ရွဴး...တိုးတိုး
အပၸသဒၵါ ေဘာေႏၱာ ေဟာႏၱဳ
အပိုင္း ( ခ )
အပၸသဒၵါ ေဘာေႏၱာ ေဟာႏၱဳ
အပိုင္း ( ခ )
စကားေျပာတာ ဆိုရင္လည္း က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ မေျပာသင့္ဘူး၊ ဘုရားရွင္က စကားကို ေပါရီ- ျမိဳ ့ၾကီးသူတို ့လို ေျပာတတ္ဖို ့ မိန့္ ့ေတာ္မူထားပါတယ္။ သဏွာ ဆိုတဲ့ ပါဠိရွိတယ္၊ (တိုးတိုး သာသာေလးနဲ ့) ေျပျပစ္တဲ့စကား ဆိုဖို ့ေပါ့။ အဲလို ေျပာတတ္ရင္ ၀စီသုစရိုက္လို ့ေတာင္ ေျပာရ မယ္ တဲ့။ သူ ့ရဲ ့ဆန္ ့က်င့္ဘက္က ဖရုသ ၀ါစာ တဲ့။ လူေတြေျပာေျပာေနတာက ဖရုတ္သ ၀ါစာ တဲ့။ စကား ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း ေျပာတာေပါ့။
ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားကလည္း တပည့္သံဃာေတာ္တို ့ကို ဆံုးမထားတာ ရွိပါတယ္။ စကားဆို မၾကမ္းနဲ ့၊ တရားဆို မဆန္းနဲ ့-တဲ့။ ဆန္းတဲ့ အထဲ ကိုယ္မ်ား ပါေနေရာ့သလား၊ နားလည္ ေစခ်င္ တာနဲ ့ ရႈဴးတိုးတိုး လို ့ ေျပာလိုက္တာပါ။
အပၸသဒၵါ ေဘာေႏၱာ ေဟာႏၱဳ- စာ အရွိတိုင္းဆိုရင္ ေဘာေႏၱာ-အရွင္တို ့၊ အပၸသဒၵါ-တိုးေသာအသံ ရွိကုန္သည္၊ ေဟာႏၱဳ- ျဖစ္ၾကကုန္ေလာ။ ျပီးေတာ့ ေဘာေႏၱာ သီခ်င္းထဲကလို ေဘာေႏၱာ- သပၸဳရိသ အေပါင္း သူေတာ္ေကာင္းတို ့လို ့ ေရးလိုက္ရင္ေတာ့ စာဖတ္သူေတြ အတြက္ အိပ္ေဆး ေက်ြးလိုက္ သလို ျဖစ္မယ္ေလ။
ခုေတာ့ ရႈးတိုးတိုး ဆိုေတာ့ ဘာပါလိမ့္မတုံး ဆိုျပီး မ်က္စိေလး ပြင့္လာေတာ့ေပါ့ေလ။ ( ဆန္း တယ္ ဆိုရင္ လည္း ကရုဏာေရွ ့သြားျပီး ခြင့္လြတ္ဖတ္ပါကုန္။)
ျမိဳ ့ၾကီးသူတို ့ ေျပာတတ္ဖို ့ သြန္သင္ေတာ္မူတာလည္း ဟုတ္လည္း ဟုတ္ေလာက္ရဲ ့။ ဟုတ္လည္း ဟုတ္ပါတယ္။ ေတာသူ ေတာင္သားေတြက ဗြင္းဗြင္း ရွင္းရွင္းဆိုျပီး ေအာ္ၾကီး ဟစ္က်ယ္ ေျပာတတ္တဲ့ ဓေလ့ ရွိတယ္။ ျမိဳ ့ေရာက္သြားတဲ့ ေတာသူ ေတာင္သားေတြကေတာ့ အခ်ိဳး ေျပာင္း ကာ ေျပာတတ္ဆိုတတ္ ရွိပါတယ္။ ခုေခတ္မီကုန္ၾကျပီ။ တီဗီေတြ၊ ဗီဒိယိုေတြၾကည့္ျပီး အဲဒီထဲကလို သူတို ့ တတ္ကုန္ျပီ။
