ဂ်ာမဏီေျမေပၚမွာ ပြဲၾကီးပြဲေကာင္း
ပထမဆံုးေဆာင္းပါးမွာ-ဂ်ာမဏီေျမေပၚ- ဖြား ပြင့္ ေဟာ စံ ဗ်ာဒိတ္ခံ-ဆိုတဲ့ ေန ့ထူး
ေန ့ျမတ္ ကဆုန္လျပည့္ ေန ့မွာ ေျခလွမ္းမ်ား စခဲ့ပါေတာ့တယ္-လို ့ေရးခဲ့ပါတယ္။
အဲဒါလည္း ကိုယ့္ျမန္မာ ျပကၡဒိန္အရ အမွန္ပင္။ ဒါေပမယ့္ နိုင္ငံရပ္ျခား အေရွ ့နဲ ့
အေနာက္ျဖစ္ေနတာမို ့ ဂ်ာမဏီကား လျပည့္ေန ့ မဟုတ္ေသး။ ေမလ ၉ရက္၊
ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္ (၁)ရက္ေန ့ မွာ လျပည့္ေန ့ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ ့ ဂ်ာမဏီ
လျပည့္ေန ့ကား ျမန္မာနိုင္ငံမွာ လို ဘုရားမွာလို ေညာင္ေရသြန္းပြဲလည္းမရွိ။
ဓမၼစၾကာ သံျပိဳင္ရြတ္တဲ့ ၀တ္အဖြဲ ့လည္း မေတြ ့ရ။ သို ့ေသာ္ ပြဲကား ပြဲၾကီး ပြဲေကာင္းပါပဲ။
ဒီေန ့မွာ ျမဴးနစ္ျမိဳ ့ရဲ ့ ဥယ်ာဥ္က်ယ္ၾကီးမွာ ေ၀ဆက္ေဒး ဆိုျပီးက်င္းပလိုက္တာ
အၾကီးအက်ယ္ပါပဲ။ လူေတြကလည္း မ်ားမွ မ်ားပဲကိုး။
အဲဒီမွာစေတြ ့ေတာ့တာပဲ။
နဂိုရ္ ကိုယ္ျမင္ထားတဲ့ အျမင္ေတြလည္း ရွင္းသြားတယ္။
ဟိုတံုးက ဆုိ ေတာ္ေတာ္ေလး အျမင္က်ဥ္းတယ္။ က်ဥ္းတာလည္း မေျပာနဲ ့ေလ ႏြားေျခရာ
ခြက္ကို အက်ယ္ၾကီး ထင္မိတာကိုး။ စေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဘုရားသားေတာ္ အခ်င္းခ်င္း
တူပါလ်က္နဲ ့ ေရႊက်င္၊ သုဓမၼာ၊ ဒါြရေတြ ဂိုဏ္းေတြစြဲ၊ ဂုိဏ္းေတြခြဲ ျပီး ျမင္ခဲ့တယ္။
ကိုရင္မ၀တ္ခင္က အျမင္ရွင္းတယ္။ ဘုန္းၾကီးလို ့သိတာ။ ကိုရင္လို့ ့ဘဲ သိတာ။
သံဃာေပါ့ေလ။ ကိုရင္ ၀တ္လာေတာ့ ငါက ေရႊက်င္တဲ့။ ဘာလို ့ေရႊက်င္မွန္းလည္း မသိဘူး။
ဆရာက်င္ေတာ့ က်င္လိုက္တာပဲ။ ျမိဳ ့ေရာက္ေတာ့ ပိုသိသြားတယ္။ ဒါက ေရႊက်င္ ၊
ဒါက သုဓမၼာ စတာ စတာေတြ။ ပိုသိတာက ရႈပ္သြားတာ။ အပိုသိသလို ျဖစ္သြားတာ။
ေနာက္ၾကာလာေတာ့ ရွင္းသြားတယ္။ ၾကာတာကလည္း ေတာ္ေတာ္ၾကီးမွ။
