Pages

Tuesday, March 9, 2010

ဂ်ာမဏီေျမေပၚက ေျခလွမ္းမ်ား- ၁၂

စပ္ရာ စပ္ရာ ကြစိ ကြစိ

အပိုင္း ( က)


ဟုိ...အတိတ္ဆီတံုးက ၾကားဖူးခဲ့တာ။ သူမ်ားအေၾကာင္းေတာ့ မေျပာတတ္ပါ...စပ္မိ စပ္ရာ ကြိစိ ကြစ...တဲ့။(သီခ်င္း) သီခ်င္းထဲမွာေတာ့ ...ေတာ့ မေျပာတတ္ပါ လို ့ ေျပာထားေပမယ့္ သူမ်ား အေၾကာင္း နဲ ့ပါတ္သက္ျပီး ဆိုထားသလိုပဲ...။ ဘာလဲေတာ့မသိ ။ အဟိ။ ကြိစ ကြစ- တဲ့။

ကိုယ္ကေတာ့ ေျပာလိုက္ခ်င္ပါတယ္။ ကိုယ္အေၾကာင္းကိုပဲ ေျပာခ်င္တယ္။ စပ္ရာ စပ္ရာ ကြစိ ကြစိ။

စေနေန ့ဓမၼသင္တန္းမွာ သင္ေပးတဲ့သုတ္ကေတာ့ ေဗာဓိရာဇကုမာရ သုတ္။ အရင္တစ္ပါတ္က မျပီးေသးတဲ့ သုတ္ပါ။ အရင္တစ္ပါတ္ကေတာ့ သင္ရင္းနဲ ့လြယ္ကူေသာ အက်င့္ လ်ဥ္ေသာ အသိ ဉာဏ္ ဆိုျပီး အေတြးေပၚခဲ့တဲ့အတိုင္း ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ေရးျဖစ္ သြားတယ္။

ခုလည္း စာသင္ရင္းနဲ ့ေပါ့။ ေဗာဓိသတၱ ဘုရားေလာင္းဟာ ဦးရာမရဲ ့သား ဆရာၾကီး ဥဒက ရေသ့ထံ တရားရွာေဖြခဲ့ရာ ကာလာမႏြယ္ဖြား ဆရာၾကီး အာဠာရထံ သင္သလိုပဲ တတ္ေျမာက္တာ က လြယ္လင့္တကူ စ်ာန္အက်င့္ တရားကို ရရွိသြားပါတယ္။ အာဠာရ ဆရာၾကီးရဲ ့ အက်င့္ လမ္းစဥ္ က အရူပဘံု တတိယဘံု ျဖစ္တဲ့ အာကိၪၥညာယတန ဘုံစံရမယ္။ ေနာက္ထပ္ေတြ ့တဲ့ ဆရာၾကီး ဥဒက လမ္းစဥ္ကေတာ့ ေန၀သညာနာသညာယတန ဘံုကုိစံစားရမယ္။ အရူပစတုတၳဘံု။ အျမင့္ဆံုးဘုံေပါ့။

ဒီလိုေျပာလိုက္ရင္ တို ့ ျမန္မာေတြပဲ ဗဟုသုတရွိသူတို ့သာ နားလည္မွာေပါ့။ ဓမၼဗဟုသုတ အပါးမ၀ ေသးတဲ့သူတို ့က် ဒီက လူေတြကို ေျပာသလို ရွင္းျပရပါလိမ့္မယ္။