ေတာသူ ေတာင္သားကို အျပစ္ေျပာလိုလို ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘုရားစကားအတုိင္း ေပါရီ ဆိုတဲ့ စကားရယ္ေၾကာင့္ပါ။ ျပီးေတာ့ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ေတာသား ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ပဲ။ ဘာလို ့ ေျပာလိမ့္ မတံုး။ ေတာသူေတာင္သားဆိုတာ ေအာ္ၾကီး ဟစ္က်ယ္ ေျပာတတ္ၾကေပမယ့္ ဟန္ေဆာင္မႈ နည္း တယ္ေနာ။ ၾကားဘူးတယ္ မဟုတ္လား ေတာသူဆိုတာ တကယ့္ကို ရုိးတယ္...(သီခ်င္း) ေလ။ ရိုးသာဂုဏ္က်ေတာ့ အျပည့္နီးပါး ရွိၾကျပန္ေရာ။
က်ယ္တာမွ စကားေျပာမွာတင္ မဟုတ္ဘူး၊ အသံခ်ဲ ့စက္ပါ က်ယ္တာ။ တီဗီ၊ ဗြီဒိယို မေပၚေသး ခင္က ဆိုရင္ ရုပ္ရွင္ကလည္း ၾကိဳးတိုးၾကဲတဲ တခါတရံမွ ရြာလာျပၾကတာဆိုေတာ့ ကိုယ့္ရြာက အသံ ခ်ဲ ့စက္ကိုပဲ အားကိုးနားေထာင္ၾကရတယ္။ ကိုယ့္ရြာ စက္ကို နားေထာင္ရံု အားမရေသး၊ ေဘးရြာက ဖြင့္တဲ့ ဇာတ္လမ္းေတာင္ နားေထာင္လို ့ရေသး။ အဲသလို က်ယ္က်ယ္ေလးဖြင့္ၾကတာေပါ့။
အသံခ်ဲ ့စက္စဖြင့္ျပီ ဆိုရင္ ၾကည္နဴးဖြယ္ေဗ်ာ ဖြင့္တယ္၊ အဲဒီေနာက္ ေအာင္ေဇယ်တု သဗၺမဂၤ လာ - ဆိုရင္ မဂၤလာေဆာင္၊ အလွဴဆိုင္းတီးတာ ဖြင့္ရင္အလွဴ၊ ေအာင္ျခင္းရွစ္ပါးဆိုရင္ ဘုရားပြဲ ၊ တရားဖြင့္ရင္ အသုဘ(မသာ)၊ တရားက အသုဘ ရွိလို ့ဖြင့္ရတဲ့ သေဘာ ျဖစ္ေနတယ္။ လူေတြက ေလာက္စပီကာ ဖြင့္သံကို နားစြန္ ့ ၾကတယ္။ နားေထာင္ၾကတယ္။
ျမိဳ ့ေသးေသးေတြမွာေတာ့ ေတာအတိုင္းပါပဲ။ အသံခ်ဲ ့စက္ ဖြင့္တယ္။ ေဆာင္းေဘာက္စ္ သံုးတယ္။ အသံကေတာ့ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ခ်ည္းပါဘဲ။ အဆိုေတာ္ ကိုလႊမ္းမိုး ေျပာသလို ဓာတ္စက္ၾကီးလည္း အသံကုန္ဖြင့္တယ္....ဆိုတဲ့ သီခ်င္းလို တကယ္ ဆူညံၾကတာပဲ။ အမ်ားစုက ဆူညံတာမၾကိဳက္သလိုလိုနဲ ့ ၾကိဳက္ေနၾကတယ္။
ကိုယ္လည္း အဲဒီၾကိဳက္တဲ့ အထဲ ပါ၀င္မိလ်ွက္သား ျဖစ္ေနတယ္။ ေတာမွာ အလွူက ပြဲေတြငွါးျပီ ဆိုရင္ သြားျပီး ေငးေငးေမာေမာ လုပ္ခဲ့တာ။ အလွဴေတြက လည္း ဆိုင္းမွ မပါရင္ အလွဴေသး၊ ဆိုင္း ပါရင္ အလွဴလတ္၊ ပြဲပါရင္ အလွဴၾကီး အဲသလိုမ်ား သူတို ့ သတ္မွတ္ေလသလား မသိဘူး။ အလွဴရွင္ မွန္း သိေအာင္ မ႑ပ္တိုင္ တက္ျပခ်င္လို ့ေလလား။ ဘုရားအၾကိဳက္ သတိထားဖို ့ေကာင္းတာေပါ့။
( အလွဴၾကီး မၾကီးဆိုတာ လွဴတဲ့ ေစတနာ ၾကီး မၾကီးကို ၾကည့္ျပီး ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆိုင္း ပြဲေတြက ပကာသနသက္သက္မွ်သာ ဆိုတာကိုလည္း သိၾကေစခ်င္တယ္။)