ရွင္းတဲ့ အေၾကာင္းကလည္း ဘယ္ဂိုဏ္းရယ္လို ့ မေရြးဘဲ ေနတတ္သြားတာကိုး။
ေနာက္ပိုင္း တကယ္နားလည္သြားတာကေတာ့ စာထဲမွာ ေတြ ့တာနဲ ့ အျပင္က
ျဖစ္ေနတာ တိုက္ဆိုင္ၾကည့္မိတာပဲ။ စာ သိ -တတ္သိနားလည္တာကို စိတ္မွာ
တပ္ဆင္ေပးလိုက္တာပါပဲ။
ဘုရားလက္ထက္ကလည္း ဘယ္အမ်ိဳးျမတ္တယ္၊ ဘယ္အမ်ိဳးက နိမ့္တယ္။
ဇာတ္နိမ့္ ဇာတ္ျမင့္ ခြဲၾကတဲ့ ညဥ္၀ါသနာက တယ္ၾကီးကိုး။ ဘုရားက အမ်ိဳးနဲ ့ မဆိုင္ဘူး။ ခ်မ္းသာဆင္းရဲ နဲ ့မဆိုင္ဘူး။ ၀ိဇၨာ စရဏ ဆုိတဲ ့ အသိ အက်င့္ ျပည့္စံုသူက ျမတ္တယ္။
လို ့ သီလကၡႏၶ၊ အမၺ႒သုတ္မွာ ဆိုတာမ်ိဳးေတြ စာဖတ္ပါမ်ား ေလေလ ရွင္းေလေလ
ျဖစ္လာတာပါပဲ။
ေနာက္တစ္ခုက ထင္တာေျပာရရင္ သာသနာ့ တကၠသိုလ္၊ေထရ၀ါဒတကၠသိုလ္မ်ိဳး
ေပၚေပါက္တာလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး ေကာင္းသြားတယ္။ ဂိုဏ္းဂဏ ရွင္းသြား တယ္။
တစ္ခ်ိဳ ့ ဂုိဏ္းေတြက သံဃာအခ်င္း ခ်င္း ေတာင္ မစားၾကဘူးတဲ့။
ပုတ္ခတ္တာမဟုတ္ပါဘူး။ ၾကားသည့္အတိုင္း ေျပာတာပါ။ ေခတ္ ရဟန္းပ်ိဳေတြက
ေတာ္ေတာ္ေလး အျမင္ရွင္းကုန္ပါပီ။
ေထရ၀ါဒ တကၠသိုလ္ တက္စဥ္ကလည္း ဒီေလာက္ မရွင္းေသးတာ။
မရွင္းတာကဂုိဏ္းမဟုတ္ဘူး။ ေထရ၀ါဒ ၊ မဟာယန ဆိုတဲ့ ခြဲျခားမႈပါပဲ။
ဂုိဏ္းကရွင္းတာ ၾကာပါပီ။
ခုေတြ ့တာက မဟာယာန ေရာ၊ တိဗက္ ပါ ေတြ ့လာတယ္။ တိဗက္ေတြက ဒီမွာ က
ပို အားေကာင္းတယ္။ ေက်ာင္းနားေလးကေက်ာင္းရွိေတာ့ တစ္ခ်ိဳ ့ေက်ာင္းသားငယ္ေတြက
ဆြမ္းခံ ျပန္လာတာ ျမင္ရင္ေတာင္မွ ဒလိုင္းလားမား-တဲ့..သူတို ့ေက်ာင္းေပၚက
ေအာ္ ေအာ္ ျပီး ႏႈတ္ဆက္ၾကတယ္။
ကဲ ...သြားပါေလေရာ။ နာမည္က အဲ..လိုကို ဒီမွာ လႊမ္းမိုးေနတာ။ ဒါေပမယ့္ သူတို ့
သိတာက ဗုဒၶဘာသာ ရယ္ပါ။ တကယ္ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ေလ့လာသူေတြကသာ ေထရ၀ါဒ၊
မဟာယာန၊ တိဗက္ စတာေတြ ေျပာတာ။
ခု ေျပာခ်င္တာက ေ၀ဆက္ေဒး။ ေ၀ဆက္ေဒးက ေထရ၀ါဒ ကဆိုင္တာလား။