ဘံုသံုးဆယ့္တစ္ ျဖစ္ျဖစ္သမွ် အဆိုရွိတဲ့အတိုင္းပဲ ဘုံက (၃၁)ဘုံ ရွိပါတယ္။ အဲဒါေတြက အပါယ္ေလးဘံု- ငရဲ၊ တိရစၦာန္၊ ျပိတၱာ၊ အသုရကာယ္။
ကာမသုဂတိ ခုႏွစ္ဘံု-၁။ လူ ့ဘံု၊ နတ္ဘံု ေျခာက္ဘံု ၁။ စတုမဟာရာဇ္၊ တာ၀တိ ံသာ၊ ယာမာ၊ တုသိတာ၊ နိမၼာနရတိ၊ ပရနိမၼိတ၀သ၀တိၱ။
ရူပ ဆယ့္ေျခာက္ဘံု-ျဗဟၼပါရိသဇၨာ၊ျဗဟၼပုေရာဟိတာ၊ မဟာျဗဟၼာ၊( ပဌမစ်ာန္သံုးဘံု)။
ပရိတၱာဘာ၊ အပၸမာဏာဘာ၊ အာဘႆရာ ( ဒုတိယစ်ာန္သံုးဘံု)။ ပရိတၱသုဘာ၊အပၸမာဏသုဘာ၊သုဘကဏွာ (တတိယစ်ာန္သံုးဘံု)။
ေ၀ဟပၹလာ၊ အသညသတ္ဘုံႏွင့္ သုဒၶါ၀ါသ ငါးဘုံ ( စတုတၳစ်ာန္ဘုံ)။
သုဒၶါ၀ါသငါးဘုံဆိုတာ အ၀ိဟာ၊ အတပၸါ၊ သုဒႆာ၊ သုဒႆီ၊ အကနိ႒ာဘုံ။
အရူပေလးဘံု= အာကာသာနၪၥာယတန၊ ၀ိညာဏၪၥာယတန၊ အာကိၪၥညာယတန၊ ေန၀သညာနာ သညာယတန ဘံုတို့ျဖစ္ ပါ တယ္။


သူတို ့ကိုေတာ့ ဒီေလာက္ အက်ယ္ၾကီး မေျပာဘူး၊ သံုးဆယ့္တစ္ဘံု ဆိုတာ အပါယ္ေလး ဘံုရယ္ ၊ လူ ့ဘံုရယ္၊ ျပီးေတာ့ နတ္ဘံုကေျခာက္ဘုံ၊ ရူပဘံု ဆယ္ေျခာက္ဘံု၊ အရူပေလးဘံုလို ့ ေျပာလိုက္တာပါ။

ဘံုဆိုတာ ဘူမိပါဠိကလာတာပါ။ ဒီေနရာမွာ ေနရာအရပ္ကို ဘူမိ-ဘံု လို ့ ဆိုရမွာပါ။ ဘူမိဆုိျပီး ေျမၾကီး လို ့မွတ္မွာစိုးရတယ္ေလ။ ဘူမိေဗဒ၊ ဇလေဗဒ ဆိုတဲ့ ဘာသာရပ္ေတြက လူမ်ားအဖို ့နားယဥ္ ျပီးသားကို။

ခုဒီလို ေျပာလိုက္ေတာ့ အရူပဘံု ဆိုတာ အရူပ ျဗဟၼာတို ့ ေနရာ အရပ္ေဒသ ဆိုတာ သိသြားျပီေပါ့။
ဘုရားမပြင့္မီ နွင့္ ပြင့္ဆဲ ကာလမွာ ဒီျဗဟၼာကိုပဲ ျဖစ္ခ်င္ၾကတာပါ။ ျဗဟၼာကိုလည္း အားကိုးတယ္။ အားကိုးၾကတဲ့အတိုင္းလည္း ရွိခိုးရိုေသၾကတာေပါ့။ ျဗဟၼာတို ့သက္တမ္းဟာ ကမၻာနဲ ့ ခ်ည္ျပီး ရွည္ လ်ားပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္လည္း လူတိုင္းက ျဗဟၼာ ျဖစ္ခ်င္ၾကတာလည္းပါတယ္။ ခုဆရာၾကီးတို ့ က်င့္တာလည္း ျဗဟၼာ ျဖစ္ေၾကာင္း လမ္းစဥ္ေတြပါပဲ။ျမတ္စြာဘုရားကေတာ့ မိဘေတြကို ျဗဟၼာႏွင့္တင္စားထားတာ ရွိတယ္ ဆိုတာ ရွင္းျပခဲ့တယ္။ အဂၤုတၱရနိကာယ္ တိကနိပါတ္မွာေပါ့။ ျဗဟၼာဆိုတာ ေမတၱာ ၊ ကရုဏာ ၊ မုဒိတာ ၊ ဥေပကၡာ ဆိုတဲ့ျဗဟၼစိုရ္တရား ရွိလို ့ ၊ ျဗဟၼစိုရ္တရားပါြးမ်ားေနလို ့ျဗဟၼာေခၚတာပါ။

