Pages

Tuesday, March 30, 2010

အၾကြားက်ယ္ကို ပယ္ရမည္

အၾကြားက်ယ္ကို ပယ္ရမည္

အၾကြားက်ယ္ကိုလည္း ပယ္ရမယ္ ဆိုပါမွ ကိုယ့္အေနနဲ ့ ၾကြားသလိုလို ျဖစ္ေတာ့မယ္။ အမွန္တိုင္းကိုေတာ့ ေျပာသင့္ရင္ ေျပာရေတာ့မယ္။ တစ္ခ်ိဳ ့ အေၾကာင္း အရာမွာမေျပာလို ့ကို မျဖစ္ တာ ေတြ ့ ၾကံဳလာျပန္ေရာ။

ၾကြားတယ္ ဆိုတာကေတာ့ အပိုေတြကို ေျပာတာ။ ကိုယ့္မရွိဘဲ အရွိလုပ္ေျပာတာ လို ့ စိတ္ ထဲ မွတ္ယူမိတယ္။ ကိုယ့္အေနနဲ ့သူမ်ားက အရွိ အရွိတိုင္း ေျပာတာ ၾကြားတာကိုလည္း ေရးရင္ လည္း ဖတ္ရဲ ့၊ ေျပာရင္လည္း နားေထာင္ရဲ ့။ (မလြဲသာ မေရွာင္သာေပါ့ေလ။) (အဟဲ..ဟဲ)
မဟုတ္ဘဲ အ ၾကြားသန္သူကိုေတာ့ ဗ်ာ...။ တကယ္ တကယ္ သနားစရာလို ့ ေအာက္ေမ့မိရဲ ့။

အၾကြားက်ယ္ ဆိုတာကေတာ့ သာသနာနဲ ့ မအပ္စပ္တဲ့ ၀ါၾကြား ပလြား ထင္ေယာင္ ထင္မွား ျဖစ္ ေအာင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အထင္ၾကီးဖို ့ ၾကြားတာမ်ိဳးပဲ ဆိုလိုပါတယ္။
ရွဴး...တိုးတိုး
အပၸသဒၵါ ေဘာေႏၱာ ေဟာႏၱဳ
အပိုင္း (ဂ)
ယခု မဟာဂႏၶာရံုလက္ရွိ မဟာနာယကခ်ဳပ္ အဂၢမဟာပ႑ိတ ျဖစ္ေတာ္မူတဲ့ ဆရာေတာ္က တို ့ ေရႊက်င္ ဆရာေတာ္ၾကီးက က်ယ္ (၅)က်ယ္ ပယ္ရမယ္ ေျပာတယ္၊ မွတ္ထားၾက။တို ့ေက်ာင္းတိုက္ ဆရာေတာ္ၾကီးကေတာ့ တစ္က်ယ္ထပ္တိုးတယ္ စာအံက်ယ္ကိုလည္း မလို လားဘူး - တဲ့။

ေဆာင္ပုဒ္-စကားေျပာက်ယ္၊ အရယ္က်ယ္ ႏွင့္၊ ေခၚက်ယ္ ၊ ေခ်က်ယ္ ၊ အသန္းက်ယ္ က်ယ္ငါးပါး ကို ပယ္ရမည္။ (ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ၾကီး) စာအံက်ယ္ကိုလည္း ပယ္ရမည္။ (ေတာင္ျမိဳ ့ဆရာေတာ္)။

အင္း ...ကိုယ့္အေနနဲ ့ အၾကြားက်ယ္ကိုလည္း ပယ္ရမည္ လို ့ ထည့္လိုက္ခ်င္ေသးတယ္။ တစ္က်ယ္ တိုးသြားတာေပါ့ေလ။ကိုယ့္ဖာသာ သေဘာတူရင္ ထည့္လိုက္တာေပါ့ေနာ။ ( မွတ္ခ်က္။ ။ကိုယ္ကိုယ္ တိုင္ စည္း မ်ဥ္း ခ်မွတ္တာဆိုေတာ့ ကိုယ္တိုင္ၾကြားလို ့ေတာ့ ျဖစ္ေလာက္တယ္ေနာ္။) ေတာင္ျမိဳ ့က စည္းကမ္း မဟုတ္ဘူး။ ျမတ္ေရာင္နီ စည္းကမ္း ဟုမွတ္ၾကေလကုန္။