တကယ္တမ္း ဒီဆူညံသံေတြ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ဘာသာတရား အရလည္း မသင့္ေတာ္ေပဘူး။ လူေတြအဖို ့ ေပ်ာ္ပြဲ ရႊင္ပြဲ အျပစ္မရွိတာ မွန္ပါတယ္။ လြန္လြန္းကဲလြန္းရင္ေတာ့ မေကာင္းဘူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီဆူညံသံေတြက ေဘးလူထိခိုက္တာမ်ိဳးဆိုရင္ မသင့္ေတာ္ဘူး၊ မလုပ္သင့္ဘူး။ ေလွ်ာ့ သင့္ တယ္ေပါ့။
အသံခ်ဲ ့စက္ၾကီး အသံကုန္ဖြင့္တာဟာ ဟုိဘက္အိမ္က လူနာရွိေနရင္ လူနာမွာ နားမခ်မ္းသာ ၊ ရြာဆိုရင္ေတာ့ တစ္ရြာလံုး ၾကားေနရတာ၊ ဟိုဘက္အိမ္တင္ မဟုတ္ဘူး၊ အားလံုး ထိခိုက္စရာ ရွိနိုင္ ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား အတြက္ စာက်က္တဲ့ ေနရာေတြမွာ အေနွာက္ယွက္ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အခ်င္းခ်င္းစိတ္ေတြဟာ သည္းညည္းခံရခက္တာေတြ ျဖစ္လာနိုင္တယ္။
တစ္ခါတုံးကေျမာက္ဥကၠလာပ ေရႊဥမင္ ေတာရ ဆရာေတာ္ၾကီး က တရားစခန္းက်င္းပေနတာ ၀န္းက်င္က အသံခ်က္စက္ၾကီးက က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္တဲ့။ တရားေယာဂီေတြ အေႏွာက္ယွက္ ျဖစ္တယ္ ဆိုျပီး ေယာဂီတစ္ေယာက္က သက္ဆိုင္ရာကို ေျပာျပီး စက္ပိတ္ခိုင္းဖို ့ရာ ဆရာေတာ္ ၾကီး ကို ခြင့္ျပဳခ်က္ယူပါတယ္။
ဆရာေတာ္ၾကီးက ခြင့္ျပဳခ်က္မေပး၊ တရားကို မွတ္ဖို ့ရာသာ ေျပာခဲ့တယ္။ အာရံုေနာက္ စိတ္မေရာက္ဖို ့ပါဘဲ။ ဒါက တရားရွိတဲ့ ဆရာေတာ္မို ့သာေပါ့။ ဒါကို ၾကည့္ရင္ က်ယ္က်ယ္ ေလာင္ ေလာင္ ျဖစ္လို ့ ျပႆနာ တက္နုိင္တယ္ ။ လူအခ်င္းခ်င္း ဆိုရင္ေပါ့။ ခုလို ဆရာေတာ္ၾကီးက တပည့္ ကို သြန္သင္ျပသမႈခဲ့လို ့သာ ျပႆနာမျဖစ္ခဲ့တာ။
( စာအုပ္တစ္အုပ္မွာ ဖတ္ဖူးတာပါ ဆိုလိုခ်က္ေလာက္သာမွတ္မိေတာ့တယ္။ တိက်မႈ မရွိက ကိုယ့္ အမွားသာ။)
က်ယ္တာနဲ ့ ပတ္သက္လို ့ကေတာ့ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ေတာသား ပီပီသသ ျဖစ္ခဲ့ေလေတာ့ က်ယ္ သလား မေမးနဲ ့ ၊(အသံ ဗလံ)။ က်ယ္က်ယ္ေလး ေျပာရမွ အားရပါးရ ရွိလွတယ္။ နဂိုရ္က နဂိုရ္ က ။ ခုေတာ့ တစစ နဲ ့ ေျပာင္းလဲျပီး လူအေျခေနကို ၾကည့္ျပီးေျပာေတာ့တာ။ ေတာအေငြ ့အသက္က ေတာ့ ကုန္မည္ မထင္။
ေျပာစရာမ်ားစြာ က်န္ေနေသးသည္။ သည္းခံလို ့သာ ေစာင့္ေမွ်ာ္ အားေပး ဖတ္ရႈၾကပါဦးေနာ္...
ျမတ္ေရာင္နီ
(၂၁၊၀၃၊၂၀၁၀)
ျမတ္ေရာင္နီ
(၂၁၊၀၃၊၂၀၁၀)
No comments:
Post a Comment