ ဘာမွ မလုပ္ဘဲလည္း ဆုေတာင္းတာ ရွိၾကတယ္။ လုပ္ျပီးလည္း ဆုေတာင္းၾကတယ္။

ဆုိေတာ့ တစ္ခါတစ္ေလ ကိုယ္ျပဳလုပ္တာကနည္းနည္း ဆုေတာင္းတာက အရွင္ဗာကုလလို အသက္ ၁၆၀ က်န္းမာစြာ အသက္ရွည္ပါေစ။ ရွင္သီ၀လိလို လာဘ္လာဘ ေပါမ်ားပါေစ စသျဖင့္ ဆုေတာင္းတာ ရွိၾကပါတယ္။

အဓိ႒ာန္သေဘာကေတာ့ လုပ္သင့္ပါတယ္။
ဆုမေတာင္းေပမယ့္လည္း ရပါတယ္။
ဆိုလိုကေတာ့ ဒီေန ့ ဆြမ္း ကပ္ၾကတယ္ေပါ့ေနာ္။


ဆြမ္းအက်ိဳး ( ၅ )မ်ိဳး ဆုေတာင္းမွ ရတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဆုမေတာင္းေပမယ့္လည္း ရနိုင္တာပါပဲ။ အခြင့္သင့္ သလို အက်ိဳးက ေပးလာမွာပါ။

ဆြမ္းအက်ိဳး ၅မ်ိဳး ဆိုတာလည္း သိထားတဲ့အတိုင္းပဲေလ။ ျမန္မာျပည္ ဆရာေတာ္ဘုရားမ်ားလည္း အျမဲေဟာၾကားေနတာသိျပီးပဲ မဟုတ္လား။

၁။ အာယု- အသက္ရွည္ျခင္း၊ ၂။ ၀ဏၰ- အဆင္းလွျခင္း။ ၃။ သုခံ- ခ်မ္းသာျခင္း။ ၄။ ဗလံ- ခြန္အား ၾကီးျခင္း၊ ၅။ ပဋိဘာန- ၪာဏ္ပညာ ၾကီးျခင္း တို ့ျဖစ္တယ္။

ဘာလို ့ဒီအက်ိဳး ၅ ပါးက အလွဴရွင္ေတြမွာ ရလဲ။ အဲဒါ စဥ္းစားၾကည့္ရမယ္။ ေပးလွဴတာက ဆြမ္းပဲ ေလ။ ကိုယ္ေပးတာ ကိုယ္ျပန္ရတယ္ ဆိုရင္ လူေတြ စားစရာေသာက္စရာ ျပန္ရရမွာေပါ့။

ဆြမ္းအက်ိဳး ၅ပါး ရတယ္လို ့ ဘုရားရွင္ ေဒသနာကို ျပန္လည္ စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ အေျဖက ဒီလိုစဥ္းစားမိရဲ ့။


၁။အလွူခံ သံဃာေတာ္တိုု ့ကိုု ဆြမ္းကပ္လိုက္ေတာ့ ထမင္းအသက္ ၇ ရက္ဆိုတဲ့အတိုင္း အသက္ရွည္ သြားတယ္။ ဒီလိုဆိုေတာ့ ဆြမ္းလွဴေပမယ့္ အသက္လွဴရာေရာက္တယ္ေပါ့။

၂။တကယ္ဆာေလာင္တဲ့ သူရဲ ့မ်က္နွာကို ၾကည့္လိုက္ပါ။ မ်က္ႏွာက ပံုမွန္ အလွ မေပၚဘူး။ ဆာေလာင္ရင္ မ်က္နွာက ညိဳးႏြမ္းတတ္ျပီး အလွပ်က္ပါတယ္။ သာမန္ လူေတြရဲ ့သာမန္ မရင့္က်က္ေသးတဲ့ ရဟန္းငယ္ အေနထားကို ေျပာတာပါ။


ဘုရားရွင္ကို မာရ္နဲ ့ေႏွာက္ယွက္လို ့ ဆြမ္းခံမရတဲ့အခါလည္း အလွမပ်က္ပါဘူး။ သိရီဘုန္းေတာ္နဲ ့က်က္သေရရွိ တင့္တယ္ သပၸါယ္ေတာ္မူျမဲပါပဲ။ အာဘႆရာ နတ္မ်ားလို ပီတိစားျပီး ေနေတာ္မူ နိုင္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ဘုရားမို ့ ခ်ြင္းခ်က္ေပါ့။ က်န္တဲ့ သူေတာ္ေကာင္းၾကီးမ်ားလည္း မ်က္ႏွာ ေတာ့ ညွိဳးမယ္ မထင္ပါဘူး။

