Pages

Friday, March 12, 2010

ဂ်ာမဏီေျမေပၚက ေျခလွမ္းမ်ား- ၁၂ အပိုင္း (ခ)

စပ္ရာ စပ္ရာ ကြစိ ကြစိ

အပိုင္း ( ခ)

ဘံု သံုးဆယ့္တစ္ ျဖစ္ျဖစ္သမွ်ေတြနဲ ့ ပါတ္သက္ျပီးလို ့ ရွင္းျပျပီးတဲ့ အခါမွာ ေဗာဓိသတၱ ဘုရားေလာင္း အေပၚ ဆရာၾကီးမ်ားရဲ ့ စိတ္ထား သေဘာထားၾကီးၾကပံု စိတ္ထား ရုိးသား ပြင့္လင္းပံု ကလည္း အတုယူစရာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပလိုက္တယ္။

ဘာလို ့လည္း ဆိုေတာ့ ဆရာၾကီးေတြ ေဗာဓိသတၱ ဘုရားေလာင္းလို သင္ရျပဳရ လြယ္ကူသူ တစ္ခါမွ မၾကံဳစဖူးၾကဘူး။ စံျပိဳင္ရွား တပည့္ ရမႈအတြက္ ေႏြးေထြးစြာ လက္ခံၾကိဳဆိုတယ္။သူတို ့ မွာ ရွိတဲ့ တရားက ဒါအကုန္ဘဲလို ့လည္း ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာျပၾကတယ္။

ဒါေၾကာင့္လည္း ဆရာၾကီးမ်ားက ကိုယ္သိထားတာ ေဗာဓိသတၱလည္း သိျပီးေနျပီ။ ဒီ ဂိုဏ္းဂဏကို လႊဲအပ္မယ္၊ ဒီမွာပဲ ေနဆိုျပီး ေဗာဓိသတၱကို ဆရာ ေနရာမွာ လိုလိုလားလား အပ္ႏွင္း ခဲ့တယ္။

သာမန္ေညာင္ည လူတို ့အဖို ့ကေတာ့ ကိုယ့္ဂုိဏ္းဂဏကို လႊဲဖို ့ စိတ္နဲ ့ေတာင္ ၾကံမိမယ္ မထင္မိပါဘူး။ သျဗဟၼစာရီ ျမင့္ျမတ္တဲ့ အက်င့္ကို က်င့္ေနၾကတဲ့ ဆရာၾကီးမ်ားမိုလို ့သာေပါ့- လို ့ ထည့္ေျပာလိုက္တယ္။

ေဗာဓိသတၱရဲ ့ ရွာေဖြမႈက သံုးဆယ့္တစ္ဘံုမွာျဖစ္တဲ့ စ်ာန္စည္းစိမ္ ဇိမ္ခံမည့္ ေနရာကို ရွာေဖြခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ အမွန္တရား ကို ရွာေဖြခဲ့တာျဖစ္တယ္။ လိုခ်င္တာနဲ ့ ရေနတဲ့ အရာ မကိုက္ညီေတာ့ ဆရာၾကီးမ်ားရဲ ့ ေနာက္ဆံုး ပန္းတိုင္ကို ေဗာဓိသတၱက မွတ္ခ်က္ခ်လိုက္တယ္။

ဆရာၾကီးတို ့လုပ္ငန္းျဖစ္တဲ့ ဓမၼ က ၀ဋ္ဆင္းရဲ ညီးေငြ ့ဖို ့မဟုတ္ ၊ လိုခ်င္တပ္မက္မႈလည္း မကင္း ၊ ဒုကၡလည္း ခ်ဳပ္မွာမဟုတ္၊ ျငိမ္းခ်မ္းမႈ အတိရမွာ မဟုတ္၊ ထူးတဲ့ အသိဉာဏ္လည္း မဟုတ္၊ ေဖာက္ထြင္းသိျမင္ဉာဏ္မ်ိဳးလည္းမဟုတ္၊ နိဗၺာန္လမ္းအတြက္ လည္း မဟုတ္-တဲ့။

ဆရာၾကီးေတြက ေဗာဓိသတၱ ကို ေနရာေပးတာမ်ိဳး အျခားသူ ဆိုရင္ ခြါနိုင္မွာကို မဟုတ္ဘူး။ ေသခ်ာတယ္။ ဆရာ ရာထူး မေပးဘဲနဲ ့ေတာင္ လုယူ ေနခ်င္ၾကတဲ့ အရွင္ေဒ၀တ္လို လူမ်ိဳးကလည္း ရွိေသးတာကို။ ေနရာတကာ ဆရာၾကီး လုပ္ခ်င္္ၾကတာ မ်ားတယ္ေလ။

