Pages

Wednesday, July 14, 2010

လူ ့အလို နတ္မလိုက္နိုင္ ၁

လူ ့အလို နတ္မလိုက္နိုင္ ( ၁ )

လူ ့အလို နတ္မလိုက္နိုင္ ဆိုတဲ့ ျမန္မာ ဆိုရိုးစကား ျမန္မာ အတြက္ေတာ့ လိုက္ေလ်ာညီ ေထြရွိပါ တယ္။ လူ ့အလို နတ္မလိုက္နိုင္ဆိုတဲ့ ဆိုရိုးစကားကိုလည္း ပံုျပင္အေနနဲ ့ ေရးထားတာလည္း ေတြ ့ဘူးရဲ ့။ နတ္က လူကို လက္ေျမာက္သြားတဲ့ အခ်က္ကို ဟာသ သရုပ္ေဖၚေပါ့ေလ။


ခုတစ္ေလာ ျမတ္ေရာင္နီ ဘေလာ့မွာ ကိုယ့္စိတ္ၾကိဳက္ ကိုယ္ထင္သလိုေလးေတြ တင္ျပေတာ့ ဒကာတစ္ေယာက္က ဘုရားသာသနာ ျမတ္နိုးစိတ္ ၊ သူ ့ရဲ ့ အျမင္မွာ အျမင္မေတာ္တဲ့ ျမတ္ေရာင္နီ ရဲ ့မွာ မွတ္ခ်က္ေလးေတြ ေရးသြားေလရဲ ့။

ကိုယ္ကလည္း ဒကာကို ေျပေျပလည္လည္ေလး ရွင္းျပပါတယ္။ သူလည္း ရွင္းျပလိုက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ေနာက္ထပ္ ထပ္ျပီး မေျပာရွာပါဘူး။ သူ ့စိတ္ကလည္း ေကာင္းေစခ်င္တဲ့ စိတ္နဲ ့ အျမင္မေတာ္လို ့ ေျပာတာ ရွိမွာေပါ့။

နံပါတ္ ( ၁ ) သူ ့ရဲ ့ စီေဘာက္မွ ေျပာဆိုခ်က္ ႏွင့္ ကိုယ့္ရဲ ့အေျဖ


ဒကာေတာ္: "ဟုိနည္းဒီနည္းနဲ ဘုရားနည္းကုိ မရိွေတာ့ဘူ"းဆိုတ႔ဲ႔ ျပစ္တင္ေ၀ဖန္မွဳကုိ ေရွာင္ေစခ်င္လူိ႔ပါ ဘုရား။
10 Jul 10, 08:10 PM
ဒကာေတာ္: သူ႔နာမည္မခင္ေလးၾကည္ ထဲမွာ--"ကႏၷီနည္းတရားထုိင္ပုံနည္းလုိ႔မသုံးပဲ"--ရုိးရုိးပဲ--" တရားရွဳမွတ္နည္းလုိ" ပဲသုံးလုိက္ရင္မေကာင္းဘူးလား ဘုန္းဘုန္း၊ ဆရာေတာ္ၾကီးကို မၾကည္ညိဳမေလးစားလုိ႔မဟုတ္ပါဘူး၊ " ႔

ဟလို ဒကာၾကီးေရ
ရွင္းလင္းေစလို ေသာေၾကာင့္ ထပ္မံ အီးေမးလ္မွ ေျဖေပးလိုက္ပါတယ္။

ကႏၷီနည္းသံုးျခင္းမွာ ကႏၷီ နည္းကို စြဲလို ့ ေျပာျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ပါ။
ကႏၷီနည္းကို ေလ့လာေနတာျဖစ္ေလေတ့ာ ကႏၷီနည္းလို ့သံုးမိျခင္းပါ။

ယခု လက္ရွိေနတဲ့ နိုင္ငံမွာ ပိန္ေဖါင္းလို ့
ဗိုက္မွတ္ျပီး က်င့္ရင္ မဟာစည္နည္း။

အ၀ိဇၨာ စတဲ့ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္အေၾကာင္း
တရားေတြ ပါလာရင္ မိုးကုတ္နည္းလို ့