မဟာယာန က ဆိုင္တာလား။ တိဗက္က ဆိုင္တာလား စတာ စတာေတြ စဥ္းစား
ၾကည့္ေတာ့ ဘုရားသားေတာ္ အမည္ခံရင္ ေ၀ဆက္ေဒး ဆိုင္တာပဲေလ။
ဒီလိုဆိုေတာ့ သူတို ့ကို မေပါင္းလို ့ကေတာ့ မျဖစ္ဘူး။
ခု ေ၀ဆက္ေဒးမွာလည္း အတူတူပဲ လႈပ္ရွားၾကတာ။ ျခံ၀န္းၾကီးထဲမွာလည္း ဘုရား
ေစ်းပြဲတန္း။ ဘုရားပံု အမ်ိဳးမိ်ဳး။ ဘုရားစာအုပ္အမ်ိဳးမ်ိဳဳး။ ဆိုင္ခန္းေတြ ဖြင့္ထားၾကတာ။ တိဗက္ဆိုသူတို ့ ကေတာ့ ကိုယ္တိုင္ ဆိုင္ထိုင္ ေစ်းေရာင္း၊ ရင္းနီးသူလာရင္မိတ္ဆက္ေပါ့။ မိတ္ဆက္တာက ဥေရာပ စတိုင္ေပါ့။ ဖက္လွဲတကင္းပါပဲ။ နိုးဘေရာ္ဘလမ္၊
သူတို ့အတြက္ေတာ့။ ဆိုင္က ကိုယ့္ထိုင္တဲ့ ေဘးမွာဆိုေတာ့ မ်က္စိက
ေရာက္ေရာက္သြားေသး။
အဲဒီေန ့မွာ ေထရ၀ါဒ အုပ္စုအဖြဲ ့ အေနနဲ ့ ထို္င္းက အဓိက ထားျပီး ပြဲေတာ္
က်င္းပတာပါ။ သူတို ့ ထိုင္းဦးေရက ျမဴးနစ္၀န္းက်င္မွာ လူဦးေရ ငါးေထာင္
ေလာက္ရွိတယ္ လို ့သိရတယ္။ အကုန္ မလာေတာင္ ေတာ္ေတာ္ေလး စံုမယ္လို ့
ထင္ပါတယ္။ မ်ားမွ မ်ား။ အဲဒီေန ့မွာေတာ့ တို ့ ေရႊေတြက ေရႊထက္ ရွားလို ့
ေတာင္ေျပာရမယ္။ စိုးစဥ္းတစ္မႈံတစ္ေလမွ မေတြ ့ရ။ သီရိလကၤာနိုင္ငံက
ႏွစ္ဦး သံုးဦးေတြ ့မိေသး။
ထိုင္းမ်ားကိုေတာ့ ညီညြတ္လိုက္ပါေပ့ လုိ ့ စိတ္ထဲ ျခီးမြမ္းလိုက္တယ္။
ေျဖေေဖ်ာ္မႈေတြက လည္း ရိုးရာ အက ၊ ရိုးရာ လက္ေ၀ွ ့ စံုလို ့ပါ။ သူတို ့ကို
ၾကည့္ျပီး ညီညြတ္ေအာင္ ဘယ္လုိ လုပ္ထားၾကသလဲ။ အေျဖအျမဲ စဥ္းစား
ေနခဲ့တယ္။ စဥ္းစားရံုနဲ ့ မျပီးေသး၊ ေလ့လာရၾကည့္ရေသးတယ္။
တိက်တဲ့ အေျဖလို ့ ေျပာမ ရ ေပမယ့္ နီးစပ္တာကေတာ့ တစ္ေယာက္
ေခါင္းေဆာင္ရင္ က်န္တာ ေနာက္လိုက္လုပ္တတ္တာ ကို သတိျပဳမိတယ္။
ျပီးေတာ့ သူတို ့ အခ်င္းခ်င္း ေတြ ့ေတာ့လည္း ဆ၀ါဒိခ အသံေလးေတြနဲ ့ ႏႈတ္ဆက္ၾကတာ
ေတြ ့ရတယ္။ လက္အုပ္က ခ်ီလုိက္ေသး။ လက္အုပ္ခ်ီတာေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳးေပါ့ေနာ္။