ဒီလို ေဆာင္းပါး ေရးျပီးတဲ့ေနာက္မွ ၾကြားဖို ့ရန္၊ အဲ ...ေျပာရမည့္ အေနထား ျဖစ္လာတယ္။ အေၾကာင္းကို ဆိုရေသာ္-

(29,04,1972) ျမန္မာျပည္၊ အညာေဒသ၊ ပုဂံဌာနနဲ ့ မေ၀း၊ ျမင္းျခံျမိဳ ့ေလးရဲ ့ အနီး၊ ဘုရားၾကီး ဘုရားေသး ေပါမ်ား၊ ပုဂံျမိဳ ့အလား၊ ထေနာင္းတိုင္ရြာ ဖြား ခဲ့တာေၾကာင့္-

ဟုိ.....ျပီးခဲ့တဲ့ ေန ့ေလးက ညီမျဖစ္သူ တစ္ဦးက ေမြးေန ့မွာ စာအုပ္ေသးေသး ထုတ္ေ၀ျပီး

ဓမၼဒါန လုပ္လိုေၾကာင္း ေျပာလာတယ္။ ျပီးေတာ့ ကိုယ္ေရးအက်ဥ္း ေရးေပးပါ၊ အမွာစာ ထည့္ေပးပါ၊ မ်က္ႏွာဖံုးက ဘယ္လိုေရးမယ္၊ ျပီးေတာ့ ဘာဘာညာညာ ေျပာပါတယ္။

အဲသလို ေျပာလာေလေတာ့ ကိုယ့္ အေနနဲ ့က ဘာေျပာမလဲ။ ငိုခ်င္လ်က္ လက္တို ့၊ အဲ... ေရးခ်င္ လ်က္ လက္တို ့ ေျပာရမလား။ မေရးခ်င္ ေရးခ်င္ ကိုယ္ရတဲ့ဘြဲ ့မွန္သမွ် အကုန္နီး ပါးဆို သလို ေရး ေပး ရတာေပါ့ေနာ။ အဲလို အဲလို။ ကဲ ေရးေပးပံုလည္း အားနာပါးနာ ၊ ဒါမွ မဟုတ္ ကိုယ့္လိုပဲ မလြဲသာ မေရွာင္ေလးေပါ့၊ ဖတ္ၾကည့္ပါ့ဦးလား-


အရွင္ေတေဇာဘာသ ၏ ကိုယ္ေရး အက်ဥ္း

၁၃၃၄ခုနွစ္၊ ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္ ( ၂ ) ရက္ ျမင္းျခံျမိဳ ့နယ္၊

ထေနာင္းတိုင္ရြာမွာ ဖြားျမင္ျပီး ၊ မိမိဇာတိ ရြာမွာပင္

၁၃၄၆ ခုႏွစ္ တန္ခူး လျပည့္ေန ့ရွင္ ျဖစ္သည္။

၁၃၅၅ခုႏွစ္ တန္ခူးလျပည့္ေက်ာ္(၂) အမရပူရျမိဳ ့၊

မဟာဂႏၶာရံုေက်ာင္းတိုက္ မွာ ရဟန္းျဖစ္သည္။

၁၃၆၀ခု ႏွစ္မွာ သာသနဓဇ ဓမၼာစရိယ၊ ၀ိနယ၀ိဒူ၊ အဂုၤတၱရနိကာယ၀ိဒူ

၁၃၆၁ ခုႏွစ္မွ ၁၃၆၇ ခုနွစ္ အတြင္း ဒီဃနိကာယ၀ိဒူ၊ မဇၥ်ိမနိကာယ၀ိဒူ

(တစ္နိုင္ငံလံုး ဒုတိယ) သံယုတၱနိကာယ၀ိဒူ (တစ္နိုင္ငံလံုး တတိယ)