ခု သာမန္သူေတြ အေနနဲ ့ကေတာ့ ဆြမ္းဘုဥ္းျပီးတာနဲ ့ ပိုျပီး မ်က္နွာလွပမယ္ လို ့ ဆိုလိုပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ အဆင္းကိုလည္း လွဴရာေရာက္တယ္ ဆိုရမွာေပါ့။


၃။ ဆြမ္းကို ဘုဥ္းလိုက္တာ ဗိုက္ကလည္း အဆင္ေျပ ခ်မ္းသာသြားပါတယ္။ အစာမရွိရင္ ဗိုက္က အစာအိမ္၊ ေလနာ ေတြ ျဖစ္လာနိုင္ပါတယ္။ ဆြမ္းကုိ ဘုဥ္းလိုက္တာနဲ ့ ခႏၶာကိုယ္ ခ်မ္းသာ သြားတာမို ့လည္း ခ်မ္းသာကို လွူရာေရာက္ပါတယ္။

၄။ နံပါတ္ေလးကေတာ့ ရွင္းပါတယ္။ အစားဘုဥ္းေပးရင္ အားရွိတာေပါ့။ အစားမစားရင္ အားမျပည့္ ဘူးေပါ့။ ဆြမ္းလွဴလိုက္တာဟာ အင္ေတြ အားေတြ ကို ေပးလွူရာေရာက္တယ္ လို ့ေျပာရမွာေပါ့။


၅။ ပဋိဘာနတဲ့။ ၪာဏ္ပညာ လွဴရာေရာက္ပံုကေတာ့ဗ်ာ။ အစာမရွိရင္ စိတ္ေလတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးေတာင္ ျဖစ္နိုင္တယ္။ သမာဓိမရဘူး။ သမာဓိမရွိတာနဲ ့ ပညာ ဆိုတာ ျဖစ္မလာနိုင္ဘူး။ စာမရိွရင္ စာက်က္ လို ့လည္း မရနိုင္ဘူးေပါ့။

ဒကာဒကာမေတြလည္း ေက်ာင္းသားဘ၀ ျဖတ္သန္းလာတာဆိုေတာ့ သိေလာက္ပါျပီ။ ကဲ ဒီလိုဆို ေတာ့ ၪာဏ္ပညာလည္း လွဴရာေရာက္တယ္ေပါ့ေနာ္။

အားလံုးသိထားတာက ဆြမ္းကပ္ပြဲလို ့သိထားၾကတာပါ။ တကယ္တမ္းကေတာ့ ဆြမ္းကပ္တာတင္ မဟုတ္ေသးဘူး။ ဒီ ၅ မ်ိဳးကိုပါ ေပးလွဴလိုက္တာပါပဲ။

စာမွာရွိပါတယ္။ ကိုယ္စိုက္တဲ့ အပင္ရဲ ့ အသီးကို စားသံုးရ၏ တဲ့။ ဒါက ကမၼသတၱိ ကို ေျပာတာပါ။ ကိုယ္ေပးတာ ကိုယ္ရတယ္လို ့ဆိုလိုတာပါ။


ဒီေန ့ ဒကာတို ့ ဒီ ၅ မ်ိဳးကို ေပးေတာ့ ငါးမ်ိဳးျပန္ရမယ္။ ဒီအက်ိဳး ခု ဒကာေတြက သိလို ့ လွဴတာ လား။ မသိလို ့လွဴတာလား- ဆိုတာ ကိုယ့္ဖာသာပဲ သိၾကမယ္။

သို ့ေသာ္ ဥဴးဇင္း နားလည္တာက ဒီေန ့ လွဴဒါန္းတာက လွဴခ်င္လို ့ လွူၾကတယ္လို ့ ျမင္ပါတယ္။ ငါးမ်ိဳး ရခ်င္လို့ လွဴတာပါ လို ့လည္း မေလွ်ာက္ၾကပါဘူးေလ။

ဒါေပမယ့္ ဆုမေတာင္းေပမယ့္ ရပါတယ္။

ဘုရားရွင္ အလိုက်ကေတာ့
ဒါန ျပဳျပဳ၊ သီလေစာင့္ေစာင့္ ၊
ဘာ၀နာ ပြါးပြါး၊
နိဗၺာန္ကို ဦးတည္မိဖို ့ပါဘဲ။