သူတို ့က သိသိ မသိသိ ထိုင္းျဖစ္ရင္ ျပီးတာပဲ။ ခင္လြယ္ မင္လြယ္ၾကတာလည္း
ေတြ ့ရတယ္။
ကိုယ့္ေရႊေတြ အခ်င္းခ်င္းေတြ ့ရင္ မဂၤလာပါ ဆိုတာကို အမ်ားသိေအာင္
ကမၻာ့ အလယ္ ျပလိုက္ခ်င္တာ။ သုိ ့ေသာ္....။
တို ့ေရႊမ်ားမေတာ့ ဘယ္နိုင္ငံေရာက္ေရာက္ ဒီလိုပဲ တဲ့။ ဘာအေရးလုပ္လုပ္
ပါတဲ့...။တြဲဖို ့မျမင္၊ ကြဲဖို ့ပင္-တဲ့ေလ။ ဒီ ညဥ္ၾကီးကိုမ်ား တရားေသ မွတ္ေနေရာသလား။
ညဥ္ ၀ါသနာ ဆိုတာ ပင္ကိုယ္ဓာတ္ခံက ပါတာရွိသလို လုပ္ယူရတာ လည္း ရွိပါတယ္။
၀ါသနာ ဆိုတာ ထံုထားျခင္း။ မႊမ္းထားျခင္း ၊ သိပ္ထားျခင္း ပါပဲ။
ဥပမာ- ဗူးသီး ဟာ ဟင္းခ်ိဳ လုပ္ရသလို။ အခ်ဥ္တည္လိုက္ရင္ ဗူးခ်ဥ္ ျဖစ္သြားတယ္။
အစကေတာ့ မခ်ဥ္ပါဘူး။ လူက ေျပာင္းလြဲေပးရတာပါ။
ညီညြတ္ျခင္းဟာ ခြန္းအားပဲ ဆိုတဲ့ စာတမ္း၊ စကားမ်ားကိုလည္း သိမွသိ။
လက္က မခ်၊ ေရးလိုက္ၾကတာ။ ပါးစပ္ကမခ်၊ ေျပာလိုက္ၾကတာ။ စာတမ္း၊
စကားမ်ားနဲ ့အဆံုး မသတ္ေစသင့္။ လက္ေတြ ့အေကာင္ထည္ ေဖၚသင့္တာ
ၾကာေနျပီ။စေဖၚနိုင္တဲ့ အခ်ိန္ဟာ ေနာက္မက်ေသးဘူး။
ကေလးတံုးကဆို ေက်ာင္းစာကလြဲရင္ အျခားစာ ကာတြန္းေတာင္ မ်က္ႏွာဖံုး
ဓာတ္ပံုေသခ်ာ မၾကည့္။ ၀တၳဳ ေ၀လာေ၀း။ စာေတြမ်ားလြန္းလို ့ မၾကည့္ခ်င္ဘူး။
မၾကည့္ခဲ့ဘူး။ ေနာက္ေတာ့ အသံုး၀င္မွန္းသိလာတာနဲ ့ အမွ် ကာတြန္း၊၀တၳဳ၊ မဂၢဇင္း၊
ဂ်ာနယ္ အစံု ဖတ္ရတာ ၀ါသနာ ပါလာတယ္။ ခုဆုိ စာေရးျပခ်င္တဲ့ စိတ္ ရွိတာနဲ ့
ျပန္ေရးခ်ေနတာကို ၾကည့္ေပေတာ့။
ဒါက ကိုယ္နဲ ့စာျပီး စိတ္ခ်င္း စာနာၾကည့္တာပါ။ ညီညြတ္တယ္။ ဘယ္ေနရာျဖစ္ျဖစ္
တို ့ေရႊေတြ ညီညြတ္တယ္ ဆိုတဲ့ အခ်ဥ္တည္ မိေစခ်င္တယ္။
ဒီပြဲေတာ္ကို ၾကည့္ရင္းကေန ပြဲၾကီးပြဲေကာင္း စိတ္ေတြ ၀င္လာခဲ့တာပဲ။ ဒီလို ပြဲမ်ိဳးမွာ
ပြဲၾကီး ပြဲေကာင္းစိတ္နဲ ့အတူ ေထရ၀ါဒဆိုတာ ဒီလိုကြ ဆိုျပီး ေအာက္မခ်တဲ့ မာန္မာန။
ေအာက္မက်တဲ့ မာန္မာနသံုးျပီး ႏွစ္ပါးသား အမ်ားသိေအာင္ သပိတ္စခန္း စတင္