အဘိဓမၼ၀ိဒူ-ေရွ ့ပိုင္း( တစ္နိုင္ငံလံုး ဒုတိယ)၊

အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶသာသနာျပဳ တကၠသိုလ္

ဒီပလိုမာဘြဲ ့ ၊ ႏွင့္ ဘီေအ ဘြဲ ့။ ၁၃၆၉ ခုနွစ္တြင္ သီရိလကၤာနိုင္ငံ

အမ္ေအ ဘြဲ ့ တုိ ့ကို ရရွိသည္။

ျမင္းျခံျမိဳ ့နယ္ ထေနာင္းတိုင္ရြာ(ဇာတိ) ယြန္းေက်ာင္းတိုက္၊

အမရပူရပူရ ၊ မဟာဂႏၶာရံုေက်ာင္းတိုက္၊

ရန္ကုန္တိုင္း၊ဗဟန္းျမိဳ ့နယ္၊ မဟာ၀ိသုဒၶါရံု ပါဠိတကၠသိုလ္ေက်ာင္းတိုက္၊

ေအလာျမိဳ ့၊ သရက္ေတာပရိယတၱိစာသင္တိုက္၊

စစ္ကိုင္းျမိဳ ့၊ ျမစၾကာ စာသင္တိုက္ တို ့မွာ စာသင္ယူခဲ့သည္။

ျမင္းျခံျမိဳ ့၊ က်ိဳက္ထီးရိုးေက်ာင္းတိုက္၊ ေအလာျမိဳ ့၊ သရက္ေတာ ပရိယတၱိစာသင္

တိုက္၊ ရန္ကုန္တိုင္း၊သာေကတျမိဳ ့နယ္၊ တိပိဋကာ လကၤာရ စာသင္တိုက္၊

သာေကတျမိဳ ့နယ္၊ ဆုထူးပန္စာသင္တိုက္တို ့မွာ စာေပပို ့ခ်ခဲ့သည္။

တရားပြဲ မ်ားကိုလည္း ၾကံဳသည့္ အခါတိုင္း ေဟာေျပာခဲ့သည္။

၂၀၀၅ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ အတြဲ(၆) အမွတ္(၉)
ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၃၆၇ ခုႏွစ္ ၊ ေတာ္သလင္းလ အပၸမာဒ မဂၢဇင္း

စတင္ စာေရးကာ စာေရးသည့္ နယ္ပယ္ ထဲ ၀င္ေရာက္ခဲ့သည္။

၁၃၇၀ ခုႏွစ္ မွစ ယခု အခါ လိုအပ္ေသာ စာေပမ်ားကို ေလ့လာရင္း ဂ်ာမဏီနိုင္ငံ၊

ျမဴးနစ္ျမိဳ ့ မွာ သာသနာျပဳ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါသည္။

ညီမေလး အမွာစာ ဆိုလို ့၊ ထည့္ခ်င္ေသးတယ္ ဆိုရင္ ဒီလိုေလး ထည့္လိုက္ေလ။

အမွာစာ
ယခု ေဆာင္းပါးေလးကို စာအုပ္ေသးေသး စီစဥ္ျပီး
(ဓမၼဒါန) အျမတ္ဆံုး အလွဴျပဳလုပ္လိုတယ္ လို ့
ဓမၼအားျဖင့္ ညီမေတာ္စပ္သူ ေလ်ွာက္ထားတာနဲ ့
သေဘာတူကာ ထုတ္ေ၀ခြင့္ ေပးလိုက္တာပါ။

ပါပသၼိ ံ ရမတိ မေနာ-ဆိုတဲ့အတိုင္း စိတ္ဟာ (လႊတ္ထားရင္၊
လြတ္ေနရင္) မေကာင္းတာဘဲ ေပ်ာ္တတ္ပါတယ္။ (ဓမၼပဒ)