အဲလိုပဲ မိဘဆိုတာလည္း သားသမီး အေပၚမွာ ၀မ္းမွာလြယ္ကတည္းက ေမတၱာ ရွိျပီးသား။ သားသမီး ဒုကၡေရာက္မွာစိုးျပီးသား။ သားသမီး ဒုကၡေရာက္တာ ျမင္လည္း သနားစိတ္ အျပည့္ရွိျပီးသား။ သားသမီးၾကီးပါြးတာ ျမင္ရလ်င္လည္း ေပ်ာ္တျပံဳးျပံဳး ေမာ္မဆံုး နိုင္တဲ့ မုဒိတာ တင္းျပည့္က်ပ္ျပည့္။ လ်စ္လ်ဳ ရွဳရမည့္ အခ်ိန္ေရာက္ေတာ့လည္း သူ ့ၾကင္ေဖာ္နဲ ့သူ ရွိပါေစ၊ ေနနိုင္ၾကပါပီေလ ဆိုတဲ့ ဥေပကၡာ ထားၾကတယ္ လို ့ ရွင္းျပပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ နႈိင္းယွဥ္ျပခဲ့ပါတယ္ ။ ဗုဒၶဘာသာ ျဖစ္တဲ့ ျမန္မာ ထုိင္း သီရိလကၤာ နိုင္ငံတို ့နဲ ့ အေနာက္ နိင္ငံမ်ားကိုေပါ့။ ျမန္မာနိုင္ငံလို ့ခ်ည္း ေျပာလို ့က မျဖစ္ဘူး။ သင္တန္းသားက ထိုင္းပါေနေတာ့ အစံုထည့္ေျပာလိုက္တာေပါ့။ သတိထားရတယ္ဗ်ိဳ ့၊ ျမန္မာ ျမန္မာ လို ့ခ်ည္းသာ ေျပာရင္ တပည့္ ေတာ္မတို ့နုိင္ငံလည္း ဒီတိုင္းပဲလို ့ ထေျပာရင္ ခက္မယ္။ (ျမန္မာလိုေတြးၾကည့္တာပါ)။ ခုေတာ့ သူနိုင္ငံပါသြားေတာ့ ေခါင္း တဆတ္ဆတ္ေပါ့။

ယွဥ္ျပီး ရွင္းျပတာက ဒီလိုပါ။ မာဃ ပူဇာ ေဒး က ခဏနားခ်ိန္ လူေတြနဲ ့လမ္းေလွ်ာက္ျဖစ္ခဲ့ဲၾကတယ္။ တရားသေဘာ ေျပာရင္း ေလာကီေရးရာေတြပါ ပါသြားတယ္ေပါ့။ ေလာကီေရးရာဆိုတာက ဒကာက ဒီလို စေျပာတယ္။ သူမွာ သမီး အသက္ (၁၇)ႏွစ္ရွိျပီ။ သူ ေက်ာင္းထားေပးေနတာေပါ့။ ေနာက္တစ္ႏွစ္ဆိုရင္ လႊတ္လို ့ ရျပီတဲ့ေလ။

( ၁၈ ) ႏွစ္ေက်ာ္ရင္ သား သမီး စိတ္ၾကိဳက္ လြတ္လပ္စြာ ေနလို ့ရတယ္။ ေယာက်ာ္းပ်ိဳမွ
မဟုတ္ဘူး၊ မိန္းမပ်ိဳေလးလည္း ကိုယ့္တိုက္ခန္းနဲ ့ကိုယ္ခြဲေနလို ့ရတယ္။ ခြဲေနၾကတာလည္း ရွိတယ္။
ဟုတ္လားေပါ့။မသိသလိုလို နဲ ့ စိတ္၀င္စားစြားနားေထာင္ခဲ့တယ္။