ခု ဒီေန ့ လုပ္တဲ့ ဒါန ဆိုပါစို ့။ ဒီ ၅ မ်ိဳးဟာ ဆုေတာင္းစရာလိုသလား၊
စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။ ဆုမေတာင္းေပမယ့္ ရနိင္တာပဲေလ။

ဒီလိုဆိုေတာ့ နိဗၺာန္ ဆိုတဲ့ ပုဒ္ကို စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ လိုခ်င္မႈကင္းတာ နိဗၺာန္ပဲ။
( နိ - ကင္းတာ။ ၀ါန - လိုခ်င္မႈ )။

ကိုယ္တတ္နိင္သေလာက္ လွဴလိုက္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ နာဂစ္ မုန္းတိုင္းျဖစ္လိုု ့ ေထာက္ပံ့ေပးကမ္းတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္ လွဴလိုက္ ေထာက္ပံ့တဲ့ အေပၚမွာ လိုခ်င္မႈ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္း ကင္းဖို ့ပါဘဲ။

ငါဒီ အက်ိဳး ငါးမ်ိဳးရပါေစ။ ျပီးေတာ့ ငါတို ့ လည္း ဒီလိုမျဖစ္ခ်င္ဘူး၊ ျဖစ္ရင္လည္း ကူညီသူေပၚပါေစ လို ့ဆုေတာင္းစရာ မလုိပါဘူး။ ကံတရားရဲ ့အလုပ္ပဲမို ့ သူ ့ဖာသာ စီမံသြားပါလိမ့္မယ္။

ေရွးေရွး ဆရာေတာ္ၾကီးေတြ ေဟာထားၾကသလို နိဗၺာန္ကို ဆုေတာင္းျပီး လွဴၾက။ ဥပမာ ဘာနဲ ့ ့တူသလဲ ဆိုေတာ့ ရန္ကုန္ မွ မႏၱေလး ရထားလက္မွတ္ ဂိတ္စ ဂိတ္ဆံုး ၀ယ္ထားရင္ ဂိတ္ဆံုးစီးလို ့ရတယ္။ ျပီးေတာ့ လမ္းဆင္းခ်င္ရင္လည္း ဆင္းလိုု ့ရတယ္ ဆိုသလိုေပါ့။

အဲလိုပဲေပါ့။ နိဗၺာန္ဆိုတဲ့ ဂိတ္ဆံုး လက္မွတ္၀ယ္ထားရင္ က်န္တဲ့ အက်ိဳးေပးမည့္ ဘူတာေတြကို ေက်ာ္ျဖတ္သြားမွာပါပဲ။ ဒါက သိထားဖို ့အေရးၾကီးတဲ့ အခ်က္ပါပဲ။

ကဲ ဒါပဲဗ်ာ ၅ မ်ိဳးျပည့္ပါျပီ။ ျပီးသြားပါျပီ။ နားလည္လား မသိဘူး။ ေမးစရာရွိရင္ ေမးလို ့ ရပါတယ္။ လူကနည္းနည္းေလးဘဲ။ ျမန္မာနိုင္ငံလို လူေသာင္းခ်ီျပီး ေဟာတာမဟုတ္ေတာ့ - တင္ပဘုရား၊ တင္ပဘုရား။ ေယာင္၀ါး၀ါးနဲ ့နားလည္သလား မလည္သလား ေတာ့ မသိ။ တင္ပါဘုရား ေလွ်ာက္စ ရာ မလိုဘူးေလ။


တင္ပါ့ဘုရား၊ ရွင္းပါတယ္ ဘုရား ဆိုတဲ့ လူအခ်ိဳ ့ရဲ ့ ေလွ်ာက္ထားသံအျပီး သတည္း မသတ္ပဲ တရားပြဲ သိမ္းခဲ့ပါတယ္။

ကဲ ဒီေန ့ ဒါန၊ သီလ ၊ ဘာ၀နာ စံုသြားျပီ။ ေရစက္ခ်မယ္ေပါ့။


ေရစက္မခ်ခင္ အထူးအေနနဲ ့ေျပာရအံုးမယ္။

ဥဴးဇင္းနဲ ့ ဒကာဒကာမတိုု ့က ခုမွ သိတာ ။
ဥဴးဇင္း တရားလည္း မနာဖူးၾကဘူး။
ေရစက္ခ်လည္း ရွည္ မလား၊ တို မလား မသိေတာ့
ေရစက္ခြက္ စိတ္ေရာက္ေနမယ္။