ေဗာဓိသတၱ ကေတာ့ မူလ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ ့ မကိုက္လို ့ ဆရာၾကီး ရာထူးကိုလည္း မယူေတာ့ဘဲ အမွန္တရားကို ရွာေဖြရန္ ေရွ ့ဆက္ခဲ့တယ္။

ပတိရူပေဒသ၀ါေသာ စ ဆိုတဲ့ အတိုင္း ေနရာမွန္ဖို ့ လိုတယ္။ ေနရာမွန္တာကလည္း ေလာကီ ေရးရာ ျဖစ္ျဖစ္ ဓမၼေရးရာ ျဖစ္ဖို ့ ၾကီးပြါးဖို ့ တစ္ရပ္ပါပဲ။

ေဗာဓိသတၱ ေနရာရွာေဖြခဲ့တာက တရားနဲ ့ ေပ်ာ္ေမြ ့ဖြယ္ေကာင္း၊ ေျမကလည္းညီညီညာ ျပန့္ျပန္ ့ျပဴးျပဴး ၊စိတ္ၾကည္နူးစရာေကာင္း တဲ့ ေတာအုပ္။ ဒါနဲ ့တင္ မျပည့္စံုေသး။ ေရကလည္း တသြင္သြင္၊ ေရကလည္း ျဖဴသန္ ့စင္ ၊ ကမ္းေျခအလွကလည္း ဘ၀င္ခ စရာမို ့၊ ဆြမ္းခံဖို ့ ရြာ အ၀င္ အထြက္ က လည္း အနီးနား ရွိတာေၾကာင့္ အဲဒီ ေနရာကို တရား အားထုတ္မည့္သူ အတြက္ကေတာ့သင့္ေတာ္မွာ ဘဲ ဆိုျပီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ကာ အေရာက္ သြားခဲ့တယ္။

ဒီလို ေျပာလိုက္ေတာ့ သင္တန္းသား တစ္ဦးက ဘာလို ့ အဲဒီေတာအုပ္ကို ေရြးရတာလဲ တဲ့။
အဲဒီ ေခတ္တုန္းက ေတာအုပ္ဆိုတာ ဒီက သစ္ပင္ေတြလို ၾကိဳးတိုး ၾကဲတဲ မဟုတ္ဘူး၊ ေညာင္ပင္ၾကီး ေတြ အရြက္ အခက္ေတြက ခပ္ဖားဖား ခပ္ၾကြားၾကြား ရွိေတာ့ ေနပူဒဏ္ခံနိုင္တယ္။ အေတာ္အတန္ မိုးလည္းလံုတယ္ေပါ့။ ေက်ာင္း ဆိုတာလည္း အထူးတလည္ မရွိေသးဘူးေလ။ ျပီးေတာ့ ေတာအုပ္ ဆိုေတာ့ ညိမ္သက္တယ္ေပါ့။ လူသံ သူသံ မၾကားရေတာ့ တရား အားထုတ္တာ ထိေရာက္တာေပါ့။

ျမစ္ဆိုတာကလည္း ခ်ိဳးေရလည္း ဒီျမစ္ ၊သံုးေရလည္း ဒီျမစ္။ အလြယ္တကူ ေသာက္လိုက ေသာက္၊ သံုးလိုက သံုးလို ့ရတာေပါ့လို ့။ ျမစ္ထဲ ေရခ်ိဳးတာက- စဥ္းစားၾကည့္ရင္ စရိတ္ျငိမ္းပဲ။ ေရတြင္းမွာလို ၾကိဳးနဲ ့ ေရငင္စရာမလို။ ျမိဳ ့ေတြမွာလို ေရပိုက္ ဘဲေခါင္း ဖြင့္စရာမလို။ အ၀တ္ပို မရွိက အ၀တ္ပို မလို အသာေလးကို ဆင္းထည့္လိုက္ရံုပဲေလ။ ဒီလို ေျပာလိုက္ေတာ့ လက္ခံသြားတဲ့ အမူရာ ျပပါတယ္။

ကိုယ္ကလည္း စာထဲ အတိုင္း ေဗာဓိသတၱ ဆိုတာ ခ်ည္း ခဏခဏ ေျပာေနေတာ့ ေဗာဓိသတၱ ရဲ ့ အဓိပၸါယ္က ဘာလဲ ျဖစ္လာပါေရာ။