စကားစပ္ မိ တဲ့ အခါ နားလည္ေလာက္သူကို
သာမန္အေန ေျပာရပါတယ္။

ရွင္းျပပါတယ္။ ဒီကလူေတြလည္း သိထားၾကတယ္။

အားလံုးဟာ နိဗၺာန္ဦးတည္တဲ့ ဘုရားနည္းေတြပါ။

တရားက်င့္ရာမွာ နည္းေပါင္းမ်ားစြာ ရွိပါတယ္။
ျမန္မာနိုင္ငံ သူ ့နည္း သူ့ဟန္နဲ ့
က်င့္ေနၾကတာပါ။
ဘုရားနည္းထဲက ကိုယ္ၾကိဳက္တဲ့ နည္းနဲ ့ေအာင္ျမင္ေအာင္
လုပ္သြားျပီး
မသိေသးသူေတြကို ထပ္မံေဟာေလေတာ့
အဲဒီ ဆရာေတြ နာမည္တပ္ကုန္ေတာ့တာပါ။


တကယ္ေတာ့ အားလံုး ဘုရားနည္းေတြခ်ည္းသာပါလို ့ ထပ္ေျပာလိုပါတယ္။

ေလာကအလယ္မွာ မဟာစည္ ပရိသတ္က မဟာစည္
ဆရာေတာ္ၾကီးလို ့ ေျပာလိုက္ရင္ ႏွစ္သက္သလို။

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ၾကည္ညိုတဲ့ ပရိသတ္က မိုးကုတ္ဆရာၾကီး
နည္းနာလို ့ ေျပာရင္
ပိုမို ႏွစ္သက္မႈရွိတာေတြ ့ရပါတယ္။

ႏွစ္သက္တယ္ဆိုတာ တဏွာလို ့ ဆိုေစဦးေတာ့။
တဏွာကို အေျခခံျပီး နတ္သမီးလိုခ်င္တာေၾကာင့္

တရားက်င့္ၾကံခဲ့တဲ့ နႏၵမင္းသား ရဟႏၱာ ျဖစ္သြားရတာ ရွိခဲ့ဘူးပါတယ္။

ဒါေတြ အားလံုးဟာ သမၼဳတိ သက္သက္ရယ္ပါ။
အမ်ား အေျပာေၾကာင့္ရယ္ပါ။


ဘုရားရွင္လက္ထက္က ဆရာကို တစ္ခါတစ္ခါ ဘုရားထက္ ေလးစားတာေတြလည္း ေတြ ့ရပါတယ္။
အ႒ကထာ တစ္ခုထဲမွာ အရွင္သာရိပုတၱရာလို ့ထင္ရဲ ့။
သူ ့ဆရာရွိတဲ့ ေနရာ ေခါင္းျပဳေလေတ့ာ အျခားရဟန္းမ်ား ကဲ့ရဲ ့တာေပါ့။ ခုထက္ထိ အယူကမွားတံုးပဲလို ့အထင္လြဲၾကပါတယ္။ ေျဖရွင္းခ်က္ က ဆရာသမားကို ရုိေသလို ့သာ ေခါင္းကို ဆရာဆီထားတာပါ။ ဘုရားရွင္ကို မရိုေသလို ့ မဟုတ္ပါ။

ေနာက္ပီး- အရွင္မဟာကႆပ တပည့္က အရွင္မဟာကႆက အတိုင္းလုိုက္ျပီး ဓုတင္ အက်င့္ က်င့္ရတယ္။ မက်င့္ရင္ အရွင္မဟာကႆတပည့္ အျဖစ္လက္မခံဘူး -တဲ့။ ဘုရားရွင္က အဲသလိုမ်ိဳး မလုပ္သင့္ဘူး လို ့ မေျပာပါဘူး။

ကိုယ္ပိုင္ အခြင့္ေရးကို ျမတ္စြာဘုရား ကိုယ္တိုင္ေသာ္မွ မတားျမစ္ပါဘူး။


အဲလိုနည္းနဲ ့ ဆရာသမားကို ဒိ႒ိမျပဳတ္ေသးသမွ် ေျပာဆို သံုးႏႈန္း စြဲေလ့ရွိပါတယ္။

ဒါ့ထက္ ေျပာရင္ ငါသူသတၱ၀ါ မရွိေပမယ့္ သုတၱန္ေဒသနာေတြမွာ
ဘယ္သူ ဘယ္၀ါ ဆိုတာ သံုးရပါတယ္။
သံုးၾကပါတယ္။
အဲဒါေတြလည္း မေျပာပေလာက္တဲ ့ အမွားသက္သက္ပဲ။