လိုက္လည္း ဆိုရေသး။ ေရစက္နဲ ့ ဘုန္းၾကီး ေရွ ့ကဆိုတာ ကိုက္မကိုက္က သတိထားေနရေသး ဆိုေတာ့ သဘာ၀မက်ဘူး။ စတိုင္မက်ဘူးေပါ့။ ျပီးက်မွျဖစ္ျဖစ္ ၊ အစျဖစ္ျဖစ္ တစ္ခါတည္းသာ ေ၀ါခနဲ ေလာင္းခ်လိုက္။ အတူတူဘဲ။

ဘာလို ့လည္းဆိုေတာ့ - ဘုရားေလာင္း ေ၀ႆႏၱရာဇာတ္မွာ ဆင္ႏွာေမာင္းကို လက္ကကိုင္ျပီး ဆင္ကို ပုဏၰားေတြလက္ထဲမွာပဲ ေရစက္ခ်ျပီး လွဴလိုက္တာ။ သားေတာ္ သမီးေတာ္ လွဴခန္းမွာလည္း ဒီတိုင္း ပဲ။ ျပီးေတာ့ ၀ိနည္းမဟာ၀ါ ၀ိမတိဋီကာ မွာလည္း ဒီအတိုင္းပဲ ပထမ ေရစက္ခ်ျပီး ေနာက္မွ လွဴတယ္ ဆိုတာ ေတြ ့ရတယ္။

အလွဴခံတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ရဲ ့ လက္မွာေလာင္းလည္း တကယ္ေတာ့ ရတာပဲ။
ဒါမွမဟုတ္ေျမမွာေလာင္းခ်ေပါ့။
ဥဴးဇင္း အေျပာမဟုတ္ပါဘူး။
ေတာင္ျမိဳ ့မဟာဂႏၶာရံု ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ ့
ရတနာ့ဂုဏ္ရည္က်မ္းမွာ ျပထားပါတယ္။


ကဲ ဒီေလာက္ဆို ရွင္းေလာက္ျပီ။ ျပီးက်မွဘဲ ေရေလာင္းခ်တာေပါ့ေလ။ လိုက္ဆိုၾက၇ေအာင္။

ဣဒံ ေနာ ပုညံ နိဗၺာနႆ ပစၥေယာ ေဟာတု။

ဣမံ ပုညဘာဂံ သဗၺသတၱာနံ ဘာေဇမ။

အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ တပည့္ေတာ္မ်ားသည္...သတည္း။


ကုသိုလ္အမွ် အမွ် အမွ် ယူေတာ္မူၾကပါကုန္ေလာ။ ( သံုးၾကိမ္ )။

သာဓု သံုးၾကိမ္ သံုးခါ။ ( ေပါင္း သာဓု ကိုးခါေခၚသည္)


ဆုမေတာင္းေပမယ့္ ရပါတယ္ ဆိုတဲ့ တရားပြဲကို ေရစက္ခ်ျပီးသိမ္းလိုက္ပါေတာ့တယ္။


မွတ္ခ်က္။ ။ေရစက္ခ်နွင့္ပတ္သက္၍ ဘုရားေဟာေဒသနာမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ကာ

အက်ယ္ကို ရတနာ့ဂုဏ္ရည္က်မ္း စာမ်က္နွာ -၂၉၂။ ၃ ။ ၄ တို ့မွာ ေရးထားပါသည္။

မိမိဖတ္မွတ္ထားသည့္အတုိင္း လူအမ်ားအား
အက်ိဳးရွိကာ နားလည္ေစရန္ အက်ဥ္းမွ် ေျပာခဲ့ပါတယ္။





ျမတ္ေရာင္နီ
( ၁၇ ၊ ၀၇ ၊ ၂၀၁၀ )









.

1 comment:

  1. စာေရးေကာင္းလိုက္တာ။ ဖတ္ရင္း စားခ်င္စိတ္ေတြ တစ္ဖြားဖြား ေပၚလာတယ္။ အလွဴခံစားတဲ့ဘုန္းႀကီး ဆိုေတာ့လည္း သန္ရာသန္ရာေပါ့ေလ။ :)

    ReplyDelete