သတၱ ဆိုတာ သတၱ၀ါပါ။ beings ေပါ့။ သတၱ ဆိုတဲ့ ပါဠိ က (attachment) ညိွကပ္ တြယ္တာ တတ္လို ့ သတၱ၀ါ ေခၚတာပါ။ ေဗာဓိ-အမွန္ကို ထိုးထြင္း သိျမင္မႈကို ညွိကပ္ လိုခ်င္ေနတဲ့ သူကို ေဗာဓိသတၱ လို ့ ပါဠိ ဂရမ္မာ အလိုပဲ ေျပာထည့္လိုက္တယ္။

ကိုယ္ေဘးမွာ သင္တန္း လုိက္နားေထာင္ေနသူ ဂ်ာမန္ ကိုယ္ေတာ္က သတၱ ဆိုတာ (Searching) ရွာေဖြျခင္း လို ့ သူေတြ ့ဘူးေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။ မဟာယာန အ၀တံသက သုတ္မွာ တဲ့။ သူနည္း သူ ့ဟန္ေတာ့သဘာ၀ က်သားေပါ့ လို ့။ သကၠတ က လာတယ္ လို ့ ဆုိတယ္။ သကၠတ က်ြမ္းက်င္သူတို ့ကို ေမးေလကုန္။

ျမန္မာတို ့ အဖို ့ သတၱ-ဆိုတဲ့ သတၱ၀ါ အားလံုး ပါ၀င္တဲ့ အနက္ အဓိပၸါယ္ ယူလို ့ ရတယ္ ဆိုတာ မသိတာ မ်ားတယ္။ ပါဠိ ဘာသာ ဆိုေတာ့ ကိုရင္ ဘုန္းၾကီးေတြေလာက္သာ သိၾကတာကိုး။
ဒါေၾကာင့္ လည္း စိတ္ဆိုးကာ ေျပာဆိုမရရင္ ဒီသတၱ၀ါ ၾကီးက ဆိုျပီး တိရစၧာန္ကို ရည္ညႊန္းကာ ဆဲတတ္ၾကပါေသးတယ္။

ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေပါ့။ တို ့ျမန္မာေတြအေနနဲ ့ကေတာ့ ေဗာဓိသတၱ ဘုရားေလာင္း လို ့ ေျပာတာနဲ ့ ေဗာဓိသတၱ ဆိုတာ ဘုရားေလာင္းပဲ မွတ္ယူလိုက္တာပဲ။ ဘာလို ့ ဘုရားေလာင္း ကို ေဗာဓိသတၱ ေခၚရတာလဲ ၊ ရွည္ရွည္ ေ၀းေ၀း မစဥ္းစားေတာ့တာ မ်ားပါတယ္။ ေမးရတာ ၀န္ေလးၾကပါဘိ၊ မသိရင္လည္း ေမးရမွာ ရွက္ၾကပါဘိ။ေမးသူက ရွားရွားပါးပါး မဆိုစေလာက္သာ။


ဘုန္းၾကီးက ဒါေဟာရင္ ေဟာတဲ့အတိုင္းသာ မွတ္တာမ်ားတယ္။ ေကာင္းလည္း ေကာင္းတယ္ ၊ တခါတရံ ေတာ့ မေကာင္းဘူး။ စဥ္းစားသံုးသပ္ခြင္ ၀င္လာရင္သံုးသပ္တတ္ဖို ့လည္း လိုတယ္။

ယံုၾကည္မႈေတြ မ်ားလာျပီး အသိဉာဏ္ ေလွ်ာ့ေနရင္ ရြာက လွည္းေတြ ကုန္းအတက္မွာ လွည္းဦးေပါ့ျပီး ေရွ ့ ႏြားမ်ား ရုန္းမရသလို၊ ျမိဳ ့ ဥပမာ နဲ ့ ေျပာရရင္ ဓာတ္ဆန္းကားေသးေသး အတက္ မွာ ေနာက္တြယ္မ်ားျပီး ကားေရွ ့ဘီး ေျမွာက္ျပီး ေမာင္းမရသလိုမ်ိဳးဘဲ လိုရာ ခရီး မေရာက္ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ယံုၾကည္မႈနဲ ့ အသိဉာဏ္က ညီမွ်နဲ ့ ေနရပါမယ္။
( က်မ္းဂန္မွာ လာတဲ့ ဥပမာ မဟုတ္ပါ။ ျမန္မာ ၪာဏ္မ်က္စိမွာ ျမင္လြယ္ေအာင္ သာ ရွင္းျပလိုက္ တာပါ။ ကိုယ့္အေတြးေလးပါ။)