ဖြင့္လွစ္ လိုက္ပါတယ္။ သီရိလကၤာ သယ္ေဆာင္လာတဲ့ သပိတ္၊ ေ၀ဆက္ေဒးေန ့
ပြဲၾကီးပြဲေကာင္းႏႊဲ ခဲ့တယ္။ သပိတ္ဆိုတာကိုျပပြဲ လုပ္တာေလ။ ဒီသပိတ္က ဒီလို
ထည့္ဘုဥ္းလို ့ ရပါ့လား။ အမ်ားျမင္နိုင္တာေပါ့။ ထင္ပါတယ္၊ တစ္ခ်ိဳ ့သိသူရွိေပမယ့္၊
သပိတ္နဲ ့ စားတာကို မျမင္ဘူး ေသးသူေတြလည္း ရွိမယ္။
ဘုရားသားေတာ္ အခ်င္းခ်င္း ျခားနားတာေတာ့ သူတို ့ သိသြားၾကတာေပါ့။
ေထရ၀ါဒ ဆိုတာ ႏႈတ္ဆက္တာကလည္း လက္အုပ္ခ်ီ ႏွဳတ္ဆက္ရတယ္။
သပိတ္ဆိုတဲ့ ခြက္နဲ ့ ဘုဥ္းေပးၾကတယ္ေပါ့။
ဒါေပမယ့္ တိဗက္ဘဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ မဟာယာန ဘဲ ျဖစ္ျဖစ္ သူတို ့ကိုလည္း
ဘုရားသားေတာ္လည္း သတ္မွတ္ထား ရမယ္ေလ။ သူတို ့လည္း သူတို ့ဟာနဲ ့သူပဲ
ဘုရား၀တ္ျပဳ၊ တရားထိုင္တာလည္း ရွိတာပဲ။ အနည္းဆံုးေတာ့ သူတို ့က
ေငြရေအာင္ရွာတယ္။ ျပီးရင္ စာအုပ္ေတြ ျပန္ရိုက္ျပီး လႈဴတယ္။ သူတို ့က ေထရ၀ါဒ
စာအုပ္ကို မရိုက္ဘူးဆိုတာ မရွိဘူးေလ။ ျမန္မာနိုင္ငံလည္း သြားလႈဴၾကတယ္။
ျပီးေတာ့ သူတို ့ေက်ာင္းေတြမွာ လွဴၾကတာေတြ ရွိတာပဲ။ သူတို ့ ရွိလို ့ ဗုဒၶဘာသာ
ဦးေရက ပိုမ်ားတာေပါ့။ မဟာယာန တိဗက္ေတြသာ အျခားဘာသာ ျဖစ္သြားရင္ အားေလ်ာ့သြားမယ္။
တစ္ခု စိတ္ထဲမွာ သေဘာေပါက္မိတာက သူတို ့က ဗုဒၶဘာသာကို အၾကမ္းထည္
လုပ္ေပးတယ္။ ေထရ၀ါဒ က အေခ်ာထည္ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးနိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားရံုပဲ။
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ နဂိုရ္က တရုတ္ဘံု ေက်ာင္းသြားခဲ့ရင္ ၊ တရုတ္ဘံုေက်ာင္းကို ျမင္ရင္
အဲဒီလို စိတ္ထဲ မေပၚမိ။ ခုေတာ့ တစတစနဲ ့ သူတို ့ ့ကိုလည္း သာသနာျပဳဘက္ပဲ
လို ့ေတာင္ ျမင္မိလာတယ္။
ပြဲကား ေ၀ဆက္ေဒး။ ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန ့။ ဗုဒၶဘာသာ ေပါင္းစံုတဲ့