ခုသံုးတာကလည္း ေလာကေ၀ါဟာရကို ေျပာျခင္း သက္သက္ပါ။

ဒကာၾကီး အေနျဖင့္ ေကာင္းတာေလးမွတ္သားျပီး သေဘာမက်သည္ကို ေရွာင္ဖတ္သြားေစခ်င္ပါတယ္။

ၾကိဳက္ႏွစ္သက္သူတို ့အတြက္ရည္ရြယ္ျပီးေရးျခင္းသက္သက္ပါ။


ဒကာၾကီးသိတဲ့ အတိုင္း လူေတြကို ဘုရားနည္း
ဘုရားနည္းခ်ည္းလို ့ ေျပာရင္

တရားကို ပိုမို စိတ္၀င္စားေစနိုင္ပါ့မလား။
အဓိက နိဗၺာန္ကို သြားတဲ့ နည္းလမ္းတိုင္းမွာ
ဘယ္နည္းလို ့ပဲ နာမည္တပ္ သံုးသံုး ဘုရားတရားေတာ္ဆိုတာ လူတိုင္း သိျပီးသားပါ။

အကယ္လို ့ မသံုးေစခ်င္ရင္ ခု လက္ရွိ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားကို အားလံုးေလွ်ာက္သင့္တယ္။
အဲဒါဆို ျမန္မာျပည္မွာရွိတဲ့ တရားစင္တာ Meditation Centre ေတြကို
အရင္ျပင္ရလိမ့္လို ့ထင္တယ္ေနာ္။


ဥဴးဇင္းက မဆိုစေလာက္ ဥဴးဇင္းငယ္ပါ။ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား
နည္းလမ္းကို လိုက္ျခင္းသက္သက္ပါ။



ဒကာေျပာသလိုမ်ိဳး ဘုရားနည္း ဆိုတာ မရွိေတာ့သလိုမ်ိဳး ၊
စဥ္းစားမိရဲ ့။
အျမဲတမ္း ကႏၷီနည္းဆိုတာ မသံုးပါဘူး။
ဘုရားရွင္က ဘယ္သုတ္မွာ
ဘယ္လို ေဟာေတာ္မူတယ္ဆိုတာ
အျမဲေဟာေျပာပါတယ္။


သာရိပုတၱသုတၱန္၊ အနဳရုဒၶသုတၱန္၊ မဟာကစၥာယနသုတၱန္ စတဲ့
မေထရ္ျမတ္ၾကီးမ်ားရဲ ့
နာမည္နဲ ့ ေဟာေတာ္မူထားတာေတြကိုလည္း
နားလည္ၾကည့္သင့္ပါတယ္။



ဒကာၾကီးေရ
ဒါပဲေနာ္ ။
မရွင္းတာရွိရင္လည္း ထပ္ေမးနိုင္ပါတယ္။
ထပ္မံျပီး ရွင္းတာကို လက္မခံနိုင္ရင္ ျပန္လည္ေထာက္ျပ ေလ်ွာက္ထားနိုင္ပါတယ္။
ဥဴးဇင္းနားလည္ထားတာကေတာ့ ဖတ္တဲ့ စာတိုင္းမွာ
ေကာင္းတာေလးေတြ ၾကည့္ျပီး မွတ္ျပီး ၊ က်င့္ၾကံလိုက္နာေစဖို ့ပါဘဲ။

လိုေနတာက တရား အစစ္ ရွာဖို ့ပါပဲ။
တရားေမြ ့ တရားေတြ ့နိုင္ပါေစ။

ေမတၱာျဖင့္
ဥဴးဇင္း



ျမတ္ေရာင္နီ
( ၁၄ ၊ ၀၇ ၊ ၂၀၁၀ )



No comments:

Post a Comment