ကိုယ္တို ့နုိင္ငံမွာေတာ့ အဲလို မဟုတ္ဘူး။ သား သမီးတင္ မကဘူး၊ ေျမး ျမစ္ ေတြထိ လႊတ္မထား ဘူး။ တီ၊ တြတ္ ၊ က်ြတ္ ၊က်ြတ္ဆက္ ထိ မိဘေတြက အသက္ရွင္ မယ္ဆိုရင္ ေစာင့္ေရွာက္အံုးမွာလို ့ေတာင္ေျပာလိုက္ခ်င္ေသးတယ္။ (ေျမးရဲ ့သားသမီးသည္ ျမစ္၊ ျမစ္ရဲ ့သားသမီးသည္ တီ၊ တီ.. တြတ္..က်ြတ္..က်ြတ္ဆတ္ လို ့ အဆင့္ဆင့္ေရတြက္ပါ )။ ျမန္မာေတြရဲ ့ ေႏြးေထြးမႈ ေမတၱာ ၾကီးမာ တာကို တအားၾကီးကို ထည့္ၾကြား ခ်င္လိုက္တာ။ နဲနဲေလးေလာက္ပဲ အမွန္တိုင္းေျပာခဲ့တယ္။ ၾကြားတာက ပိုေျပာျခင္း တစ္မ်ိဳးပဲေလ။ အမွန္တိုင္းပဲ ေကာင္းတာေပါ့ေနာ္..။ ဟုတ္ဘူးလား။

တကယ္ေတာ့ ျမန္မာေတြ သားသမီးကို စိတ္ခ်လက္ခ် လ်စ္လ်ဳ ရႈတာ က မဆိုစေလာက္ လ်စ္လ်ဳ တာပါ။ ေအးေပါ့ေလ။ တစ္မ်ိဳးစီေတာ့ ေကာင္းမွာပါ။ အားနည္းခ်က္ အားသာခ်က္ ရွိမွာပါလို ့။ ဘာလို ့ ဒကာက အဲလို လ်စ္လ်ဴရႈရတာလည္း သူ ့ကို ေမးၾကည့္ေတာ့ ( I ) အိုင္ တုန္းကလည္း ဒီလိုဘဲ မိဘေတြက လႊတ္လိုက္တာ။ လြတ္လပ္ခြင့္ေပးလိုက္တာ။ ေအးေပါ့ေလ ေလာက္ပဲ ျပန္ေျပာ လိုက္ပါတယ္။

ဒါေတာ့ ထည့္ေျပာလိုက္တယ္။ ၾကီးလာရင္ လူၾကီးေတြဟာ အထည္းက်န္တယ္။ အဲဒီအခါ သားသမီးေတြ လိုလာတယ္။ မိဘျဖစ္သူထဲက ေယာက်ာ္းက ပထမေသမယ္။ ဒါမွ မဟုတ္ မိန္းမက ပထမ ေသရင္ကြာ တစ္ေယာက္ထဲ ဘယ္လို လုပ္ပါ့မလဲေပါ့။ သူကေတာ့ ညိမ္သြားတယ္။ ေက်ာင္းလည္း ေရာက္ခါနီးေနတာနဲ ့ ေျပာလက္စ စကား ျပတ္သြားတယ္။

အဲဒီအေၾကာင္းကို စာသင္တုန္း ထည့္ေျပာျပလိုက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီေန ့ စာသင္တာက မျပီး ေသး... ေနာက္ထပ္ စပ္ရာ စပ္ရာ ကြစိ ကြစိ မ်ား ရွိပါေသးတယ္။ အခ်ိန္ ဆင္းရဲေနလို ့ ဒီေလာက္နဲ့ ့ပဲ ရပ္နားလိုက္ပါအံုးမယ္။

ေနာက္ထပ္ စပ္ရာစပ္ရာ ကြစိ ကြစိ မ်ား အားေပး ေစာင့္ေမွ်ာ္ ဖတ္ရႈၾကေလကုန္။

မွတ္ခ်က္။ ။ကြစိ ဆိုသည္မွာ အခ်ိဳ ့။ တစ္ခ်ိဳ ့လို ့ျမန္မာလို ဆိုလိုပါတယ္။ ဒီလိုဆိုေတာ့ စပ္ရာ စပ္ရာ ကြစိ ကြစိ ။ ပါဠိ နဲ ့ ျမန္မာ ေရာသမ ေမႊထားတာပါ။

ျမတ္ေရာင္နီ
(၀၉၊၀၃၊၂၀၁၀)

No comments:

Post a Comment