တကယ့္ ပြဲၾကီးပြဲေကာင္းပါပဲ။ စိတ္ကလည္း ပြဲၾကီးပြဲေကာင္းစိတ္ေတြ ၀င္ခဲ့ပါသေကာ။
မိမိစိတ္ထဲမွာ ထင္တာ ျမင္တာကို ေျပာျခင္း၊
ေရးျခင္းသက္သက္ပါ။အားလံုးလြတ္လပ္စြာ
ေတြးနိဳင္ပါတယ္။
ျမတ္ေရာင္နီ
(၀၈၊၀၁၊၂၀၁၀)
အဲဒီမွာ စေတြ႕ေတာ့ပဲ လို႕ေျပာလိုက္ေတာ့ ထိတ္ျပာသြားတယ္။ ေအာ္ ဒီလိုေတြ႕တာမ်ိဳးေတာ့ လူတိုင္းေတြ႕စမ္း၊ ေတြ႕ၾကစမ္းပါေစ။ အထူးသျဖင့္ က်ဳပ္တို႕အမ်ိဳးဘုန္းၾကီးေတြ ေတြ႕ၾကစမ္းပါေစ။
ReplyDeleteထိပ္တန္းေထရ၀ါဒကို္ယ္ေတာ္ၾကီးကိုယ္ေတာ္ငယ္ေလးေတြ ေတြ႕ၾကပါေစ။
အစြဲေတြကင္းၾက။ လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ၾက.။ ဗုဒၶအရွင္ရဲ႕သတင္းအမွန္ကို ျဖန္႕ခ်ီၾက။ ဗုဒၶအရွင္ရဲ႕ ကရုဏာေတာ္နဲ႕ မဟာပညာကို ကမၻာခ်ဥ္းေအာင္လင္းေစၾက။
ခပ္ခြာေနထိုင္ျခင္းဟာ ခပ္ေ၀းေ၀းကို ေရာက္သြားတာကလြဲလို႕ အက်ိဳးတစ္စံုတစ္ရာမျဖစ္ထြန္းေစမွန္းသိသင့္ၾကသေပါ့။
မဟာယာနပဲျဖစ္ျဖစ္ တိဘက္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဗုဒၶေျခလွမ္းေနာက္ ထပ္ခ်ပ္မကြာလိုက္ရင္ ဗုဒၶရင္ႏွစ္အစစ္ျဖစ္ေပလိမ့္။
မဟာယာနေတြ တိဘက္ေတြက သူတို႕မွာ မရွိတာေတြ ေထရ၀ါဒဆီက ကူးယူျဖန္႕ခ်ီရဲတဲ့သတၱိရွိေနၿပီ။ က်င့္သံုးလိုက္နာတတ္တဲ့ အစဥ္အလာေကာင္းကို ေမြးကုန္ၾကၿပီ။ ဥပမာ ေထရ၀ါဒဆီက အဘိဓမၼာနဲ႕ ၀ိပႆနာနည္းနာစတာေတြေပါ့။ သူတို႕က အစြဲအလမ္းကင္းကင္း ေဆြမ်ိဳးစပ္ေနခ်ိန္မွာ ေထရ၀ါဒက မဟာယာနနဲ႕ တိဘက္တို႕ရဲ႕ အျပစ္အနာဆာေတြ ရွာေဖြေဟာလို႕ေကာင္းတုန္း။ ဒါေပမယ့္
မဟာယာနေတြရဲ႕ အသဒိသဒါနေတြကိုေတာ့ သာဓုေခၚတတ္ၾကေသးေပါ့။
တကယ္ေတာ့ ကိုယ့္အရည္အေသြးကို ေလွ်ာ့ခ်ပစ္ဖို႕မဟုတ္ဘူး။
ေလာကဟိတနဲ႕ ေလာကသုခအတြက္ ဘုရားရွင္အလိုေတာ္က် ဘယ္လိုလက္တြဲေဆာင္ရြက္ၾကမလဲဆိုတာပဲျဖစ္ေလရဲ႕။
Ok, let's celebrate the Wesakh day together.