ဒီလိုေလးလည္း မွတ္သားထားနိုင္တယ္၊ အသိေတြမ်ားျပီး ယံုၾကည္မႈနဲရင္ ေကာက္က်စ္ စဥ္းလဲ တယ္၊ ယံုရခက္ခက္ေတြ ျဖစ္တတ္တယ္။ ဟုတ္ပါ့မလားေတြ မ်ားလာမယ္။

ယံုၾကည္မႈ မ်ားျပီး အသိနဲရင္ ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္ မရွိတဲ့ အတြက္ ေျပာသမွ်ရံု ျဖစ္တတ္တယ္။ တကယ္ ရွိခဲ့ဘူးတဲ့ အျဖစ္ပ်က္ေလးေတြေပါ့။ ဘုရားလက္ထက္က" ေလ"စားကိုယ္ေတာ္ ဆုိတာလည္း လူေတြ ယံုတာပဲ။ ခုေခတ္ နယ္စပ္ေဒသ တစ္ခုမွာ ၾကားဘူးတာက" ေရ "စား ဆရာေတာ္။ ေရဆြမ္း ဘဲ ဘုဥ္းေပးသတဲ့။ ေသခ်ာလည္း စဥ္းစားၾကပါဦးေလ။ ျဖစ္နိုင္ မျဖစ္နိုင္ေလးေတြကို။


ဒါေၾကာင့္လည္း ဘုရားရွင္က အႏၶီဘူေတာ အယံ ေလာေကာ၊ တနဳေကတၳ ၀ိပႆတိ။ ေလာကအတြင္းမွာ ရွိတဲ့ လူအေတာ္မ်ားမ်ားက အသိဉာဏ္ အလင္းမရတာမ်ားတယ္။ ရွားရွားပါးပါး လူေလးေတြကဘဲ အမွန္ကို အမွန္တိုင္း သိတဲ့ အလင္း ရရွိၾကပါတယ္တဲ့။ ( ဓမၼပဒ )။

ဘုရားရွင္ေျပာတာနဲ ့ တိုက္ဆိုင္ၾကည့္ေတာ့ အဟုတ္သားေပါ့။ ေျပာသမွ် ယံုတဲ့ အထဲ မွ လြတ္ေစဖို ့ အေရးၾကီးတယ္။ ျပီးေတာ့ ပါရာဇိက ပါဠိေတာ္မွာ ေဒၚသဒၶါ တဲ့။ နာမည္နဲ ့လုိက္ေအာင္ ရက္ရက္ ေရာေရာ တကယ္ ရွိသူပါ။သံဃာလွဴရင္ အက်ိဳးေက်းဇူး ၾကီးမားတာ ၾကားဖူးတာနဲ ့ဘဲ ထင္ရဲ ့။ သူမ ခႏၶာကိုယ္ကို သံဃာ လွဴဒါန္းပါတယ္။ အဂၢဒါန-အမြန္ျမတ္ဆံုးအလွဴဆိုျပီး မုဓပၸသႏၷ- တလြဲ ၾကည္ညိဳလြန္သြားတာေလ။

ေတာ္ေသးတာေပါ့။ သံဃာေတာ္က ရွင္းျပလို ့သာ အလွဴ မေအာင္ျမင္ သြားတာ။ အလွဴ မေအာင္ျမင္တာပဲ ေအာင္ျမင္တဲ့ ျဖစ္ရပ္ ျဖစ္သြားပါတယ္။ တကယ္လွဴလိုက္ရင္ လွဴတာ မေရာက္ အကုသိုလ္ တိုးသြားပါမယ္။
အလြဲ အလွဴဟာ အလွဴ မျဖစ္တဲ့ အျပင္ အပူသာ ယူရာေရာက္ပါတယ္။
အလွဴဆိုတာ သင့္ေတာ္တဲ့ အရာကို ပဲ လွဴရမွာကိုလည္း သိထားသင့္တယ္ေပါ့။

ဒီလိုမ်ိဳးလည္း တကယ္ ရွိတတ္ေသးပါတယ္။ အဲလိုမ်ိဳးလည္း မျဖစ္ရေလေအာင္ သတိ အသိ ကိုယ္စီ ထားျပီး အမွန္သိေစခ်င္တာနဲ ့အရွိအတိုင္း ေရးသားလိုက္တာပါ။

မွတ္ခ်က္။ ။
သင္တန္း ပို ့ခ်စဥ္မွာ ထြက္ေပၚလာတဲ့ အေတြးမ်ားနဲ ့ ေဆာင္းပါး ေရးစဥ္ အေတြးမ်ား
ပူးေပါင္းကာ ေရးသားထားပါတယ္။
ျမတ္ေရာင္နီ
( ၁၂၊၀၃၊၂၀၁၀)

No comments:

Post a Comment