မေကာင္းတဲ့ စိတ္ေတြရဲ့ ညစ္ေပတတ္မႈကို ျဖဴစင္ေစခ်င္တာနဲ ့
အစဦးဆံုး မိတ္ဆက္ အေနနဲ ့ ထုတ္ေ၀လိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္ထပ္ျပီးလည္း အလ်ဥ္းသင့္သလို တရားေတာ္မ်ား
ဆက္လက္ ျဖန္ ့ေပးပါဦးမယ္။

စာထဲက စာ၊ မိမိ ကိုယ္ပိုင္ အစာ ျဖစ္ ၾကပါေစ။
သုဒၶံ အတၱာနံ ပရိဟရ ႏၱဳ
အရွင္ေတေဇာဘာသ(ျမင္းျခံ)



စာအုပ္ မ်က္ႏွာဖံုးမွာ-

ဘ၀ စင္ၾကယ္စြာ ေနထိုင္နည္း

အရွင္ေတေဇာဘာသ(ျမင္းျခံ)

စာအုပ္ မ်က္ႏွာဖံုး ေအာက္အေျခနားမွာ

စိတ္ေကာင္းေလးက ကိုယ့္ရဲ ့ မိတ္ေဆြ အစစ္ပါ။

စာအုပ္အဖံုး ေနာက္ေက်ာ အလယ္ေလာက္မွာ

အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ

(သတိကို သတိျပဳၾကကုန္)


ဒီလို ေရးျပီး ညီမျဖစ္သူ ကို စာပို ့ေပးခဲ့ပါတယ္။ သူလည္း စိတ္ခ်မ္းသာေရာေပါ့။ သူသိခ်င္တာ ကို ေရးေပးတာပဲ။ ခုေတာ့ အမ်ားလည္း သိေစခ်င္တာနဲ ့ ေရးလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ားလည္း စိတ္ခ်မ္းသာၾကမယ္လို ့ ေမွ်ာ္လင့္မိရဲ ့။ အားလံုးပဲ အၾကြားက်ယ္ကို ပယ္နိုင္ၾကပါေစ။


မွတ္စရာ။ ။ ျမတ္ေရာင္နီ ၾကြားပါဦး ၊ ၾကြားတာ ၾကားခ်င္လို ့ ေျပာတဲ့ သူငယ္ခ်င္း ရွိေသာ္လည္း

ၾကြားဖို ့လမ္းစ အေၾကာင္းမရွိတာနဲ ့ မၾကြားျဖစ္ခဲ့ပါ။ ယခုေသာ္ကား အၾကြားက်ယ္ကို ပယ္ရမည္။
ေဆာင္းပါး ေခါင္းစဥ္နဲ ့ ညီစြာ။



မွတ္ခ်က္။ ။တကယ္တမ္း စာလိုက္ခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းတိုက္ေတြရဲ ့ဆရာမ်ားကို ေရးထားတာပါ။
ဆရာအေနနဲ ့ကေတာ့ ဆရာမ်ားစြာ ။
မႏၱေလး ရန္ကုန္ ပဲခူး ေတာင္ငူ ျပည္ ေတာင္တြင္းၾကီး ပခုကၠဴ ျမင္းျခံ စတဲ့
ျမန္မာျပည္ တလႊား စာအုပ္ေရးတဲ့ က်မ္းတတ္ ဆရာေတာ္မ်ား

မွ အစ သုတရသ ေပးၾကတဲ့ စာေရးဆရာမ်ား အပါ၀င္ ဆရာ ေတာ္စပ္သူေတြ မ်ားပါတယ္။
ဆရာေတာ္မ်ားကို ဦးတင္၊ သုတရသ ဆရာမ်ားကို ေလးစားလ်က္

ျမတ္ေရာင္နီ

(၃၀၊၀၃၊၂၀၁၀)



No comments:

Post a Comment